1. 6. 2018
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 – uradno prečiščeno besedilo, 69/17 – popr., 68/16, 54/17 in 3/18 – odl. US; v nadaljnjem besedilu: ZPrCP) v drugem odstavku 93. člena določa, da morajo vozniki koles voziti drug za drugim, razen na kolesarski poti, kjer smeta voziti dva vzporedno, če širina poti to omogoča.
Veljavna zakonodaja na področju pravil cestnega prometa torej dopušča vzporedno vožnjo kolesarjev, vendar le na kolesarski poti in pod pogojem, da širina kolesarske poti to omogoča.
Vzporedna vožnja največ dveh kolesarjev je uzakonjena tudi v Veliki Britaniji, vendar le na dovolj širokih prometnih površinah, po katerih lahko vozijo kolesarji. Za vožnjo po ozkih in zelo prometnih cestah ter vožnjo po ovinkih je določeno, da se kolesarji morajo voziti v eni vrsti (torej drug za drugim).
Predlog je z vidika splošnega načela cestnega prometa – to je skrb za varen, umirjen in nemoten potek cestnega prometa – zanimiv, vendar ga je potrebno temeljito preučiti z vidika varnosti kolesarjev in ostalih udeležencev cestnega prometa. Prav tako je potrebno pri spreminjanju oziroma dodajanju novih pravil ravnanj v cestnem prometu upoštevati obstoječ sistem (cestna infrastruktura) ter druge okoliščine, ki bi lahko negativno vplivale na varnost vseh udeležencev cestnega prometa.
Ministrstvo za infrastrukturo bo ob naslednji spremembi ZPrCP s predlogom seznanilo strokovno in drugo zainteresirano javnost. Če bo predlog podprt s strani večine strokovnjakov s področja varnosti cestnega prometa in druge zainteresirane javnosti, ga bo ministrstvo, pristojno za promet, upoštevalo pri pripravi novele ZPrCP.
Midva s prijateljem sva vozila kolesi vzporedno eden poleg drugega. Med vožnjo sva se pogovarjala in nehote približevala en drugemu. Kmalu sva se dotaknila s krmili en drugega ,izgubila ravnotežje in se zrušila po celem cestnem pasu. Mimo so se naju izogibala vozila na istem in nasprotnem pasu, pri velikih hitrostih. Izredno smrtno nevarne okoliščine. Ne podpiram vzporedne vožnje kolesarjev na avtomobilskih cestah iz omenjenega razloga.
meni je vseeno ali vozijo vštric ali en za drugim samo , da ne vijugajo nepredvideno in, da lahko normalno prehitiš.
Nekdo je linke širil naokoli :) ogromno glasov s strani novo-ustvarjenih uporabnikov, samo z glasom tukaj in pri predlogu o smernicah glede kolesarskih stez.
Verjetno res. Sicer so novi uporabniki tako na eni kot na drugi strani.
Sicer pa, temu je portal namenjen. Demokracija pa to :)
Se ne strinjam. Razlika je 1,5m ali 2,5m širine. Je pa res, da če jih je 40 in se vozijo vštric ali ne jih je zelo težko (beri nemogoče) prehitet.
To pravilo je v kolesarskih državah natančno urejeno. Mogoče bi le povzeli npr. špansko uredbo, ki sem jo spoznal pred mesecem, ko sem bil tam, ki dopušča vožnjo vštric, minimalno razdaljo do kolesarja ob prehitevanju 1.5 metra in prepoveduje vsakršno prehitevanje v primeru nasproti vozečega vozila. Ceste so označene z velikimi opozorilnimi tablami 1.5m - varno razdaljo za prehitevanje kolesarja. In na nekaj so nas opozorili ob prevzemu rent a car vozila - manjša kazen vas bo doletela za vožnjo skozi rdečo luč, kot če se približate kolesarju!!! Policija redno nadzoruje agresivno vožnjo udeležencev v prometu, ki bi na kakršenkoli način ogrožali kolesarje!!! Ne bo le denarne kazni, ampak vas zelo hitro zaprejo!!! In obnašanje v prometu glede na španski temperament me je resnično presenetilo. Vsi so bolj strpni, do kolesarjev se obnašajo, kot do bolj občutljivih udeležencev v prometu. Kultura je mnogo višja in posledično je tudi manj nestrpnosti z obeh strani. Ceste pa so vsakršne, od boljših, podobnih, do tudi mnogo slabših, kot jih imamo pri nas. Podpiram predlog!!!
Bom za, takoj ko se bodo kolesarji zaceli drzati CPP. Dokler pa vsak drugi veselo ignorira vse od talnih oznacb do znakov in semaforjev, da o pravilih okoli umikanja v primeru oviranja prometa niti ne govorim, pa njet.
