Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Usklajeno obveščanje o delih in izpadih distributerjev električne energije

3827 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Elektro Primorska, Elektro Gorenjska, Elektro Ljubljana, Elektro Celje in Elektro Maribor so slovenski glavni distributerji električne energije.

Vsak ima svojo stran; eden boljšo, drugi slabšo. (V večji meri stvar osebnega okusa.)

Je pa moteče, da vsak informacije o izpadih in delih podaja na svoj način. Ponekod so navedena samo imena transformatorskih postaj in/ali nizkonapetostni/visokonapetostni vod, drugje kraj, na tretji strani kraj in ulica.

Ne bom se spuščal v pravno obliko podjetij, a vendar vseeno predlagam Vladi (in ostalim pristojnim institucijam), da poseže(jo) vmes. Moj predlog je, da se postavi enoten portal, na katerem bi vsi našteti distributerji dela in izpade objavljali v enaki obliki. Še najbolje 'TP, kraj in ulica'. Ali pa da se jim zapove (če je to pravno izvedljivo), da vsi na enak način objavljajo na obstoječih lastnih straneh. Poleg vsega naštetega pa bi bilo potrebno urediti tudi možnost izvažanja kompletnih del in izpadov (za npr. aktualni dan), npr. v oblikah .pdf, .xls(x), .csv, .htm(l) in še kaki od najpogosteje uporabljenih.

Lep pozdrav.

21 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P pončo 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 10. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Obveščanje uporabnikov v primeru začasnih odklopov ureja 150. člen Energetskega zakona (Ur. l. RS št. 17/2014, EZ-1) in je ena izmed storitev gospodarske javne službe distribucijski operater (v nadaljevanju: GJS DO). V Sloveniji je koncesija za izvajanje GJS DO podeljena družbi SODO. Družba SODO je za izvajanje posameznih storitev GJS sklenila pogodbo z elektrodistribucijskimi podjetji (Elektro Celje d.d., Elektro Gorenjska d.d., Elektro Ljubljana d.d., Elektro Maribor d.d., Elektro Primorska d.d.), ki vključuje tudi izvajanje omenjene storitve.

Ob sprejemu EZ-1 je bila ob 150 členu naslednja razlaga: »150. člen ureja začasen odklop odjemalcev in obveščanje o tem. Pri obveščanju širšega kroga uporabnikov sta še vedno obvezna tako sredstvo javnega obveščanja kot tudi svetovni splet. Svetovni splet še vedno ne doseže velikega dela prebivalstva, poleg tega ljudje ne hodijo na spletne strani operaterjev in dobaviteljev, da bi vsak dan preverjali, ali oskrba bo. Podobno problematična so tudi sredstva javnega obveščanja, saj jih je dandanes že preveč in tudi dosežejo zelo omejeno število uporabnikov. So pa objave v sredstvih javnega obveščanja drage in je tak način obveščanja obvezen le, če je prizadet širši krog odjemalcev.«

Obveščanje o odklopih je torej namenjeno predvsem prizadetim uporabnikom omrežja in ne splošni javnosti. Zato je v zakonu glede tega dana prednost osebnemu obveščanju, ki ga je potrebno uporabiti obvezno v primeru manjšega števila uporabnikov. Če je prizadetih več uporabnikov, je potrebno uporabiti sredstva množičnega obveščanja in (hkrati!) tudi splet. Objava na spletu je namenjena naprednejšim in zahtevnejšim uporabnikom, ki morda opravljajo storitve v več delih Slovenije hkrati in jih napovedani izklopi tudi lahko prizadenejo. Od uporabnikov omrežja pa seveda ne moremo pričakovati, da bodo vsak dan na spletu preverjali, ali je napovedan začasen izklop. Noben način obveščanja torej ni idealen, idealno bo, ko bo mogoče poslati osebno sporočilo vsakomur, a zdaj vsi odjemalci takšnega komuniciranja še ne premorejo.

Za namen enotne ureditve načina izvajanja predmetne storitve je družba SODO izdala Navodila o načinu obveščanja uporabnikov sistema o predvidenem začasnem odklopu. Navodila podrobneje opredeljujejo osebno obveščanje in obveščanje preko sredstev javnega obveščanja. Pri osebnem obveščanju je že dopuščena možnost obveščanja na kontaktne podatke uporabnika sistema (SMS sporočilo, sporočilo po fax-u, sporočilo na e-naslov) v kolikor jih je uporabnik sporočil operaterju ali elektrodistribucijskemu podjetju.

