Polna povrnitev potnih stroškov za prevoz na delovno mesto
Predlagam , da se za vse panoge izplačuje 100% povrnitev potnih stroškov.
Predlagam , da se za vse panoge izplačuje 100% povrnitev potnih stroškov.
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Zakon o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/13, 78/13 - popr., 47/15 - ZZSDT, 33/16 - PZ-F 52/16 in 15/17 - odl. US; v nadaljnjem besedilu: ZDR-1) v 130. členu določa pravico delavca do povračila določenih stroškov, ki mu nastanejo v zvezi z opravljanjem dela. Med navednimi zakon izrecno določa pravico do povračila stroškov za prevoz na delo in z dela, določitev same višine povračila pa ZDR-1 prepušča ureditvi v kolektivni pogodbi dejavnosti.
V zvezi z vsebino izpostavljenega predloga naj opozorimo, da je bil ZDR-1 s strani zakonodajalca sprejet po dogovoru s socialnimi partnerji. Ob navedenem še poudarjamo, da je bila obravnavana pravica do povračila stroškov, na način, da se višina povračila dogovori v kolektivni pogodbi dejavnosti, tako kot ostale pravice in obveznosti po zakonu, dogovorjena kot kompromis med socialnimi partnerji.
Upoštevaje navedeno ni potrebe po spremembi ZDR-1. Glede na dejstvo, da je višina povračila stroškov za prevoz na delo in z dela urejena v kolektivnih pogodbah dejavnosti, pa lahko podpisniki kolektivnih pogodb predlagajo spremembo ureditve obravnavane pravice v posameznih kolektivnih pogodbah dejavnosti.
Turbokapitalist ne bo plačel, še kar plača, se mu zdi preveč.
Kjer ni javnega prevoza bi moral delavec dobiti povrnjene stroške, vendar do neke razumne razdalje. Nihče, ki stanuje 150-,200 km daleč in dela v različnih delovnih urah ne more normalno hoditi v službo.. Ljudje se znajdejo in prijavijo bivališče drugod kod dejansko
stanujejo. Nekateri delodajalci že sedaj gledajo odkod se vozi kandidatv službo--
Moje mnenje je, ali naj se povrne 100% potne stroške vsem, ali pa naj se popolnoma ukine kakršnokoli vrnitev potnih stroškov zaposlenemu in si tako zaposleni sam krije potne stroške.
Mislim, da bi bila boljša druga varianta, hkrati pa bi se zato kot nadomestilo dvignila višina plač nižjih plačilnih razredov.
Ukinitev potnih stroškov bi pomenila še večjo selitev v mesta, kjer so delovna mesta ter še večjo stisko v manj razvitih območjih in degradacijo teh območij.
Meni osebno je všeč avstrijski model - tisti ki se vozijo na delo so deležni dohodninske olajšave. Na ta način se poskrbi za to, da manj razvita območja ne trpijo še dodatnih težav, hkrati pa je ta strošek prevaljen na državo (katere naloga je skrb za skladen razvoj) namesto na podjetja.
Seveda je ta olajšava omejena, ne tako kot pri nas ko delodajalec lahko (oziroma mora) nekomu izplačuje potne stroške za 400 ali več kilometrov dolgo relacijo (pred par leti smo recimo lahko v medijih zasledili informacije o policistih, ki so za domnevno dnevno vožnjo s Štajerske v Koper dobili po 15.000 EUR in več potnih stroškov letno)
Mogoče bi res bil naval na mesta večji, ali pa bi končno spodbudili "mlade" da se osamosvojijo...prav tako bi se morali prilagoditi delodajalci in pač včasih plačati več delavcu ki se vozi - takšen sistem, da nekdo dobi 800 EUR na mesec za potne stroške (brez davščin) pač ni ustrezen!
Se strinjam - avstrijski model bi bil boljši.
Tudi zaradi tega, ker sedaj tisti bolj oddaljeni enostavno zaradi prevelikih (obveznih) potnih stroškov pri iskanju služb niso konkurenčni.
David S
Menim, da bi avstrijski način v sloveniji ne bi bil smiselen, saj bi postal zelo netransparenten. Koliko kod in kaj in kako dolgo... v času ko je mnogo zaposlitev občasnih, prekarnih, itn.
Zakaj netransparenten?
Delodajalec mora Fursu poslati letno rekapitulacijo za vsakega delavca, v tej rekapituaciji je tudi trajanje zaposlitve v tem letu pri temu delodajalcu. Najmanjši problem je zraven poročati še, v kateri kategoriji potnih stroškov je delavec v tem času (0-ni upravičen, 1-vozi se do30km, 2-vozi se 30-60km).
Obračun je potem zelo enostaven - isti princip kot za vzdrževane družinske člane.
Upam si trditi, da vas delodajalec goljufa.
Dvomim, da obstaja relacija (po navedenih kilometrih sodeč 34km v eno smer), na kateri bi dobili javni prevoz za manj kot 85 EUR mesečno.