Vsak voznik bi se moral za kak teden preleviti v kolesarja pa bi razumel zakaj se kršijo CPP:Si kdaj kje prebral ,da bi kolesar umoril voznika avta??
Saj nekateri smo vsetroje.. pešci, kolesarji in avtomobilisti. In presenetljivo imamo v vseh treh vlogah največ problema z kolesarji. A ni to zanimivo?
Za probleme v avtu so že pisali, da nočnega skakanja brez luči čez cesto 2m pred avtom in podobnih problemov sploh ne omenjam.
Kot pešca me predvsem moti prehitra vožnja tam, kjer je pešcev (in otrok, psov, vozičkov in vsega ostalega) preveč za hitro vožnjo s kolesom. Poglej samo kako nekateri drvijo po Čopovi ulici v ljubljani med največjo gužvo. Pa tudi drugje zna kak kolesar zapeljat 5cm od pešca. In ja, so že bili pešci, ki so jih umorili kolesarji, nekatere direktno (kar tam), nekatere posredno (starejše osebe, zlomnjen kolk, priklenjen na posteljo do konca precej skrajšanega življenja). Pa potem razna ustavljanja na prehodih za pešce, s kolesom, ki ovira prehod pešcem, vožnja po pločniku, ipd. sploh v kombinaciji s slušalkami in telefonom v roki.
In kot kolesarju isto. Naredijo lepo kolesarsko stezo, ločeno, dovolj široko za prehitevanje (npr. dunajska, tist lep ločen del nasproti gospodarskega razstavišča, pa še marsikater drugi odsek, ki je ločen tako od pešcev kot od kolesarjev).
In voziš, pred tabo babica 3kmh, prehitet pa ne moreš, ker očitno 90% kolesarjev ne loči leve od desne. Na vsakem semaforju isto, več kolesarjev vozi po levi, kot po desni. Ustavljanje na kolesarski stezi, pa "zdaj bomo pa zavili stran", in obrne kolo pravokotno na stezo, in sestopa dol, da blokira tistih par kolesarjev, ki vozijo v pravo smer, pa še nekajkrat več tistih, ki gredo v napačno.
Itd. itd. Žal, tako je.
tomaz1967 vozim motor, smo na istem, ce ne na slabsem, ker peljemo hitreje - padec pri 20 na uro pac ni primerljiv s padcem pri 80.
Ampak poglej to zanimivost, asfalt je se mrzel, na cesti je se soder od posipavanja in ko se peljem z motorjem, ce so za mano stirje avtomobili, se bom na prvem mestu umaknil in pocakal, da me prehitijo, ker pac z avtom ni problem peljati 90 cez posipane ovinke, kjer bi z motorjem peljal 70. Ce mi bo kdo vozil za ritjo, se mu bom ob prvi priliki umaknil, ker nocem, da me ubije.
No, ko bom srecal kolesarja, ki se bo dejansko umaknil tako, da se bo tudi ustavil, ce bo treba, bom javil. Se mi zdi, da ne bo kaj kmalu.
Skratka, kolesarji so problem, ker se prepogosto obnasajo, kot da so tanki z absolutno prednostjo, za katere CPP ne velja.
In ja, absolutno ogromno avtomobilistov pocne neumnosti, ko prehitevajo (pa tudi sicer), ampak je pa svetohlinstvo kazati s prstom na eno krsenje zakona druge skupine, medtem ko lastna skupina krsi cel kup njih.
Pozdravljam predlog. Je zelo smiseln in se v tujini s pridom uporablja.
Poleg možnosti vzporedne vožnje bi bilo treba uzakoniti tudi pravilo, da je potrebno enosledna vozila obvoziti/prehiteti tako, da je med voziloma 1,5 m razdalje (bočne).
V tujini je opaziti mnogo tabel, ki voznike opozarjajo na tovrstno - varno - prehitevanje kolesarjev.
Srž problema je, da vozniki kolesarje obravnavajo kot "statični objekt" na cesti. Odločitev za manever prehitevanja je ocena: "ali je prostor med nasprotivozečim vozilom/neprekinjeno črto dovolj širok, da lahko peljem skozi, ne da bi koga zadel".
Govorim o voznikih, ki sami NISO kolesarji. Mimo kolesarja bodo peljali z razdaljo, manjšo od 20 cm. Ne razmišljajo o tem, da lahko kolesar položaj na cesti nenadoma spremeni zaradi mnogih razlogov:
- sunek vetra
- luknja v vozišču ali ovira na vozišču, spolzko vozišče
- na cesto je pritekla žival ipd.
- okvara kolesa
- ...
