Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

1.4.2018 se začne e cestninjenje za kamione, predlagam naj se to uvede tudi za osebna vozila

2506 OGLEDOV 15 KOMENTARJEV

E cestninjenje naj se uvede tudi za osebna vozila. Naj bo zgled e cestninjenje kamionov.

17 glasov

15 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V verso verso 453 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 11. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V zvezi z elektronskim cestninjenjem osebnih vozil glede na dejansko prevoženo razdaljo je treba poudariti, da bi bila uvedba smiselna zgolj v primeru, da bi se na ravni EU poenotil koncept cestninjenja osebnih vozil oziroma predpisale enotne tehnične lastnosti elektronskih naprav, ki bi omogočala cestninjenje po prevoženi razdalji v prostem prometnem toku. V tej zvezi so problematični predvsem občasni uporabniki cestninskega omrežja, ki jih je zaradi geostrateške lege Slovenije veliko zlasti v času poletne turistične sezone. Za slednje je brez že omenjenega poenotenega koncepta cestninjenja osebnih vozil na ravni EU nemogoče zagotoviti opremljanje osebnih vozil z elektronskimi napravami za cestninjenje po prevoženi razdalji v realnem času, kar je ena ključnih predpostavk pri vzpostavljanju morebitnega novega sistema cestninjenja za osebna vozila.  

Zavedamo se dejstva, da vinjetni sistem cestninjenja ni najbolj optimalen način cestninjenja, saj gre za pavšalno plačilo cestnine. Pavšalni sistem cestninjenja je sicer ugodnejši za pogoste uporabnike, vendar glede na ceno in ročnost vinjet ocenjujemo, da je trenutni sistem cestninjenja relativno ugoden tudi za občasne uporabnike. Ob tem ne smemo pozabiti, da je uporaba plačljivih cestninskih cest prostovoljna in da lahko uporabniki za svojo pot vedno izberejo neplačljivo vzporedno cestno omrežje.

Uvedba vinjetnega sistema cestninjenja je prinesla številne pozitivne učinke (izboljšana prometna varnost, zmanjšanje prometnih zastojev, večja mobilnost prebivalstva, relativno ugodna cena za pogoste uporabnike, specifičnost razpršene poselitve prebivalstva, izboljšanje kakovosti bivanja prebivalstva ob vzporednem necestninskem cestnem omrežju…), ki bi jih plačilo cestnine po prevoženi razdalji v veliki meri izničilo, saj bi se uporabniki ponovno začeli izogibati cestninskim cestam in v večjem obsegu uporabljati vzporedno cestno omrežje.

Ob tem naj dodamo, da aktivno sodelujemo z Evropsko komisijo na področju optimizacije sedanjih cestninskih sistemov v EU. V postopku dosedanjih usklajevanj je tudi Evropska komisija spoznala, da so obstoječi vinjetni sistemi cestninjenja po posameznih državah toliko specifični, da jih ni mogoče učinkovito nadomestiti oziroma poenotiti po celotnem območju EU. Glede na vse navedeno je v tem trenutku težko napovedati nadaljnje aktivnosti na področju cestninjenja osebnih vozil, si bomo pa na ravni EU prizadevali za sistem cestninjenja, ki bi v največji možni meri upošteval potrebe uporabnikov.

Komentarji




  • L LeonP

    To se mi zdi smiselno, saj bi tako lahko ukinili sistem z vinjetami. Poleg tega bi lahko podrli cestninske postaje, saj že tako ali tako delajo zastoje na cesti in so tako ali tako samo ovira. Preko e-cestninjenja pa bi plačali samo določeno pot, ki jo prevozimo ter kilometrino, ki jo prevozimo. Poleg tega bi lahko merili hitrost voznikov, saj imamo podan točen čas prihoda ter odhoda na avtocesto ter prevoženo kilometrino, preko katere bi lahko izmerili povprečno hitrost voznikov.

    • m mucka

      Cestninske postaje imajo namen ukiniti in v prihodnosti porušiti, Na komentar glede meritve hitrosti voznikov, je za hitre voznike slabost, da bi merili hitrost, saj za to so ze radaji na večjih lokacijah postavljeni. Tako da se s tem ne strinjam. Prav tako so problem vozniki, ki se ne vedo pravilo razvrščati in zato prihaja tudi do zastojev, ni problem samo v cestninskih postajah.

