Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

E-Šolstvo

3374 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Ali bi bila zanimiva ideja za nadomestitev vseh učbenikov, s šolskimi tablicami (e-učbeniki).

Ker tehnologija nam omogoča, da imamo na eni sd kartici, vse učbenike v celotnem izobraževalnem sistemu.

In da bi na šolah v klopeh imeli tablice, kjer si vsak učenec lahko označuje besedila (podćrta, odebeli tekst, pobarva črke, ali njihovo ozadje),

spreminja velikost pisave na svojem prijavniškem imenu (če slučajno slabše vidi).

(bi pa morale biti tablice namenjene striktno temu,

brez možnosti aplikacij, brez fotoaparata, in glede na to, da bi bile priklopljene

več ur na dan za več let, bi najbrž bilo bolje da bi bile brez baterij,

to bi bil kar velik dodaten strošek, in bi morali imeti namenske ali predelane klopi za to)

Najbrž bi bilo dobro, da bi bili učbeniki tudi v oblaku,

da lahko vsak do njih dostopa preko interneta.

(doma, na dopustu in v tujini)

In še super bi bilo, če bi slučajno spremenili,

ali uvedli nove učbenike (ker bi na netu pisal le, update)

Je pa problem za tiskarne, ker ne bi imele več toliko posla,

malo manjši za starše, ker bi kupili tablico in sd kartico,

in bi gor imeli celotni učni program v Sloveniji.

(ma recimo, da bi otrok imel 10 doktoratov, pa bi bil strošek vseh učbenikov tablica+sd kartica)

najbrž pa se pusti še tiskan program za tiste, ki tako želijo.

Zapiske in izpiske bi imeli v zvezkih ali delovnih zvezkih.

(najbrž še vedno velja, da učenje pisanja z nalivnim peresom izboljša pisavo,

kuliji so za kasneje)

Dobr, mal bi bil problem, ker otrok ne bi fizično trenirali z polnimi šolskimi torbami.

20 glasov

15 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jb2504 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 10. 2018

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Dejavnosti, ki jih predlagate, se v veliki meri že udejanjajo. Raven IKT opremljenosti šol v Sloveniji je na ravni povprečja EU. Osnovne in srednje šole imajo raznovrstno IKT, npr. osebne računalnike, prenosne računalnike, tablične računalnike, projektorje, videokamere, interaktivne table, tiskalnike, risalnike, računalnike-strežnike, zunanje diskovne enote. Slovensko šolstvo je trenutno v povprečju pri uporabi IKT pri poučevanju in učenju. Na področjih v katera pa smo sistematično vlagali, pa smo celo eni najboljših (npr. usposabljanja za učitelje, podpora za učitelje, virtualne skupnosti učiteljev, spletne učilnice, uporaba računalnikov v različnih prostorih šole itd.).

Ministrstvo je v začetku 2016 sprejelo dokument Strateške usmeritve nadaljnjega uvajanja informacijsko-komunikacijske ....

Vizija nadaljnjega uvajanja IKT v vzgojno-izobraževalne zavode je zagotoviti posameznikom možnost izobraževanja v odprtem, ustvarjalnem in trajnostno vzdržnem učnem okolju, podprtem z inovativno uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije, kar bo na učinkovit in kakovosten način omogočilo pridobitev znanja in spretnosti, ključnih kompetenc in spretnosti 21. stoletja, potrebnih za uspešno vključevanje v družbo. Prihodnost je v razvoju kompetenc učiteljev, da bodo uporabljali IKT pri delu z učenci takrat, ko je to smiselno in učinkovito.

Sicer pa je v letu 2017 Arnes začel z izvajanjem štiriletnega Programa nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju - Slovensko izobraževalno omrežje – 2020 oz. SIO-2020. V okviru Programa se bo vzgojno-izobraževalnim zavodom sofinanciralo izgradnjo brezžičnih omrežij in nakup IKT opreme. Program se bo izvajal skozi tri medsebojno povezane dejavnosti. Več informacij na njihovi spletni strani.

