71. člen ZPrCP-UPB2 (uporaba svetlobne opreme na vozilu)
2035 OGLEDOV
0 KOMENTARJEV
v zadnjih letih morajo zaradi upoštevanja Direktiva EU 2008/89/ES – svetlobne in svetlobno-signalne naprave za vozila
vsa vozila upoštevati omenjeno direktivo, predvsem v delu, da je za izboljšanje prometne varnosti z izboljšanjem vidnosti motornih vozil je treba v Direktivo 76/756/EGS vnesti obveznost vgradnje sistemov za prižiganje luči ob vzpostavitvi kontakta v ta vozila. Takšno vozilo imam tudi sam. To pa pomeni, da se mi ob vzpostavitvi kontakta v vozilu prižgejo le zasenčene luči spredaj, na zadnjem delu avtomobila pa ne. Paradoks pri temu je, da dnevne svetilke oz. "zasenčene luči" pogosto svetijo močneje in bleščijo nasproti vozeče voznike. Pa še nameščene so najpogosteje na čisto spodnjem delu vozil, tik ob meglenkah. Nekateri pa celo, ker želijo posnemati "novodobna" vozila tudi preko dneva, ob odsotnosti megle vozijo s prižganimi lučmi za meglo (tudi na zadnji strani vozila!!!!!) Vsekakor je omenjen sistem daleč od tega, da bi se na ta način izboljšalo prometno varnost in izboljšalo vidljivost motornih vozil, ampak so s tem sistemom vozila manj vidna. Predvsem to velja, če se voznik približuje takšnemu vozilu od zadaj in na spredaj vozečem vozilu na zadnji strani vozila sploh ne gori nobeno svetilno telo/dnevno svetilo/zasenčena luč. In takšni vozniki se po naših cestah vozijo tudi ob slabši vidljivosti (mrak, megla, noč) - takšni pogoji pa kar kličejo k naletu vozil. Ne bi posebej izpostavljal tistih, ki preko dneva vozijo s prižgano zadnjo meglenko oz. s prižganimi dolgimi žarometi. Žal pa se opisane voznike, ki pri svojem vozilu ne porabljajo vseh potrebnih svetlobnih teles oz. jih uporabljajo napačno ne kaznuje, podobno, kot se ne kaznuje tistih, ki vozijo z manj kot 50% predpisane največje dovoljene hitrosti (in ob tem ne uporabljajo varnostnih utripalk). Govori pa se le o prehitri vožnji (tu se seveda neupravičeno izloča in ščiti motoriste, ki divjajo po naših cestah) ter vožnji brez prižganih luči - o neustrezni uporabi svetlobnih teles in prepočasni vožnji pa ne. Sam spoštujem CPP, tempomat mi je pri tem v veliko pomoč (žal pa me po AC prehitevajo vozniki tudi z več kot 50 km/h višjo hitrostjo, kot je dovoljena). Žal pa mi v vozilo vgrajeni sistem za prižiganje luči ob vzpostavitvi kontakta ne služi ničemer, saj takoj, ko prižgem avtomobil, ročno prižgem tudi luči tako, da sem viden tako od spredaj, kot tudi od zadaj.Ta dopis pošiljam zgolj v razmislek, kako bi se moralo sistem izboljšanja prometne varnosti in vidnosti motornih vozil ustrezno uveljaviti, da bi služil svojemu namenu, ne pa da se v prometu dovoljuje cirkulacijo vozil, ki so zgolj lepotno osvetljena.