Vozniki premalo razmišljajo o tem, da je (tudi) dotik kolesarja lahko zanj usoden!
Nihče od voznikov (še posebej tovornjakov ali večjih vozil) se sploh ne zaveda učinka zračnega vrtinca ob tesnem prehitevanju, zaradi katerega kolesar za trenutek izgubi ravnotežje.
Jaz predlagam, da bi se vsi skupaj začeli malo lepše obnašat, pa ne bo nobenih težav z ničemer. In kolikor piše v šefovem blogu je podal tudi primer, ko je kolesarjenje vštric manj varno, ampak očitno je na ljubo drugih potrebno prebrat samo del zapisa, s katerim se pobudnik strinja.
Vožnja kolesarjev vzporedno je bolj varna za kolesarje, saj so na ta način bolje opaženi, da ne omenjam, da je lažje prehiteti kolono npr. 6-ih kolesarjev, ki je na tak način dolga za en avto. Velikokrat na cesti opažam, da nas avtomobilisti prehitevajo, ko se vozimo drug za drugim, medtem, ko prihaja nasproti vozeče vozilo. Ker je kolona predolga se ti avto pelje 20cm od balance. Sicer je pa najboljša varianta izgradnja kolesarskih stez kot so v tujini ali kot je ta, ki poteka od Mislinje do Slovenj Gradca, kjer smo kolesarji čisto ločeni od glavne ceste in tako varni pred avtomobili.
Če kolesar vozi meter od roba ceste, voznik pa ga prehiteva z dovolj medsebojne razdalje, na naših cestah nikakor ne ostane dovolj prostora za nasproti vozeče vozilo. V vsakem primeru je treba počakati na varen trenutek za prehitevanje, čemur ni vedno tako, prevečkrat se kolesarje prehiteva v škarje, včasih se jih celo zrine s ceste. Žal komentarji jasno odražajo sliko kulture in strpnosti voznikov na naših cestah. Vsak kolesar dejansko prispeva k zmanjšanju količine pločevine, tako da vozniki na cilj dejansko pridejo hitreje, parkirajo lažje, poleg tega skrbi za zdravje sebe in vseh ostalih, prednosti je nešteto.
TL;DR: Podpiram. Če je dovolj prostora za prehitevanje enega kolesarja, je dovolj prostora tudi za dva.
Moje mnenje je, da se mi to ne zdi ravno smiselno, ker je tako kolesarje težje prehiteti. Taka vožnja se mi tudi ne zdi najbolj varna, ker zavzamejo kolesarji celotno območje pločnika, kjer je pas za kolesarje. Predstavlja pa tudi oviro za voznike, saj jih je tako še težje prehiteti, s tem ovirajo promet.
Ne vem, kaj ima to veze z vzporedno vožnjo kolesarjev, a vseeno:
Kolesarji ne smejo voziti po pločnikih. Če je nekje zarisan pas za kolesarje, se mora kolesar voziti po kolesarskem pasu.
Kar se tiče prometa po cestnih površinah, pa se vzporedne kolesarje prehiti ravno tako, kot traktor - varno po sosednjem pasu.
Popolnoma izgubljen slučaj si. Če prehitevaš kolesarja po predpisih, ga ni nič težko prehitet. Ne vem kaj bi naj tukaj bilo težkega in kaj te kolesar sploh ovira. Upoštevati je treba CPP, kje jasno piše, da kolesarja ne smeš prehitet če ti nasproti pelje avtomobil.
Sama se s tem predlogom ne strinjam. Vožnja eden poleg drugega je mogoče vredu za določene ceste, ki so široke in nimajo veliko ovinkov. Za podeželske ceste, ki imajo veliko ovinkov in so ozke pa bi bilo to nevarno. Saj, če ima avto hitrost 80km/h in pride iz ovinki pred njim pa so kolesarji jih je težko obvoziti, sploh če je naprej še en ovinek in je to prehitevanje nevarno , za samega šoferja bi pa bilo nevarno bremzati.
Za varnost vseh udeležencev na cesti vas prosim, da obnovite pravila cestnega prometa.
Voznik mora hitrost vožnje prilagoditi tako, da lahko pred pričakovano oviro varno zaustavi.
Če nek voznik vozi na tak način, da je nevarno zavirati, nevestno ogroža lastno in tuja življenja.
Predvsem na podeželjskih cestah so pogosto v prometu tudi traktorji. Če lahko na cesti z ovinki in slabo preglednostjo voznik z 80km/h varno prehiti traktor, lahko varno prehiti tudi dva kolesarja.
Na takih cestah se ne vozi 80 km/h, ampak se je treba zavedat,da nisi sam na cesti in da je treba upoštevati tudi druge udeležence v prometu se pravi tudi kolesarje in hitrost prilagoditi razmeram. Uporabljaj zdravo kmečko pamet ne gledat samo svojo ritko...
