Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Zaporna kazen

2147 OGLEDOV 19 KOMENTARJEV

Za večino oseb je zapor postranskega pomena. Je, vendar daleč stran od naših misli. Kljub pametnim telefonom se naša mentaliteta ni kaj veliko spremenila. Površno gledano je še vedno srednjeveška. Osebe, katere storijo širše družbeno nesprejemljivo dejanje, se pošljejo v zapor. Kletko. Zaklene se jih in na njih pozabi. Pozabljamo, da so tudi te osebe člani naše družbe, deležni minimalnega spoštovanja in dostojanstva. Vendar temu v zaporu ni tako. Penologi so bolj redki kot diamanti, zapore vodijo policiati, prav tako nadzor. Imamo tudi varuhinjo človekovih pravic, katera je bila po poklicu tožilka. Zavzemala se je za kratenje oziroma omejevanje človekovih pravic, danes se zavzema za varovanje človekovih pravic. Ne razumem policista kot upravnika zapora, ne razumem tožilke kot varuhinje človekovih pravic.

Če si želimo ugleda in spoštovanja v mednarodnem prostoru, moramo zaporu ustvariti času primeren civilizacijski namen. To je rehabilitacija z mero minimalnega spoštovanja in dostojanstva. Zapor naj vodijo osebe s FDV, zaposlijo se naj psihologi.

Ne vem, kdo se strinja, da je pravica to, če nekomu povzročiš škodo, da se ga pošlje v zapor in se mu vzame del življenja.

Veriga je močna toliko, kot je močan njen najšibkejši člen.

Družba je ugledna toliko, kot je ugleden njen neugleden član.

Predlog je strokovna pomoč obsojencem, katere v zaporu ni.

2 glasova

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R razumnost 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • I Izbrisan uporabnik 2127

    Predlog je pomanjkljiv, ker ne vsebuje nobenih alternativ zaporu. Kako bi se obravnavalo storilce kaznivih dejanj?

    Kako bi ravnal denimo s pedofilom?

    • r razumnost

      Ne samo s pedofilom, enako bi ravnal tudi z drugimi osebami, katere storijo širše družbeno nesprejemljivo dejanje. Za marsikatero kriminalno dejanje posameznika smo odgovorni kot družba vsi. Storilci potrebujejo strokovno pomoč, katere pa jim zapor ne zagotavlja. Svetla prihodnost nas čeka, če bomo delovali kot družba celovito. Zanimivo, da se več ljudi in bolj zavzema za kokoši nesnice v baterijski reji kot pa za ljudi v kletki. Bloka, kot sta zgrajena na Dobu, bi morala biti v vsakem večjem kraju. Nekateri zaporniki nimajo lastnega prebivališča, denarja, skratka nič. Tako bi jim bila omogočeno vključevanje v družbo ob podpori strokovnih delavcev s primerno izobrazbo in izkušnjami. Zaposlitev bi morali dobiti prednostno, pri delodajalcu, kateri bi v zameno dobil primerne ugodnosti ob zaposlitvi obsojenca. Tako se ne bi vračali na stara pota, kot se đankiji, bilo bi manj ropov in se ne bi vračali v zapor. Nekateri drugi zaporniki pa so storili dejanje, katerega ne bodo nikoli več. Zapor ni samo kletka, je kletka brez človekovih pravic. Od sposobnosti odpuščenja je odvisna naša prihodnja kvaliteta življenja. Odpuščamo pa ne. To me skrbi. Kot da se človek v zadnjih nekaj 100 letih ni nič naučil. Takšna miselnost nam omogoča vojne in trpljenje za prihodnost. Mogoče bi bilo bolje, ča bi naši otroci živeli v svetu z manj vojnami in manj kriminala.

       

      Alternativa zaporu je ustanova s strokovnimi delavci, kar pa zapor danes ni.

    • B Burek Man

      >Za marsikatero kriminalno dejanje posameznika smo odgovorni kot družba vsi.

      Ne, je odgovoren kar sam. Razen, če je premlad za to, potem so odgovorni starši.

       

      >Zanimivo, da se več ljudi in bolj zavzema za kokoši nesnice v baterijski reji kot pa za ljudi v kletki.

