Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Migranti in izvajanje slovenske zakonodaje

3433 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Predlagam Vladi Republike Slovenije, da se na ozemlju Republike Slovenije tudi v primeru migrantov izvaja slovensko zakonodajo. V kolikor migranti storijo kaznivo dejanje, naj se to ustrezno kaznuje. Enako velja tudi v primeru, da migranti storijo prekršek. Za vse, ki se nahajajo na ozemlju Republike Slovenije naj torej velja enaka zakonodaja in s tem seveda enakost pred zakonom. Nobena skupina na področju Republike Slovenije ne sme biti v privilegiranem položaju. Trenutno stanje na terenu v zvezi z migranti je takšno, da so migranti v privilegiranem položaju in niso podvrženi slovenski zakonodaji ter s tem ukrepom zaradi kršitev zakonov. V kolikor se zakonodaja ne bo izvajala za vse enako, bodo slovenski državljani v primerjavi z migranti v diskriminatornem položaju. Za migrante in njihove pomagače naj tako velja med drugim tudi Kazenski zakonik (KZ-1), ki v svojem 308. členu govori o prepovedanem prehajanju meje ali ozemlja države. Po tem členu naj se kaznuje tako tujega državljana, ki nezakonito prečka državno mejo, kot tudi slovenskega ali tujega državljana, ki tujcu omogoči nezakonit prehod državne meje ali ozemlje države. Kaznuje naj se tako med drugim tudi vse slovenske državne organe, ki sodelujejo pri pomoči tujim državljanom pri prehajanju ozemlja Republike Slovenije. Kaznuje naj se nasilno prekoračenje državne meje Republike Slovenije ali oborožen nezakonit vstop na njeno ozemlje. Enako naj se kaznuje tujca, ki nima dovoljenja za prebivanje v Republiki Sloveniji, če se na nezakonit način zadržuje na njenem ozemlju ali se upre zakoniti odstranitvi z njega. Kaznuje naj se slovenskega državljana ali tujega državljana, ki tujce, ki nimajo dovoljenja za vstop v Republiko Slovenijo ali prebivanje v njej, nezakonito spravlja na njeno ozemlje, jih po njem prevaža ali jim pomaga pri skrivanju ali kdor skupino dveh ali več takih tujcev za plačilo nezakonito spravi čez mejo ali ozemlje države. Obenem naj se kaznuje tudi uradno osebo, ki z zlorabo uradnega položaja ali pravic omogoči tujcu nezakonit vstop na ozemlje Republike Slovenije ali nezakonito prebivanje na njem. Kaznuje naj se tudi pridobivanje ali zbiranje ljudi za nezakonito preseljevanje, preskrbovanje s ponarejenimi dokumenti in prevoz ali kakšno drugačno organizirano nezakonito preseljevanje. Prepovedano prehajanje meje ali ozemlja države 308. člen (1) Kdor nasilno prekorači državno mejo Republike Slovenije ali oborožen nezakonito vstopi na njeno ozemlje, se kaznuje z zaporom od treh mesecev do treh let ali z denarno kaznijo. (2) Enako se kaznuje tujec, ki nima dovoljenja za prebivanje v Republiki Sloveniji, če se na način iz prejšnjega odstavka zadržuje na njenem ozemlju ali se upre zakoniti odstranitvi z njega. (3) Kdor se ukvarja s tem, da tujce, ki nimajo dovoljenja za vstop v Republiko Slovenijo ali prebivanje v njej, nezakonito spravlja na njeno ozemlje, jih po njem prevaža ali jim pomaga pri skrivanju ali kdor skupino dveh ali več takih tujcev za plačilo nezakonito spravi čez mejo ali ozemlje države, se kaznuje z zaporom do petih let in denarno kaznijo. (4) S kaznijo iz prejšnjega odstavka se kaznuje uradna oseba, ki z zlorabo uradnega položaja ali pravic omogoči tujcu nezakonit vstop na ozemlje Republike Slovenije ali nezakonito prebivanje na njem. (5) Če storilec z dejanji iz tretjega ali četrtega odstavka tega člena sebi ali komu drugemu pridobi nesorazmerno premoženjsko korist ali priskrbi brezpravno delovno silo ali povzroči nevarnost za življenje ali zdravje ljudi ali taka dejanja stori kot član hudodelske združbe, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let in z denarno kaznijo. (6) Kdor pridobiva ali zbira ljudi za nezakonito preseljevanje, jim preskrbuje ponarejene dokumente ali prevoz ali kako drugače organizira nezakonito preseljevanje, se kaznuje z zaporom do petih let in denarno kaznijo. (7) Prejšnji odstavki se uporabljajo tudi za kazniva dejanja, storjena v tujini, če je država, v kateri so bila storjena, enako kot Republika Slovenija sprejela skupno mednarodnopravno obveznost preprečevati taka kazniva dejanja, ne glede na to, kje so storjena, ter je dejanja v svojem zakonu ustrezno enako določila kot kazniva dejanja. Če je bilo kaznivo dejanje storjeno na območju Evropske unije, se državljani njenih članic pri uporabi drugega, tretjega, četrtega in petega odstavka tega člena ne štejejo za tujce.

