Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Športna vzgoja

2745 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

V osnovni (zadnja triada) in srednji šoli me je pri športni vzgoji zmotilo nekaj stvari: - delili smo se po spolu, češ, da smo ženske šibkejše od moških. Teoretično imamo ženske res manj mišične mase kot moški, vendar sem opazila, da lahko vseeno dosežemo enak rezultat. Mslim, da bi bili lahko pri športni vzgoji rezultati veliko boljši, če bi bili združeni. Dekleta se navadno primerjajo le z dekleti, ki pa nimajo tako dobrih rezultatov kot fantje na splošno, če bi bila spola združea, bi se primerjale tudi s fanti. Fantje pa bi mogoče zaradi vrstniškega "pritiska" tako pokazali več borbenosti.

- da se prevečkrat ocenjuje vzdržljivost in hitrost ter premalo tehnično znanje. Smisel šolanja je, da se nekaj naučimo. Res, da sta vzdržljivost in hitrost pomembna pri športnih aktivnostih, vendar se jih pri športni vzgoji ne da pridobiti, temveč ju navadno vsakdo prinese iz vsakdanjega življenja. Zato se mi zdi, da bi bilo bolje, če bi se večkrat ocenjevalo tehninčno znanje, saj bi s tem učenci in dijaki pridobili na motoričnih sposobnostih in se mogoče lažje naučili eč različnih športov. za vzdržljivost in hitrost pa bi lahko le učili vaje, kako se ju najlažje pridobi.

12 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR X xing 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 2. 2018

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Učenci se začnejo pri športni vzgoji deliti v vadbene skupine po spolu v drugem triletju osnovne šole zaradi čedalje večjih razlik tako v biološkem razvoju kot v njihovih interesih. Različne zmožnosti in interesi učencev in učenk nastopijo zaradi telesnih in fizioloških razlik med spoloma, pa tudi zaradi tradicije, vzgoje in navad. Učitelji temu primerno prilagajajo izbiro vsebin in ravnanj, predvsem je tu poudarjen vpliv na posameznikovo samopodobo in osebnostni razvoj. Takšno ravnanje učiteljev je seveda uspešnejše v vadbenih skupinah, ki so homogene po spolu. V okviru šolskega športa oz. športne vzgoje pa je tudi dovolj priložnosti za skupno delo tako učencev kot učenk – to so športni dnevi, tečaji, šola v naravi, interesne dejavnosti in še kaj. Pri predmetu šport v osnovni in športni vzgoji v srednjih šolah se vrednoti usvojenost športnih znanj s hkratnim spremljanjem telesnega in gibalnega razvoja ter športnih dosežkov. Ocenjuje pa se predvsem gibalno znanje učencev, ob upoštevanju vseh sprememb in različnosti. Zato učitelji skupaj z učenci postavljajo individualne cilje in vsebine ter uporabljajo različne metodične postopke. Osebni cilji učencev so različni in temeljijo na specifični učinkovitosti. Biti morajo takšni, da jih učenec ob primerni vadbi lahko doseže in niso osredotočeni na primerjanje z drugimi. Omenjeni vzdržljivost in hitrost sta sposobnosti, ki ju lahko in je potrebno razvijati tudi v okviru šolske športne vzgoje. Tudi pri tem se ocenjuje gibalno znanje, ki tako predstavlja osnovo za zdrav telesni razvoj ter ustrezno gibalno dejavnost v življenju.

Komentarji