18. 2. 2019
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Z Zakonom o pravilih cestnega prometa (ZPrCP) se določajo prometna pravila ravnanja v cestnem prometu ter pooblastila in sankcije, ki jih pri izvajanju zakona izrekajo posamezni pristojni organi. Nadzor nad izvrševanjem določb navedenega zakona v glavnem izvaja policija, ki nadzira in ureja promet na javnih cestah in nekategoriziranih cestah, ki se uporabljajo za cestni promet, nadzira stanje in prevoznost teh cest, vozila, tovor v in na vozilih, voznike in druge udeležence cestnega prometa, ter izvaja pooblastila, ki se nanašajo na varnost cestnega prometa. V navedenem zakonu je med drugim opredeljen tudi način prehitevanja in najvišje dovoljene hitrosti vožnje za posamezno vrsto cestnega omrežja ter najvišje dovoljene hitrosti posameznih vrst vozil, kar je sicer praviloma dodatno določeno še z ustrezno prometno signalizacijo, ki jo postavi upravljavec cestnega omrežja.
Obenem je potrebno omeniti, da družba DARS d. d., kot upravljavec omrežja avtocest in hitrih cest, na precejšnjem številu posameznih avtocestnih odsekov s prometno signalizacijo (fiksno in variabilno) že ureja oziroma prepoveduje prehitevanje tovornih vozil. Prav tako se v obdobju zimskih oziroma vremensko neugodnih razmer izvaja poostren nadzor nad prometom ter ustrezno opremljenostjo vozil, z namenom čimbolj tekočega in varnega odvijanja prometa tudi v času slabših vremenskih razmer.
V zvezi s predlagano uvedbo kontrolnih točk za nadzor prometa na omrežju avtocest in hitrih cest je potrebno poudariti, da so bile v okviru izvedenih prilagoditev čelnih cestninskih postaj v posameznih primerih že zgrajene oziroma preurejene ustrezne površine, ki bodo nadzornim organom (policija, finančna uprava, inšpekcijske službe, cestninski nadzor…) na primeren način omogočale učinkovito in varno izvajanje nadzora osebnega in tovornega prometa. Na tak način so oziroma še bodo preurejena območja posameznih obstoječih cestninskih postaj (Log, Torovo, Kompolje…).
Ministrstvo za infrastrukturo si bo v sodelovanju z družbo DARS d. d. tudi v prihodnje intenzivno prizadevalo, da bi bila na slovenskem omrežju avtocest in hitrih cest zagotovljena čim boljša varnost ter pretočnost prometa za vse uporabnike, zato so tudi v prihodnje dobrodošli kakršnikoli predlogi ukrepov, ki pa morajo biti seveda v nadaljevanju deležni tudi strokovne presoje ter ustrezne prilagoditve glede na obstoječe stanje prometne ureditve ter področne zakonodaje.