Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Kdaj se bo začela obljubljena pospešena obnova javnega cestnega omrežja?

3039 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Ko so pred meseci (ali celo leti?, ne spomnim se več) v javnost začele prihajati informacije o katastrofalnem stanju javnega cestnega omrežja, je naenkrat začelo padati kup obljub in idej o intenzivnejši prenovi in dodatnih virih financiranja, potem pa je čez čas vse potihnilo, državljani pa se še zmeraj vozimo po slabih cestah, še zmeraj so po nepotrebnem ogrožena naša življenja, še zmeraj prekomerno uničujemo svoje avtomobile, čeprav še vedno plačujemo vse predpisane dajatve, ki bi se naj uporabljale za vzdrževanje cestnega omrežja. Torej - ali se kaj dogaja, pa državljani tega ne vemo ali se še zmeraj samo čaka in čaka? Kje je objavljen terminski načrt vzdrževalnih del, koliko denarja je na voljo, kakšne so aktivnosti pristojnih služb? Zdi se, kot da se spet čaka in čaka in čaka, problemi pa ostajajo oziroma se večajo?

17 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B ba tom 31 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 8. 2016

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Uvodoma moramo poudariti, da se s pomanjkanjem zadostnih finančnih sredstev za investicije in investicijsko vzdrževanje na področju prometne infrastrukture srečujemo že kar nekaj let, kar se negativno odraža na njenem stanju. V lanskem letu smo imeli za investicije na področju cestne infrastrukture na voljo zgolj 43 mio EUR, pri čemer so v ta znesek vključena tudi sredstva iz evropskih skladov. V proračunu za leto 2016 je za investicije na področju cestne infrastrukture namenjenih sicer nekoliko več sredstev, vendar še vedno občutno premalo za vidno izboljšanje stanja omrežja glavnih in regionalnih cest. Zavedajoč se stanja cestne infrastrukture, se je Vlada Republike Slovenije za izvajanje investicij in investicijskega vzdrževanja na omrežju glavnih in regionalnih cest z Nacionalnim reformnim programom 2016-2017 zavezala zagotoviti dodatna finančna sredstva, in sicer v letu 2016 najmanj 10 milijonov evrov in v letu 2017 od 20 do 40 milijonov evrov.

Ne glede na navedeno, bo za vzpostavitev učinkovitega sistema investicijskega vzdrževanja omrežja glavnih in regionalnih cest potrebno zagotoviti stabilen vir financiranja, ki bo omogočil večletno načrtovanje investicijskih projektov. Določanje namenskih virov financiranja je nujno zaradi zagotavljanja realnega srednjeročnega in dolgoročnega planiranja investicij in investicijskega vzdrževanja na področju cestne infrastrukture. Omenjen pristop financiranja je nujen tudi za realizacijo nacionalnega programa razvoja prometa v Republiki Sloveniji, ki ga pripravlja Ministrstvo za infrastrukturo na področju izvajanja investicij v cestno in železniško infrastrukturo ter sledi usmeritvam Strategije razvoja prometa v Republiki Sloveniji, ki jo je Vlada Republike Slovenije obravnavala in sprejela na svoji seji 29. julija 2015. Nacionalni program razvoja prometa v Republiki Sloveniji, ki bo predvidoma še v tem letu posredovan v obravnavo Državnemu zboru Republike Slovenije, bo predstavljal izvedbeni oziroma operativni dokument z opredelitvijo projektov, ki se bodo izvajali v naslednjih letih.

Komentarji