Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uzakonjenje evtanazije.

2212 OGLEDOV 70 KOMENTARJEV

Predlagam da se sprejme zakon o evtanazija za neozdravljivo bolne in tiste osebe ki dejansko samo še vegetirajo.

36 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I igor863 48 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 2. 2019

Odziv Ministrstva za zdravje

Na Ministrstvu za zdravje podpiramo javno razpravo predvsem v smislu ozaveščanja državljank in državljanov o čem, naj se pravzaprav razpravlja. 

Evtanazija pomeni aktivno skrajšanje življenja na željo bolnika. Bolnik se torej sam odloči in zaprosi nekoga drugega /praviloma so to zdravniki/, da mu vbrizga odmerek neke snovi, ki povzroči smrt. Samo dejanje je nepovratno. Samomor z zdravniško pomočjo pa je klasičen samomor. Vloga zdravnika, ki ga praviloma pri dejanju ni zraven, je samo v tem, da snov, ki bo povzročila smrt, predpiše. Bolnik sam zaužije zdravilo. V tem drugem primeru še ostaja možnost, da se bolnik premisli in da smrtonosne snovi ne popije. 

V Sloveniji že danes obstaja možnost, da bolnik sam napiše, česa si ne bi želel, da se mu zgodi, ko bo njegova neozdravljiva bolezen napredovala do te mere, da bi se kvaliteta življenja bistveno okrnila. Gre za obrazec vnaprejšnje volje, ki ga bolnik izpolni ob pomoči osebnega zdravnika. Tam lahko jasno navede, npr. da ne želi, da se ga vozi na preiskave, da ne želi antibiotičnega zdravljenja v primeru pljučnice, da ne želi aparatov, ipd. Zelo pomembno je, da se ob tem zaveda, da njegove določene odločitve lahko pomenijo tudi takojšnjo smrt (npr. opustitev oživljanja).

Na ministrstvu podpiramo strokovne odločitve zdravnikov, ki so usposobljeni, da prepoznajo, kdaj je neko zdravljenje neutemeljeno in bolniku ne bo v največjo možno korist, tako v psihičnem kot telesnem smislu. Tako zdravljenje lahko opustijo ali ga tudi prekinejo. Ves čas pa so zavezani lajšati težave, ki jih tako bolezensko stanje prinaša. 

Tako zagovarjamo dobro paliativno oskrbo, ne kot alternativo potrebi po evtanaziji, ampak kot celostno oskrbo, ki bo bolniku olajšala simptome in težave ob napredovali bolezni in po opustitvi oz. prekinitvi nekega zdravljenja. 

Paliativne oskrbe nikakor ne gre primerjati z evtanazijo, saj gre za dve različni stvari. Z dobro paliativno oskrbo se življenja aktivno ne podaljšuje. Ko je telo tako utrujeno, da ne more več, tako kot navaja avtorica članka, bolnik zaradi bolezni tudi umre. Evtanazija pa pomeni aktivno skrajšanje življenja, ne nujno zaradi napredovale bolezni, ampak predvsem zaradi naveličanosti. Zelo malo radostnih bolnikov si želi umreti pred svojim časom. 

Na ministrstvu podpiramo razprave o evtanazije in samomoru z zdravniško pomočjo, ampak v dostojanstvenih okvirih in z jasnimi stališči. Zagovarjamo stališče, da lahko človek dostojno umre tudi brez evtanazije. Želimo si razprav, ki ne bodo vnaprej obsojajoče za zdravnike. Šele ko bo javnost povsem jasno obveščena, o čem je govora, je možno, da se odpirajo tako demokratične možnosti odločanja, kot je referendum. 

Obenem bi radi opozorili, da se prav Belgija že sooča z nizom tožb zoper zdravnike, ki izvajajo evtanazijo. Želimo si, da se javnost seznani s tem, da okrog 1000 ljudi v Belgiji dobi smrtonosno injekcijo, ne da bi zanjo prosili (Evropski inštitut za bioetiko, 30.1.2018). Narašča delež evtanazij pri ljudeh, ki niso življenjsko ogroženi zaradi svoje bolezni in izražajo naveličanost nad življenjem. Želja po evtanaziji se pojavlja tudi pri mladih ljudeh, ki ne vidijo smisla življenja. 

Radi bi tudi poudarili, da uzakonitev evtanazije zagotovo ne pomeni, da lahko odločaš o svojem življenju sam. V tem delu je javnost zavedena. 

Strogi protokoli določajo, da morajo o tebi in tvojem življenju in tvoji bolezni odločati vsaj trije zdravniki in zelo lahko se zgodi, da prošnjo zavrnejo. Kakšno je potem življenje teh posameznikov študije ne poročajo. 

Komentarji




  • F Ferenc

    www.druzina.si/clanek/dr-erik-brecelj-o-evtanaziji-raje-vrnem-zdravnisko-licenco-video

     

    V sklopu 17. redne seje Državnega zbora bo v četrtek tudi prva obravnava in glasovanje o predlogu zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja (ZPPKŽ), ki so ga s 5000 podpisi podpore v parlamentarno proceduro vložili v Srebrni niti.

     

    Ob tem so se ponovno oglasili tudi v Zdravniški zbornici Slovenije (ZZS), češ da so spremembe, ki jih prinaša zakon o evtanaziji, bistveno globje od populističnega razglašanja naprednosti in človekove avtonomije. Predlagani zakon zdravnikom nalaga izvedbo evtanazije, kar je v diametralnem nasprotju z njihovim temeljnim poslanstvom, zato so tudi večinsko proti in ne želijo prevzeti vloge izvajalca zakona. Posvetiti bi se morali izboljšanju paliativne oskrbe, so prepričani v zbornici.