18 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Marjan Bizilj 85 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


29. 12. 2015

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Evropska unija se je zaradi varnostnih razmer na Bližnjem Vzhodu, srečala s t.i. begunskim valom, katerega glavni del je v I. fazi potekal mimo Slovenije. Pri t.i. migrantski poti gre za množičen prihod migrantov na meje, ki jih organizirano prevažajo hrvaški varnostni organi v skupinah po 1000 in več. Lahko govorimo o mešanem migracijskem toku, v katerem so državljani različnih držav, ki pretežno prihajajo iz vojnih območij kot npr. državljani Sirije, Iraka, Afganistana, med njimi pa so tudi domnevno ekonomski migranti.

Državni organi Republike Slovenije so se znašli pred specifično situacijo migrantske krize v drugi polovici leta 2015. Z odločitvijo Madžarske, da s 16. 10. 2015, zapre mejo s Hrvaško , se je t.i. Balkanska begunska pot preusmerila proti Sloveniji . Slovenija se je tako v obdobju od 16. 10. 2015 dalje soočala z nenapovedanim in večinoma neorganiziranim prilivom večjega števila beguncev iz sosednje države (Hrvaške) . Republika Slovenija in njeni državni organi so v dani situaciji ravnali v skladu s svojimi pristojnostmi in razpoložljivimi sredstvi. Specifičnost te situacije se tako kaže predvsem v tem, da gre za ogromno maso ljudi in v dejstvu, da njihovo vračanje ni mogoče (72. člen ZTuj-2 določa načelo nevračanja). V skladu z dosedanjimi ugotovitvami namen teh tujcev ni nezakonit vstop v Republiko Slovenijo, ampak je njihov namen zaprositi za azil v eni od držav članic EU (najpogosteje v Nemčiji, na Švedskem, v Avstriji itd.). Tako ne gre za »klasične« ilegalne migrante, s katerimi se je Policija v praksi srečevala v preteklosti. Pri tem je potrebno poudariti, da niti predpisi Evropske unije, kot je temelji predpis Zakonik o schengenskih mejah, niti nacionalni predpisi (ZNDM-2, Ztuj-2), ne predvidevajo takih situacij.

Izpostaviti je potrebno dejstvo, da se je kakršnokoli prisilno zaustavljanje tako velikih množic po dosedanjih izkušnjah drugih držav (npr. Madžarske), pokazalo za neučinkovito, uporaba prisile pa bi tako v takih razmerah lahko vodila v varnostno neobvladljive situacije, v katerih bi lahko prišlo do kršenja temeljnih človekovih pravic in svoboščin (tako državljanov RS, kot tujcev).

Policija v postopkih s tujci tako v trenutni migrantski situaciji deluje na podlagi evropskih predpisov (Schengenski zakonik), nacionalne zakonodaje (predvsem ZNDM-2, ZTuj-2 in Zakon o prekrških (ZP-1, Uradni list RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US in 92/14 – odl. US)) in v skladu z načrti, ki jih je v zvezi z obvladovanjem migracijskih tokov pripravila Policija in so bili predstavljeni tudi Državnemu zboru Republike Slovenije.

Glede na navedeno menimo, da predlog ni ustrezen, saj policija že izvaja vse zakonske pristojnosti v okviru veljavne zakonodaje s tega področja skladno s trenutno situacijo in svojimi zmožnostmi.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 27. 10. 2015 | 09:56:36

Migranti in izvajanje slovenske zakonodaje

Predlagam Vladi Republike Slovenije, da se na ozemlju Republike Slovenije tudi v primeru migrantov izvaja slovensko zakonodajo. V kolikor migranti storijo kaznivo dejanje, naj se to ustrezno kaznuje. Enako velja tudi v primeru, da migranti storijo prekršek. Za vse, ki se nahajajo na ozemlju Republike Slovenije naj torej velja enaka zakonodaja in s tem seveda enakost pred zakonom. Nobena skupina na področju Republike Slovenije ne sme biti v privilegiranem položaju. Trenutno stanje na terenu v zvezi z migranti je takšno, da so migranti v privilegiranem položaju in niso podvrženi slovenski zakonodaji ter s tem ukrepom zaradi kršitev zakonov. V kolikor se zakonodaja ne bo izvajala za vse enako, bodo slovenski državljani v primerjavi z migranti v diskriminatornem položaju.

