18. 2. 2019
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Z Zakonom o pravilih cestnega prometa (ZPrCP) se določajo prometna pravila ravnanja v cestnem prometu ter pooblastila in sankcije, ki jih pri izvajanju zakona izrekajo posamezni pristojni organi. Nadzor nad izvrševanjem določb navedenega zakona v glavnem izvaja policija, ki nadzira in ureja promet na javnih cestah in nekategoriziranih cestah, ki se uporabljajo za cestni promet, nadzira stanje in prevoznost teh cest, vozila, tovor v in na vozilih, voznike in druge udeležence cestnega prometa, ter izvaja pooblastila, ki se nanašajo na varnost cestnega prometa. V navedenem zakonu je med drugim opredeljen tudi način prehitevanja in najvišje dovoljene hitrosti vožnje za posamezno vrsto cestnega omrežja ter najvišje dovoljene hitrosti posameznih vrst vozil, kar je sicer praviloma dodatno določeno še z ustrezno prometno signalizacijo, ki jo postavi upravljavec cestnega omrežja.
Obenem je potrebno omeniti, da družba DARS d. d., kot upravljavec omrežja avtocest in hitrih cest, na precejšnjem številu posameznih avtocestnih odsekov s prometno signalizacijo (fiksno in variabilno) že ureja oziroma prepoveduje prehitevanje tovornih vozil. Prav tako se v obdobju zimskih oziroma vremensko neugodnih razmer izvaja poostren nadzor nad prometom ter ustrezno opremljenostjo vozil, z namenom čimbolj tekočega in varnega odvijanja prometa tudi v času slabših vremenskih razmer.
V zvezi s predlagano uvedbo kontrolnih točk za nadzor prometa na omrežju avtocest in hitrih cest je potrebno poudariti, da so bile v okviru izvedenih prilagoditev čelnih cestninskih postaj v posameznih primerih že zgrajene oziroma preurejene ustrezne površine, ki bodo nadzornim organom (policija, finančna uprava, inšpekcijske službe, cestninski nadzor…) na primeren način omogočale učinkovito in varno izvajanje nadzora osebnega in tovornega prometa. Na tak način so oziroma še bodo preurejena območja posameznih obstoječih cestninskih postaj (Log, Torovo, Kompolje…).
Ministrstvo za infrastrukturo si bo v sodelovanju z družbo DARS d. d. tudi v prihodnje intenzivno prizadevalo, da bi bila na slovenskem omrežju avtocest in hitrih cest zagotovljena čim boljša varnost ter pretočnost prometa za vse uporabnike, zato so tudi v prihodnje dobrodošli kakršnikoli predlogi ukrepov, ki pa morajo biti seveda v nadaljevanju deležni tudi strokovne presoje ter ustrezne prilagoditve glede na obstoječe stanje prometne ureditve ter področne zakonodaje.
Bravo ! Že kakšna dva meseca , se pripravljam ,da podam takšen predlog. Danes sem spet "besna" na "tovorna vozila ,pa sem si končno vzela čas ,da ga napišem...lepo , da je že napisan.
Dodatjte prosim samo še,da tudi avtobusi ,katerih največja dovoljena hitrost je 100 km na uro nimajo kaj iskat na prehitevalnem pasu! Spet sem tudi naletela na nesrečo pred predorom Podmilj .
označbe jasne na panoju - kamionisti pa kar naprej......tudi ,če je označeno , kot ,da ne bi bilo!
Apsolutno si država lahko finančno (če "nekateri " ne bodo kradli ! ) zelo hitro opomore! Kazni za nedovoljena prehitevanja , izsiljevanja prednosti ,da ne omenjam varnostne razdalje , za katero je celo ponekod označeno , da naj bi bila 100 m med kamioni . Ponavadi je nimajo niti 5m...Minimalna kazen za tovorna vozila (brez nat toliko ton , ker ne veš kateri je hujši nad 7 ton ali tisti z manj ,kot 7 ton ) . Torej znesek mora biti nad 1000 evrov ,če naj bi se malo normaliziralo stanje na naših "avocestah" .Prav tako ,se bojim ,da je marsikateri kamionist pod vplivom ali kakšnih substanc ali alkoholla. Nočitev za takšnega voznika mora biti med 1500 - 2000 evri in še enkrat toliko za kamion! Pa sebo ta norost kmalu nehala! Žal smo samo ljudje , če ne razumemo drugače, pa bomo na tak način! Kar se tiče policije , verjamem, da bi že zdavnaj naredili red, pa ga očitno ne smejo! Ker se tudi sami vozijo na delo in dobro vedo kakšne so razmere na cestah!
VLADA LAHKO TO UREDI PO HITREM POSTOPKU!
Policija in Sekcija avtoprevoznikov pri Obrtni zbornici sta se skupaj postavili na okope proti državi in državljanom. Zato tudi imamo tak kaos na avtocestah.
Primer izpred nekaj dni: vzhodno evropski kamionar parkira kar na uvozu na počivališče in mirno zaspi, brez da bi nevarno parkiran kamion označil s smerniki, pozicijskimi lučmi in varnostnim trikotnikom. Naš državljan se sredi noči zaleti v tako nevarno parkirano vozilo in umre. Zaključek policije - kriv je naš državljan, čeprav je kamionar zavestno kršil vse možne predpise in tako rekoč parkiral kamion ter zaspal na vozišču avtoceste!
Pa saj večina tega že obstaja, samo v sloveniji policistov na cestah ni. Dajmo malo policaje na ceste, pa bomo filali državni budžet