Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obdavčitev vizualnega oglaševanja

4289 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Z vsakim letom je vse več vizualnega oglaševanja. Oglaševanje v obliki reklamnih panojev, reklamnih napisih na avtomobilih, na hišah, igriščih, šolah, na hodnikih zdravstvenih ustanov,... Na cestah je reklamnih znakov nekje več od prometnih. Tovrstno oglaševanje kvari podobo okolja v katerem živimo, hkrati pa predstavlja vsakodnevno podzavestno programiranje naših možganov. Prepoved oglaševanja najverjetneje ni možno (kot npr. za SPAM elektronska sporočila), bi pa lahko d ržava morda tovrstno oglaševanje dodatno obdavčilo?

14 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR E Enes Halilović 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


31. 5. 2016

Odziv Ministrstva za finance

Od storitve oglaševanja, ki jo v okviru opravljanja ekonomske dejavnosti opravi izvajalec za svojega naročnika, je izvajalec storitve (davčni zavezanec) po Zakonu o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 13/11 – UPB3, 18/11, 78/11, 38/12, 86/14 in 90/15; v nadaljevanju: ZDDV-1) dolžan obračunati in plačevati DDV po splošni, 22% stopnji, ki je predpisana za vse obdavčene dobave blaga in storitev, razen tiste iz Priloge I k ZDDV-1, za katere se uporablja nižja, 9,5% stopnja DDV.

Stopnji DDV, kot se uporabljata v Sloveniji, temeljita na izhodiščih oziroma okvirih, ki jih predpisuje zakonodaja EU (t.i. Direktiva o DDV), po kateri so države članice EU dolžne uporabljati eno samo splošno stopnjo DDV, ki ni nižja od 15%, lahko pa uporabljajo tudi eno oz. (največ) dve nižji stopnji, ki pa ne smeta biti nižji od 5%.

Glede na navedeno, zadevnega predloga v smislu dodatne obdavčitve vizualnega oglaševanja z vidika DDV ni mogoče podpreti, predvsem z vidika upoštevanja pravnega reda EU s področja obdavčevanja z DDV.

V skladu z omejitvami iz Direktive o DDV pa lahko države članice (v nadaljevanju: DČ), izven sistema DDV, dodatno uvedejo davke, in sicer pod pogojem, da takšen davek ne predstavlja splošnega prometnega davka in, da takšen davek v prometu med DČ ne zahteva izpolnjevanja posebnih formalnosti pri prehodu meje.

V tej zvezi menimo, da bi uvedba novega, posebnega davka pomenila davčnim zavezancem dodatno administrativno obremenitev kot tudi, da navedena rešitev ne bi bila nujno finančno učinkovita - tako z vidika stroškov zavezanca kot tudi nadzornega organa.

Nenazadnje pa je potrebno poudariti, da uvedba novega davka ne bi bila v skladu s Socialnim sporazumom za obdobje 2015 – 2016, kjer je med ukrepi na področju financ navedeno, da se v letu 2015 in 2016 dosedanje nominalne stopnje davkov, taks, prispevkov in drugih javnofinančnih dajatev ne bodo povečevale, niti se ne bodo uvajale nove oblike javnofinančnih obremenitev gospodarstva.

Glede na vse navedeno Ministrstvo za finance zadevnega predloga ne more podpreti.

Priloge:

Komentarji