      Seveda, kokoši niso naredile nič slabega, da bi pristale tam. Ljudje v kletki pa so.

       

      >Zaposlitev bi morali dobiti prednostno, pri delodajalcu, kateri bi v zameno dobil primerne ugodnosti ob zaposlitvi obsojenca.

      Če je nekdo kradel, ga seveda nihče noče zaposlit na delovnem mestu, kjer lahko kaj ukrade. Sploh taki, ki so jih obsojali za isto stvar večkrat.

       

      >Nekateri drugi zaporniki pa so storili dejanje, katerega ne bodo nikoli več.

      Seveda, a kazen treba prestat. Če ni kazni in ni posledic, dosti več ljudi naredi kaj slabega. Poglej samo vožnjo, koliko ljudi vozi prehitro, ker ni kontrole, ali pa na avtocesti, kjer so kazni nizke. Potem pa seveda jok, ko jih dobijo.

       

      >Od sposobnosti odpuščenja je odvisna naša prihodnja kvaliteta življenja. Odpuščamo pa ne.

      Seveda odpuščamo, po prestani kazni, greš ven iz zapora.

       

      >Mogoče bi bilo bolje, ča bi naši otroci živeli v svetu z manj vojnami in manj kriminala.

      Nevem kake veze ima vojna z zapori. Ampak, če so kriminalci v zaporu, je zunaj zapora manj kriminala.

       

      Nevem zakaj cel ta komentar izpade kot "ubogi kriminalci, mi smo krivi za njihova dejanja,...". Ena odrasla oseba se je odločila naredit nekaj družbeno nesprejemljivega (in to zelo, ker za male stvari se ne gre v zapor), in družba se ga je odločila za določen čas umaknit iz te družbe. Pravila so znana v naprej, in 99% ljudem rata priti čez celo življenje, brez da bi pristali v zaporu.

  • b bombon

    Me res zanima, kako si predlagatelj predloga predstavlja "moderno" kaznovalno politiko, namesto "srednjeveške" zaporne kazni, ter v katerih državah jo izvajajo.

  • D Digifotko

    Pravzaprav mi ni jasen smisel predloga. Ali naj ujčkamo lopove in jim govorimo "bogi bogi"? Zavedati se moramo, da je lopov oziroma zapornik tisti, ki je prekršil družbene norme in kršil človekove pravice sočloveku, torej je za lastno dejanje in posledice tega dejanja, ki so mu vnaprej znane, odgovoren izključno lopov sam, sočutja in pomoči pa so potrebni tisti, ki jim je lopov povzročil škodo. Sistem mora biti naravnan tako, da se pred lopovi varujejo pošteni državljani, lopovi pa morajo nositi posledice svojih zavestnih dejanj.

    • r razumnost

      Digifotko pozdravljen!

       

      Sistem je naravnan tako, da v smislu pravice povzroči povzročitelju škodo. Se pravi škoda za škodo. Brez profita. Govorimo o ljudeh in vsi ljudje so deležni človekovega spoštovanja. Tudi povzročitelji. In lopov ni odgovoren sam, kot si zapisal, saj vsi živimo v materialnem svetu, tako je del odgovornosti na vsakem članu družbe.

    • B Burek Man

      >Sistem je naravnan tako, da v smislu pravice povzroči povzročitelju škodo.

      Sistem je narejen, da tistega, ki povzroča škodo, umakne iz družbe, da ne povzroči še več škode, in da ostali, ki bi morda povzročili škodo, le te ne povzročijo, ker nočejo kazni.

       

      >Se pravi škoda za škodo. Brez profita.

      Profit ima družba, ker so škododelci umaknjeni iz nje.

       

      >Govorimo o ljudeh in vsi ljudje so deležni človekovega spoštovanja.

      Saj so, prav tako naj bi bili vsi deležni spoštovanja določenih pravil družbe, in večini to gre. Nekaterim pač ne, in to bi radi preprečili

       

      >Tudi povzročitelji.

      Ja, in ker nočemo več žrtev, je treba povzročitelje kaznovat in umaknit iz družbe.

       

      >In lopov ni odgovoren sam, kot si zapisal, saj vsi živimo v materialnem svetu, tako je del odgovornosti na vsakem članu družbe.

