Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prenosne vinjete

4216 OGLEDOV 34 KOMENTARJEV

Predlagam, da se uvede takojšnja dodatna verzija ali pa nova verzija PRENOSNIH vinjet. Zakaj vinjete niso prenosne in so samolepljive, ko pa je jasno, da se brez vinjete ne sme vozit po avtocestah? Nekateri imajo tudi 2 ali 3 avtomobile, kateri pa so večinoma uporabljeni lokalno in le 3, 4x letno po odseku cest, kjer je obvezna vinjeta. Pri tem moraš kupit vinjeto, avto z že plačano vinjeto pa stoji doma. Tukaj ni nobenega smisla, kaj šele pravičnosti. V praks bi lahko imeli tablice, ki se vstavijo v enostaven žepek oziroma nosilec na notranjosti šipe, kot imajo Italijani npr. podatke vozila na vsakem avtomobilu in se lahko enostavno prenesejo v drugo vozilo.

26 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V VEČKEŠA 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 6. 2016

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Vinjeta je v skladu z Zakonom o cestninjenju plačilo cestnine glede na določen čas uporabe cestninske ceste. Gre za pavšalni način plačila cestnine, pri čemer uporabnik z nakupom posamezne vrste vinjete zakupi možnost uporabe cestninske ceste v določenem časovnem obdobju, pri tem pa je povsem irelevantna dolžina prevoženih kilometrov po cestninskih cestah. Veljavna zakonodaja ne določa obveznega nakupa vinjete, ampak se lahko potencialni uporabnik glede na svoje potrebe odloči za nakup ustrezne vrste vinjete, pri čemer se je potrebno zavedati, da je cena vinjet še vedno ugodna v primerjavi s cestninami, ki so veljale pred uvedbo vinjet, ko so tudi osebna vozila plačevala cestnino po prevoženi razdalji. Ker je vinjeta nalepka, ki se mora na vozilo namestiti na predpisan način, to pomeni, da postane z njeno namestitvijo na vozilo njegova sestavina, zato deli pravno usodo glavne stvari, torej vozila. Iz tega vidika njeno premeščanje z vozila na vozilo ni dovoljeno, pri čemer moramo poudariti, da naša ureditev v tem pogledu ne odstopa od ureditev v drugih državah EU, ki poznajo vinjetni sistem cestninjenja.

Poleg navedenega pa se je potrebno zavedati, da prihodki iz naslova cestninjenja osebnih in tovornih vozil služijo servisiranju v preteklosti najetih posojil za izgradnjo slovenskega avtocestnega omrežja kot tudi njegovemu upravljanju in vzdrževanju ter posodabljanju z namenom zagotavljanja uporabnikom čim višjega nivoja uslug in standarda prometne varnosti. V tem pogledu je nujno zagotavljati finančno vzdržnost družbe DARS, d. d. Pri tem ne smemo pozabiti, da je za večino v preteklosti najetih posojil porok država, kar pomeni, da bi bilo potrebno v primeru nezmožnosti odplačevanja anuitet s strani družbe DARS, d. d., zagotoviti potrebna sredstva iz integralnega proračuna, v katerega prispevamo vsi davkoplačevalci. Tovrstna dodatna obremenitev državnega proračuna in posledično naših državljanov bi bila nepravična, saj je med našimi državljani veliko takih, ki nikoli ne uporabljajo slovenskega cestninskega omrežja.

Priloge:

Komentarji