Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Potni stroški v javni upravi, šolstvo

4148 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Predlagam, da Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport vodi sezname zaposlenih v šolstvu. Seznami naj izkazujejo, kje ima zaposleni učitelj stalno prebivališče. Ta baza podatkov je lahko osnova, da se učitelje zaposluje čim bliže kraja bivanja, s čimer se zmanjšajo stroški prevoza na delo in izboljša kvaliteta dela učiteljev, ki več ur dnevno preživijo v avtomobilu, kar je izredno stresno. Poznam veliko učiteljev, ki so zaposleni za nedoločen čas v Ljubljani, ob iskanju zaposlitve bliže kraja bivanja pa so kljub dolgoletnim izkušnjam in priporočilu delodajalca večinsko zavrnjeni.

Ker zaposlitve navadno potekajo po vezah in poznanstvih.

Učitelje izbirajo in zaposlujejo ravnatelji, ministrstvo to samo odobri ali ne.

Zelo veliko učiteljev se na delovno mesto vozi več kot 100 km daleč v eno smer (največ v Ljubljano), pri čemer vsak mesec nastajajo ogromni potni stroški. Potni stroški lahko predstavljajo polovico ali več plače zaposlenega. SPRAŠUJEM SE, KAKO SI LAHKO NAŠA DRŽAVA, KI STISKA IN VARČUJE TUDI PRI KREDAH ZA TABLO, TO PRIVOŠČI?!?

V podeželskih šolah velja, da imaš možnost za zaposlitev v šoli samo, če si NEKDO. Če se prav pišeš, če si ravnateljev sorodnik, če si prijatelj od prijatelja, ki je nekomu dolžan uslugo...

Poznam veliko primerov, kjer se ravnatelji za zaposlitev ljudi odločajo po teh zvezah. Pa naj je to hči vaškega gostilničarja, ali hči bivše zaposlene učiteljice na šoli. Tudi vrtci žal niso izvzeti.

Torej, kako si lahko država (Ministrstvo) privošči izplačila enormnih potnih stroškov za zaposlitve, KI BI JIH LAHKO UČITELJI VEČINSKO OPRAVLJALI V DOMAČEM KRAJU: Po drugi strani pa Ministrstvo varčuje in ukinja stvari ki so osnovna dejavnost šole in šole se morajo znajti same, da te stvari financirajo.

Enak sistem je v vojski in policiji, ampak tam so večinoma zaposleni moški, ki jim je vseeno, če še nekaj ur preživijo v avtomobilu in ker se združujejo pri vožnji, tudi veliko denarja od potnih stroškov prihranijo zase. Zato se glede tega tudi nihče ne pritožuje.

V šolstvu so zaposlene večinoma ženske, ki jim je čas, ki ga bodo preživele z družino in lastnimi otroci preveč dragocen, da bi ga 3 ure dnevno zapravile na avtocesti, velikokrat še dlje, v koloni.

Osnovna šola se nahaja v skoraj vsaki slovenski vasi, učitelji bi lahko bili zaposleni blizu svojega doma. Ministrstvo bi lahko prihranilo ogromno denarja in ga raje usmerilo v dobro otrok.

14 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Samo5 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 11. 2016

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in tehnologijo

Najprej moramo pojasniti, da je v RS šola tista, kjer delodajalec učiteljem, kar pomeni, da ravnatelj kot zakoniti zastopnik šole, v skladu z normativi in standardi, določa sistemizacijo delovnih mest in sklepa delovna razmerja. Ministrstvo nima v zvezi s konkretnim sklepanjem pogodb o zaposlitvi učiteljev nobenih pristojnosti. Nadzor nad zakonitostjo postopka izbire ustreznega kandidata in sklenitvijo pogodbe o zaposlitvi izvaja inšpekcija, pristojna za delo. Delodajalec lahko sklene pogodbo o zaposlitvi samo s kandidatom, ki izpolnjuje vse pogoje za zasedbo delovnega mesta. Oddaljenost bivališča od kraja opravljanja dela ne sme biti »izločilni« kriterij, saj bi se v takšnem primeru upravičeno lahko postavilo vprašanje diskriminacije med kandidati za zaposlitev in s tem kršitev 6. člena Zakona o delovnih razmerjih.

Zavedamo se, da je dolgotrajna vožnja na delovno mesto lahko stresna in za delodajalca, zaradi višjih potnih stroškov, tudi dražja, toda kot smo že navedli niti šola kot delodajalec še manj pa ministrstvo, ne more zgolj zaradi oddaljenosti bivališča od delovnega mesta, kandidata za zaposlitev kot neustreznega zavrniti in skleniti pogodbo o zaposlitvi s kandidatom, ki ima bivališče bližje delovnemu mestu.

Glede na to, da lahko delodajalec sklene pogodbo o zaposlitvi samo s kandidatom, ki izpolnjuje vse pogoje za zasedbo delovnega mesta ter ob upoštevanju dejstva, da ima vsak neizbrani kandidat pravico do sodnega varstva, menimo, da je očitek, da poteka zaposlovanje v »podeželskih« šolah po principu vez in poznanstev, neutemeljen.

Priloge:

Komentarji




  • a ahac36 nuncij

    Menim, da ni OK če so vsi učitelji na neki šoli iz domačega okolja. Po mojih izkušnjah so učitelji, ki se vozijo iz oddaljenih krajev boljši od domačih, mogoče je to povezano tudi z dejstvom, da so si službo morali izboriti in nimajo botrov v domačem okolju.

  • y yowie

    Pri teh zaposlitveh pa je se drugi problem - v malih obcinah, kjer prakticno zupan vse fura pa so itak zaposlitve vezane na poznanstva in veliko prednost imajo kandidati iz iste obcine, to pa zato, ker se obcina financira tudi iz plac zaposlenih in to pomeni da denar krozi v isti obcini - v glavnem zgresen sistem.

  • y yowie

    To s potnimi stroški je potrebno omejiti na npr. 100 EUR/mesec na vseh podrocjih, ne samo v solstvu, tudi v gospodarstvu. V javni upravi se naj potem prihranek pri potnih stroških prelevi v visje place, zniza se naj minimalna placa (lahko bruto strosek drzave ostane enak). Poznam kar nekaj primerov v gospodarstvu, kjer je "delavec" zaposlen za minimalno placo, pol pa dobi se enkrat toliko za potne stroske in malico, ceprav ima do sluzbe 10 min. Delodajalec placa dosti dosti manj prispevkov, tudi delavec ima zaradi tega nizjo dohodnino, res pa je da manj vplacujeza panzijo, kar pa je nekemu 30 letniku itak vseeno (raje tisto kar vec dobi zaradi manj davkov sam varcuje, bo imel visjo penzijo kot od drzave), na slabsem je pa drzava.

    • D DavidS

      Avstrijski sistem, kjer se za prevoz na delo dobi dohodninska olajšava, seveda omejena, je neprimerno boljši od našega, ki bremeni podjetja.