13. 9. 2016
Odziv Ministrstva za okolje in prostor
Uredba o odpadkih (Ur.l. RS, št. št. 37/15 in 69/15) v 18. členu že določa, da je treba odpadke (komunalne in iz dejavnosti) iz papirja, kovine, plastike in stekla zbirati ločeno. Ločeno je treba zbirati tudi odpadke, za katere je vzpostavljen sistem ločenega zbiranja v skladu s posebnim predpisom, ki ureja ravnanje s posameznim tokom ali vrsto odpadkov.
Ločeno je treba zbirati tudi druge odpadke in jih ne mešati z drugimi odpadki ali drugimi materiali z drugačnimi lastnostmi, kot jih imajo ti odpadki, če je to potrebno zaradi uveljavljanja hierarhije ravnanja z odpadki ali zaradi varstva okolja ali varovanja zdravja ljudi ali zaradi poenostavitve ali izboljšanja predelave in je to tehnično ter okoljsko izvedljivo in gospodarno.
Pravna oseba, ki krši določbo glede ločenega zbiranja odpadkov iz papirja, kovine, plastike in stekla, se kaznuje z globo od 5.000 do 15.000 evrov, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost z globo od 3.000 do 10.0000 evrov, odgovorna oseba pa tudi z globo od 1.000 do 2.500 evrov.
Ravnanje z ločeno zbranimi frakcijami v okviru opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov urejajo Odredba o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki (Uradni list RS, št. 21/01 in 41/04 – ZVO-1), za posamezne komunalne odpadke kot so npr. odpadna jedilna olja, baterije in zdravila pa tudi drugi predpisi o odpadkih. Odredba določa najmanjši obseg in vsebino ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami, ki morata biti zagotovljena v okviru opravljanja te javne službe. V skladu s tem predpisom je povzročitelj komunalnih odpadkov vsaka oseba, katere delovanje ali dejavnost povzroča nastajanje komunalnih odpadkov – torej vsi posamezniki (gospodinjstva), pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, če pri njihovem delovanju ali dejavnosti nastajajo komunalni odpadki.
Na podlagi zapisanega zaključujemo, da je predlog že ustrezno upoštevan v veljavni zakonodaji.