1.4.2018 se začne e cestninjenje za kamione, predlagam naj se to uvede tudi za osebna vozila
E cestninjenje naj se uvede tudi za osebna vozila. Naj bo zgled e cestninjenje kamionov.
E cestninjenje naj se uvede tudi za osebna vozila. Naj bo zgled e cestninjenje kamionov.
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
V zvezi z elektronskim cestninjenjem osebnih vozil glede na dejansko prevoženo razdaljo je treba poudariti, da bi bila uvedba smiselna zgolj v primeru, da bi se na ravni EU poenotil koncept cestninjenja osebnih vozil oziroma predpisale enotne tehnične lastnosti elektronskih naprav, ki bi omogočala cestninjenje po prevoženi razdalji v prostem prometnem toku. V tej zvezi so problematični predvsem občasni uporabniki cestninskega omrežja, ki jih je zaradi geostrateške lege Slovenije veliko zlasti v času poletne turistične sezone. Za slednje je brez že omenjenega poenotenega koncepta cestninjenja osebnih vozil na ravni EU nemogoče zagotoviti opremljanje osebnih vozil z elektronskimi napravami za cestninjenje po prevoženi razdalji v realnem času, kar je ena ključnih predpostavk pri vzpostavljanju morebitnega novega sistema cestninjenja za osebna vozila.
Zavedamo se dejstva, da vinjetni sistem cestninjenja ni najbolj optimalen način cestninjenja, saj gre za pavšalno plačilo cestnine. Pavšalni sistem cestninjenja je sicer ugodnejši za pogoste uporabnike, vendar glede na ceno in ročnost vinjet ocenjujemo, da je trenutni sistem cestninjenja relativno ugoden tudi za občasne uporabnike. Ob tem ne smemo pozabiti, da je uporaba plačljivih cestninskih cest prostovoljna in da lahko uporabniki za svojo pot vedno izberejo neplačljivo vzporedno cestno omrežje.
Uvedba vinjetnega sistema cestninjenja je prinesla številne pozitivne učinke (izboljšana prometna varnost, zmanjšanje prometnih zastojev, večja mobilnost prebivalstva, relativno ugodna cena za pogoste uporabnike, specifičnost razpršene poselitve prebivalstva, izboljšanje kakovosti bivanja prebivalstva ob vzporednem necestninskem cestnem omrežju…), ki bi jih plačilo cestnine po prevoženi razdalji v veliki meri izničilo, saj bi se uporabniki ponovno začeli izogibati cestninskim cestam in v večjem obsegu uporabljati vzporedno cestno omrežje.
Ob tem naj dodamo, da aktivno sodelujemo z Evropsko komisijo na področju optimizacije sedanjih cestninskih sistemov v EU. V postopku dosedanjih usklajevanj je tudi Evropska komisija spoznala, da so obstoječi vinjetni sistemi cestninjenja po posameznih državah toliko specifični, da jih ni mogoče učinkovito nadomestiti oziroma poenotiti po celotnem območju EU. Glede na vse navedeno je v tem trenutku težko napovedati nadaljnje aktivnosti na področju cestninjenja osebnih vozil, si bomo pa na ravni EU prizadevali za sistem cestninjenja, ki bi v največji možni meri upošteval potrebe uporabnikov.