Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zasebno varovanje predšolskih otrok

4557 OGLEDOV 30 KOMENTARJEV

Zasebni varuhi predšolskih otrok ugotavljamo, da je Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport pripravilo neustrezno zakonsko podlago, ki ureja področje zasebnega varovanja predšolskih otrok. Apeliramo na sledeče spremembe zakonodaje:

I. Predpisi narekujejo, da dejavnost lahko opravlja le registriran zasebni varuh, ki lahko v svoje varstvo sprejme največ 6 otrok. V praksi zasebni varuhi ne moremo uresničevati tega predpisa, saj ne moremo sami na sprehod s 6 otroki, med katerimi je lahko več takih, ki še ne hodijo. Prav tako ne moremo zagotoviti nemotenega obratovanja varstva, saj nimamo zamenjave v primeru naše odnostnosti – bolniška, porodniška, letni dopust. V primeru invalidske upokojitve ali rizične nosečnosti ne moremo uresničiti pravice do skrajšanega delovnika. Dejstvo je, da kljub majhnemu številu otrok svojega dela ne moremo opravljati samostojno, zato smo primorani najeti dodatno pomoč, ki pa po besedah Ministrstva in inšpektorjev ne more enakopravno opravljati dela – potrebno je namreč, da je varuh neprestano prisoten pri delu, saj je za otroke edini odgovoren. Menimo, da je nujno potrebno, da Ministrstvo določi, koga lahko zasebni varuh zaposli kot enakopravno pomoč pri svojem delu, ki bo lahko v primeru varuhove odsotnosti samostojno opravljala delo.

II. Naša dejavnost je povezana z visokimi stroški, med katerimi iztopa že omenjena zaposlitev dodatne pomoči (pomoč moramo najeti/zaposliti vsakodnevno, zato da otroci osebo poznajo in se ob njej počutijo varno tudi brez varuhove prisotnosti). Visok strošek je tudi mesečni najem poslovnih prostorov in pripadajoči obratovalni stroški. Obstoječa omejitev števila otrok na 6 omejuje naš prihodek in s tem kritje osnovnih stroškov dejavnosti. Menimo, da je potrebno zvišanje normativa vključenih otrok iz dosedanjih 6 na 10.

III. Dejavnost zasebnega varovanja otrok ni sofinancirana oziroma je 20% sofinanciranje prepuščeno prostovoljni odločitvi posamezne občine. Menimo, da so s tem diskriminirani tisti starši, ki si želijo ali pa so primorani svoje otroke vpisati v zasebno varstvo. Predlagamo izenačitev pogojev in višine sofinanciranja vseh javnih in zasebnih izvajalcev predšolske vzgoje.

Menimo tudi, da bi moralo biti naše področje dela natančno opredeljeno v Zakonu o vrtcih in Zakonu o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, saj smo zasebni varuhi vpisani v razvid pri Ministrstvu, s čimer smatramo, da bi morali biti enakovreden partner. Ugotavljamo, da temu v praksi ni tako in dogaja se, da smo prepuščeni samovolji inšpektorjev, brez zakonske podlage, na katero bi se lahko sklicevali, ko želimo uveljaviti svoje pravice.

20 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V vesna88 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 5. 2016

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Predlogi zasebnih varuhov po vsebini pomenijo poseg v zakonsko ureditev, tj. v določbo 24. a in 24. b člena Zakona o vrtcih. 24. a člen je bil v zakon vnešen leta 2008, z namenom, da se vzpostavi seznam oseb, ki na svojem domu varujejo predšolske otroke, ki niso vključeni v vrtce. Določba je prinesla tudi opredelitev osnovnih pogojev, ki jih mora oseba - varuh, zagotoviti za varstvo otrok, saj je bilo ocenjeno, da je ta dejavnost, ki vključuje najobčutljivejšo populacijo, tj. predšolske otroke, tako pomembna, da je potrebno za njeno opravljanje zagotoviti minimalne pogoje, ki zagotavljajo zdravje in varnost otrok.

Z vzpostavitvijo pravne podlage se je pri ministrstvu vzpostavil tudi register varuhov, v katerega je vpisanih preko 270 oseb, pri čemer pa vse ne opravljajo te dejavnosti. Podoben predlog je ministrstvo s strani zasebnih varuhov prejelo že pred kratkim in podalo pojasnilo, da pripravlja spremembo Zakona o vrtcih v drugih določbah, vendar pa bo obravnavalo tudi predlog zasebnih varuhov. V kratkem bo predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o vrtcih objavljen na E-demokraciji, in takrat bodo imeli zasebni varuhi možnost, da kot zainteresirana javnost podajo svoje predloge. Pripominjamo pa ob tem, da gre za dejavnost, ki sodi v izvirno pristojnost občin, zato predloge zakonov in drugih predpisov obravnava in pripravlja posebna delovna skupina, ki jo sestavljajo predstavniki ministrstva, predstavniki reprezentativnih združenj vrtcev in občin. Tako so predlogi sprememb in dopolnitev predpisov obravnavani z vidika stroke, sistema in finančne vzdržnosti ter drugih vidikov, ki morajo biti upoštevani pri tako pomembni dejavnosti, kot je predšolska vzgoja.

Priloge:

Komentarji