Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Boljše železniške povezave Prekmurja z ostalim delom Slovenije

2555 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Spoštovani,

povod za to mojo pobudo je včerajšnja pot mojega očeta v Ljubljano, kjer je imel nek sestanek. Oče je upokojen, zaradi nekaterih zdravstvenih težav smo mu predlagali, da se pelje z vlakom. In res, na voznem redu je nova povezava iz Murske Sobote v Ljubljano, po voznem redu bi naj trajala pot cca 2,5 uri. Super! Vendar v praksi ni tako. Tja grede je vlak imel 40 minut zamude, nazaj grede pa eno uro. Kot razlog so očetu navedli, da je bilo potrebno čakati v Ormožu drug vlak.

Na opisan način si zdravi ljudje ne moremo načrtovati poslovnih poti iz Pomurja v Ljubljano, kaj šele starejši z zdravstvenimi težavami.

Zato kot nujno predlagam, da se železniška infrastruktura končno posodobi, da bo podobna tistim v razvitejših državah EU, kjer je javni železniški promet hrbtenica razvoja.

Predlagam, da se od Pragerskega do Madžarske meje, ali vsaj do Murske Sobote, čimprej zgradi drugi tir, hkrati naredijo obvozne proge mimo mest Murska Sobota, Ljutomer, Ormož, Ptuj, ki bi bile namenjene tranizitnemu tovornemu prometu ali pa prometu tovora do industrijskih con teh mest.

Tako bi se hkrati mesta rešila tovornega prometa, pa tudi čas potovanja iz Pomurja v Maribor, Celje, Ljubljano, Koper bi se skrajšal na primerljivo evropsko raven.

Nepojmljivo je, da v letu 2017 s potniškim vlakom na razdalji 180 km traja pot tri ure in pol, ali več, in to na evropski povezavi Budimpešta-Benetke. Za primerjavo - približno isto razdaljo (oz. še malo večjo) med Grazem in Dunajem vlak v Avstriji prevozi v dveh urah in pol.

V upanju na razumevanje in v upanju, da se čimprej najde rešitev vas lepo pozdravljam!

Gorazd Tivadar

Lipovci, Beltinci

19 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G Gorazd Tivadar 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 8. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Vlada Republike Slovenije je na svoji 48. redni seji dne 29. 7. 2015 sprejela Strategijo razvoja prometa v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju strategija). Pri izdelavi strategije do leta 2030 je bila izdelana analiza dejanskih potreb pri čemer je bil uporabljen nacionalni prometni model. Pri tem je bilo ugotovljeno, da je železniška proga na relaciji Pragersko–Hodoš del jedrnega vseevropskega prometnega omrežja ( v nadaljevanju TEN-T), zato je treba zagotoviti ustrezno zmogljivost in skladnost s standardi TEN-T. Na tej relaciji so bila v letu 2016 zaključena obsežna posodobitvena dela, projekt rekonstrukcije, elektrifikacije in nadgradnje železniške proge Pragersko−Hodoš je bil največji železniški projekt v Republiki Sloveniji, saj je investicija znašala približno 465 milijonov evrov. K izboljšanju vodenja prometa na tem železniškem odseku in k povečanju propustnosti železniškega prometa pa bo pripomogel predvsem že izveden projekt ERTMS/ETCS - European Railway Transportation Management System/ European Train Control System, ki vzpostavlja enotni in standardiziran podsistem ta pa zagotavlja interoperabilnost signalizacije in komunikacij na evropskih železniških omrežjih.

Prej navedena sprejeta strategija v preglednici 7.3, kjer so opisani ukrepi za dosego zastavljenih posebnih ciljev na področju železnic v okviru ukrepa R.7 obravnava tudi železniško progo na relaciji Pragersko–Hodoš. Pri tem ugotavlja, da je navedeni odsek je del Mediteranskega koridorja in jedrnega omrežja TEN-T. Odsek Murska Sobota–Hodoš je namenjen predvsem tovornemu prometu, drugje pa mešanemu. Proga po izvedeni posodobitvi ustreza standardom TEN-T in ima še dovolj zmogljivosti, čeprav je enotirna. V nadaljevanju pa je navedeno, da je morebitna gradnja dodatnega drugega tira na relaciji Pragersko–Hodoš odvisna od načrtov Madžarske oz. povečanja prometnih tokov.

Glede na navedeno je predlog izgradnje drugega železniškega tira na relaciji Pragersko–Hodoš na enak zgoraj opisan način tudi vključen v Resolucijo o nacionalnem programu razvoja prometa v Republiki Sloveniji, ki ga je Državni zbor sprejel na seji dne 22. novembra 2016 (Uradnem listu RS, št. 75/2016 z dne 30. novembra 2016).

Priloge:

Komentarji