Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Odvzem pooblastil redarjem

3210 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam odvzem vseh pooblastil razen kaznovanja napačno parkiranih vozil.

23 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T toxico 82 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 11. 2016

Odziv Ministrstva za javno upravo

V Republiki Sloveniji je bil s 1.1.2007 uveljavljen Zakon o občinskem redarstvu (Uradni list RS, št. 139/06, v nadaljevanju: ZORed). Pred sprejemom in uveljavitvijo tega zakona je področje dela občinskih redarstev urejal le Zakon o varnosti cestnega prometa ter podzakonski akti, občinski odloki in pravilniki. Zaradi potrebe po poenotenju normativne ureditve občinskih redarstev na področju celotne Slovenije je bil ZORed uvod v normativno ureditev. ZORed je tako prvič celovito uredil pristojnosti občine za ustanovitev in organizacijo ter določitev delovnega področja in nalog občinskega redarstva. ZORed je dal skupaj z Zakonom o varnosti cestnega prometa in Zakonom o varstvu javnega reda in miru pravno podlago za delo občinskih redarjev. ZORed je organizacijski predpis, ostala dva pa določata občinskim redarjem konkretna pooblastila. Sčasoma je prišlo do širitve nalog in pristojnosti občinskih redarstev z Zakonom o varstvu javnega reda in miru, Zakonom o pravilih v cestnem prometu, Zakonom o cestah, Zakonom o prekrških ter drugimi podzakonskimi pravnimi akti.

Z uveljavitvijo ZORed, torej normativno ureditvijo, so redarstva dobila natančno opredeljeno delovno področje, opredeljena so bila pooblastila, oblikovala se je organiziranost, kakor tudi prisilna sredstva, uredila so se razmerja med oblastmi in organi občine, opredelila se je vloga župana, predpisan je bil pritožbeni postopek, formaliziran izobraževalni proces in uzakonjena enotna uniforma. Delovno področje in naloge občinskega redarstva tako določa zakon ali na podlagi zakona izdan občinski predpis. V skladu z občinskim programom varnosti skrbi občinsko redarstvo za javno varnost in javni red na območju občine. Občinsko redarstvo je pristojno za:

  • nadzor varnega in neoviranega cestnega prometa v naseljih;
  • varovanje cest in okolja v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij;
  • skrb za varnost na občinskih javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah;
  • varovanje javnega premoženja, naravne in kulturne dediščino;
  • vzdrževanje javnega reda in miru.

ZORed ima tudi organizacijske določbe, tako mestna občina ustanovi mestno redarstvo, občina pa lahko ustanovi občinsko redarstvo, dve ali več občin lahko z odlokom ustanovijo medobčinsko redarstvo kot organ skupne občinske uprave. Če občina ne ustanovi občinskega redarstva ali medobčinskega redarstva, določi z odlokom o organizaciji in delovnem področju občinske uprave, da naloge občinskega redarstva opravlja občinski redar ali občinska redarka.

Občinski redar ima po dosedanji ureditvi pri opravljanju nalog naslednja pooblastila:

  • opozorilo: je pooblastilo, ki ga redar uporabi, ko fizično ali pravno osebo opozarja na okoliščine, ravnanja ali opustitev ravnanj, ki ogrožajo ali bi lahko ogrožale javni red, življenje, osebno varnost ali premoženje;
  • ustna odredba: z ustno odredbo občinski redar daje obvezna navodila in prepovedi, odreja ukrepe in dejavnosti, od katerih je neposredno odvisno uspešno opravljanje nalog iz pristojnosti občinskega redarstva in jih mora kdo storiti ali opustiti zaradi zagotovitve teh nalog;
  • ugotavljanje istovetnosti: občinski redar lahko ugotavlja istovetnost osebe, ki s svojim obnašanjem in ravnanjem na določenem kraju ali ob določenem času vzbuja sum, da bo ogrozila varnost ljudi ali premoženje, izvršuje ali je izvršila prekršek ali kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti;
  • varnostni pregled osebe: pri opravljanju uradnih nalog lahko občinski redar, ko obstaja verjetnost napada ali samopoškodovanja s strani določene osebe, opravi varnostni pregled osebe;
  • zaseg predmetov: v skladu z določili Zakona o nalogah in pooblastilih policije (ZNPPol) in podzakonskimi predpisi lahko občinski redar zaseže predmete, npr.: ‐ acetilen oz. karbid idr. plinske zmesi za pokanje po Zakonu o varstvu javnega reda in miru (ZJRM‐1), ‐ neupravičeno uporabljeno parkirno karto za invalide po Zakonu o pravilih cestnega prometa (ZPrCP), neupravičeno uporabljeno dovolilnico po Odloku o ureditvi cestnega prometa, ‐ po Zakonu o prekrških (ZP‐1) pa lahko občinski redar zaradi zavarovanja izvršitve odločbe storilcu začasno vzame potno listino, vozniško dovoljenje, dokumente vozila, prevozne listine ali druge dokumente, ki spremljajo blago; zadržanje storilca prekrška in kaznivega dejanja ter uporaba fizične sile, sredstev za vklepanje in vezanje in uporaba plinskega razpršilca;
  • zadržanje storilca prekrška in kaznivega dejanja: občinski redar sme na kraju dogodka zadržati storilca prekrška in osebo, zaloteno pri kaznivem dejanju, katerega storilec se preganja po uradni dolžnosti ali na predlog. Zadržati sme tudi osebo, ki noče pokazati dokumenta oziroma ni možno ugotoviti njene istovetnosti. Zadržanje sme trajati do prihoda policistov, vendar najdlje eno uro;
  • uporaba fizične sile, sredstev za vklepanje in vezanje in plinskega razpršilca (prisilna sredstva): občinski redar sme uporabiti naslednja prisilna sredstva: fizično silo, plinski razpršilec, sredstva za vklepanje in vezanje. Fizično silo in plinski razpršilec sme občinski redar uporabiti samo v primeru, če drugače ne more od sebe ali koga drugega odvrniti istočasnega protipravnega napada. Sredstva za vklepanje in vezanje pa sme občinski redar uporabiti zoper osebo, ki jo sme zadržati v skladu z ZORed.