Verzija predloga z dne, 27. 10. 2015 | 10:08:26

Migranti in izvajanje slovenske zakonodaje

Predlagam Vladi Republike Slovenije, da se na ozemlju Republike Slovenije tudi v primeru migrantov izvaja slovensko zakonodajo. V kolikor migranti storijo kaznivo dejanje, naj se to ustrezno kaznuje. Enako velja tudi v primeru, da migranti storijo prekršek. Za vse, ki se nahajajo na ozemlju Republike Slovenije naj torej velja enaka zakonodaja in s tem seveda enakost pred zakonom. Nobena skupina na področju Republike Slovenije ne sme biti v privilegiranem položaju. Trenutno stanje na terenu v zvezi z migranti je takšno, da so migranti v privilegiranem položaju in niso podvrženi slovenski zakonodaji ter s tem ukrepom zaradi kršitev zakonov. V kolikor se zakonodaja ne bo izvajala za vse enako, bodo slovenski državljani v primerjavi z migranti v diskriminatornem položaju.

Za migrante naj tako velja med drugim tudi Kazenski zakonik (KZ-1), ki v svojem 308. členu govori o prepovedanem prehajanju meje ali ozemlja države. Po tem členu naj se kaznuje tako tujega državljana, ki nezakonito prečka državno mejo, kot tudi slovenskega ali tujega državljana, ki tujcu omogoči nezakonit prehod državne meje ali ozemlje države. Kaznuje naj se tako med drugim tudi vse slovenske državne organe, ki sodelujejo pri pomoči tujim državljanom pri prehajanju ozemlja Republike Slovenije. Prepovedano prehajanje meje ali ozemlja države 308. člen (1) Kdor nasilno prekorači državno mejo Republike Slovenije ali oborožen nezakonito vstopi na njeno ozemlje, se kaznuje z zaporom od treh mesecev do treh let ali z denarno kaznijo. (2) Enako se kaznuje tujec, ki nima dovoljenja za prebivanje v Republiki Sloveniji, če se na način iz prejšnjega odstavka zadržuje na njenem ozemlju ali se upre zakoniti odstranitvi z njega. (3) Kdor se ukvarja s tem, da tujce, ki nimajo dovoljenja za vstop v Republiko Slovenijo ali prebivanje v njej, nezakonito spravlja na njeno ozemlje, jih po njem prevaža ali jim pomaga pri skrivanju ali kdor skupino dveh ali več takih tujcev za plačilo nezakonito spravi čez mejo ali ozemlje države, se kaznuje z zaporom do petih let in denarno kaznijo. (4) S kaznijo iz prejšnjega odstavka se kaznuje uradna oseba, ki z zlorabo uradnega položaja ali pravic omogoči tujcu nezakonit vstop na ozemlje Republike Slovenije ali nezakonito prebivanje na njem. (5) Če storilec z dejanji iz tretjega ali četrtega odstavka tega člena sebi ali komu drugemu pridobi nesorazmerno premoženjsko korist ali priskrbi brezpravno delovno silo ali povzroči nevarnost za življenje ali zdravje ljudi ali taka dejanja stori kot član hudodelske združbe, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let in z denarno kaznijo. (6) Kdor pridobiva ali zbira ljudi za nezakonito preseljevanje, jim preskrbuje ponarejene dokumente ali prevoz ali kako drugače organizira nezakonito preseljevanje, se kaznuje z zaporom do petih let in denarno kaznijo. (7) Prejšnji odstavki se uporabljajo tudi za kazniva dejanja, storjena v tujini, če je država, v kateri so bila storjena, enako kot Republika Slovenija sprejela skupno mednarodnopravno obveznost preprečevati taka kazniva dejanja, ne glede na to, kje so storjena, ter je dejanja v svojem zakonu ustrezno enako določila kot kazniva dejanja. Če je bilo kaznivo dejanje storjeno na območju Evropske unije, se državljani njenih članic pri uporabi drugega, tretjega, četrtega in petega odstavka tega člena ne štejejo za tujce. Potem pa je tu še nekaj členov pred tem. V bistu če začnemo na vrhu bi bilo potrebno že proti odgovornim v vladi RS vložiti kazensko ovadbo na podlagi 308. člena ker ne spoštujejo zakonodaje RS.

Verzija predloga z dne, 27. 10. 2015 | 11:39:44

Migranti in izvajanje slovenske zakonodaje

Predlagam Vladi Republike Slovenije, da se na ozemlju Republike Slovenije tudi v primeru migrantov izvaja slovensko zakonodajo. V kolikor migranti storijo kaznivo dejanje, naj se to ustrezno kaznuje. Enako velja tudi v primeru, da migranti storijo prekršek. Za vse, ki se nahajajo na ozemlju Republike Slovenije naj torej velja enaka zakonodaja in s tem seveda enakost pred zakonom. Nobena skupina na področju Republike Slovenije ne sme biti v privilegiranem položaju. Trenutno stanje na terenu v zvezi z migranti je takšno, da so migranti v privilegiranem položaju in niso podvrženi slovenski zakonodaji ter s tem ukrepom zaradi kršitev zakonov. V kolikor se zakonodaja ne bo izvajala za vse enako, bodo slovenski državljani v primerjavi z migranti v diskriminatornem položaju.

