Odvzem pooblastil redarjem
Predlagam odvzem vseh pooblastil razen kaznovanja napačno parkiranih vozil.
Predlagam odvzem vseh pooblastil razen kaznovanja napačno parkiranih vozil.
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za javno upravo
V Republiki Sloveniji je bil s 1.1.2007 uveljavljen Zakon o občinskem redarstvu (Uradni list RS, št. 139/06, v nadaljevanju: ZORed). Pred sprejemom in uveljavitvijo tega zakona je področje dela občinskih redarstev urejal le Zakon o varnosti cestnega prometa ter podzakonski akti, občinski odloki in pravilniki. Zaradi potrebe po poenotenju normativne ureditve občinskih redarstev na področju celotne Slovenije je bil ZORed uvod v normativno ureditev. ZORed je tako prvič celovito uredil pristojnosti občine za ustanovitev in organizacijo ter določitev delovnega področja in nalog občinskega redarstva. ZORed je dal skupaj z Zakonom o varnosti cestnega prometa in Zakonom o varstvu javnega reda in miru pravno podlago za delo občinskih redarjev. ZORed je organizacijski predpis, ostala dva pa določata občinskim redarjem konkretna pooblastila. Sčasoma je prišlo do širitve nalog in pristojnosti občinskih redarstev z Zakonom o varstvu javnega reda in miru, Zakonom o pravilih v cestnem prometu, Zakonom o cestah, Zakonom o prekrških ter drugimi podzakonskimi pravnimi akti.
Z uveljavitvijo ZORed, torej normativno ureditvijo, so redarstva dobila natančno opredeljeno delovno področje, opredeljena so bila pooblastila, oblikovala se je organiziranost, kakor tudi prisilna sredstva, uredila so se razmerja med oblastmi in organi občine, opredelila se je vloga župana, predpisan je bil pritožbeni postopek, formaliziran izobraževalni proces in uzakonjena enotna uniforma. Delovno področje in naloge občinskega redarstva tako določa zakon ali na podlagi zakona izdan občinski predpis. V skladu z občinskim programom varnosti skrbi občinsko redarstvo za javno varnost in javni red na območju občine. Občinsko redarstvo je pristojno za:
ZORed ima tudi organizacijske določbe, tako mestna občina ustanovi mestno redarstvo, občina pa lahko ustanovi občinsko redarstvo, dve ali več občin lahko z odlokom ustanovijo medobčinsko redarstvo kot organ skupne občinske uprave. Če občina ne ustanovi občinskega redarstva ali medobčinskega redarstva, določi z odlokom o organizaciji in delovnem področju občinske uprave, da naloge občinskega redarstva opravlja občinski redar ali občinska redarka.
Občinski redar ima po dosedanji ureditvi pri opravljanju nalog naslednja pooblastila:
Ocenjujemo, da so pooblastila občinskih redarjev povsem primerna in v razmerju z njihovimi nalogami. V več kot desetih letih delovanja so se občinska redarstva pokazala kot učinkovita pri zagotavljanju varnosti v občini. Primerjava s policisti ni ustrezna, saj so naloge obeh organov zelo različne, kar še posebej velja za uporabo prisilnih sredstev. Zato so namigovanja na domnevno težnjo po krepitvi občinskih redarstev kot »represivnih« aparatov povsem neutemeljena.