Vsa distribucijska podjetja imajo obveščanje o predvidenih začasnih odklopih urejeno na svojih spletnih straneh in tudi s sporočanjem preko sredstev javnega obveščanja skladno z navodili družbe SODO. Prav tako ima večina uporabnikov v Sloveniji možnost, da se prijavi na brezplačno obveščanje o načrtovanih odklopih električne energije preko elektronske pošte ali SMS sporočil.

Seveda je družba SODO vedno pripravljena proučiti in sprejeti pobude s katerimi je možno izboljšati nivo kakovosti storitev za uporabnika. V ta namen bo družba izvedla revizijo obstoječih navodil o obveščanju in jih ustrezno dopolnila na način, da bo zagotovljen enoten minimalni nabor informacij, ki jih posamezno distribucijsko podjetje objavlja na svoji spletni strani in preko medijev javnega obveščanja.

Prav tako si bo družba prizadevala, da je možnost obveščanja na kontaktne podatke uporabnika po SMS ali e-pošti ponujena vsem uporabnikom v Sloveniji kolikor se to izkaže za stroškovno učinkovito.

Enoten portal, kot je zapisano v predlogu, se glede na velikost slovenskega elektrodistribucijskega sistema zdi smiseln. Za uvedbo tega je potrebno zagotoviti izmenjavo podatkov med elektrodistribucijskimi podjetji in družbo SODO ter vire za vzpostavitev portala in vzdrževanje le-tega. Predlog bo potrebno preučiti z vidika stroškovne učinkovitosti, tu je pomembno predvsem mnenje regulatorja – Agencije za energijo, ki določa in presoja upravičene stroške operaterja.

Priloge:

Komentarji




  • z zaskrbljen.državljan

    Mislim, da bi bilo dobro poleg ustvariti aplikacijo za mobilne telefone.

    Izpisani bi bili podatki in vsakič, ko odpreš aplikacijo oz. ko se povežeš na wifi bi podatke osvežilo.

  • I Ivan Peter Benko

    Energija je ena od osnovnih dobrin, ke ne more biti prepuščena stihijski aktivnosti distributerjev, kar sem že sila neugodno občutil ob odklopu brez napovedi na moji mikro lokaciji. Distributer se je skorajda norčavo odzval na moje opozorilo.

    Predlog ni idealno sestavljen, a za iniciativo ureditve bo dovolj.

    • p pončo

      Kako bi lahko predlog izboljšal, v kolikor v prvo ne bo uspešen?

  • s starfotr

    Mislim, jaz ne vem, kaj bi še želeli. Spletna stran (interaktivni zemljevidi, seznami...), RSS, email, SMS...

     

    www.elektro&

     

     

    Če se že gremo nek enoten sistem, naj to velja za vse storitve. Plin, voda, kanalizacija, topovod, elektrika, telekomunikacije (mobilni in stacionarni ponudniki...).

     

    Potem naj pa ima še arso in uprava za zaščito in reševanje svoj sistem obveščanja ob katastrofah ipd.

     

    Pa da ne omenjam promet na vseh cestah.

     

    Prireditve...

     

     

    Skratka, sem za tak sistem, vendar to ni delo vlade, zato sem proti.

    • p pončo

      Zdravo,

       

      tudi če predlog ni neposredno za Vlado, pa lahko Vlada nanj vpliva.

      Ima povezavo s pristojnim ministrstvom kot tudi raznimi svetovalci in strokovnjaki.

       

      Kot je razvidno iz predloga, bi bilo dobrodošlo, če bi imeli enoten portal, ker bi kot tak pospešil in olajšal pridobivanje informacij.

      Omenil sem tudi izvažanje podatkov - z razlogom. Včasih je potrebno imeti podatke na kupu na način, primeren za njihovo nadaljnjo obdelavo.

       

      Prepričan sem, da je moj predlog podan na realni in izvedljivi osnovi. Bi pa bilo potrebne za njegovo uresničitev kar nekaj dobre volje več vpletenih poslovnih subjektov kot tudi posameznikov in posameznic.

       

      Lp.

  • D DavidS

    Jaz sem svojemu distributerju pred časom poslal predlog (ki je bil seveda ignoriran), da bi se vsakdo lahko prijavil na elektronsko obveščanje za posamezno transformatorsko postajo.

     

    Tako bi lahko vsak pravočasno dobil obvestilo, ki se dejansko nanaša nanj.

    • s starfotr

      Saj to obstaja. Ne samo za posamezno transfromatorsko postajo, pač pa za vsak izvod iz TP in vsak priključek posebej.