Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

tovornjaki - uporaba nedovoljene osvetlitve

1661 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Na avtocestah se je v zadnjem času močno povečalo število tovornjakov, ki v nočnem času uporabljajo prepovedane svetlobna telesa - od raznih LED trakov, križev in novoletnih smrek, do močnih reflektorjev na vrhu kabine ali priklopnika.

Takšno ravnanje tovornjakarjev je sicer z zakonom prepovedano, a kaj ko je slovenska policija povsem opustila nadzor nad tovornim prometom na AC in HC.

Vlado pozivam, da od policije zahteva, da nemudoma prične opravljati nadzor in dosledno kaznuje vse kršitelje, saj le-ti s svojim ravnanjem ogrožajo druge udeležece v prometu.

25 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M marzola 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


31. 12. 2019

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Temeljna naloga policije na podlagi Zakona o nalogah in pooblastilih policije je tudi nadzor in urejanje prometa na javnih cestah in nekategoriziranih cestah, ki so dane v uporabo za javni promet. V okviru nadzora cestnega prometa policija izvaja tudi ugotavljanje tehnične brezhibnosti vozil. 

Tehnično brezhibnost vozil in pooblastilo za ugotavljanje tehnične brezhibnosti vozil ureja Zakon o motornih vozilih. Podrobna pravila glede namestite svetlobnih naprav ureja Pravilnik št. 48 Ekonomske komisije Združenih narodov za Evropo (UN/ECE) – enotne določbe o homologaciji vozil glede na vgradnjo svetlobnih in svetlobno-signalnih naprav. Obvezno uporabo tega pravilnika pa določa Uredba (ES) št. 661/2009 Evropskega parlamenta in sveta  z dne 13. julija 2009 o zahtevah za homologacijo za splošno varnost motornih vozil, njihovih priklopnikov ter sistemov, sestavnih delov in samostojnih tehničnih enot. Svetlobne in svetlobno signalne naprave so lahko na vozila vgrajene le v skladu in pod pogoji navedenih predpisov.

Policija ugotavlja tehnično brezhibnost, kamor sodi tudi dodatna namestitev svetlobnih naprav, pri vsakodnevnem nadzoru prometa in v poostrenih nadzorih prometa. Ker je največ prometa tovornih vozil na avtocestah in hitrih cestah, policisti največ nadzorov opravijo prav tam. Vsak mesec policisti na avtocestah in hitrih cestah izvedejo vsaj štiri poostrene nadzore. V nadzorih sodelujejo tudi inšpektorji Inšpektorata za infrastrukturo, ki so prav tako pristojni za izvajanje ugotavljanja tehnične brezhibnosti vozil.

V letu 2019 so policisti po do zdaj zbranih podatkih ugotovili 37.575 kršitev voznikov tovornih vozil, tehnična brezhibnost je bila preverjena pri 8.991 tovornih vozilih, pri tem pa so ugotovili 901 kršitev povezano s tehnično brezhibnostjo tovornih vozil.

Tudi v prihodnjem letu ostaja nadzor prometa, predvsem na avtocestah in hitrih cestah, kjer se število tovornih vozil iz leta v leto povečuje, ena temeljnih in pomembnejših nalog slovenske policije.     

Komentarji