Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Dražja cestnina za tovorna vozila v prometno najbolj obremenjenih delih dneva

1773 OGLEDOV 0 KOMENTARJEV

V odzivu na predlog podaljšanja časovnih terminov v katerih velja prepoved prehitevanja za vozila nad 7,5 ton na avtocestah Ministrstvo za infrastrukturo v odgovoru št. 010 – 22 / 2018 / 44 – 02121245 odgovarja, da se Vlada zaveda problema že od leta 2007. Ugotavlja, da prehitevanje tovornih vozil zmanjšuje varnost uporabnikov avtocest in zmanjšuje pretočnost. Poudarja, da prehitevanja tovornih vozil ni mogoče v celoti prepovedati. Zapišejo, da podaljševanja časovnega obdobja prepovedi prehitevanja za tovorna vozila (nad 7,5 ton) trenutno ne načrtujejo.

Ministrstvo ugotavlja, da problem obstaja, vendar žal ne ponudi rešitev, zato podajam nov predlog.

Cestnina za tovorna vozila trenutno temelji na prevoženi razdalji na cestninski cesti, številu osi vozila in emisijskem razredu EURO vozila (o goljufijah z dodatkom AdBlue so vas sicer uporabniki tega portala že opozarjali). Predlagam, da se kot dodatni kriterij za ceno cestnine uvede čas vožnje. S takšnim ukrepom bi vsaj delno razbremenili obremenjenost avtocest in povečali pretočnost ter varnost uporabnikov. Ali je res potrebno, da po avtocestah tovorna vozila vozijo v najbolj obremenjenih delih dneva? Menim, da ukrep dražje cestnine v najbolj obremenjenih delih dneva predstavlja za avtoprevoznike oz. gospodarstvo manjšo grožnjo, kot bodo razbremenjene avtoceste prednost za ostale uporabnike.

17 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Branko Potočnik 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 12. 2018

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Uvodoma pripominjamo, da se na državnem nivoju zavedamo težav, povezanimi z varnostjo in pretočnostjo prometa, ki jih prinaša rast tako osebnega kot tudi tovornega prometa na avtocestah. Zlasti se s povečanimi prometnimi obremenitvami in zastoji srečujemo na vpadnicah v bližini večjih mest, in sicer zlasti v času jutranjih in popoldanskih prometnih konic, ko so tudi obremenitve z osebnimi vozili največje. Dejstvo je, da gospodarska rast generira nova delovna mesta in nove oziroma dodatne blagovne tokove, s tem pa tudi več prometa. S problematiko večje pretočnosti prometa na avtocestah se na Ministrstvu za infrastrukturo ukvarjamo že dlje časa. Eden izmed ukrepov, ki je zagotovo pripomogel k večji pretočnosti prometa v času jutranjih in popoldanskih prometnih konic je prepoved prehitevanja tovornih vozil. Poleg tega je bil v letošnjem letu na vzhodni ljubljanski obvoznici odstavni pas spremenjen v vozni pas, s čimer so bili odpravljeni zastoji, katerim smo bili pred tem priča pred razcepom Malence.

Ob tem naj spomnimo, da je bil v letu 2010 že uveden ukrep prilagoditve višine cestnine za tovorna vozila v nočnem času med 22. in 6. uro. Namen ukrepa je bil spodbuditi uporabo cestninskega omrežja v nočnem času. Šlo je za ukrep prometne politike, ki pa v praksi ni "zaživel", ker je bilo na podlagi podatkov štetja prometa oziroma drugih podatkov upravljavca avtocestnega omrežja ugotovljeno, da ni prišlo do občutno povečanega obsega tovornega prometa v nočnem času, kljub 10 odstotkov nižji cestnini. Ukrep je bil ukinjen s 1. 10. 2013, ker z njim niso bili doseženi želeni učinki.

Po pregledu javno dostopne primerjalno pravne ureditve v nekaterih drugih državah EU (npr. Avstrija, Italija, Hrvaška, Češka, Slovaška, Nemčija, Francija, Romunija, Bolgarija, Madžarska) je bilo ugotovljeno, da se znižane cestnine za tovorna vozila uporabljajo samo v Avstriji (med 22. in 5. uro) in na Češkem (ob petkih med 15. in 20. uro). Ob upoštevanju navedenega lahko zaključimo, da ukrep prilagajanja višine cestnine za tovorna vozila glede na obdobje dneva ni splošno razširjen.

Pretočnost prometa v prometnih konicah je pereč problem, s katerim se srečujemo ne samo v Sloveniji, ampak tudi drugod po Evropi. Kljub izvedenim ukrepom še vedno ne moremo biti zadovoljni s stanjem, zato na državnem nivoju področje budno spremljamo z namenom, da bi našli rešitve, ki bi prispevale k razbremenitvi cestnega omrežja. Ena izmed možnih rešitev je tudi prilagoditev višine cestnine za tovorna vozila glede na obdobje dneva. Gre za ukrep, ki ga zakonodaja dopušča, vendar je treba pred morebitno odločitvijo o njegovi uvedbi proučiti njegove vplive in učinke, hkrati pa tudi doseči širši družbeni konsenz.

Priloge:

Komentarji