Za migrante in njihove pomagače naj tako velja med drugim tudi Kazenski zakonik (KZ-1), ki v svojem 308. členu govori o prepovedanem prehajanju meje ali ozemlja države. Po tem členu naj se kaznuje tako tujega državljana, ki nezakonito prečka državno mejo, kot tudi slovenskega ali tujega državljana, ki tujcu omogoči nezakonit prehod državne meje ali ozemlje države. Kaznuje naj se tako med drugim tudi vse slovenske državne organe, ki sodelujejo pri pomoči tujim državljanom pri prehajanju ozemlja Republike Slovenije. Kaznuje naj se nasilno prekoračenje državne meje Republike Slovenije ali oborožen nezakonit vstop na njeno ozemlje. Enako naj se kaznuje tujca, ki nima dovoljenja za prebivanje v Republiki Sloveniji, če se na nezakonit način zadržuje na njenem ozemlju ali se upre zakoniti odstranitvi z njega. Kaznuje naj se slovenskega državljana ali tujega državljana, ki tujce, ki nimajo dovoljenja za vstop v Republiko Slovenijo ali prebivanje v njej, nezakonito spravlja na njeno ozemlje, jih po njem prevaža ali jim pomaga pri skrivanju ali kdor skupino dveh ali več takih tujcev za plačilo nezakonito spravi čez mejo ali ozemlje države. Obenem naj se kaznuje tudi uradno osebo, ki z zlorabo uradnega položaja ali pravic omogoči tujcu nezakonit vstop na ozemlje Republike Slovenije ali nezakonito prebivanje na njem. Kaznuje naj se tudi pridobivanje ali zbiranje ljudi za nezakonito preseljevanje, preskrbovanje s ponarejenimi dokumenti in prevoz ali kakšno drugačno organizirano nezakonito preseljevanje. Prepovedano prehajanje meje ali ozemlja države 308. člen (1) Kdor nasilno prekorači državno mejo Republike Slovenije ali oborožen nezakonito vstopi na njeno ozemlje, se kaznuje z zaporom od treh mesecev do treh let ali z denarno kaznijo. (2) Enako se kaznuje tujec, ki nima dovoljenja za prebivanje v Republiki Sloveniji, če se na način iz prejšnjega odstavka zadržuje na njenem ozemlju ali se upre zakoniti odstranitvi z njega. (3) Kdor se ukvarja s tem, da tujce, ki nimajo dovoljenja za vstop v Republiko Slovenijo ali prebivanje v njej, nezakonito spravlja na njeno ozemlje, jih po njem prevaža ali jim pomaga pri skrivanju ali kdor skupino dveh ali več takih tujcev za plačilo nezakonito spravi čez mejo ali ozemlje države, se kaznuje z zaporom do petih let in denarno kaznijo. (4) S kaznijo iz prejšnjega odstavka se kaznuje uradna oseba, ki z zlorabo uradnega položaja ali pravic omogoči tujcu nezakonit vstop na ozemlje Republike Slovenije ali nezakonito prebivanje na njem. (5) Če storilec z dejanji iz tretjega ali četrtega odstavka tega člena sebi ali komu drugemu pridobi nesorazmerno premoženjsko korist ali priskrbi brezpravno delovno silo ali povzroči nevarnost za življenje ali zdravje ljudi ali taka dejanja stori kot član hudodelske združbe, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let in z denarno kaznijo. (6) Kdor pridobiva ali zbira ljudi za nezakonito preseljevanje, jim preskrbuje ponarejene dokumente ali prevoz ali kako drugače organizira nezakonito preseljevanje, se kaznuje z zaporom do petih let in denarno kaznijo. (7) Prejšnji odstavki se uporabljajo tudi za kazniva dejanja, storjena v tujini, če je država, v kateri so bila storjena, enako kot Republika Slovenija sprejela skupno mednarodnopravno obveznost preprečevati taka kazniva dejanja, ne glede na to, kje so storjena, ter je dejanja v svojem zakonu ustrezno enako določila kot kazniva dejanja. Če je bilo kaznivo dejanje storjeno na območju Evropske unije, se državljani njenih članic pri uporabi drugega, tretjega, četrtega in petega odstavka tega člena ne štejejo za tujce. Potem pa je tu še nekaj členov pred tem. V bistvu, če začnemo na vrhu, bi bilo potrebno že proti odgovornim v vladi RS vložiti kazensko ovadbo na podlagi 308. člena, ker ne spoštujejo zakonodaje RS.

Komentarji