nadomestilo za uporabo cest
predlagam vladi da ukine dosedanje kategorije nadomestila za uporabo cest, ker ni prinesel nič dobrega navajam primer za isto vozilo pa naj mi nekdo razloži kako je to mogoče.
VW touareg 2,5 tdi lastnik plača 130€ nadomestila za uporabo cest
VW touareg 5,0 tdi lastnik plača 560€ nadomestila za uporabo cest
gre pa za praktično enak avtomobil..
Predklagam vladi da zniža nadomestilo za motorje z več ccm, ker to ni bil davek na bogate ampak neumen davek, da so se bogati začeli izogibati plačilu davka v Sloveniji in vozila registrirali na tuje reg. oznake.
Zakaj potem ne kupujete najcenejših prometnih sredstev z najšibkejšimi motorji?
Edino merilo naj bo masa.. težji avto, višja cena.
se strinjam. velja naj tudi za tovorna in priklopna vozila.
Letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu (kot jo jaz razumem) naj bi delno povrnila škodo, ki jo ta vozila povzročijo (poškodba cestišča, zvočno in emisijsko onesnaževanje).
Trenutno je to urejeno kar nekako pavšalno (motorji in avtomobili - prostornina motorja, avtobus - število sedežev, tovornjaki - max. teža + dodatek za emisije).
Tudi jaz ne vem, kakšno vezo ima prostornina motorja avtomobila s povzročeno škodo.
Naj bodo parametri za vsa vozila raje max. teža, emisijski razred, ter nivo hrupa. Glede na to, da lahko emisijo in hrup merijo na tehničnem pregledu, bi lahko upoštevali kar meritvene vrednosti (pa naj obstaja še finančni motivator, da se skozi leta skrbi za vzdrževan motor, izpuh, itd. - vir onesnaženja in hrupa).