     

    Ni zakona nad kodeksom

     

    Zelo kritičen do zakonskega predloga je tudi dr. Erik Brecelj z Onkološkega inštituta, sicer pa predsednik vladnega Strateškega sveta za zdravstvo, češ da je kot zdravnik zavezan Kodeksu medicinske etike, nad katerim ni noben zakon; zgodovinski primeri pa nas lahko učijo, kaj se zgodi, če diktatorji sprejemajo zakone in ukazujejo zdravnikom početi sramotne stvari. »Evtanazija je v nasprotju s kodeksom in sprejmejo lahko kakršen koli zakon, kodeksa ne bom kršil,« zatrjuje Brecelj.

     

    Ni prostora za debate o evtanaziji

     

    Hkrati v Sloveniji paliativna medicina ni urejena, kot bi morala biti, in dokler se ne uredi, ni prostora za debate o evtanaziji. »130.000 ljudi nima družinskega zdravnika, zdaj jim bomo ponujali evtanazijo? Če sem nesramen: dame, ki to ponujajo, zelo hitro pridejo do zdravnika. Kaj pa ljudje izven Ljubljane, ki ne morejo priti do zdravnika, ki nimajo vez, da bi prišli do tistega, kar plačujejo – mar kdo pomisli nanje? Jim bomo zdaj ponujali evtanazijo? Vidim pa to debato kot priložnost, da se začnemo pogovarjati o ureditvi paliativne medicine, kaj je treba storiti,« je izpostavil Brecelj.

     

    Ne smrti, strah jih je umiranja

    Dolgo je v medicini, a ko je premišljeval, koliko bolnikov je srečal, ki so želeli evtanazijo, jih je naštel na prste ene roke. Ljudi po njegovem ni strah smrti, strah jih je umiranja, da bodo ostali sami in ne bo nihče skrbeti zanje. Rešitve je treba ponuditi ne le bolnikom, tudi svojcem – že samo stavek »stali bomo za vami, če bo kaj narobe, nas pokličite, pomagali vam bomo« jim zadostuje, da vedo, da jim bo nekdo pomagal, če bodo težave. »Ne upam si ljudem, ki odhajajo od mene in se zavedajo, da pred sabo nimajo dolgega življenja, ponujati evtanazije – ni govora!« je bil odločen dr. Erik Brecelj.

     

    Raje vrne zdravniško licenco

     

    Da bodo v izvedbo evtanazije vključeni zdravniki, je po njegovem zelo tipično za predlagatelje, ki najprej predlagajo nekaj populističnega, nato pa odgovornost prenesejo na druge, ki naj bodo v stiski glede tega, kako bodo to počeli. »Zaradi premalo kadra imamo težave še z zdravljenjem ljudi v bolnišnicah, zdaj pa nas bodo obremenjevali še s tem,« kategorično nasprotuje Brecelj in dodaja: »Raje vrnem zdravniško licenco, kot da izpolnjujem ukaze ljudi, ki leta niso prijeli bolnika za roko.«

     

    Podpora paliativni medicini

     

    Bolnike bi postalo strah, če jim bodo zdravniki zdaj namesto terapije, podpore, paliativne medicine začeli ponujati in vsiljevati evtanazijo. Po njegovem je treba trud usmeriti v podporo paliativni medicini; na Onkološkem inštitutu je paliativni tim odličen, ne more pa pokriti vse Slovenije. »To področje moramo razviti po vsej državi, v to je treba vlagati energijo, denar, sredstva, iskati kadre, ne pa sprejemati populističnih zakonov, ki nimajo zveze z realnostjo,« je zaključil dr. Erik Brecelj.

     

    Neznosna lahkotnost odločanja o usodi drugega

     

    Z njim se strinja tudi predstojnik kliničnega oddelka za hematologijo ljubljanskega UKC in predavatelj prof. dr. Samo Zver, ki opozarja, da imamo v postcovidnem času egocentrizma in boja vsak proti vsakemu veliko drugih nerešenih vprašanj: »Temu pravim neznosna lahkotnost odločanja o usodi nekoga drugega. Kot zdravniki smo dolžni – in jo znamo – urediti bolečino drugega, ne znamo pa videti stiske drugega, takšne ali drugačne.«

     

    Nismo še zreli

     

    Ne predstavlja si, kako bi bilo odločati o evtanaziji v času, ko ne znamo urediti niti osnovnih stvari in se dogovoriti o njih, zato še nismo zreli pristopiti k tej problematiki. Zlasti kot družba nimamo urejene niti paliativne oskrbe: »Pred kratkim sem nekaj svojim bolnikom pomagal, da so lepo, dostojanstveno odšli. To pomeni, da si spravljen sam s sabo, da te ne boli, da nisi žejen in, če je le mogoče, da umreš v lastni postelji. Pri nas tega ni, umreti v lastni postelji je danes nekaj tujega.«

     

    Bolnikom omogočiti kakovosten čas brez bolečine

     

    Zver opozarja, da nimamo paliativne ekipe, ki bi hodila ljudem pomagat in jim lajšat bolečine; bolnikom je treba omogočiti kakovosten nekajurni čas brez bolečine, da se spravijo s svetom, morda opravičijo, če se morajo komu, ali da se opravičimo mi njim; treba jim je omogočiti dostojno slovo, da naredijo življenjsko bilanco in umrejo kot ljudje – pa to ni evtanazija. Po njegovem je umreti ob pomoči – ne aktivni, temveč pasivni – privilegij in nekaj, k čemur moramo stremeti.

     

    Strpen pogovor

     

    »Slovenci se moramo pogovarjati med sabo, prav je, da imamo diskurz o tem, kaj in kako. Ampak, ko se bomo enkrat začeli pogovarjati strpno drug z drugim, bomo šele dobili prve pogoje, da bomo sploh lahko začeli razmišljati o evtanazijski problematiki. Toda mi se ne znamo zmeniti kot ljudje. Kako se bomo menili o nekom drugem, ali naj živi ali ne? Kdo sem jaz, da bom odtegnil življenje nekomu drugemu? Kdo?« je bil jasen prof. dr. Samo Zver.

