Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Odprava homologacije za uvožena vozila

2806 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam, da se prilagodi zakonodaja, da ne bo več potrebno homologirat vozil iz uvoza. Ne vem zakaj je potrebno vozilo, ki se vozi po tujih cestah homologirat. Smo člani EU, imamo harmonizirano zakonodajo in standarde, torej je homologacija povsem nepotrebna. Potrebna je po mojem mnenju samo v primeru predelav, če pa je vozilo brez predelav, pa je to samo nepotreben strošek.

21 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S starfotr 44 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 3. 2018

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V skladu z Zakonom o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17; v nadaljevanju: ZMV-1) je homologacija postopek, v katerem homologacijski organ ugotovi, ali tip proizvoda izpolnjuje predpisane zahteve, in če je skladen z zahtevami, podeli certifikat o homologaciji (prvi odstavek 11. člena ZMV-1). Homologacija se tako podeli za tip proizvoda in ne za posamično vozilo.

V kolikor želi fizična ali pravna oseba v Republiki Sloveniji prvič registrirati vozilo, za katero je bil v drugi državi članici EU izdan registracijski dokument, ki omogoča začasno ali trajno registracijo, ali vozilo, ki je bilo v uporabi v drugi državi članici EU, če registracija zanj ni obvezna, mora pri strokovni organizaciji opraviti identifikacijo in oceno tehničnega stanja vozila (drugi odstavek 22. člena ZMV-1) oziroma se za vozilo izvede postopek posamične odobritve vozila, če gre za vozilo, katerega skladnost s predpisi je bila potrjena z listino države članice EU ali države EGP, katere veljavnost je omejena na ozemlje te države (tretji odstavek 22. člena ZMV-1).

V primeru uvoza rabljenega vozila, kar v skladu s 30. točko 3. člena ZMV-1 pomeni fizičen prenos vozila iz držav, ki niso članice Evropske unije ali Evropskega gospodarskega prostora, na ozemlje Republike Slovenije, kot dela carinskega območja Evropske unije, pa je za registracijo vozila potrebna izvedba postopka posamične odobritve (2. točka prvega odstavka 17. člena ZMV-1), na podlagi katerega se za vozilo izda soglasje k registraciji (drugi odstavek 21. člena ZMV-1), ki ga je potrebno priložiti k vlogi za registracijo vozila (2. točka prvega odstavka 30. člena ZMV-1).

Priloge:

Komentarji




  • S SAMO PERČIČ

    Če pri nas homologacija ne bi bila več obvezna, nekdo ne bi z njimi služil...

  • D DavidS

    Pa so tehnični predpisi za osebna vozila res identični v vseh državah EU?

     

    • B Burek Man

      Velika britanija je že ena od izjem.

    • h heizenberg

      Naj bi bili. Ker bi sicer lahko npr. nemški policist izločil iz prometa slovensko vozilo, ker ne ustreza nemškim predpisom o tehnični brezhibnosti.

    • B Burek Man

      Nemški policist ne more izločit slovenskega vozila, ker velja pravilo, da more biti vozilo skladno z homologacijo države, kjer je registriran, in ne tam, kjer vozi (seveda z dodatnimi omejitvami).

       

      Kot najbolj očiten primer, na kontanlo-evropskih vozilih je pravilnik, ki pravi kako daleč sme sijati lev snop luči, in kako daleč desni (seveda dlje), ter kako visoko sme na desni sijati (zato dobimo razne vzorce svetlobe z luči). Britanska vozila (volan na desni) imajo te snope obrnjene, kar pomeni da precej slepijo voznike kontinentalih vozil (in obratno), če se srečajo na cesti. Ampak voznik UK vozila še vedno lahko vozi po EU (in obratno), ampak, če bi želel UK vozilo registrirati v (npr.) sloveniji, je potrebna homologacija, ki pa s takimi lučmi ni možna (pa verjetno še kaj drugega ne bo šlo čez). Zato je potrebna vsaj menjava luči pred registracijo.

       

  • b benF86

    Ja kako bomo pa potem sluzili na birokraciji? :P

     

    To bi ze zdavnaj moralo biti usklajeno. Tudi montiranje novih/dodatnih zadev na vozilo. Ce je dovolj dobro za Nemcijo in ima TUV certifikat, zakaj potem ni dovolj dobro za nase, brez da bi ekstra homologirali? A se gremo po novem visje standarde?

  • 5 5r

    Se strinjam, v kolikor je uvoz iz EU.

    • B Burek Man

      Pa da ni iz UK (ker imajo volan na napačni strani, in "narobe" obrnjene luči). Pa uskladit treba z pravili glede dnevnih luči, ipd.