To področje je v tujih državah različno urejeno, vendar vožnja vzporedno ni najbolj varna, saj tako kolesarji zavzamejo celoten vozni pas in tako otežijo prehitevanje na glavnih cestah, ki so zelo prometne. Takšna vožnja je bolj primerna za kakšne stranske ceste, kjer ni toliko prometa in posledično kolesarji za takšno početje niso tako ogroženi.
Se nikakor ne strinjam, saj bi to predstavljalo veliko oviro za voznike- predvsem pri prehitevanju.
Velika ovira za voznike je traktor, pa ga marsikdo brez težav prehiti.
Se ne strinjam s predlogom, predlog je skregan z logiko, včasih že težko prehitiš kolesarje, ki vozijo zaporedno, kaj šele tiste, ki vozijo "vštric".
Vprašanje ni, kaj je lažje, ampak kaj je bolj varno.
Najlažje je prehiteti zaporedne kolesarje, če zmanjka prostora za prehitevanje se pa kolesarje preprosto zrine s ceste.
Razlog: žaljiv komentar
Skupine oz. dveh, ki vozita vzporedno ("vštric" kot pravi predlagatelj) je nemogoče prehiteti.
Meni se ne zdi preveč zapleteno - youtu.be/o9pmw2ckQSU
Vse, ki glasujejo proti, vljudno prosim za obrazložitev.
Verjetno vsi, ki jim gre na živce, ko se poleti naserjejo skupine birbauharjev v pajkicah, ki vozijo vštric po regionalkah, sploh takih, kjer je vzporedno z cesto še kolesarska steza (npr. jesenice-kranjska gora), a jim ego ne dopusti vožnje med "navadnimi smrtnikI" na stezi.
Kolesarje, ki vozijo vštric je tudi težje prehiteti, ker je potrebno več prostora za manevriranje in več časa za prehitevanje. Ne vem pa sicer, kako je zakonsko, ampak mislim, da bi tudi za kolesarje moralo veljati isto pravilo kot za avtomobiliste - če zaradi počasne vožnje delaš kolono, se moraš na prvem primernem mestu umaknit, in spustit kolono mimo - nadzor nad tem bi bil koristen seveda tudi pri avtomobilistih.
Nevem no... če bi bilo po moje, bi naredili zraven vsake regionalke nekaj metrov stran še kolesarsko stezo + stezo za pešce (kot na zgoraj omenjeni trasi, pa še marsikje je taka ureditev), tam strogo prepovedat vožnjo kolesarjem po cesti, pa je.
Premisa kolesarske vožnje vštric je ravno v tem, da se take kolesarje hitreje prehiti (ker je kolona krajša), ter varneje (ker se jih prehiteva tam, kjer je sosedni pas prost; ne pa tam, kjer se avto "stisne" mimo kolesarja). Se pravi tako, kot kakšen traktor, ali avtomobil.
Tudi za kolesarja velja, da se je dolžan umakniti (na primernem mestu), če se za njim nabere kolona hitrejših. Kot za traktor in avtomobil.
Se pa seveda strinjam z izgradnjo vzporednih kolesarskih stez, dokler so te steze take, kot morajo biti (ločene od pešcev, primerno vzdrževane). Ter da so take poti ustrezno označene (ne pa, da je kar naenkrat prepoved za kolesarje, potem naj se pa znajde in išče; ali pa tuhta, zakaj gre lahko po taki cesti ob kolesu, ne pa na kolesu).
Včasih je cesta dovolj široka za dve vozili + kolesarja, in tam vožnja vstric ali pa sredi pasu ovira voznike.
Na relaciji jesenice - kranjska gora je ravno taka kolesarska steza, ki gre vmes sicer čez par vasi, ampak ne gre po regionalki. In še vedno se najdejo skupine ljudi (točno tisti birbauharji v pajkicah), ki gredo raje po cesti in s tem ovirajo promet.
Če te pa motijo pešci na kolesarskih stezah, zdaj točno veš kako se počutijo avtomobilisti.
Na taki cesti voznike ovira tudi traktor... prepoved še njim?
V primeru vožnje iz Jesenic proti Kranjski Gori: ali je kje označeno, kje mora iz glavne ceste zaviti kolesar, da pride do vzporedne kolesarske steze?
Glede pešcev pa - prepoved hoje vštric po kolesarskih stezah? :D
Dobro, kdaj se boš začel zavedat, da če sta na cesti dva nasprotno si vozeča avtomobila kolesarja ne smeš prehitevati tudi če je cesta širša. Sej nisi sam na cesti. Ma si prav za res en velik burek.