Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev hitrostne omejitev koles z motorjem-skuterjev (45km/h)

11720 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Kolesa z motorjem, to so skuterji in mopedi, imajo omejeno hitrost na 45km/h. Vozi se jih s kategorijo AM (starostna omejitev 15 let). Omejena hitost naj bi prispevala k večji varnosti (mladih) v prometu. Žal je teorija eno, praksa pa vse bolj gostem prometu nekaj povsem drugega.

Sam imam izobrazbo iz področja prometa in si lastim skuter, ki blokiran zmore 45km/h. V praksi se kaže, da je vožnja s tako hitrostjo v prometnem toku nevarna. Zakaj? Občutek, ko te vsi prehitevajo, sploh tovorna vozila in to na majhni bočni varnostni razdalji ni prijeten, sploh če je promet gostejši, nadalje nizka hitrost povzroča oviranje prometa tudi v naselju... Že na mestnih vpadnicah je nemogoče držati korak s prometom, ker so omejitve hitrosti 60 do 70km/h. Kaj šele na cestah izven naselja, kjer so hitrosti do 90km/h? Za kolesarske steze smo prehitri, za cesto prepočasni.

Vsi skuterji ki imajo 50cm3 delovne prostornine in do 4kw moči so konstrurirani za doseganje hitrosti tudi 80km/h. Brez elektronske oz. mehanske blokade ta vozila dejansko dosežejo končno hitrost od 65-80km/h (odvisno od modela), kar bi zadostovalo za varno vožnjo s prometnim tokom na mestnih vpadnicah in tudi izven naselja. Za nameček blokade skrajšujejo življensko dobo pogonskega agregata mopeda oz. skuterja.

Zato predlagam vladi, da v ustraznem zakonu oz. pravilniku odpravi to anomalijo omejitve hitrosti 45km/h, da bodo lahko vozniki koles z motorjem varno udeleženi v prometu z ostalimi vozili. S tem bi lahko odpravili tudi nelegalno predelovanje oz. ˝tunanje˝ mopedov.

Z ustrezno kaznovalno politiko se pa sankcionira vse prekrškarje, poostri nadzor policije in tehničnih pregledov nad tehnično brezhibnostjo pogonskega agregata, izpuha, da ni nelegalno predelan oz. nehomologiran, nadalje svetlobna telesa, ogledala, zavore in najbolj pomembno nošenje čelade. Lahko se uvede ledvični pas, kako lažjo zaščitno obleko kot del obvezne opreme in seveda prvo pomoč kot za prave motoriste. Nekoliko pa bi bilo verjetno treba spremeniti tudi postopek opravljanja izpita AM kategorije.

Lep pozdrav

Uroš M.

13 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR U Uroš Milavec 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 3. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Proizvajalci enoslednih vozil pogosto prilagajajo tehnične lastnosti mopedov, koles z motorjem in motornih koles kategorijam vozniškega dovoljenja. Tako lahko imajo v svoji ponudi modele enoslednih vozil, za katere potrebuje voznik vozniško dovoljenje AM ali A1 kategorije ali pa sploh ne potrebuje vozniškega dovoljenja (mopedi do 25 km/h).

Kategorije vozniškega dovoljenja in pogoji za pridobitev posamezne kategorije so določeni v Zakonu o voznikih (Uradni list RS, št. 85/16; v nadaljnjem besedilu: ZVoz). Motorna kolesa spadajo v naslednje kategorije:

  • kategorijo AM, ki vključuje mopede, razen mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h,
  • kategorijo A1, ki vključuje motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje, katerih prostornina motorja ne presega 125 ccm in katerih moč motorja ne presega 11 kW, z razmerjem moč motorja/masa vozila, ki ne presega 0,1 kW/kg. Dovoljenje za vožnjo vozil te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije AM in G,
  • kategorijo A2, ki vključuje motorna kolesa, katerih moč motorja ne presega 35 kW in pri katerih razmerje med močjo motorja in maso vozila ne presega 0,2 kW/kg in ne izvira iz vozila z enkrat večjo močjo. Dovoljenje za vožnjo vozil te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije AM, A1 in G,
  • kategorijo A, ki vključuje motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje in trikolesa. Dovoljenje za vožnjo vozil te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorij AM, A1, A2 in G,

Moped, katerega konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, sme voziti v cestnem prometu otrok od 12. do 14. leta starosti, ki ima pri sebi kolesarsko izkaznico, in oseba, ki je starejša od 14 let.

Opredelitev kategorij odraža tehnične značilnosti zadevnih vozil in spretnosti, potrebnih za vožnjo teh vozil. Določena je minimalna starost, pri kateri lahko voznik pridobi posamezno kategorijo vozniškega dovoljenja.

Takšna ureditev je v skladu z Direktivo 2006/126/ES z dne 20. decembra 2006 o vozniških dovoljenjih (z dopolnitvami) in je v veljavi v vseh državah članicah EU.

V primeru predelave mopeda v motorno kolo, kot je opisano v objavljenem predlogu, bi bilo potrebno ustrezno spremeniti potrdilo o skladnosti, voznik pa bi za vožnjo takšnega vozila potreboval vozniško dovoljenje A1 kategorije.

Predpisi to omogočajo in jih zaradi tega po našem mnenju ni treba dopolnjevati.

Priloge:

Komentarji