     

    »Lahko grem jarke kopat!«

     

    In zaključil, da ni v življenju storil ničesar, kar mu ne bi bilo kot človeku, z moralnega in etičnega gledišča, prav. Da nekaj naredi, mora sam pri sebi vedeti, da je to dobro, zato zase pravi, da izpolnjuje kriterije za ne biti lump in baraba. »In stvari, ki se mi ne zdijo prav in so zavržne, ne bom počel. In me briga! Vseeno mi je za funkcije; če bo moja zdravniška usoda pogojevana z 'ali boš to naredil ali ne', pač ne bom! Pa kaj potem. Saj znam še kaj drugega, lahko grem jarke kopat!« je zaključil Samo Zver.

  • F Ferenc
  • F Ferenc

    O evtanaziji

     

    Kaj pomeni črtanje možnosti evtanazije iz novega predloga zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja? To črtanje ne pomeni izdaje volje vseh tistih volivk in volilcev, ki so na posvetovalnem referendumu z glasom ZA podprli uzakonitev pomoči pri prostovoljnem končanju življenja (PPKŽ). Pomeni pa roko vsem tistim, ki so glasovali PROTI, ker so jih prestrašile besede o zlorabah, nacističnih umorih z imenom evtanazija, rabljih zdravnikih, zdravniških umorih ipd. Zakaj je tako?

     

    Beseda evtanazija v najširšem pomenu sicer pomeni dobro smrt in s tako smrtjo se ljudje strinjajo. Vendar javna razprava poteka o evtanaziji v ožjem pomenu, to pa je smrt, ki jo na izrecno željo bolnila pod zakonsko strogo določenimi pogoji z vnosom učinkovine povzroči druga oseba, v zakonsko urejenih razmerah zdravstveni delavec.

    Pomoč pri prostovoljnem končanju življenja, o kateri je tekel referendum, je nadpomenka in pomeni dva načina končanja življenja. Prvi je zgoraj opisana evtanazija v ožjem pomenu, drugi je samousmrtitev. Že predlog ZPPKŽ Srebrne niti, ki je bil zavrnjen v zakonodajnem postopku, je bil namenjen samousmrtitvi, in ne evtanaziji. Evtanazijo je dopuščal samo v izjemnem primeru, da pacient ne bi bil sposoben samousmrtitve, vsekakor pa bi moral biti sposoben odločati o sebi. Ta izjema je nato postala glavna opora nasprotovanju in slogan nasprotnikov uzakonitve PPKŽ. S ščuvanjem proti evtanaziji so poskušali zavreči tudi pomoč pri samousmrtitvi.

    Hiter razvoj medicinskih aparatur v zadnjih letih omogoča udejanjanje volje tudi najbolj nemočnim bolnikom, pri čemer zadošča že samo premikanje očesnega zrkla. Učinkovine zmorejo na ukaz bolnika vnašati v telo že naprave. Neobhodne potrebe po človeških izvajalcih ni več. Zato je mogoče brez škode za udejanjanje volje bolnikov oz ZPPKŽ izpustiti tisto izjemno evtanazijo, ki je tam v predlogu Srebrne niti še bila. Zdravniki bodo samo pisci strokovnega mnenja in skupaj z drugimi zdravstvenimi delavci posredniki v postopku, ki ga bo na koncu izpeljal pacient sam. Uzakonitev tega postopka je uzakonitev ZPPKŽ in s tem tudi večinske volje volivk in volilcev.

    Posebej pa velja opozoriti, da bodo vsi tisti, ki bodo odslej še vedno povezovali evtanazijo z ZPPKŽ, s tem pokazali, da zakona niso prebrali in razpravljajo o nečem, česar ne poznajo. Še slabša bi bila druga možnost, da so zakon prebrali in ga poznajo, pa lažejo, da bi zavedli ljudi."

     

    Andrej Pleterski, soavtor ZPPKŽ (odmevi@nedeljski.si)

     

    P.s.: "Ljudje se ne bojijo smrti, bojijo se poti do smrti" (Matej Bor)

  • F Ferenc

    fzv.uni-nm.si/novice/1421/vloga_mentorja_pri_soocanju_studenta_zdravstvene_nege_z_oskrbo_pacienta_ob_zakljucku_zivljenja/

     

    Dr. Maja Ebert Moltara, dr. med., je v prispevku z naslovom »Terminologija paliativne oskrbe« poudarila, da je paliativna oskrba mlada strokovna veda, ki si v našem prostoru še utrjuje svoje mesto, zato je tudi terminologija še nejasna. Opozorila je tudi na pomen dobrega poznavanja časovne opredelitve paliativne oskrbe in pomanjkljivo znanje vseh profilov delavcev v zdravstvu.

     

    Marjana Bernot, dipl. m. s., univ. dipl. org., viš. pred., je v prispevku z naslovom »Vloga mentorja pri soočanju študenta zdravstvene nege z oskrbo pacienta ob zaključku življenja« opozorila, da na odločitve o oskrbi ob koncu življenja poleg individualnih želja in možnosti oskrbe vpliva tudi okolje. Navezala se je tudi na predhodne predavanje, sicer svoje sodelavke na Onkološkem inštitutu Ljubljana, in še enkrat poudarila pomen izobraževanja na tem področju ter pomembnosti sodelovanja zdravstvenega tima med seboj.

  • F Ferenc

    "Referendum o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja pri nas pravzaprav ni potreben - imamo zdravniško stavko. Le odločitev ni vedno prostovoljna ... "

    (vir: Nedeljski Dnevnik, Bralci ustvarjalci. J. A., Radovljica)

  • F Ferenc

     

    Referendumsko soočenje o pravici do pomoči pri prostovoljnem končanju življenja

     

    prvi.rtvslo.si/podkast/studio-ob-1700/87/175050431

     

    V nedeljo bomo poleg evropskih volitev odločali tudi o treh posvetovalnih referendumih, med drugim o pravici do pomoči pri prostovoljnem končanju življenja. Ob tem se odpirajo številna vprašanja in pomisleki. Izpostavili jih bomo v današnjem soočenju zagovornikov in nasprotnikov do prostovoljnega končanja življenja. Voditeljici sta Eva Lipovšek in Alenka Terlep.