      Kako ni odgovoren sam? Ga je kdo prisilil v kriminal? In o kakem materialnem svetu ti? Vse kar se dotakneš je material, vključni s "kornfleksom" za zajtrk. Al kaj si mislil z "material"-om?

    • D Digifotko

      Lopov je za sveja dejanja odgovoren izključno sam in nihče drug. Le kako si lahko nekdo predstavlja, da je za dejanje lopova (so)kriv nek pošten človek, ki si je za svojo materialno dobrino prizadeval in dalal mogoče leta, lopov pa mu hoče to na srednjeveški način ukrasti v nekaj sekundah??? Kako je lahko nek pošten človek (so)odgovoren za dejanja morilcev, posiljevalcev in predofilov??? Vsi imamo enake možnosti priti do materialnih dobrin (ki so izpostavljene) ampak večina na pošten in zakonit način, lopov pa (zavestno!) ne nezakonit in nemoralen način??? Zakaj bi bil ravno lopov "bogi bogi"? Pomoč potrebujejo oškodovanci, ne pa srednjeveški oškodovalci! In ne, ni škoda za škodo - lopovi se morajo zavedati, da bodo kaznovani za svoja protipravna dejanja, pošteni pa bodo vsaj za čas zapora varni pred njegovimi lopovščinami!

    • r razumnost

      > Ali naj ujčkamo lopove in jim govorimo "bogi bogi"? Zavedati se moramo, da je lopov oziroma zapornik tisti, ki je prekršil družbene norme in kršil človekove pravice sočloveku, torej je za lastno dejanje in posledice tega dejanja, ki so mu vnaprej znane, odgovoren izključno lopov sam,

       

      Lopov nosi večji del odgovornosti, ni pa odgovoren sam. Sem proti kriminalu, ampak, dokler si družba ne prizna lastne odgovornosti, tudi za kriminal, ne bo napredka.

    • B Burek Man

      >Lopov nosi večji del odgovornosti, ni pa odgovoren sam. Sem proti kriminalu, ampak, dokler si družba ne prizna lastne odgovornosti, tudi za kriminal, ne bo napredka.

       

      seveda je odgovoren sam. Ne moreš krivit družbe za odločitve posameznikov. Edino seveda če gre za umsko zaostale ljudi, oz. ljudi z psihičnimi motnjami, ki bi jih že prej treba odstranit iz družbe in zdravit.

  • r razumnost

    Komentar na komentarje.

     

    Glede na napisane štiri komentarje lahko dodam, da tile komentarji že izražajo približno stanje družbe. Srednjeveški razum, nesprejemanje lastne odgovornosti. Z nesprejemanjem lastne odgovornosti mislim na posameznega člana, ki tvori družbo, saj je tudi sam soodgovoren za stanje družbe. Z odrekanjem pomoči potrebni se bo vsem nam poslabšala kvaliteta življenja. Pa tudi z ignoranco se ne da reševati težav. V življenju pa so težave.

     

    Komentatorji, nikoli ne veste, kdaj vas stiska ali bolezn premaga. Zato je potreben razum sočloveka.

     

    Včasih pa je razum kot komet; vedno leti mimo, nikoli te ne zadane.

  • P Peter Battelino

    med precej sociopatskimi en res razumen in human predlog. zapor v sedanji obliki bi smel obstajati le še za fizično nevarne. A tudi za te bi morali postati edini pristojni psihiatri in klinični psihologi.

    Za vse ostale bi morale obstajati druge oblike 'resocializacije'. lahko v nekih primerih ločeno od družne, a v bivanjskem okolju, podobnem normalnemu stanovanjskemu standardu in ob plačanem delu. Po možnosti na delovnem mestu, kjer so delali pred storjenim kaznivim dejanjem ali (nehote) povzročeno škodo. Ali vsaj na področju, ki ga obvladajo.

    Sedanji tip zapora naj ostane tudi za tiste, ki bi delo odklanjali.

     

    Poniževanje ljudi ni "rehabilitacijsko" stimulativno. ravno nasprotno.