  • z znalček

    Težko razumem logiko, da plačamo enako, če se peljemo vsak dan 2x po avtocesti ali pa 10x v letu. Na tenis igrišču plačam, kolikokrat igram, na smučišču plačam tolikokrat kot smučam, v gostilni plačam kolikor popijem, v trgovini plačam toliko kot kupim. Na nobenem od teh mest mi ne vsiljujejo letne karte, drugače pa lahko igram na parkirišču, štamfam, pijem doma ... Edini smisel vinjet je v enostavnosti uporabe, prodaje, kontrole in nizkih stroških. Ko obstaja tehnologija, ni nobenega razloga, da je ne bi uporabili. Predvsem za tiste, ki bi se redko vozili po avtocesti. Za tiste, ki se vozijo veliko, je po moje smiselno še vedno ohranjati letne pavšale (v smislu količinskega popusta), ampak po moje je v tem primeru cena obstoječe vinjete nekajkrat prenizka.

     

    V vsakem primeru pa bi morali destimulirati vsakodnevne vožnje na dolgih relacijah, katere sedaj celo spodbujamo (poceni vinjeta na račun tistih, ki se vozijo manj, neobdavčen ekstradohodek s potnimi stroški ...) in spodbujati vožnjo z vlaki in avtobusi ter delo doma in blizu doma, stimulirati potrošnjo izdelkov, ki nastanejo v bližini itd.

    • B Burek Man

      Plačilo prevoza na delo stimulira dolge vsakodnevne vožnje, ne pa vinjeta. Vinjeta predvsem stimulira varnost, in premik z regionalk na varnejše avtoceste. Komur se ne izide, ima pa še vedno regionalke.

       

      Tudi cestnino za regionalne in vse ostale ceste plačaš letno. Pa zdravstveno zavarovanje tudi. Tud če niti 1x ne greš k zdravniku. RTV naročnino tudi. Tudi mestni avtobus plačaš za 90 minut, neglede na to, a greš eno postajo, ali pa bop 8x presedal. Tudi v fitnesu plačaš fiksno karto, neglede na to, a 1x dvigneš utež, ali pa celo popoldne kvihtaš. In na smučišču tudi. Pa tudi tenis igrišča se rezervirajo ponavadi na uro, neglede na to, koliko časa dejansko igraš.

    • z znalček

      No tole si dal milo rečeno čudne primerjave. Če že primerjaš plačilo uporabe avtocest z letnim prispevkom za ceste (cestnino), potem je itak nesmiselna prodaja vinjet. Plačaš prispevek za ceste, zakaj bi plačeval posebej za avtoceste, saj to niso privatne ceste, ki bi jih zgradil privatnik, da bo z njimi zaslužil. Če je ta prispevek premajhen, naj bi bil pač malo večji. Tako pa plačaš prispevek za ceste, če se hočeš peljati po avtocesti dodaten prispevek in če ima avtocesta slučajno bolj dolg tunel še dodaten prispevek za tunel. Samo še čakam, da se bodo v kaki bolj "podjetni" občini odločili, da boš rabil vinjeto za občinske ceste. Edini smisel vinjet je v tem, da dodatno pobereš nekaj denarja od tujcev.

       

      Tisto s tenisom in smučanjem si dal pa čisto napačne primerjave. Če že, bi vinjete lahko primerjal s terminskimi ali sezonskimi kartami,k i so namenjeni uporabniku kot količinski popust ali pritegnitev v stalno uporabo. Ampak ima potem uporabnik možnost, da se odloči, ali bo kupil terminsko (sezonsko) ali enkratno karto. na avtocestah pa ne. Ena vrsta uporabnikov ima obvezno samo eno vrsto (tovornjaki), druga pa obvezno samo vinjete. To je tako, kot če bi v fitnesu imeli moški samo sezonske, ženske pa samo karte za posamičen vstop. Ampak, če si lastnik to izmisli, je to njegova stvar, ceste pa so državne.

  • I Ivan Peter Benko

    Cestninjenje tovornjakov bo morda zmanjšalo nepotrebne vožnje neizkoriščenih kapacitet vozil. Podobno bi dosegli pri ostalih vozilih. Tehničnih sposobnosti instalirane opreme ne poznam zato morda moj predlog ni v celoti umesten. Ko bi bile registrske oznake vozil v vseh državah izvedene po enotnem standardu, bi lahko služile za evidenco vožnje po AC in sestavljanje zneska za plačilo, brez dodatne elektronske opreme na vozilih.

