Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obvestila po pošti o pretečenih dokumentih

3044 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam, da se uvede storitev, ki bi avtomatsko, na primer 1 mesec pred potekom dokumentov (osebna izkaznica, potni list, prometno dovoljenje, lahko tudi ZZZS EU kartica...) poslalo obvestilo z roki veljavnosti vseh dokumentov, da bi bilo manj pretečenih dokumentov. Storitev že obstaja v e-upravi za obvestilo na email. Predlagam, da se uvede proti plačilu tudi storitev obveščanja po navadni pošti.

Primer: ob podaljšanju dokumenta, se stranko vpraša ali želi obvestilo o poteku za ta dokument. Nato pa se zraven prišteje postavka za obveščanje in to je to.

Lahko pa tudi naknadno, na upravni enoti naročijo obvestila.

Za omenjeno ZZZS EU kartico, bi pa predlagal, da se avtomatsko pošlje na naslov nova kartica, če je datum veljavnosti že mimo. V kolikor stranke ne bi želela kartice, se to "naročilo" enostavno prekine in ostane še vedno obstoječ način naročanja vsako leto.

To bi bilo dobro predvsem za starejše ljudi.

11 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S starfotr 44 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 9. 2017

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Predlog se (glede na delovne pristojnosti Ministrstva za notranje zadeve) nanaša na uvedbo storitve, ki bi avtomatsko, npr. 1 mesec pred potekom osebne izkaznice ali potnega lista, poslala obvestilo z roki veljavnosti vseh dokumentov. Tako bi bilo pretečenih dokumentov manj. Storitev obveščanja na elektronsko pošto sicer že obstaja na portalu e-uprava, vendar se predlog nanaša na dodatno uvedbo storitve obveščanja po navadni pošti, proti plačilu.

Predlog uvedbe obveščanja o poteku osebne izkaznice in potnega lista na zahtevo stranke predstavlja navidezno enostavno rešitev. Državljan bi ob vlogi za izdajo dokumenta podal dodatno zahtevo za obveščanje o poteku ali pa to zahteval naknadno, za kar bi tudi plačal.

Pojasnjujemo, da je strošek izdaje osebne izkaznice in potnega lista sestavljen iz stroška tiskovine in upravne takse (za vlogo in izdajo). Dodaten strošek obveščanja državljana o poteku ni zajet niti v pravilnike o določitvi cen tiskovin, niti v Zakonu o upravnih taksah, zato bi realizacija takšnega predloga zahtevala spremembo zakonodaje in nadgradnjo informacijskih sistemov za sprejem vlog ter izstavitev računa. V zvezi s stroškom obveščanja je pri tem potrebno izpostaviti, da so do osebne izkaznice in potnega lista upravičeni tudi državljani, ki stalno prebivajo v tujini. Zagotavljanje enake pravice do obveščanja o poteku, bi zanje predstavljal višji strošek kot za državljane, ki prebivajo v Republiki Sloveniji. Predvsem pa je v zvezi s stroškom potrebno izpostaviti čas zahteve za obveščanje in čas plačila v povezavi z veljavnostjo dokumenta. Če bi posameznik, ki se mu identifikacijski dokument izda z veljavnostjo 10 let plačal za obveščanje o poteku dokumenta ob vlogi, bi to pomenilo vnaprejšnje plačilo storitve, ki bo izvedena šele v daljšem časovnem obdobju (desetih let), kar ni sprejemljivo. V primeru, da bi zamenjal dokument pred potekom (kar je pogosto), npr. zaradi selitve, zaradi spremembe osebnega imena, zaradi kraje itd. ali bi imetnik dokumenta celo umrl pred potekom veljavnosti dokumenta, bi prihajalo do očitkov plačila nerealizirane storitve. Tudi cena obveščanja (stroška tiska obvestila, kuverte in poštnine), ki bi bila aktualna v času vloge, zagotovo ne bi bila več ustrezna v času, ko bi moralo obveščanje nastopiti.

Dodatno pojasnjujemo, da je Ministrstvo za notranje zadeve v preteklosti (od maja 2013 do aprila 2014) že izvajalo individualno obveščanje vseh državljanov o poteku osebnih izkaznic in potnih listin. Obveščanje je potekalo celo brez predhodne zahteve posameznikov, strošek pa ni bremenil državljana. Ob enoletnem izvajanju obveščanja je bilo ugotovljeno, da le-to nima vpliva na dejansko pravočasno odločanje o zamenjavah dokumentov. Še vedno so se pojavljale zahteve po nujni izdelavi dokumentov, ki pa jih v praksi tudi uspešno rešujemo. Osveščanje državljanov o potrebi po preverjanju veljavnosti njihovih dokumentov ter pravočasni vlogi za izdajo novega dokumenta že več let poteka preko informacij medijem, to je splošnega obveščanja javnosti, predvsem pred velikonočnimi in prvomajskimi prazniki, poletnimi dopusti ter v mesecu decembru. Kot navaja že predlagatelj sam, je tudi na portalu e-uprava storitev, ki omogoča posredovanje opomnika pred potekom identifikacijskega dokumenta. Zaradi težav z zamenjavo osebnih izkaznic starejših posameznikov, pa je bil v preteklosti spremenjen tudi Zakon o osebni izkaznici, ki določa, da se osebna izkaznica po dopolnjenem 70. letu starosti izda s trajno veljavnostjo.

Ministrstvo za notranje zadeve iz navedenih razlogov predloga ne podpira.

Priloge:

Komentarji