Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Omejitev tranzitnega tovornega prometa

3435 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Vladi predlagam, da omeji tranzitni tovorni promet, ki zlasti na Štajerski in Primorski avtocesti že presega vse meje dobrega okusa. Ne samo, da po AC ne prideš več nikamor oziroma nič hitreje kot po navadni cesti. S tovornjaki so zaparkirana tudi vsa počivališča in tudi ceste do teh počivališč. Na počivališču Lukovica npr. vsako jutro tovornjaki stojijo celo na pospeševalnem pasu, policije seveda ni na spregled! V izgradnjo AC križa smo šli, da bomo hitreje potovali iz enega na drug konec države in ne zato, ker smo hoteli postati koridor za romunske, ukrajinske in bolgarske prevoznike. Ker vem, da se bo Vlada izgovarjala na EU in prost pretok blaga, predlagam naslednje. DARS naj odkupi nekaj zemljišč in zgradi dve do tri velika parkirišča za tovornjake. Postanek (beri obvezni počitek) na teh parkiriščih naj bo plačljiv in cena naj bo postavljena tako visoko, da tranzit preko Slovenije ne bo več zanimiv oziroma se bo del tovornega prometa preusmeril na Hrvaško ali Avstrijo.

19 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A ahac36 nuncij 147 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


28. 12. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V skupnem številu prometa na slovenskih cestah tranzitni promet predstavlja manj kot 30 % delež in ocenjuje se, da to ni največji razlog prometnim zastojem. V prvi vrsti je po našem mnenju potrebno optimizirati vodenje prometa, predvsem dnevne migracije v koničnih urah, posodobiti železnico in s tem razbremeniti cestno infrastrukturo, šele kasneje razmišljati o drugih ukrepih. Vsekakor vašemu predlogu nismo naklonjeni in k temu, kot že sami ugotavljate, nas zavezujejo tudi članstvo v EU, kjer je cestni promet za vsa vozila, tudi tovorna, ki so registrirana v državah članicah, na njihovih ozemljih liberaliziran in poteka brez omejitev. To pomeni, da tako slovenski, kot prevozniki iz držav članic EU, po slovenskih cestah vozijo brez omejitev, ostali pa na podlagi izmenjanih dovolilnic. Če ob vašem predlogu upoštevamo dejstvo, da mnogi vozniki tovornih vozil Slovenijo, zaradi njene majhnosti, prevozijo brez postankov in počitke opravljajo v sosednjih državah, lahko zaključimo, da s predlaganim ukrepom ne bi dosegli ciljev, to pa je zmanjšanje zastojev na slovenskem avtocestnem omrežju. Ob tem ne smemo pozabiti, da plačevanje cestnine pomeni zelo pomemben vir dohodka DARS d.d., ki se v pretežni meri uporablja za odplačevanje obveznosti iz kreditov, s katerimi so bile avtoceste izgrajene.

Priloge:

Komentarji