  • F Ferenc
  • F Ferenc

    www.24ur.com/novice/slovenija/le-redki-delezni-paliativne-oskrbe.html

    Referendumsko vprašanje o prostovoljnem končanju življenja daje parlamentu vnaprejšnje soglasje, da po politični presoji uredi zakon, javnosti pa odreka možnost, da bi odločala vsebinsko. Tako meni Komisija za medicinsko etiko, ki poudarja pomen dolgotrajne in paliativne oskrbe, ki bi zmanjšala strah bolnikov pred bolečim umiranjem in občutkom, da bodo v najtežjih trenutkih breme svojcem ali osamljeni. Gre namreč za celostno obravnavo neozdravljivo bolnih, ki poleg lajšanja bolečin skrbi še za njihovo socialno, psihološko in duhovno stisko, podporo nudi tudi najbližjim. A je zdravstveni kader o tem premalo izobražen, postelj za paliativno oskrbo je le za vzorec, specializirani paliativni timi so podhranjeni.

  • F Ferenc

    "Kar se tiče evtanazije je Matej Tonin (Nsi) dejal, da je stališče stranke proti njeni uvedbi".

     

    Vir:

     

    www.slovenskenovice.si/novice/slovenija/kandidat-za-evroposlanca-sokiral-z-izjavami-jansa-pravi-da-se-bajuk-obraca-v-grobu/

  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc

    Na koncu zakon o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja ni bil sprejet. Pokopali so ga v Gibanju Svoboda. »Liberalna« stranka si ni upala sprejeti liberalnega zakona. Zdaj bodo volilci na referendumu odločali, ali takšen predpis sploh potrebujemo. Če bo odgovor pritrdilen, ga bo treba na novo napisati in potrditi v parlamentu. Pot bo dolga in negotova. Medtem bodo o svojem življenju lahko svobodno odločali le bogati bolniki, ki bodo lahko prostovoljno odšli umirat na drage klinike v tujini. Drugi pa bodo, tudi proti lastni volji, morali doma živeti do zadnjega diha.

     

    Zakon, ki je nastal v okviru združenja za dostojno starost Srebrna nit, je bil v javni razpravi skoraj dve leti. Če morda ni bil idealen, bi ga resni liberalni levosredinski politiki lahko popravili skozi parlamentarno proceduro in ga sprejeli. Potem bi lahko celo preverili ljudsko voljo na referendumu. Bistveno hitreje bi bilo. A kot po navadi so se odločili, da se ne bodo odločili.

  • F Ferenc

    www.rtvslo.si/slovenija/predlog-zakona-o-moznosti-evtanazije-poslanci-zavrnili-svoboda-predlaga-posvetovalni-referendum/700706

    V Svobodi niso podprli predloga zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja, ki ga je vložilo društvo Srebrna nit skupaj z volivci, temveč so vložili predlog za posvetovalni referendum. Podprli so ga štirje poslanci SD-ja in štirje iz Levice.

  • F Ferenc

    Škoda da zakon o evtanaziji ni bil sprejet. Itak smo vsi že napol mrtvi.

  • F Ferenc

    www.had.si/blog/2024/03/08/evtanazija-ni-enako-samomor-jaz-sem-za-dostojno-smrt-in-podpiram-evtanazijo/

    Evtanazija ni enako samomor / jaz sem za dostojno smrt in podpiram evtanazijo

    V državnem zboru je prvič potekala razprava o predlogu zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja, ki ga je vložilo društvo Srebrna nit s podporo volilcev. Poslanci so s 64 glasovi proti in devetimi za odločili, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo. Poslanci Svobode so namreč že vložili pobudo za razpis posvetovalnega referenduma in predloga niso podprli. Ampak to, kar sem jaz poslušal včeraj v parlamentu, je milo rečeno, žalostno. Nekateri enačijo evtanazijo s samomorom! Da, to so poslanci desnega pola …

    Pri nas evtanazija ni uzakonjena niti dekriminalizirana, vendar je še vedno tabu tema, o kateri se ne govori na glas. Evtanazija je lahko odrešitev za marsikoga, ki živi v bolečinah in je dosegel svojo starost ali pa se je sam odločil za to in bi se s tem odrešil. V takšnih primerih govoriti o nedotakljivosti življenja, kamor sodi tudi odrekanje, da posameznik sam razpolaga s svojim življenjem, se mi zdi povsem nesmiselno.

    O evtanaziji ljudje ne razmišljamo, dokler se nam ne zgodijo – dokler se ne zgodijo našim bližnjim. In šele takrat se zaveš, da se večino časa v življenju ukvarjamo s povsem nepomembnimi stvarmi, kot so dober avto, veliko denarja, drage počitnice. Vendar je življenje še kaj več od zgolj materialnih dobrin.

    Ampak pred tem si raje zatiskamo oči in živimo v svetu, kjer štejejo Instagram in Facebook všečki. V teh “prostranstvih neumnosti” pač ni prostora za resne debate o življenjsko pomembnih stvareh, ker je pomemben zgolj blišč, ki je posledica bede.

    Šele ko je smrt blizu, se zavemo, da je tudi naša pot obsojena na konec, ki se bo zgodil neznano kdaj. Ko izveš, te presune, vendar se naučiš živeti s tem. Ko sem se pred leti soočal z umiranjem babice, sem razmišljal tudi o tem, da bi bila evtanazija dovoljena.

    Da bi lahko, ko res ne gre več naprej, ampak je vse zgolj samo še bolečina, naredil najtežjo stvar v življenju. Nekomu vzel življenje..