Dodajamo informacijo, da so e-učbeniki eno od sredstev za pouk, njihova učinkovita raba je odvisna predvsem od načina uporabe in didaktičnih pristopov poučevanja, zato je količinsko merjenje nemogoče oz. nam ne pove kaj dosti. Dosedanje raziskave so pokazale, da približno tretjina učiteljev uporablja sodobno tehnologijo (kamor uvrščamo tudi vsa digitalna gradiva, torej tudi e-učbenike) intuitivno pri vsakdanjem izvajanju pouka. Učinkovitost se lahko meri le z dosežki dijakov, kar pa lahko spremljamo v raziskavah, kot so PISA, TIMMS, PIRLS, kjer dobri rezultati slovenskih učencev in dijakov kažejo, da smo precej uspešni.

E-učbeniki so sicer trajno prosto dostopni na portalu iUčbeniki. Nastali so v razvojnem projektu E-učbeniki s poudarkom na naravoslovnih predmetih v osnovni šoli (2011-2014) in E-šolska torba (2013-2015).

Komentarji




  • a andrejček

    dokler nima vsaka hiša, vsaka vas... dostopa do interneta je predlog brez veze, ker bo tablica nema. al bodo reveži ki nimajo denarja za. jest, za obleke ipd. plačevali 40 eur za internetno naročnino. sori ne gre.

    • j jb2504

      za takšne primere obstaja sd kartica,

      in jih še vedno veliko ceneje pride tablica sd kartica.

       

      kot internet.

      ali učbeniki za 9-letko

       

      poba gre, če razmišljaš v pravo smer.

    • j jb2504

      in tudi v predlogu je napisano, kdor bi želel elektronsko obliko,

      sej ne piše, da bi vsi moral uporabljat tablice.

    • B Burek Man

      Saj imajo internet v šoli. Zadeve se pa shranijo na tablico.

       

      Načeloma imam raje učbenike in delovne zvezke (ki bi jih sicer treba zmanjšat), kot tablice, ampak internetni dostop ni ravno neka huda ovira.

  • M MarinaTereza TM

    Dobra ideja. Tablica je praktična še zaradi vseh ostalih funkcij (tistih, ki so primerne za pouk, ostalo omejiti, se strinjam), ampak če govorimo o pripomočku za branje, je pametno razmišljati v smeri Kindle naprav. Novejše verzije bodo v različici z barvnim zaslonom, s samoregulacijo svetlosti/prilagajanje očem, načinov označevanja itd. in z WiFi povezavo (za nalaganje, posodobitve).

     

    Delavne zvezke pa bi morali imeti v tiskani obliki, vsekakor, zaradi drugih prednosti.

     

    Vprašanje ostaja, če bo sčasoma potrebno poskrbeti za lasten nakup ali jih bo nudila šola oz. preko šol kakšen skupinski popust. Pametno je razmišljati tudi o verziji naločeni na pametni telefom ali računalnik, morda celo z dostopnim uporabniškim imenom in geslom, če bodo morale tablice ostajati v šoli.

  • b benF86

    predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/1244

     

    Predlog na to temo iz leta 2010.

  • o opazovalka

    Mislim, da bodo pisci učbenikov in založnikov proti. Učenci pa imajo res težave z pisanjem in branjem, vsaj nekateri in počasi bomo samo v kakšnem muzeju še videli slovenski napis .

  • A Aleksander82

    Učbenike bi morali imeti v elektronski obliki, kot je predlagano, bi pa otroci MORALI imeti delovne zvezke v fizični obliki, da se vadi pisanje in seveda zvezke. Kaj takega bi bilo smiselno uvesti v višjih razredih OŠ, ko se količina učbenikov poveča - zadnja triada, predvsem pa v srednjih šolah.

     

    Ne podpiram pa, da bi to že od malih nog uporabljali. Učenci v prvi triadi imajo delovne zvezke, kjer obravnavano snov rešujejo. Učitelji že zdaj tarnajo, da otroci ne znajo več pisat pisanih črk, ko so v višjih razredih OŠ.