Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obvezna registracija in zavarovanje 25 kubičnih skuterjev

9458 OGLEDOV 31 KOMENTARJEV

Pozdravljeni!

Ker je v zadnjih letih vse več prometnih nesreč s pobegom katerih povzroćitelji so vozniki neregistriranih petindvajset kubičnih skuterjev. Ker gre večinoma za voznike kateri so mladoletni in nimajo denarja za popravilo škode katero so povzročili, skuterji pa nimajo sklenjenega zavarovanja, da se nekaj ne temu ukrene.

Saj je velika večina voznikov petindvajjset kubičnih skuterjev brez vozniškega dovoljenja (katere koli kategorije skratka brez znanja cestno prometnih predpisov) ker so mladoletni ali ker jim je policija vozniški izpit pobrala ker so bili nevarni vdeleženci v prometu (alkohol).

Predlagam da se dopolni zakon, da so lahko kolesa s pomožnim motorjem izključno kolesa katera IMAJO PEDALE in imajo pomožen motor.

Predlagam da se vsa kolesa s pomožnim motorjem katera nimajo pedal (25 kubični skuterji) prekatergorizirajo v "kolesa z motorjem" in da postanejo obvezna zavarovalne police in registrske tablice.

Če ne veste o čem govorim, boste ugotovili nekega dne ko se bo v vaš avto zaletel neregistriran skuter ali vam zbil otroka med tem ko je divjal s skuterjem brez zavor, brez luči po pločniku.

23 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N naaish19 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 12. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V letu 2016 je bila z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP-C) (Uradni list RS, št. 68/16) spremenjena definicija kolesa s pomožnim motorjem, z Zakonom o dopolnitvah Zakona o motornih vozilih (ZMV-B) (Uradni list RS, št. 68/16) pa določeno prehodno obdobje za pričetek obvezne registracije mopedov, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.

Pojem »kolo s pomožnim motorjem« je opredeljen na enak način, kot ga opredeljujejo harmonizirani evropski predpisi s tega področja, s čimer se je postavila jasna meja med kolesi s pomožnim motorjem, za katera ne veljajo določbe Zakona o motornih vozilih, in mopedi, ki jih ta zakon obravnava in določa za njih postopke ugotavljanja skladnosti, njihovo registracijo in obvezo opravljanja tehničnih pregledov.

Obveznost registracije mopedov, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h je pričela veljati 1. maja 2017.

Pogoji za registracijo navedenih mopedov so določeni kot za vsa ostala vozila, med katera spada tudi dokazilo o sklenjenem zavarovanju avtomobilske odgovornosti. Za registriran moped, pri katerem konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h se izda prometno dovoljenje in posebne razlikovalne registrske tablice. Te tablice imajo registrsko označbo rdeče barve namesto običajne črne barve in tako omogočajo lažji nadzor navedenih mopedov v cestnem prometu. Z obvezno registracijo vseh mopedov, tudi tistih pri katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h se je doseglo evidentiranje mopeda, njegovega lastnika in registrske tablice v obstoječo evidenco registriranih vozil (MRVL).

Glede na navedeno prejeti predlog, ki je bil podan leta 2015 ni več aktualen oziroma je že realiziran.

Priloge:

Komentarji




  • S Sodobna Slovenija

    Zopet incident!

    Pijan vozil Piaggio 25 in v Izoli na promenadi zbil invalida na vozičku

    regionalobala.si/novica/izolska&

     

    Treba je narediti nekaj za varnost!

    • I Izbrisan uporabnik 7773

      Ja, treba je uvseti prepoved enoslednih vozil, izključno na obali.

  • S Sodobna Slovenija

    Reče se jim 25 kubični motor. Gre za 50 kubični motor, kateri naj nebi presegal hitrost 25km/h, iz tod izvira to ime.

     

    V praksi pa ni nobene resnice v tem. Piaggio izdeluje 50ccm motorje ki dosežejo končno hitrost 75km/h in so s hitro odstranljivo podloško omejeni na 25km/h. Kupiš 25 motor, tri minute dela za odstranit podloško in že gre 75km/h pa še lepše mašina teče.

     

    Pa še ena neresnica je. Nobeden Piaggiotov motor ko pride iz tovarne ne gre 25km/h vsi dosežejo 35km/h.

  • t tine990

    Kakšen pa je 25kubični motor ??? in kot je že nekdo napisal ZA BEDAKE NI ZAKONA KI BI JIH OBVAROVAL

     

    • S Sodobna Slovenija

      Kot je nekdo zapisal, BEDAKI JE PRAV DA IZUMREJO, TO JE DEL EVOLUCIJE RAZVOJA ZEMLJE, KJER LE PAMETNI PREŽIVIJO.

      Nas pametne pa je treba zavarovat pred njihovo samomorilsko vožnjo.

  • l lipi

    Sem za. Poleg tega takšne skuterje tudi dol s pločnikov in kolesarskih stez.

  • h hales

    Sama registracija ne prinese večjega znanja CPP.

     

    Avtor v uvodu piše o tem, da mladostniki povzročajo prometne nesreče z neregistriranimi vozili in nato pobegnejo.

    A bi bila kakšna razlika, če bi bil moped registriran?

    A ni bolj pametno, da se jih nauči CPP?

    • D DavidS

      Bistvena razlika je v tem, da lahko registrirano vozilo veliko lažje izsledimo.

       

  • j jurij vošinek

    Obvezno registracijo je potrebno uzakonit čim prej, brez vsakršnih izjem.

    • h hales

      Tudi za kolesa?

    • I Izbrisan uporabnik 7773

      Ja, in kotalke tudi. Še pešci bomo kmalu imeli registrske.