    Ja, podpiram evtanazijo in možnost, da se nekdo pri zavesti odloči za dostojanstveno smrt. In ne želim poslušati o paliativni oskrbi, kjer se ljudi “šopa” z morfijem, da ne čutijo bolečin in umirajo pri živem telesu. Vsaj malce pietete bi lahko imeli vsi skupaj in v resne debate o tem ne vlačili zgodb o božjih zapovedih in podobno, kar sem poslušal med razpravo v državnem zboru.

    Če bi desni pol vsaj malce spustil plašnice in nehal verjeti v pravljice, ki jim pomenijo sveto resnico, bi bilo v Sloveniji precej lažje. V letu 2024 smo za boga milega in ne nekje v temačnem srednjem veku. Ampak ja, to, da nekdo enači evtanazijo s samomorom, je domet desnega pola …

  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc

    Pred četrtkovo splošno razpravo v državnem zboru so se znova oglasili pri Zdravniški zbornici Slovenije, kjer zakonu ostro nasprotujejo.

    V državnem zboru bo ta teden potekala razprava o Zakonu o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja (PPKŽ), ki so ga pripravili pri Združenju za dostojno starost Srebrna nit. "Glas poslanca, poslanke za Zakon o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja je uresničitev ustavne posredniške demokracije. Je dejanje usmiljenja za vse, ki v tem hipu neznosno trpijo, je podoživitev situacije, ki bi doletela koga od najdražjih, je človeško zavedanje, da si na vrsti lahko tudi sam. Kaj bi storil tedaj? Glas proti zakonu je nepopravljiva življenjska napaka", pravi soavtor zakona Dr. Andrej Pleterski. Zdravniške organizacije ostro proti Pred četrtkovo splošno razpravo so se znova oglasili pri Zdravniški zbornici Slovenije, kjer zakonu ostro nasprotujejo. Kot so zapisali, je predlagani zakon"v diametralnem nasprotju z njihovim osnovnim poslanstvom, zato so tudi večinsko proti in ne želijo prevzeti vloge izvajalca zakona." V omenjeni zdravniški organizaciji opozarjajo, da bi se morali posvetiti izboljšanju paliativne oskrbe, kjer smo po njihovem v velikem zaostanku. "Spremembe, ki jih prinaša zakon o evtanaziji, so bistveno globje od populističnega razglašanja naprednosti in človekove avtonomije. Ljudje si želijo čim boljša zdravljenja tudi pri težkih boleznih ter da življenje preživijo čim bolj kvalitetno, kažejo izkušnje zdravnikov, ki spremljajo bolnike in njihove svojce v najtežjih trenutkih," navajajo.

    Več na: www.zurnal24.si/zdravje/aktualno/dr-samo-zver-znam-kaj-drugega-lahko-grem-kopat-jarke-420327

  • F Ferenc
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • F Ferenc

    7. septembra 2010 sta si hudo bolan Brauchitsch in njegova žena, ki je bila prav tako resno bolna in s katero je bil poročen skoraj 60 let, vzela življenje s pomočjo švicarske organizacije za evtanazijo

     

    de.m.wikipedia.org/wiki/Eberhard_von_Brauchitsch

     

    M.von Brauchitsch je bil drugi na dirki f1 v beogradu 1939

  • F Ferenc

    www.mladina.si/229309/izdajalci-tradicije-bolezensko-obcutljivi-in-izmecki-zdravega-kolektiva/

     

    11. 12. 2023 | Družba

     

    »Izdajalci 'tradicije', bolezensko občutljivi in izmečki zdravega kolektiva«

    Uredništvo

     

    IZJAVA DNEVA

    "Kako to, da iste skupine in posamezniki obenem zahtevajo pravice nerojenih, teptanje pravic živali, in nasprotujejo evtanaziji? Odgovor je, da hočejo, da ima določena skupina ljudi (radi bi jih prikazali kot večino) popolno oblast nad življenji drugih. Ti drugi so šibkejši, pogosto obtoženi, da so izdajalci 'tradicije', bolezensko občutljivi, skratka izmečki zdravega kolektiva, manj vredni, da obstanejo. Z drugimi besedami, prav 'zastopniki življenja' so proti življenju v vsej njegovi raznolikosti: to je glavna realna krivda človeštva, tista, ki je bila v preteklosti najbolj morilska in izključujoča. Sovraštvo do življenja, ki ni prilagojeno zahtevam vladajoče skupine, tudi do večje polovice človeštva (ženske), lahko beremo v izjavah 'uglednih', nič bolj usmiljeno kot v kakšnem inkvizitorskem zapisu."

     

    (Antropologinja in kloumnistka Svetlana Slapšak v kolumni za Večerovo prilogo V soboto o tem, zakaj iste skupine in posamezniki obenem zahtevajo pravice nerojenih, teptanje pravic živali, in nasprotujejo evtanaziji)

  • F Ferenc

    www.moskisvet.com/novice/sibilla-barbieri-evtanazija.html

     

    V Švici je svoje življenje s pomočjo evtanazije končala italijanska igralka in režiserka Sibilla Barbieri.

     

    Sibilla Barbieri je pred smrtjo objavila posnetek, v katerem je kritizirala politiko evtanazije v Italiji. 58-letna Italijanka se je namreč odločila predčasno končati svoje življenje, potem ko je njena neozdravljiva bolezen le še napredovala in je bila v neznosnih bolečinah. Evtanazijo so opravili v Švici, kjer je to dovoljeno, potem ko so ji v Rimu zavrnili zdravniško pomoč ob prostovoljnem končanju življenja, saj da ni izpolnjevala zahtev za evtanazijo. Ob smrti sta bila ob njej njen sin in predstavnik društva Luca Coscioni, ki sta se po prihodu v Italijo predala policiji in jima zdaj še z nekaterimi drugimi člani društva grozi ducat let zapora, potem ko so pomagali uresničiti zadnjo željo Barbierijeve, ki je bolehala za neozdravljivim rakom.

