Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

smrti na cestah

2320 OGLEDOV 22 KOMENTARJEV

Dokler boste pustili prehitevanje po levem pasu tovornjakom in "zglednim" državljanom, ki "prehitevajo med 70 in 120 km/h, boste imeli nesreče na dnevnem redu, kot tudi zaprte ceste!

Predlog: minimalna hitrost na levem pasu za prehitevanje je 130 km/h. Prepoved prehitevanja tovornjakarjev. Šele takrat se bodo nesreče zmanjšale in smrtne žrtve tudi. Današnja izkušnja: 65 km/h vožnja po levem pasu, brez prehitevanja, s telefonom v roki. TO so razlogi za smrtne žrtve!!

6 glasov

16 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M mayday 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • p pepelka-

    Odnos do soljudi je več kot opazen na cestah, uradih, skratka skoraj povsod kamor se človek obrne. Narod je prevzel v mnogo čem obnašanje oblastnikov, ki so arogantni, za nič nikoli ne odgovarjajo, nimajo kulture govora in ne obnašanja. Vse to se je skozi leta vedno bolj pričelo kazati tudi na cestah. Ljudje vozijo agresivno, verjamem pa, da bi se marsikatera nesreča lahko preprečila, če ne bi nekdo od udeležencev mislil, ja kaj, saj nisem jaz kriv. Lahko bi se pa preprečilo nesrečo. Vse to pa je odraz nespoštovanja, nekulture in dejansko se spreobračamo v neko brezosebno, zombijevsko družbo. To pa vodi v propad !

  • h hales

    Pomeni, da na odsekih, kjer je omejitev hitrosti 100 km na uro ali manj, je prehitevanje prepovedano (ker je minimalna hitrost 130 km/h).

     

    Če me spomin ne vara, je 130 km/h maksimalna hitrost na naših cestah in omejiti hitrost na maksimalno se mi ne zdi primerno.

     

    Naše avtoceste so popolnoma dovolj pregledne, da se na daljavo opazi vozilo, ki se premika počasi. Seveda ob predpostavki, da ne vozite hitreje od dovoljene hitrosti. Za tiste, ki se peljejo po prehitevalnem pasu s hitrostjo nad 200 km/h je pa vozilo, ki vozi 130 km/h prepočasno. Sploh če začne prehitevati nekaj metrov pred hitrim vozilom.

     

    Ne iščite krivce v počasnih voznikih.

  • J Jančica

    Če me spomin ne vara, je minimalna hitrost na voznem pasu 50 km/h, na prehitevalnem pa 80 km/h. Torej to pomeni, da nedeljski mečkači v bistvu na AC nimajo česa iskati. Mečkači so, po moje, bolj nevarni udeleženci v prometu kot pa notorični divjaki. S svojim načinom vožnje namreč pogosto sprovocirajo popolnoma neracionalna dejanja-od prehitevanje po desni do vožnje po odstavnem pasu in še kaj. Škoda pa, da nimamo avtocestne policije, ki bi bila lahko bolj prisotna na AC (kot je to npr. v Avstriji) in bi zlahka naredila red, Pa še državni proračun bi bil bogatejši...

    • z znalček

      Spomin vas vara, zapisane omejitve ne držijo. Ta, da bi bili mečkači bolj nevarni od notoričnih divjakov je pa ena bolj bosih. Mečkač, tudi če se zaleti, je pri nižji hitrosti posledica mnogo manjša. Tisti, ki jih mečkač sprovocira do te mere, da delajo neracionalna dejanja, pa sploh ne sodijo na cesto. Take bi morali odkriti že na zdravniškem pregledu in jim zavrniti možnost opravljanja izpita, obstoječim pa odvzeti izpit.

    • a ahac36 nuncij

      Rešitev je potem na dlani. Hitrost naj se omeji na 10 km/h in ne bo nobene resne prometne nesreče več. Pa še prometno policijo in AVP s tisoči zaposlenih lahko ukinemo in prihranimo desetine milijonov letno.

    • D DavidS

      Prometna ureditev mora predstavljati kompromis med varnostjo in pretočnostjo. Zato je nesmiselno govoriti o splošni omejitvi 10 km/h, na drugi strani pa seveda tudi neomejena hitrost v naseljih ni sprejemljiva, pa čeprav bi marsikomu skrajšala čas vožnje.

       

  • z znalček

    Obstajajo predpisi o največji in najmanjši dovoljeni hitrosti. Mojega znanca so že kaznovali zaradi prepočasne vožnje na avtocesti. Pa ni kakšen mečkač, samo ni vedel, ali je omejitev na južni obvoznici 80 ali 100 (je 130), pa je zagledal policaje in vozil še malo počasneje. Če se ne motim je najmanjša dovoljena hitrost 50% maksimalne. V resnici imaš vso pravico voziti po prehitevalnem pasu 70/h, ampak najbolj fer pa to ni.