     

  • M Mark23

    Da obstajajo taki ljudje ki se jim zdi da je naš zaporni sistem srednjeveški, je bolano. Taki ljudje, ki povzročajo škodo prebivalstvu, morajo biti izločeni in korektno kaznovani. Jaz bi to gamad dal delati naokoli po Sloveniji, naj čistijo brežine, divja odlagališča vse kar se najde! Naj jih delo rehabilitira, jaz po 12 urah dela razmišljam samo še o počitku, ne pa o lopovščini!

     

    Bolano da bi nekateri ujčkali te barabe!!

     

  • j jan31

    Kaznovanje bi sam spremenil tako da bi obsojenemu namesto ga poslati v zapor odvzel pravico do zdravnika za določen čas, , odvzel možnost da ima bančne kartice, telefonske in internetne naročnine za tiste najhujše pa bi odvzel identiteto enostavno ga izbrisal in bi ljudje fajn mislili ali ga bojo lomili ali ne. Zapor ne reši nič in dela stroške državi.

  • B Burek Man

    Če kdo ne spoštuje pravil družbe, se ga iz družbe pač umakne.

    • r razumnost

      Če gre oseba v zapor, je še vedno član družbe. Ni umaknjen iz družbe, deležen je delne pomoči, v večini pa so mu kratene pravice. Strinjam se, da nekatera dejanja niso širše družbeno sprejemljiva, ne glede na storjeno dejanje pa je še vedno človek. Kot ste napisali, umakne se tudi nedolžne. Če pomislite na sodišče in pravico, potem je pravica, če nekomu povzročiš škodo (mu vzameš del življenja, ko ga pošlješ živeti v kletko-zapor). In to je srednjeveška mentaliteta, ne pa mentaliteta 21. stoletja. Če kdo komu povzroči škodo, mu jo v imenu pravice nazaj povzroči družba. Tako je krog sklenjen. Na nasilje se odgovori z nasiljem. Nasilje pa je izraz obupa, ko razum odpove.

    • B Burek Man

      >Če gre oseba v zapor, je še vedno član družbe. Ni umaknjen iz družbe, deležen je delne pomoči, v večini pa so mu kratene pravice.

      Ne. Če nekdo povzroča škodo (krade, se tepe, ...), se ga umakne iz družbe v prostor, kjer take škode ne more povzročat. Ker je kratil pravice ostalih (ki jim je kradel, ki jih je tepel), mu je to kratenje pravic treba preprečit, pa čeprav sam ostane brez nekaterih pravic.

       

      >Strinjam se, da nekatera dejanja niso širše družbeno sprejemljiva, ne glede na storjeno dejanje pa je še vedno človek.

      Ja, saj je tudi v zaporu še vedno človek.

       

      >Kot ste napisali, umakne se tudi nedolžne.

      Ja, pa tudi krive. Večinoma kar krive.

       

      >Če pomislite na sodišče in pravico, potem je pravica, če nekomu povzročiš škodo (mu vzameš del življenja, ko ga pošlješ živeti v kletko-zapor).

      Ja, zato da ta nekdo, ne povzroča škode drugim. Alternativa je, da vse potencialne žrtve zapremo v zapor "na varno", pa kriminalca pustimo "zunaj". A ta alternativa mi ni všeč.

       

      >In to je srednjeveška mentaliteta, ne pa mentaliteta 21. stoletja.

      Tako kot je kraja, umor, posilstvo, ipd. Tega v 21. stoletju nočemo.

       

      >Če kdo komu povzroči škodo, mu jo v imenu pravice nazaj povzroči družba.

      Ja, zato da ne povrzoča več škode, Torej za družbo je bolje, če se ga umakne.

       

      >Tako je krog sklenjen. Na nasilje se odgovori z nasiljem.

      Seveda, predpišejo se pravila, kdor jih krši, nosi posledice. Kako pa naj nasilnike ustavimo brez nasilja?

       

      >Nasilje pa je izraz obupa, ko razum odpove.

      Ne, je kar lepo predpisani družbeno pravilo, ki se ga vsi zavedajo, še preden se lotijo kriminala.

    • Ikona uporabnika anekdota anekdota
      Komentar je izbrisal avtor komentarja.
    • r razumnost

      Za nekatere je nasilje del razuma. Očitno.