Ocenjujemo, da so pooblastila občinskih redarjev povsem primerna in v razmerju z njihovimi nalogami. V več kot desetih letih delovanja so se občinska redarstva pokazala kot učinkovita pri zagotavljanju varnosti v občini. Primerjava s policisti ni ustrezna, saj so naloge obeh organov zelo različne, kar še posebej velja za uporabo prisilnih sredstev. Zato so namigovanja na domnevno težnjo po krepitvi občinskih redarstev kot »represivnih« aparatov povsem neutemeljena.

Priloge:

Komentarji




  • F Ferenc

    Mestno redarstvo je bilo v Ljubljani ustanovljeno pred malo več kot poldrugim desetletjem zgolj za nadzor mirujočega prometa, po stalnem povečevanju pooblastil v zadnjih letih pa nekateri že ugotavljajo, da se vse bolj bliža ustroju in načinu dela mestne policije, kakršno poznajo v tujini. Krepitev redarstva naj bi bila celo odsev teženj (želja?) mestne oblasti po večji suverenosti v odnosu do države, ki bi jim jo dal lasten represivni organ.

     

    Čeprav zdajšnje mestno redarstvo vodi mož s policijskimi izkušnjami, številčno pa se ne more primerjati s policisti, ki delujejo na območju Ljubljane, nenehno povečevanje pooblastil vzbuja pomisleke o težnjah mestne oblasti, da bi z lastnim represivnim aparatom še okrepila in utrdila svoj položaj v odnosu do države. Sporno je predvsem, da táko, precej mlado organizacijo omejujejo zgolj notranji kodeks, njen šef in seveda župan. Čeprav so tudi redarji vsekakor podložni zakonu, kot vsi drugi državljani, bo vsak analitik represivnih organov potrdil, da ti v demokraciji potrebujejo še poseben zunanji in notranji ter predvsem javni nadzor, ki pa bi pri mestnem redarstvu z razmeroma kratko tradicijo in širokimi pooblastili utegnil biti premalo.

  • e egon

    Se strinjam z omejitvijo, ne more zdaj že vsak redar ali varnostnik zakonsko dovoljeno pretepati ljudi in jim odvzemati svobodo. To je neumnost brez primere, policija in deloma vojska v izrednih razmerah je popolnoma razumljivo, kar en redar ali varnostnik v poslovni stavbi je pa skregano z moderno državo.

    • D DavidS

      In v čem je smisel varnostnika, ki te lahko le grdo pogleda, če počneš stvari, za katere je on tam, da jih prepreči?

       

      Po vašem mnenju lahko torej v trgovini grem lepo mirno z vozičkom mimo blagajničarke, varnostnik ki stoji tam zraven pa lahko le pokliče policijo?

  • D Darko ŠERNEK

    S čim utemeljujete svoj predlog? Osebno sicer zagovarjam, da bi jim bilo potrebno omejiti pooblastila samo na področje občinskih odlokov, kot je to bilo nekoč. Kajti zdaj so že skorajda na nivoju policije. In preprosto tudi zato, ker imamo za našo majhno Slovenijo za dva mio. prebivalcev odločno preveč uniformirancev, nadzornikov, kaznovalcev itd. Od policije, carine, inšpekcij, Darsa, redarjev in še mogoče koga. Skozi to pretirano normirano ureditev smo izgubili svobodo in človek ima občutek, da smo vsi kriminalci oz. "navihanci", katere je potrebno za ušesa. Kot v Romuniji. Kamorkoli se obrneš samo..DAJ DENAR... Tu smo resnično pretirali...

    • D DavidS

      Ko pogledam samo kje vse ljudje čisto redno parkirajo (invalidski parkirni prostori, pločniki, kolesarske steze, celo sredi vozišča), nimam ravno občutka, da imamo preveč redarjev in policije na cestah.

       

  • p pončo

    Zdaj, ko bodo/so dobili nova pooblastila, bo Oblast "gotovo" upoštevala vaš predlog. ;-)

  • I Ivan Peter Benko

    Saj niti prometa ne obvladajo. Popolna ukinitev redarstva bi bila ustrezna in večja aktivnost policistov.

  • S Simon

    Razlog?

    Pričakovane posledice?