     

    Meni grejo posebej na živce vozniki, ki mislijo, da ne smejo uporabljati desnega pasu, če so na voljo 3 pasovi. Potem pa vlečejo v klanec kakšno prikolico s 70/h in jim ne pade na misel, da bi šli na desni pas. Potem pa se na primorki pred tuneli ukine levi pas in mečkači se znajdejo na prehitevalnem. Potem pa rabijo še kakšen km , da ugotovijo, da bi se bilo dobro spraviti na desno.

    • D DavidS

      Na prehitevalnem pasu imaš pravico prehitevati s 70 km/h.....vožnja po prehitevalnem pasu pa (razen pri prehitevanju in v primeru strnjene kolone na obeh pasovih) ni dovoljena.

  • I Izbrisan uporabnik 2127

    Strinjam se, da je počasno prehitevanje problem, ampak - minimalno 130 na uro po prehitevalnem pasu? Minimalno? Torej bi morali po vašem mnenju še uzakoniti divjanje po cestah. Potem bo nekdo, ki bo prehiteval 130 na uro, prav tako prepočasen za nekoga, ki bi rad divjal 200 na uro. Začarani krog, iz katerega ne vidi izhoda niti predlagatelj. Ker ne vidi niti začaranega kroga.

    • a ahac36 nuncij

      Če gradimo AC za 130 km/h in ostale ceste za 90 km/h, potem bi se morali vozniki teh hitrosti držati, razen če obstajajo utemeljeni razlogi, ki ne dopuščajo varne vožnje pri takšni hitrosti (npr. sneg, močan dež,...). Ker vsak, ki vozi počasneje, ovira ostale udeležence in povzroča tudi gospodarsko škodo. Ceste so infrastruktura, kot npr. elektrika, telefon, internet in od infrastrukture se pač pričakuje, da deluje hitro in brez motenj.

    • D DavidS

      Omejitev predstavlja najvišjo dovoljeno, ne pa zapovedano hitrost.

       

      Pri 110 km/h je recimo poraba goriva nižja, kot pri 130. V bistvu gospodarsko škodo zaradi višje porabe povzročajo tisti, ki vozijo po avtocesti hitreje.

       

    • a ahac36 nuncij

      Potem pa vsi začnimo voziti po AC 30 km/h in bo problem rešen. Gospodarstvo bo kar zacvetelo in še prometnih nesreč ne bo več.

       

    • D DavidS

      Če ne vidite razlike med 110 in 30, potem debata nima smisla....

       

      Sicer pa se je moj komentar nanašal na vašo izjavo, da vozniki s počasnejšo vožnjo povzročajo gospodarsko škodo, kar ne drži.

       

      Pa da ne bo pomote....sem eden zagovornikov zvišanja omejitve hitrosti na avtocestah na vsaj 150 km/h. Ampak ne na račun terorja nad tistimi, ki želijo iz takšnega ali drugačnega razloga voziti počasneje od maksimalno dovoljene hitrosti.

       

    • a ahac36 nuncij

      Hitrost vožnje ne bi smela biti stvar izbire, saj vpliva tudi na ostale udeležence v prometu. Če pa imam pravico po AC voziti 70 km/h, potem imam tudi pravico delati enkrat počasneje kot zahteva moj šef v službi, moji otroci pa si lahko z vso pravico za test iz matematike vzamejo 90 minut namesto dodeljenih 45.

       

    • D DavidS

      Predlagam vam, da za transport uporabljate železnico.....tam hitrost vožnje ni izbirna ampak je predpisana.

       

      Na cesti pa nas pustite, da vozimo tako hitro, kot se nam zdi ustrezno, varno, ekonomično in na splošno pač primerno.

       

      Če hitrost vožnje ne bi smela biti izbira, ker vpliva na ostale udeležence v prometu, potem tudi hitrost gibanja po trgovinah ne bi smela biti izbira...v bistvu bi bilo treba omejiti število artiklov na nakup, da nas drugi ne čakajo predlogo na blagajni....še manj bi si lahko privoščili počasno govorjenje ob obisku pri zdravniku, ker je v čakalnicah vedno gneča.

       

      Predlagam vam tudi, da se za osebno izkušnjo na področju "predpisane hitrosti" peljete iz Zreč na Roglo, in pri tem pazite, da celo pot prevozite točno po omejitvah - nič hitreje in nič počasneje. Ker hitrost vožnje ne sme biti izbira.

       

    • a ahac36 nuncij

      Če mi "hitrost" v trgovini ali pri zdravniku ne ustreza, bom pač izbral drugo trgovino ali zdravnika. Pri cesti pa izbire nimam.

       

      Na Roglo bom pa bom na eno sončno zimsko nedeljo ob 9 zjutraj peljal konstantnih 30 km/h. Z vso pravico, saj je izbira hitrosti vožnje moja absolutna pravica. Briga me, če se stotinam za mano mudi smučat :)

    • D DavidS

      In če vam hitrost na avtocesti ne ustreza, si pač izberite kakšno drugo cesto, jih imamo še več kot trgovin in zdravnikov. Prav vsaka avtocesta ima vsaj eno vzporedno regionalno cesto, po kateri se da priti na isti cilj.