     

    Ta je pred potjo v Švico posnela video, ki ga je objavilo omenjeno društvo in v katerem navaja diskriminacijo bolnikov z rakom, ki v hudih bolečinah čakajo na smrt. Za pot se je odločila, ker je imela 10.000 evrov in je bila v dovolj dobrem stanju. Opozorila je, da si mnogi bolniki na smrtni postelji tega ne morejo privoščiti, bodisi iz finančnih ali drugih razlogov. "To je še ena oblika diskriminacije, ki jo mora država odpraviti." Sibilla si je sicer želela umreti doma in je zaprosila za pomoč pri prostovoljnem končanju življenja na domu. Komisija je odločila, da ni upravičena do pomoči, saj ni priklopljena na aparate, ki bi jo ohranjali pri

    življenju.

  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc

    Zdravniki zaradi praznih strahov odvračajo oči od trpečih bolnikov.

    V imenu česa naj sporočimo trpeči osebi, da njenega trpljenja ne smemo prekiniti, ker bo njena vrsta trpljenja v odmaknjeni prihodnosti uspešneje obravnavana.

  • F Ferenc

    Javno ste tudi povedali, da zakona o evtanaziji ne podpirate. Kaj se vam pri evtanaziji zdi najbolj sporno?

    Odvetnik Cerjak: Zame je človekovo življenje sveto! Nihče nima pravice teptati tega. Ravno iz razloga svetosti življenja so skoraj vse demokratične države ukinile smrtno kazen. Zame je evtanazija legalni umor, ki ga naložimo zdravnikom. Zdravnikom, ki so vendarle prisegli Hipokratu, da bodo ljudem pomagali, ne pa jih ubijali. To je resnično noro! Zapomnite pa si moje besede! Če se bo sedaj sprejel tak zakon, je to samo začetek… Čez par let se bo našla neka nova Medenova, nek nov Pleterski, ki nam bo, ob izdatni medijski podpori povedal(a), da je tak zakon zastarel, da ga je potrebno posodobiti v skladu z duhom časa itd. In prišli bomo na koncu do rešitev, ko bodo imeli svojci nekoga v rokah škarje in platno za življenje ostarelega oziroma bolnega svojca. Tako se nam bo povedalo, da si npr. dementni ljudje ne želijo več življenja, da se ne zavedajo in da je zaradi tega za njih bolje, da se jih evtanazira itd. To pa seveda ni daleč od razmišljanja Adolfa Hitlerja. In s tem se ne morem strinjati! Zame je to zločin! Upam, da je v Sloveniji vendarle še trohica pameti med ljudmi in da se bomo taki norosti uprli…

  • F Ferenc

     

    www.24ur.com/novice/slovenija/zbranih-5000-podpisov-za-zakon-o-pomoci-pri-prostovoljnem-koncanju-zivljenja.html

     

     

    "Predlog zakona ima tudi nasprotnike. Med drugim mu nasprotujejo v zdravniški zbornici, komisiji za medicinsko etiko ter komisiji za pravičnost in mir pri Slovenski škofovski konferenci." ...................Ja in? Še vedno jim ostane opcija da umrejo naravne smrti in trpijo do konca!

  • F Ferenc

    Statistika drżav, ki imajo uzakonjeno evtanazijo, kaže, da strah pred bolečino ni na prvem mestu, temveč sta to v 98 odstotkih primerov strah pred izgubo avtonomije in pred izgubo zmožnosti opravljanja dejavnosti, ki zivljenju dajejo smisel. In tu ne pomagajo nobena zdravila in nobena paliativna oskrba. (Andrej Pleterski, pobudnik zakona o pomoči pri prostovoljni smrti, sobotna priloga časopisa Delo, 20.5.2023)

  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc

    Le koliko zaslužijo "častne sestre" za oskrbo pri paliativi... o tem se ne govori ... ?

    ars.rtvslo.si/podkast/sledi-vecnosti/173250414/174957252

    S. Emanuela Žerdin: Ljudje bi se raje odločali za paliativo kot za evtanazijo, če bi imeli ljudi ob sebi

    Komisija Pravičnost in mir pri Slovenski škofovski konferenci – enako kot zdravniške organizacije in komisija za medicinsko etiko – nasprotuje predlogu zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja. Moralni teolog dr. Roman Globokar, redovnica in medicinska sestra Emanuela Žerdin ter medicinska sestra in strokovna sodelavka Slovenske karitas Helena Zevnik Rozman o vrednosti življenja bolnega človeka, o zlorabah na področju evtanazije, o paliativni oskrbi in o dodatnem dopustu za nego umirajočih.

  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc

    www.zdravniskazbornica.si/za-javnost/konferenca-o-pomo%C4%8Di-pri-samomoru-in-evtanaziji

    Zdravniška zbornica Slovenije je v torek, 28. 6. 2022, organizirala mednarodno konferenco o pomoči pri samomoru in evtanaziji. Organizatorji dogodka smo povzetek konference pripravili v obliki, ki bo čim lažje dostopna vsem - to je v oliki posameznih predavanj. Vabljeni k ogledu in branju.

  • F Ferenc
  • F Ferenc

    siol.net/novice/slovenija/umrla-je-alenka-curin-janzekovic-borka-za-pravico-do-evtanazije-v-sloveniji-602659

    www.zalozba5ka.com/sam-bog-naj-jo-bere-alenka-curin-janzekovic/

    Sam bog naj jo Bere

    Alenka Čurin Janžekovič

    Zapisala: Petra Škarja

    Alenka Čurin Janžekovič je upokojena učiteljica in ravnateljica, ki je bila vedno srčno predana temu plemenitemu poklicu. Ples, klavir, petje in zganjanje neškodljivih norčij, prepojenih s humorjem, so ji življenje bogatili na način, da nas lahko skozi svojo zgodbo nauči – kako zares ŽIVETI.

    A kot ima vsaka pravljica svojo temo, tako jo ima tudi Alenkino življenje – že od rojstva živi z Morquijevim sindromom – polisaharidoza IV, ki prizadene sklepe. Zaradi pomanjkanja enega od encimov za presnavljanje sladkorja hrustanec in kosti pri tej bolezni dobesedno razpadajo. Zanjo ni zdravila.

