Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prometna ureditev na Ljubljanski severni obvoznici

2707 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Kot eden od desettisočev uporabnikov, ki med delovniki vsaj dvakrat na dan prevozimo severno ljubljansko obvoznico med Kosezami mimo Bežigrada proti Jaršam in nazaj ugotavljam, da je postala ob konicah obvoznica dejansko nepretočna in v obe smeri promet stoji oz. poteka v strnjeni izjemno počasni koloni. Čeprav se vozniki prilagajamo vožnji po obvoznici in se po njej razvrščamo glede na dolžino vožnje po njej (vsi ki potujejo mimo najbolj prometnih izstopov in vstopov na obvoznico (Bežigrad, Šiška), se razvrstijo na levi vozni pas) to ne pomaga in promet poteka v počasni strnjeni koloni. V že tako gost promet pa na tem odseku še dodatno otežujejo promet in hkrati ogrožajo varnost ostalim udeležencem v prometu tovorna vozila. Le-ti namreč ne glede na to, da potujejo v smer vzhod zahod ali obratno zavijejo iz avtoceste in uporabljajo hitro cesto. V že tako gostem prometu pa se naredijo pravi konvoji (zaporedno vozečih 5 in več tovornjakov), ki izjemno otežujejo razvrščanje prometa po obvoznici. Ter kar je še najbolj nevarno z nenadno spremembo pasu vedno večkrat uporabljajo prehitevalni pas za svojo vožnjo. S tem poplnoma zakrijejo pogled na dogajanje pred vozniki vozečimi za njimi. Kar nemalokrat pripelje do naletov oz. do sunkovitih ustavljanj. Zato predlagam, da se čimpreje sprejme uredba s katero se omeji vožnjo tovornih vozil nad 3,5 tone po celotni severni obvoznici.

11 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T TomažW 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


27. 12. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Ministrstvo za infrastrukturo je skupaj z upravljavcem DARS že obravnavalo možnosti za omejevanje tovornega prometa na severni obvoznici v Ljubljani. Vendar pa je ključni problem v tem, da se na celotnem avtocestnem obroču okoli Ljubljane soočamo s prometno preobremenjenimi odseki. Glede prometnih obremenitev na cestnem omrežju v Republiki Sloveniji je namreč v ospredju Ljubljanski avtocestni obroč s priključnimi kraki, kjer so dnevne obremenitve od 55.000 do 60.000 vozil, na odseku Brdo-Kozarje pa je v letu 2016 povprečna dnevna obremenitev dosegla 74.400 vozil, kar je blizu meje prepustnosti. Zato je skladno s Strategijo razvoja prometa v Republiki Sloveniji do leta 2030 in Resolucijo o nacionalnem programu razvoja prometa v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 75/2016 z dne 30. novembra 2016) poleg predvidene uvedbe javnega prometa na glavnih prometnih smereh predvidena tudi širitev avtocestnega omrežja v šestpasovnico na avtocestnem obroču okoli Ljubljane s priključnimi kraki.

Zgolj preusmeritev prometa tovornih vozil ni ustrezna rešitev brez celovite preučitve in celovite rešitve problematike preobremenjenega avtocestnega obroča okoli Ljubljane. Po naročilu DARS je v zaključni fazi izdelava študije, ki bo predlagala ustrezne ukrepe na celotnem avtocestnem obroču okoli Ljubljane s priključnimi kraki. Na severni obvoznici pa je iz okoljskih razlogov že uvedena prepoved tranzitnega prometa tovornih vozil v nočnem času (med 22. in 6. uro).

Priloge:

Komentarji