       

      In če se za vami nabere kolona vozil, ste po ZVCP dolžni na prvem primernem mestu ustaviti in kolono spustiti mimo.

    • a ahac36 nuncij

      Potem mi pa povejte, katere so te vzporedne ceste, kjer je prepoved vožnje za voznike, ki s počasno vožnjo ovirajo promet?

       

      Na Roglo se ne bom izločil, ker pač ne bom našel primernega mesta. Da bi policija v takem primeru intervenirala se še ni zgodilo. Izločili so kakšen traktor, avtomobila še nikoli (vsaj po mojih izkušnjah). Zakaj bi ga tudi izločali, če pa gre po standardih policije in AVP za vzornega voznika, zadaj pa je na desetine nestrpnih divjakov?

  • T Tine Papler

    Vsak dan se vozim po avtocesti in me resnično razdraži, da ti nekdo skoči na prehitevalni pas z nižjo hitrostjo in potem še vozi naprej z isto hitrostjo, namesto da bi stopil na "gas" do 130 kmh in prehitel vozilo.

    Okej omenjeno ni sicer neka težava, vendar težava nastane, ko potem voznik ne zapusti prehitevalnega pasa in čaka da bo prehitel naslednji kamijon ki ga vidi naprej, kamijon je pa še 1 km dalje....

    Problem tudi ni če ti skoči na prehitevalni pas, vendar da se prepriča, da je prehitevalni pas "prost" da nekomu ne vzame prednosti in da lahko voznik na prehitevalnem pasu varno zniža hitrost.

    Problem so žmigavci...

    Problem je mokra cesta, ker potem vsi vozijo na prehitevalnem pasu 100-110 kmh (če imaš srečo), ker majo slabe "gume" ali pa se bojijo peljati hitreje.

    In še in še, samo tega ne bo konec, ker pač taki smo ljudje. V nedeljo pa niti na cesto ne grem, ker bi mogu imet pri sebi eno škatlo persen tablet.

  • a ahac36 nuncij

    Po logičnem sklepanju bi lahko prišli do zaključka, da so prepočasni oz. bolje rečeno "vozniki, ki se obnašajo nepredvidljivo" glavni vzrok za prometne nesreče. Gotovo vožnja s 65 km/h po prehitevalnem pasu ni obnašanje, ki bi ga lahko pričakoval. Še boljši je primer "nedeljskih voznikov s klobukom", ki po cesti z omejitvijo 90 km/h tolčejo svojih 50 km/h in se ne ozirajo na to, da imajo za sabo kolono in številne silijo v prehitevanja.

     

    A žal je za policijo in AVP takšno razmišljanje bogokletno, to pa predvsem zato, ker je veliko lažje kot vzrok za prometno nesrečo navesti "nepravilna smer vožnje" kot pa "voznik, ki je s počasno vožnjo povzročal zastoje in druge silil v nevarne manevre". Gotovo bi morala obstajati tudi selekcija, kar se tiče pravice do udeležbe v cestnem prometu in po mojem mnenju 90 letniki za volan nikakor ne sodijo.

     

    Če pri 90-ih ne smeš biti več kirurg, mesar ali policist, potem tudi na cesti nimaš več kaj iskati. Ali pač ne?

    • D DavidS

      No, po avtocestah vozim že več kot 20 let, in voznika, ki bi s 65 km/h vozil po prehitevalnem pasu še nisem srečal (izjema so seveda gneče ob prometnih konicah, ko se cela kolona vozi počasi na obeh pasovih).

      Na splošno izjemno redko srečam avtomobile, ki bi se vozili počasneje od "kamionskih 90", pa še takrat so na desnem pasu.

       

      Nedeljski voznik mora kolono spustiti mimo ob prvi priložnosti, tako kot recimo traktor. Osebno sem že videl (žal v dobrih 20 letih le enkrat) policista, ki je ustavil počasno vozilo, za katerim se je nabrala kolona in se ni umaknil.

       

      Strinjam pa se, da bi morala biti selekcija - konec koncev je avtomobil v rokah nezmožne osebe smrtno nevarno orodje. Ampak to je čisto druga tema kot pa določitev minimalne hitrosti na prehitevalnem pasu ali prepoved prehitevanja kamionov na AC.

  • D DavidS

    Morda pa so za nesreče krivi divjaki, ki se ne morejo občasno upočasniti pod 130 (z drugimi besedami - voziti po predpisih).

     

    Morda so za nesreče krivi tisti, ki se "zglednim državljanom", ki prehitevajo s 110 km/h, prilepijo na izpušno cev in jim pri tej hitrosti z razdalje 10cm pobliskavajo z dolgimi lučmi.

     

    Kako točno nekdo, ki na avtocesti nekoga prehiteva s 120 km/h, povzroči prometno nesrečo?