    Ne boji se smrti. Boji pa se, tako kot mnogi drugi, bolečine, dolgotrajnega vegetiranja na bolniški postelji, odvisnosti od pomoči drugih … Zato se je trdno odločila, da si takšnega tretjega življenjskega obdobja ne želi živeti in si je uredila človeku dostojanstveno slovo – evtanazijo v Švici. To svojo odločitev ves čas čuti tudi kot poslanstvo, da pomaga še drugim … Zato tudi ta knjiga. 

  • F Ferenc
  • F Ferenc

    Na letni skupščini Svetovnega zdravniškega združenja leta 2017 je bila sprejeta revidirana ženevska deklaracija. Dokument v celoti zavrača evtanaziji in zdravnikovo asistenco ob samomoru. (Evtanazija, sobotna priloga 18.3.2023, Odnos zdravnikov do evtanazije in zdravnikove asistence ob samomoru, Radko Komadina, Jože Balažic, Martin Bigec, Pavel Poredoš, Matej Družnik).

  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc

    Evtanazija, izobraževalno-dokumentarna serija

    Ali imamo bolniki pravico odločati o svojem življenju in tudi o njegovem koncu? Medicina v 21. stoletju pred nas postavlja veliko novih vprašanj, na katera bo družba morala odgovoriti. Prav spremembe v medicini, ki na eni strani podaljšujejo življenje, na drugi strani odpirajo tudi vprašanje evtanazije. Do njega so se evropske države različno opredelile. V Sloveniji sta evtanazija in pomoč pri samomoru prepovedni in kaznivi dejanji, v nekaterih drugih državah pa je drugače. V filmu si bomo postavili vprašanja o pravicah pacientov, o tem, ali se bolniki sprašujejo o evtanaziji, kako razmišljajo in kaj si želijo. Pogledali bomo, kako je urejen pravni red držav, v katerih evtanazija ni kaznivo dejanje, in kakšno mnenje o evtanaziji ima Evropsko sodišče za človekove pravice. Predstavili bomo stališče Komisije RS za medicinsko etiko in tudi mnenja nekaterih strokovnih sogovornikov, med katerimi so dr. Igor Pribac, dr. Alojz Ihan in prim. Marjan Fortuna. Ne nazadnje pa bosta tematiko osvetlila tudi dva strokovnjaka iz Belgije, ki se dnevno soočata z bolniki z neozdravljivo kronično boleznijo.

    Scenaristka: Katja Stamboldžioski

    Režiserka: Ita Obersnu

    Direktor fotografije: Uroš Hočevar

    Montažerka: Mateja Pevec 365.rtvslo.si/arhiv/druzbeni-fenomeni/174588868

  • F Ferenc

    Če bo zahodna družba sledila nizozemskim, belgijskim in kanadskim zgledom, je povsem mogoče, da bo čez nekaj desetletij evtanazija ena od široko dostopnih možnosti smrti, med katere sodi tudi zaužitje strupene tablete, kakršna bo na voljo vsakomur, ki se mu bo življenje zdelo nevzdržno. Za številne ljudi, rojene v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, veterane bojev za legalizacijo splava in pravico do kontracepcije, je civilizirana smrt ob izbranem času pravica, ki bi jo morala zagotavljati in urejati država.

     

    (vir: Global, maj 2019, "Smrt na zahtevo - Kaj bomo z evtanazijo? Christoper de Bellaigue: Smo šli pri evtanaziji predaleč? V nekaterih državah je zdaj že laže izbrati čas in način smrti kot pred leti. A zdravnike v svetovni prestolnici evtanazije so začele skrbeti posledice.")

  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc
  • F Ferenc

    www.delo.si/kultura/knjiga/ko-tudi-smrt-ni-vec-preprosta/

    edemenca.si/predstavitev-knjige-robert-orfali-smrt-z-dostojanstvom/

    Orfalijeva knjiga Smrt z dostojanstvom ni le neke vrste »priročnik« za vse, ki se lahko znajdejo v takem položaju, temveč tudi knjiga, ki dreza in zahteva razmislek o temeljnih, recimo temu, moralnih okvirih človečnosti.

    Vsekakor pa je smrt z dostojanstvom tema, ki bo vedno med nami.

    www.emka.si/webapp/wcs/stores/servlet/sl/emkasi/knjige-8/medicina-12309/smrt-z-dostojanstvom-p-9789616627894

    www.primus.si/smrt-z-dostojanstvom

  • F Ferenc
  • F Ferenc

    maribor24.si/slovenija/dnevna-bomo-o-uzakonjenju-evtanazije-odlocali-na-referendumu

  • F Ferenc
  • F Ferenc

    www.24ur.com/novice/tujina/facebook-francozu-onemogocil-prenos-lastne-smrti-v-zivo.html

    DuhSaSjekirom

    06.09.2020, 8:00:16

    +4

    Skoda. Brezhrbtenicni politiki. A svojega fanta pa je lahko brez vsakih izkusenj zaposlil kor sefa varovanja predsednika dokler ga niso sutniki zaradi nesposobnosti? Francozi od vedno - ce nisi plave krvi si smet. Ce ne poznas nikogar te ni. Se dandanes je tako, kot vidimo pa se vec primerov bi lahko povedal le da ni za javnost.

    ODGOVORI

    5

    1

    wazzaunited

    05.09.2020, 21:57:08

    +17

    Kretenizem in pol. Človek v mukah in mu ne pomagajo in dajo tega kar si želi. Nimam besed. Preprečevanje evtanazije je ZLOČIN!!! Mučenje človeka je zločin!!

