Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Urejanje varnejših poti v šolo

4018 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Pri nas se sprašujemo, kakšna moda je to »I4.0«? V Nemčiji večina že kot pravijo »živi« novo industrijsko revolucijo. Kaj se skriva za tem?

Svet se nahaja, ne na začetku, ampak že globoko v obdobju 4. industrijske revolucije. Predvsem v obdobju digitalne transformacije. Digitalna transformacija nam bo način življenja, način dela in način poslovanja korenito spremenila. Prej bomo na vlaku digitalizacije, boljše bo za nas. Kdor bo zamudil vlak digitalizacije, bo lahko obstal samo še v muzeju, pa še tam bo moral prepričati generacijo Y, da je vreden ogleda

Digitalizacija spreminja vaša življenja. O tem ni več dvoma. Ne najdemo je le v poslu, temveč tudi v športu, zdravstvu, vladnih ustanovah in še marsikje. Vsi bi namreč radi svoja področja delovanja, kar najbolje obvladali, jih poenostavili in s tem učinkovitejše dosegali svoje cilje.

Slovenija se glede števila žrtev prometnih nesreč od leta 2001 do 2007 z repa najbolj nevarnih evropskih držav premaknila v varno sredino. Temu botruje vzpostavitev sistema državne uprave, zdravstva, sodstva, sociale in nevladnih organizacij, ki so skupaj začeli izvajati številne aktivnosti za večjo prometno varnost (urejanje varnejših poti v šolo, vzpostavitev boljše prometne infrastrukture, management prometne varnosti, vzgoja udeležencev cestnega prometa …).

Pozitiven premik pa ne sme povzročiti stagnacije. Vsi pristojni morajo strmeti k še večjem napredku. Pri tem naj bi sodelovali vsi, tako osnovne šole, ki oblikujejo načrte šolskih poti (v komunikaciji z učenci in starši), lokalne skupnosti, ki upravljajo s cestno infrastrukturo, ter lokalnih svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu (v katerem sodelujejo tudi policija, občinsko redarstvo …) in so pristojni za presojo ogroženosti varnosti učenca.

Predlagam, da se uzakoni izdelava digitaliziranega načrta ne/varnih šolskih poti; projekt naj povezuje otroke, starše državo (občine) in lokalno okolje.

16 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR F Ferenc 156 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 7. 2017

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Zavedajoč se pomena varnih poti v šolo in iz nje, ministrstvo iz državnega proračuna že od leta 1996 zagotavlja sredstva za prevoze učencev osnovne šole in sredstva za vožnjo v šolo tistih otrok, katerih pot je ogrožena zaradi velikih zveri. Takrat je tudi opredelilo kriterije za ugotavljane ogroženosti otrok na poti v šolo.

Šolska zakonodaja pravi, da ima učenec pravico do brezplačnega prevoza, če je njegovo prebivališče oddaljeno več kot 4 kilometre od osnovne šole. To pravico ima v prvem razredu tudi ne glede na oddaljenost prebivališča od osnovne šole. V ostalih razredih pa le, če pristojni organ za preventivo v cestnem prometu ugotovi, da je ogrožena varnost učenca na poti v šolo. Oboje velja za primere, ko učenec obiskuje osnovno šolo v šolskem okolišu, v katerem prebiva.

Do sredstev iz državnega proračuna so upravičene tudi lokalne skupnosti, ki ležijo na osrednjem področju življenjskega prostora rjavega medveda, določenem s Strategijo upravljanja z rjavim medvedom. Občine morajo zato vsako leto pridobiti mnenje pristojnega organa Zavoda Republike Slovenije za gozdove, da so te relacije med potmi, na katerih so učenci na poti v šolo, glede na življenjski prostor in gibanje rjavega medveda, ogrožene. Lokalne skupnosti so upravičene do sredstev za plačilo prevozov učencev, katerih pot v šolo je ogrožena zaradi velikih zveri le na tistih relacijah, ki ne sodijo v okvir brezplačnih prevozov učencev v skladu s 56. členom Zakona o osnovni šoli. Prevoze nad 4 kilometre v skladu z Zakonom o osnovni šoli plača lokalna skupnost.

Občina po dogovoru s šolo in starši sama odloči, kako bo organizirala šolske prevoze, pri čemer je vezana na 56. člen Zakona o osnovi šoli. Morebitni višji standard prevozov je v njeni pristojnosti. Občina pri dogovarjanju s šolo in starši v največji možni meri zasleduje princip racionalnosti pri organizaciji šolskih prevozov, ob upoštevanju pravice do brezplačnega prevoza, določene v 56. členu zakona, kar pomeni da se izvedbeno v te prevoze zajame vse možne prevoze v skladu z navedeno zakonsko določbo. Ministrstvo formalno nima pristojnosti, da bi posegalo v odločitve lokalne skupnosti, ki se nanašajo na upravičenost do šolskih prevozov v konkretnih primerih.

Javna agencija RS za varnost prometa je izdelala smernice za šolske poti, ki so v pomoč osnovnim šolam in lokalnim skupnostim za načrtovanje varnih šolskih poti ter za njihovo poenoteno označevanje. Najdete jih na povezavi: https://www.avp-rs.si/preventiva/solske-poti/

Za zagotavljanje varnih šolskih poti skrbi tudi Policija. Vsako leto, ob začetku šolskega leta, izvede preventivne akcije v okolici slovenskih šol, pred pričetkom šolskega leta pregledajo cestno prometno signalizacijo okoli šol, z vodstvi posameznih šol pripravijo načrte varnih poti v šolo in predlagajo morebitne spremembe prometne ureditve. Policisti pa za varnost šolarjev v prometu skrbijo tudi med šolskim letom. Predlagamo, da obiščete spletno stran Policije, kjer dobite informacije o tem: http://www.policija.si/index.php/preventiva-/63645-varna-pot-v-olo-in-domov

Komentarji