varstvo zasebnosti pacientov v bolnišnicah
Predlagam, da se uvede sprememba, da se bodo v bolnišnicah striktno držali zakona o zasebnosti pacientov.
Sedaj se namreč doktorji na to ne ozirajo. Problem je, ko pacient pride na zdravljenje v bolnišnico in ga zdravijo na oddelku, v sobi, kjer so po 6 ali 8 oseb skupaj. Na viziti, bolnišnično osebje in zdravniki, pred vsakim bolnikom posebej, na glas komentirajo zdravstvene težave, počutje in probleme od vsakega posameznika posebej, da to poslušajo vsi sobolniki in ni nikakršne zasebnosti. Zakona o zasebnosti pacientov se tu ne držijo in zato bi bilo potreba uvesti spremembe in ukrepe.
Naj vlada pri tem problemu ukrepa. Lahko bi se bolniki sami zglasili pri doktorju v kakšni pisarni v ddelku, ali pa, bi se vsaj osebje bolj približalo bolnikovi postelji in na štiri oči pokomentiralo stanje. Mogoče bi bil primeren tudi kakšen drugačen ukrep, le, da se drži zasebnosti pacientov.
hvala
Spet en bla bla bla odgovor pristojnega ministrstva.
Se popolnoma strinjam to kar se dogaja v nekaterih ustanovah je že čista norišnica. Vsi zdravniki pišejo o neki diskretnosti resnica je ravno nasprotna. Se spomnim primera pred nekaj leti ko je mlada punca ca 20 let prišla pa jo začne medicinska sestra pred polno čakalnico, kaj je narobe, a da vas v riti boli, a imate hemeroide ali pa SPB, punca se je skoraj v zemljo pogreznila še ko se je obrnila je šla ven iz čakalnice čakat tako jo je bilo sram.
Kaj ste že vsi čisto paranoični?
Pri nas je davčna napoved skrivnost. Tudi davčna številka je "za skrivat", ker je lahko osebni podatek. Pa pustimo, da če si s. p.,je pa kar naenkrat javna in vsem dosegljiva.
Medtem ko v nekaterih državah so liste o zaslužkih javne.
To je tudi odraz družbene zrelosti ali nezrelosti, da skrivamo take zadeve.
Bolj me skrbi kako se bo praktično izvajalo. Se bo šepetalo na uho?
datoteke.fzab.si/diplomskadela/2016/Sustersic_Barbara.pdf
Izvajalci zdravstvene nege dobro poznajo pravice pacientov, nimajo pa konkretnega navodila za delo, ki bi opredeljevalo organizacijske in tehnične postopke, ki omogočajo varovanje pacientovega osebnega podatka imena in priimka v čakalnicah. V večini primerov se odločajo po lastni presoji in kljub temu, da se zavedajo kazenske odgovornosti ob razkritju pacientovih osebnih podatkov, se v večini primerov odločajo za klicanje pacientov v čakalnicah po imenu in priimku. S prisotnostjo v čakalnici oziroma ambulanti določene specialnosti se posredno razkriva domnevno zdravstveno stanje pacienta. Posamezni primeri, ki jih je obravnaval varuh bolnikovih pravic, pokažejo, da obstajajo občutljivejša področja in ta se tudi ujemajo z navedbami predlagatelja. Podpiram njegov predlog.
Uvedba anonimiziranega načina klicanja pacientov ob hkratnem prizadevanju za ohranitev njihovega dostojanstva, da se pacienti ne bi počutili zgolj kot »številke«, bi vsekakor pomenila velik prispevek izvajalcev zdravstvenih storitev k kulturi varstva osebnih podatkov in varstva zasebnosti nasploh.
Kljub temu pa, dokler zadevo razumemo kot tabu in se v družbi ustvarja razmere, da mislimo, da je bolezensko stanje potrebno skrivati pred drugimi ljudmi, se to ne zdi preveč dobro.
Zdi se, da bi bilo dosti bolje, da se o boleznih govori kot o situaciji, ki je normalna in vsakdanja. Da družbeno začnemo bolj sprejmati bolezen kot del življenja.
Skrivanje in ne odprto govorjenje o tem, ustvarja še več nesmiselnih in družbeno škodljivih predsodkov.