    ODGOVORI

    21

    4

    devlon

    05.09.2020, 21:55:17

    +13

    Za 12000 eur gre lahko v Švico,Dignitas (ja,vem..visoka cena,da pol nastavljen strup spijes). Je pa hitro konec. Vključena je poštnina nazaj domov. Posnetek se pa najde na spletu. Zaspis..pol se pa srce ustavi. In to bi moral bit v ponudbi na drzavne stroske povsod! Boljs kot da se pod vlak vrzes

    ODGOVORI

    15

    2

    StrikeOne

    05.09.2020, 21:55:02

    -2

    Čuj židi pa moralni zadržki...samo preberite njihovo "Sveto knjigo" Talmud ali citate in učenja iz Sanhedrina ali šulhan aruh, čisti satanizem!

    ODGOVORI

    4

    6

    Astald Cath

    05.09.2020, 21:39:14

    +59

    Če človek trpi nečloveške bolečine in ima neozdravljivo bolezen, kakega kostnega raka ali karkoli podobno groznega, ali da je tako rekoč rastlina, ki jo vzdržujejo aparati, se mi zdi primerno, da v takem slučaju upoštevajo njegovo željo. Težko si predstavljam, kako je biti na mestu nekoga, ki je po več let prikovan na posteljo in mu niti morfij ne pomaga, družina pa njegove muke spremlja dan za dnem...

    ODGOVORI

    59

    0

    Uporabnik1573131

    05.09.2020, 21:39:09

    +48

    Važno da se pusti kazati pretepe, umore.

    ODGOVORI

    48

    0

    proofreader

    05.09.2020, 21:34:04

    +65

    Nespoštovanje zadnje želje. Celo zaporniki ob smrtni kazni dobijo zadnjo večerjo po želji.

  • s sofia jones
    Komentar je izbrisal moderator.
    Razlog: Reklamna vsebina.
  • P PrimožV

    Po legalizaciji pobijanja otrok je naslednji logičen korak še legalizacija pobijanja starcev.

  • F Ferenc

    www.prlekija-on.net/lokalno/20137/upokojena-uciteljica-iz-prlekije-se-zavzema-za-evtanazijo.html

     

    Upokojena učiteljica iz Prlekije se zavzema za evtanazijo

    Alenka Čurin Janžekovič iz Svetega Tomaža že 61 let živi z zelo redko boleznijo, za katero ni zdravila in ji povzroča hude bolečine v sklepih

  • F Ferenc
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • F Ferenc
  • F Ferenc

    Pozabite evtanazijo, (iz)volite samomor. Nehajmo govoriti o evtanaziji in se skrivati za nerazumevajočimi zdravniki, ampak izrecimo ustrezno ime – gre za dostopnost do samomora.

  • F Ferenc

    Sodelujoči v TV oddaji na nacionalni TV so bili tudi naši renominirani zdravniki, ki imajo zelo različna mnenja. Nekateri imajo toliko hrabrosti in povedo, zakaj zagovarjajo to pravico do evtanazije, drugi »renominiranci« zagovarjajo naravno smrt z neskončnim trpljenjem. A vsi so doktorirali na medicini. Mar potem ne velja pri vseh Hipokratova zaprisega, pomagati bolnim in olajšati trpljenje? Najbolj humano pri ljudeh je ne dovoliti bolnemu trpljenja. Mi vsi, ki zagovarjamo pravico do dostojne smrti, prosimo državo (politike in zdravnike), naj se za božjo voljo enkrat usedejo in odločijo evtanazijo. Slovenija je moderna evropska, socialna in kulturna država. Ali potem naši državljani niso enakovredni državljanom iz držav, kjer je evtanazija dovoljena (uzakonjena) – Švica, Belgija, Nizozemska, … celo Albanija.

     

  • v verso verso

    Proti. Prihajalo bi do zlorab. Življenje je vredno.

  • j jan31

    V bolezni se tudi najde lepe trenutke in smisel če se hoče. Jaz avtanaziji nebi rekel samomor ker samomorilec se obesi, vrže v reko, ustreli,.. tako da nihče tega ne ve vnaprej. Odločitev za kontrolirano končanje življenja v dogovoru s svojci če jih posameznik ima bi morali definirati kako drugače.

  • d dronyx

    Pristojni naj pogledajo primere dobrih praks kjer je evtanazija (ali pomoč pri samomoru kot v Švici) dovoljena in to prenesejo potem k nam, saj ni treba spet odkrivati tople vode. Nekatere neozdravljivo bolne, ki si ne želijo več trpet (zanalašč nisem napisal živet) si pri nas medicina preprosto vzame za talce in to v imenu neke hipokratove prisege in kvazi etike. Na drugi strani pa tisti, ki bi radi živeli in potrebujejo medicinsko pomoč ne pridejo nikakor na vrsto.

  • J JazPravim

    Predlog je nejasno formuliran: kdo bi nemara se pomislil, da za te skupine predlagate evtanazijo brez njihove privolitve. Osebno sicer podpiram moznist odlocitve o evtanaziji.

  • F Ferenc

    predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/7650

    Podprite evtanazijo oziroma zdravniško asistenco pri samomoru

    Zdravniki se razprav o evtanaziji praviloma udeležujejo s figo v žepu.

     

  • B Burek Man

    Naj se dovoli za vse... tudi žive in ok, ki bodo kmalu v tej fazi, in take, ki so telesno sicer v redu, a bodo kmalu imeli hude mentalne težave, ter vse kombinacije (torej da se lahko strinjaš z evtanazijo (torej takrat samo podpišeš) še pred nastopim hude alzheimerjeve/parkinsonove/..., ko nisi več sposoben samostojno podpisat pravih papirjev).

    • i igor863

      Normalno da za žive. Mrtvega ne moreš več evtanizirati.. Seveda pa se mora oseba , ki je neozdravljivo bolna a še vedno lahko razmišlja sama odločiti glede evtanazije

    • B Burek Man

      zmotil me je ta "tiste osebe ki dejansko samo še vegetirajo." -. tukaj je sporno, da se o evtanaziji lahko odločajo samo še svojci.. torej ja, živa, prisebna, oseba podpiše, evtanazija sledi kasneje, ko je treba.