  • I Ivan Peter Benko

    Glavni problem opisanih vozil nastaja zaradi vožnje po pločnikih in predelava, s katero presegajo dovoljeno hitrost. Ko bi doslednejša kontrola in kaznovalna praksa bili bolj prisotni na kritičnih območjih, bi se tudi disciplina izboljšala.

  • S Sodobna Slovenija

    Malo si poglejte te linke preden kliknete proti:

     

    www.regionalobala.si/novica/divji&

     

    www.regionalobala.si/novica/koper&

     

    www.primorske.si/2015/08/31/63&

     

    www.regionalobala.si/novica/je&;

     

    www.youtube.com/watch

     

    www.regionalobala.si/novica/koper&

     

    svet24.si/clanek/novice/slovenija/55b0dc9fea4ae/koprske&

     

    www.regionalobala.si/novica/policija&

     

    www.delo.si/novice/kronika/s&

     

    In še mnogo več podobnih linkov...

     

    Na cestah bi morali bit vsi enakopravni, ne more bit, da je za ena vozila na bencinski pogon zavarovanje obvezno za druge ni.

     

    Skratka, če vlada ne sprejme tega predloga, in ne bodo uvedli obveznega tehničnega pregleda in bo bil poškodovan še ena oseba na naslednjiv volitvah ne bom več glasoval za tega predsednika. Ker javno menim da je osebno odgovoren, da bi lahko izboljšal varnost pa jo ni želel.

     

    • I Izbrisan uporabnik 7773

      Ja, tam na obali je zgleda huda problematika s temi 25-kami. Kaj pa, če bi izvedli nekaj v Sloveniji nemogočega, in te ukrepe uveljavili LOKALNO? Tega seveda pri nas nismo nikdar ne videli ne slišali, problem enega Kopra je treba razmazat po celi Sloveniji. Kaj nisi našel niti enega linka drugod kot z obale?

       

      PS: Vsaj meni nebi bil noben problem na Markovcu s kolesom doseči hitrost vsaj 60kmh.

    • S Sodobna Slovenija

      Pijan z 25 povozil invalida na vozičku:

      regionalobala.si/novica/izolska&

  • S Sodobna Slovenija
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • S Sodobna Slovenija

    Tisti ki glasujete proti vedite da bi fant ki je danes umrl na perindvajsetki lahko bil še živ.

    Če bi zakon bil spremenjen in bi bila obvezen tehnični pregled na katerem nebi šel skozi z predelanim motorjem. Pet in dvajsetka naj bi šla najhitreje 25km/h. Fant je med prehitevanjem kolone čez polno črto trčil v avto s hitrostjo 70km/h ali več, poglejte kaj je od motorja ostalo. Avto ki je vozil nasproti je vozil v strnjeni kolono 15km/h.

    www.regionalobala.si/novica/tragicno&

     

     

    Lanini je v Kopru umrl tudi en vozniki petindvajsetice, ker so za denarnostavo igrali kdo upa čez rdečo luč

    www.regionalobala.si/novica/huda&

     

    • I Izbrisan uporabnik 7773

      Bedakom ne pomaga noben predpis. Ne moreš se sklicevati na posamezne primere.

  • s savko

    Bi lahko naaiish19 kakšne dokaze priložili glede na statistiko?

     

    Vse več je pobegov... koliko je teh pobegov in koliko jih je bilo pred X leti

    Večinoma gre za mladoletne voznike, ki nimajo denarja za popravilo.... od kje ta podatek, glede na to, da gre za pobeg in se ga ne da odkriti (sodeč po tem, da potrebujemo registracijsko številko, da ga bomo sploh lahko odkrili)

     

    "Če ne veste o čem govorim, boste ugotovili nekega dne ko se bo v vaš avto zaletel neregistriran skuter ali vam zbil otroka med tem ko je divjal s skuterjem brez zavor, brez luči po pločniku."... Ne vidim vzročne zveze med vašim predlogom in preprečitvijo tega nesrečnega dogodka...

     

    Lahko prosim vaše delovno mesto? Ste mogoče iz zavarovalnice?

     

  • Ikona uporabnika Alissa White-Gluz Alissa White-Gluz

    Strinjam se s predlogom, s tem da bi lahko uredili tako, da bi ekoskuterji bili opravičeni registracije, da bi morda še dodatno motivirali izbiro za njihov nakup.

  • I Izbrisan uporabnik 7773

    Ni bil en tak predlog objavljen že lani?

  • d dules

    Podpiram sploh pa zadnje čase gledam tele skuterje s tablicami 25km/h pa še nobenega nisem videl da bi vozil manj kot 50.

    • D Digifotko

      Torej "nekdo" (policija in redarji) ne opravlja svojega dela (meritev hitrosti, zakon za predelane skuterje predvideva visoke kazni).

      Naj ponovim, 25 kilometrov na uro zlahka zmore tudi kolesar, ali naj torej registriramo in zavarujemo tudi bicikle???

    • I Izbrisan uporabnik 7773

      In sedaj je treba zaradi nekaznovanja prekrškarjev kaznovati vse?

  • D Digifotko

    Pa registrirajmo še bicikle, pa skiroje, pa rolerje, pa kotalke,... z vsem tem je možno peljati "divjati"...

    • o opazovalka

      Morda bi tudi za naštete lahko uvedli vsaj izpit iz poznavanja prometnih predpisov - razen za tiste, ki imajo že veljaven šoferski izpit.

    • h hales

      Potem pa dajmo še izpit za tekače in tiste, ki hodijo hitro ali počasi.

      Pa tisti, ki živijo v večjih naseljih (da ne bodo hodili čez cesto, kjer se ne sme).

       

      Da ne pozabimo še invalidske vozičke in vozičke za majhne otroke in dojenčke.