Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Davčna olajšava za fizične osebe

3122 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam ponovno osvežitev zakona,ki je veljal pred leti,,da se kredit za nakup nepremičine katera služi za reševanje stanovanjskega problema,šteje kod davčna olajšava.

18 glasov

10 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jožefa gajšek 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 11. 2015

Odziv Ministrstva za finance

Davčni zavezanci, ki so rezidenti, lahko letno davčno osnovo za odmero dohodnine znižajo z davčnimi olajšavami največ do višine pozitivne davčne osnove.

Olajšava za različne namene in olajšava za plačane zneske za rešitev stanovanjskega problema rezidenta sta bili nadomeščene z večjo splošno olajšavo in blažjo progresijo. Leto 2006 je bilo zadnje leto, za katero se je olajšava za investicije, namenjene reševanju stanovanjskega problema posameznika, še lahko uveljavljala.

Veljavni Zakon o dohodnini (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 9/12 – odl. US, 24/12, 30/12, 40/12 – ZUJF, 75/12, 94/12, 52/13 – odl. US, 96/13, 29/14 – odl. US, 50/14, 23/15 in 55/15; ZDoh-2) je uvedel olajšave, ki jih razvršča na splošno, ki se prizna vsakemu rezidentu, osebne, posebne osebne, posebno olajšavo, olajšave za rezidente držav članic EU oziroma EGP ter olajšavo za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje. Navedene olajšave, predvsem obstoječa splošna olajšava, omogoča znižanje davčne obremenitve fizičnih oseb.

Kot primer navajamo, da se je zmanjšanje letne davčne osnove zaradi splošne olajšave za leto 2006, priznalo v višini 604.330 takratnih tolarjev (to je 2.776,31 EUR), medtem, ko lahko splošna olajšava za leto 2014 znaša do 6.519,82 EUR.

Sprejete so bile tudi poenostavitve, tako administrativne kot postopkovne, v zvezi z vlaganjem davčne napovedi za odmero dohodnine. Tako dohodnino na letni ravni izračuna oziroma ugotovi davčni organ z odločbo, ki jo izda na podlagi podatkov, s katerimi razpolagata davčni organ in davčni zavezanec. Na podlagi teh podatkov davčni organ sestavi informativni izračun dohodnine, ki se šteje za davčno napoved, če davčni zavezanec nanj ne ugovarja.

Olajšava za plačane zneske za rešitev stanovanjskega problema rezidenta je bila tako po eni strani ukinjena zaradi administrativnih razlogov, ker bi dokazovanje na podlagi dokazil o odplačevanju stanovanjskega kredita s strani zavezanca zapletlo davčni postopek pri sestavi informativnega izračuna dohodnine. Po drugi strani pa je bila olajšava za plačane zneske za rešitev stanovanjskega problema davčnega zavezanca ukinjena zaradi ekonomskih razlogov. Davčni zavezanci se lahko prosto odločajo na kakšen način reševati stanovanjsko problematiko, zato je za davčne zavezance bolj ugodna uveljavljena višja splošna olajšava, ki enakopravno obravnava vse. Glede na navedeno ni mogoče upoštevati predloga.

Priloge:

Komentarji