Prventivni nadzor nepotrebnega odliva davkoplačevalskega denarja
Sanacija prekomerno nakopičenih odpadkov naj bi davkoplačevalce stala dodatnih 40 milijonov EUR. Tega odliva iz državne blagajne ne bi bilo, v kolikor bi z odpadki ravnali odgovorno.
Davkoplačevalci zato ne bi smeli nositi finančnega bremena napak neodgovornih oseb.
Gre za aktualni problem, ki se vleče že od prejšnje vlade, ki ji ga ni uspelo odpraviti. Posledica je zadeva neodgovornega ravnanja bodisi vlade, bodisi komunalnih služb, vpletenih podjetij oziroma nekoga. Vlade namreč niso dovolj konkretno pojasnile kdo je nastalo situacijo kriv in kdo bo za nastalo situacijo kazensko odgovarjal, ter kako.
V vezi s problematiko neukrepanja vladi predlagam, da:
- konkretno pojasni čigava je krivda za nastalo situacijo, s čimer bomo pridobili uvid v možnost odprave podobnih problemov v prihodnje
- naj se uvede nadzorno strokovno službo, ki bi ob pojavu problema povezanega z davkoplačevalskim denarjem dovolj hitro odreagirala in preprečevala, da se ponovno zgodijo situacije, ki imajo za posledico, da se po nepotrebnem troši davkoplačevalski denar.
Namreč neglede na to kdo je v zadevi 'kopičenje odpadkov' kriv, bi vlada morala odreagirati dovolj hitro oziroma na način, da bi posledično ne trošili dodatnega davkoplačevalskega denarja. Ker pa nekatere vlade problema niso bile sposobne rešiti pravočasno, naj se sprejme nadzorno strokovno službo, ki bo prevzela tudi finančne posledice, v kolikor se problemov ne reši pravočasno oziroma v kolikor se troši dodaten davkoplačevalski denar. Podobno finančno odgovornost naj bi uvedli v primeru vodenje javnih zdravstvenih ustanov, ki jo namerava uvesti Minister za zdravje.