22. 2. 2018
Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport
Predlagate, da naj se na ravni ministrstva pripravi petletna analiza potreb po posameznih poklicih. Ta naj bi nato služila fakultetam za odločanje, koliko vpisnih mest bodo razpisale.
Vlada preko ministrstev veliko pozornosti že namenja ukrepom, ki zvišujejo zaposlitvene možnosti mladih.
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport izvaja aktivnosti na področju sodelovanja med visokim šolstvom in gospodarstvom. To je tudi ena od smernic, ki je vključena v novelo Zakona o visokem šolstvu. Zavedajoč se pomena tega sodelovanja, je ministrstvo lani oktobra pripravilo posvet o sodelovanju gospodarstva in visokega šolstva. Pripravljalo ga bo tudi v prihodnje.
Ministrstvo podpira tudi inovativna učna okolja. Več deset milijonov evrov je namenilo izobraževanju na vseh ravneh, da bi se povezali z lokalnimi skupnostmi, gospodarstvom in negospodarstvom za različne inovativne načine poučevanja.
Izvrstne rezultate daje projekt Po kreativni poti do znanja. Cilj programa v obdobju do leta 2020 je okrepiti sodelovanje in povezovanje visokošolskega sistema z gospodarstvom in negospodarstvom, izvajanje modelov odprtega in prožnega prehajanja med izobraževanjem in trgom dela, s katerimi se bo mladim zagotovilo pridobivanje konkretnih in praktičnih izkušenj že med izobraževanjem, razvoj znanj potrebnih za neposredno udejstvovanje pri uresničevanju idej in pridobivanju izkušenj za večanje možnosti zaposlovanja, razvoj podjetnosti in ustvarjalnosti (izvajanje konkretnih projektov ob partnerskem sodelovanju visokošolskih zavodov z (ne)gospodarstvom, raziskovalnim sektorjem). Z navedenimi dejavnostmi se posamezniki opremijo s kompetencami potrebnimi za ustvarjanje delovnih mest. Omogočile jim bodo lažji prehod iz izobraževanja v zaposlitev.
Septembra lani je izšel razpis študentski inovativni projekti za družbeno korist s katerim se spodbuja krepitev sodelovanja in povezovanja visokošolskih zavodov z negospodarskim in neprofitnim sektorjem v lokalnem oz. regionalnem okolju ter izvajanje inovativnih prožnih oblik učenja za razvoj kompetenc in praktičnih izkušenj študentov. Mladim se v okviru projekta zagotavlja pridobivanje konkretnih, praktičnih izkušenj že med izobraževanjem in povečanje možnosti za lažji prehod s področja študija na področje dela.
Mladim bo zagotovljeno pridobivanje konkretnih, praktičnih izkušenj že med izobraževanjem (razvoj ustvarjalnosti, kreativnosti, podjetnosti, ozaveščanje in senzibiliziranje študentov za probleme lokalne/regionalne skupnosti ipd.), strokovni sodelavci iz lokalnega/regionalnega okolja pa bodo usposobljeni za prepoznavanje in reševanje problematik lokalnega/regionalnega okolja v prihodnje.
Sicer pa na ministrstvu že nekaj let intenzivno posodabljamo Evidenčni in analitski informacijski sistem visokega šolstva (eVŠ), s katerim bomo med drugim vzpostavili nacionalni sistem spremljanja zaposljivosti diplomantov.
Na MIZŠ smo lani jeseni ustanovili stalno posvetovalno telo za boljšo povezanost izobraževanja, znanosti in gospodarstva/negospodarstva. Ministrstvo bo svojem spletišču odprlo vstopno točko za zunanje deležnike do povezav in oseb za stik v posameznih projektih in dejavnostih, ki spodbujajo sodelovanje ali povezovanje okolja z izobraževalnimi institucijami, programi in udeleženci izobraževanja od osnovne šole do visokega šolstva. Pripravilo pa bo tudi poziv srednjim šolam, da zberejo informacije o svojih dejavnostih spodbujanja sodelovanja in povezovanja z okoljem in zunanjimi deležniki.
Kot lahko razberete, na MIZŠ zelo skrbimo za to, da so mladi opolnomočeni ne le z znanjem, temveč tudi z informacijami o zaposljivosti ter da že med študijem navezujejo stike z gospodarstvom in negospodarstvom. V pristojnosti avtonomije univerz je, da razpisuje vpisna mesta. Mladi pa se za vpis odločajo po lastni presoji in željah. Pomembno jih je pred vpisom opremiti z informacijami, za kar je poskrbljeno, med študijem pa jim dati čim več uporabnih znanj, kar se prav tako vse bolj izvaja.