  • a andrazon

    Če še niste zasledili DARS to tako ali tako planira narediti do leta 2023 tudi za osebne avtomobile in druga vozila. Računalo se bo pa isto kot za tovornjake, seveda po različnih cenah.

  • v verso verso

    Odličen predlog, vsi enaki, vsi enakopravni. Daleč najbolj pošteno obračunavanje.

    • B Burek Man

      streets.mn/2016/07/07/chart&

       

      Tole poglej, zmnoži, pa boš videl, da če bi hotel, da je fer, bi cestnina za kamione morala biti tako visoka, da bodo vsi mekatorji prazni, ti pa lačen.

    • d darkside

      Tega se svet ni videl - najprej spise predlog in hkrati ga se komentira, da je odlicen predlog.

  • B Burek Man

    Proti.

     

    Za to bi treba kamere nastavit na popolnoma vsak uvoz/izvoz, promet bi se pa preusmeril nazaj na regionalke, kjer je nevarnost nesreč višja.

     

    • a andrejček

      Neumnost. Avtocesta more že zdej bit tako pokrita, da se noben ne more izmuznit (tudi kamioni, če se pelje po avtocesti - infrastruktura že stoji, samo še zakon spremenit in je. Seveda bodo proti tisti, ki se vsak dan vozijo po več 100 km po avtocesti, za pa tisti ki prav tako morajo kupiti drago vinjeto, pa se redkeje vozijo po avtocesti, po možnosti zato, kwer je najbližja avtocesta oddaljena od njegovega prebivališča 100 km. Osebno bom glasoval za, ugibej zakaj

    • J Jani 40

      tisti, ki gre nekajkrat na leto na avtocesto in se pritožuje nad drago vinjeto, lahko izbere za pot regionalno cesto in bo čisto zastonj.

       

      Tisti pa, ki dnevno migrirajo pa bodo hitro zabasali regionalne ceste zato je trenutni sistem ustrezen in varen.

       

      Tisti pa ki tako zagovarjate uvedbo e- cestnin za osebni promet pa se vprašajte, zakaj avstrija še ni ukinila vinjet. Bolj smiselno je, da se dodatno cestnini zahtevnejše objekte na AC.

    • J Jančica

      Zelo se strinjam s tem komentarjem. Pa se ne vozim ravno pogosto po "pravi" AC, ampak večina po obvoznicah, ki pa so tudi v sistemu vinjet. Predlagatelj je pozabil, da bi bila posledica (ponovno) zabasana mesta...

    • B Burek Man

      > Neumnost. Avtocesta more že zdej bit tako pokrita, da se noben ne more izmuznit (tudi kamioni, če se pelje po avtocesti - infrastruktura že stoji, samo še zakon spremenit in je. Seveda bodo proti tisti, ki se vsak dan vozijo po več 100 km po avtocesti, za pa tisti ki prav tako morajo kupiti drago vinjeto, pa se redkeje vozijo po avtocesti, po možnosti zato, kwer je najbližja avtocesta oddaljena od njegovega prebivališča 100 km. Osebno bom glasoval za, ugibej zakaj

       

      Avtocesta zdaj ni tako pokrita, ampak je nekaj sekcijskih kontrol (zgleda kot kovinski obok nad avtocesto z kar precej kamerami gor - boš videl da niso povsod, ampak da jih je na avtocestah le nekaj - če greš prej dol z avtoceste, pa naslednji uvoz gor, ga obvoziš - kar tovrnjaki ne smejo, avti pa bodo počeli).

       

      Tudi tisti, ki se peljejo 5km vsak dan po avtocesti bodo proti, iz vrhnike v ljubljano lahko dajo avtocesto za samo 50 centov, pa nanese to letno 0.50eur*200dni*2(tam in nazaj) kar 200eur, medtem pa v vsem tem času povzročijo manj škode na cesti kot en nabasan kamion. Stara cesta vrhnika-ljubljana bo pa tako zabasana, da domačini sploh ne bodo mogli iz hiše.

       

      Trenuten sistem je dober. Daš nalepko gor, ne razmišljaš, in greš na avtocesto. Je hitreje, bolj varno, in ne smrdiš ljudem pred hišami.