ekološka dajatev za dizelska vozila
Predlagam, da vlada sprejme uredbo, s katero bi uvedla ekološko takso za dizelska vozila nižjih ekoloških standardov od Euro 6 in sicer v razmerju z letno dajatvijo za uporabo vozil: Euro 5: 20% Euro 4: 50% Euro 3: 100% Euro 2: 150% Euro 1 in nižje: 250% Taksa se ne plačuje za starodobna vozila, plačuje se tudi za tovorna vozila, ki imajo sedaj pri Euro 5 celo olajšavo. Morda bi v prehodnem obdobju 1 leta bile takse polovične. Obrazložitev: na naših cestah je še ogromno starih vozil, nekatera (še posebno stari dizli) so ekološko izredno sporna. Z izganjanjem dizlov iz Nemčije, Francije in drugih držav, se bo število takih vozil dodatno povečalo. Zdi se mi nujno, da se ekološko sporna vozila naredi manj atraktivna napram ekološko manj spornim, tako da bo kupec rabljenega vozila pred tem, koliko km ima prevoženih in kateri letnik je, najprej vprašal kateri Euro standard je. prav je, da lastniki plačujejo tudi za umazanijo, ki jo povzročijo. Tako pobrana sredstva bi uporabili za spodbujanje ekološko primernejšega transporta: subvencioniranje vozovnic za avtobus ali vlak za tiste z nižjimi dohodki, urejanje kolesarske infrastrukture, parkirišč na železniških postajah ...
Proti temu predlogu (predlogu ekološke dajatve za dizelska vozila za smrdljivce) so seveda tisti, ki vozijo smrdeče in škodljive stare dizle.
Nekoč sem bil proti dizlom.
Pred 2 letoma pa sem sam kupil nov diesel z EURO6 motorjem.
In ti dizli niso praktično nič bolj umazani kot bencinarji.
In stare smrdulje je res potrebno spraviti s cest. To je že stvar zavesti posameznika, ko se za takim avtomobilom dviga oblak škodljivih dizelskih izpuhov in stvar zdravja prebivalstva.
Taka vozila je NUJNO potrebno obdavčiti, da se pospeši čas njihovega izginotja iz našega prostora.
Proti temu predlogu (predlogu ekološke dajatve za dizelska vozila za smrdljivce) so seveda tisti, ki vozijo smrdeče in škodljive stare dizle.
Nekoč sem bil proti dizlom.
Pred 2 letoma pa sem sam kupil nov diesel z EURO6 motorjem.
In ti dizli niso praktično nič bolj umazani kot bencinarji.
In stare smrdulje je res potrebno spraviti s cest. To je že stvar zavesti posameznika, ko se za takim avtomobilom dviga oblak škodljivih dizelskih izpuhov in stvar zdravja prebivalstva.
Taka vozila je NUJNO potrebno obdavčiti, da se pospeši čas njihovega izginotja iz našega prostora.
Imam starega dizla in ko bo izdihnil bom menjal. Kako dolgo pa euro 6 motor zadostuje normativom? Do poteka garancije ali še manj, kdo ga preverja in kako? Važno da je zadostoval, ko je bil prvič registriran ali še to ne.
Predlog je uperjen ravno proti takim nemarnežem, ki bi se vozili, dokler kripa ne izdihne. Posebej so pa veseli v kakšnem bloku pod katerim pozimi kakšen osebek segreva tak avto.V redu, kar dajte, samo plačajte vsaj takso za to, da nas zastrupljate.
Sicer pa izpuh preverjajo v okviru tehničnih pregledov. Se sicer tudi jaz večkrat sprašujem, kako je kakšen avto prišel skozi.
> Predlog je uperjen ravno proti takim nemarnežem, ki bi se vozili, dokler kripa ne izdihne. Posebej so pa veseli v kakšnem bloku pod katerim pozimi kakšen osebek segreva tak avto.V redu, kar dajte, samo plačajte takso za to, da nas zastrupljate.
Saj so tehnični za to.. več nadzora na tehničnih, pa bo.
Dokler se tak zakon oblikuje bo že nov euro standard, in 90% teh avtov ne bo več na cestah. Bzrezveze komplicirat.
Proti, euro6 je prestroga zahteva, predlagam spremembo na euro4
Euro 4 je v veljavi že 14 let, Euro 5 pa 9 let. Če ste dobro prebrali predlog, je za Euro 4 ekološka taksa minimalna, v prehodnem obdobju pa bi bila celo polovična. Zakaj bi potem kupci kupovali Euro 6 vozila, proizvajalci pa jih proizvajali, če niso z ničemer stimulirani.
> Euro 4 je v veljavi že 14 let, Euro 5 pa 9 let. Če ste dobro prebrali predlog, je za Euro 4 ekološka taksa minimalna, v prehodnem obdobju pa bi bila celo polovična. Zakaj bi potem kupci kupovali Euro 6 vozila, proizvajalci pa jih proizvajali, če niso z ničemer stimulirani.
Proizvajalci jih morajo proizvajat, ker jih sicer ne smejo sploh prodajat, kupci jih pa kupujejo, ker nočejo vsi kupit 10 let stare kante.
Kot sem že rekel, to je problem, ki se bo v kratkem rešil sam, ko bodo praktično vsi euro 1,2,3,4 avtomobili pocrkali, euro 5 in 6 bodo "stare kante", proizvajalci bodo pa proizvajali že euro 8
prehudi davki, predvsem za voznike tovornih vozil,
ki bi izgubili na konkurenčnosti proti ostalim državam.
sem pa za dodatno obdavčevanje starih dizlov.
zato sem glasoval za.
Naj dodam samo še to, da je Euro 3 v veljavi že več kot 18 let., po cestah pa veselo vozijo avtomobili, ki ne dosegajo Euro 1, čeprav sploh niso tako stari.
Ja in? Novih se ne sme delat, uvažat se jih tudi ne sme... to je problem, ki se bo rešil sam.
Če pa govorimo o novih avtih brez DPF-ov ipd sistemov (izrezanih ven), imamo pa v tej državi institucije, da to preverjajo. To, da tega ne počnejo je pa drugi problem.
1. Ni res, da se jih ne sme uvažati (to bi sicer uredil drug moj predlog, ki je že v glasovanju)
2. Če v zvezi z okoljem ne bomo nič naredili, se bo res stvar uredila sama po sebi in to z izumrtjem človeštva (še prej pa mnogih drugih živih bitij).
3. Ekološka taksa bi pripomogla k temu, da bi se s cest prej umaknilo najstarejša vozila, saj bi lastniki 20 let starih vozil premislili, ali se jim splača plačevati visoko ekološko taksa ali pa vozilo zamenjati za čistejše.
4. Če ste se kdaj vozili za kakšnim starim golfom iz katerega se je kadilo, vam je jasno, za kaj gre.
A uničevanje še uporabnih vozil je pa bolj ekološko kot razlika v izpustih v tistih nekaj letih do njihovega naravnega konca???