Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ureditev pravične in učinkovite politike do Cannabis Sativa L

3554 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Spoštovana Vlada,

 

Verjamem, da je vodilo slovenske politike do državljanov, bolnikov in s tem v povezavi z uporabo Cannabis Sative L temelji na Univerzalni deklaraciji človekovih pravic, na konvenciji o biodiverziteti in drugih mednarodnih dokumentov, katerih podpisnica je Republika Slovenija. Naslanjam se na načela ki zagotavljajo spoštovanje socialnih, ekonomskih, političnih pravic, glede na Ustavo RS. Verjamem, da je slovenka politika etična in primarno namenjena ustvarjanju struktur, ki omogočajo zmanjševanje morebitne škode, ki jo lahko povzroči trenutna neurejena zakonodaja s področja Cannabis Sative L.

Zato predlagam vladi:

1. prenehanje kaznskega pregona majhnih predelovalcev nezakonitih poljščin in implementacija, ekonomskih, političnih in socialnih struktur ukrepov s konsenzualnim dogovorom vseh dotičnih sektorjev, s ciljem nuditi resnične alternative kultivacije teh rastlin.

2. popolna dekriminalizacija predelovanja rastline Cannabis Sativa L.

3. prenehanje kazenskega preganjanja uporabnikov Cannabis Sative L., in iskanje načinov regulacije, ki so socialno in kulturno vpletenim lokalnim skupnostim (tudi Zbudimo.se Iniciativi za regulacijo konoplje, Slovenskem Konopljinem Socialnem Klubu, Društvo prekmurske pobude Onej in vsem bolnikom in pacientom Slovenije) in implemetacija številnih metod, katere so dobro znane že vsakemu slehernemu človeškemu bitju kateri uporablja internet.

4. odprava vseh izredno nadzorovanih politik do konoplje ali Cannabis Sative L, ki kršijo univerzalno sprejete zakonske in procesne garancije, katerih je podpisnica RS.

5. zagotavljanje različnih pravic, ki so značilne za pluralne in demokratične družbe, ki jih odlikujeta toleranca, svobodni duh, še posebej pravica do izražanja mnenja, izbira načina zdravljenja, pravica do samoodločanja.

6. zagotavljanje suverenosti države in s tem ljudstva glede lastnih pravnih sistemov.

Pravtako predlagamo vladi, da vzpostavi nove metode klasificiranja psihoaktivnih substanc in drog ne glede na njihovo nezakonitost ali zakonitost, ki temeljijo na znanstvenih podatkih in dognanjih zdravnikov in doktorjev ter raziskavah. (30.3.2015 smo Ministrstvu za zdravje že posredovali 1000 znanstvenih raziskav ter najpomembnejše kontakte s celega Sveta za lažjo pridobitev potrditev preverjanje informacij in povezav ter poziv Ministrici za zdravje z prošnjo ureditve zgoraj omenjenega področja).

Glede vaših pomislekov in predlogov, ki so izpostavljeni v tem predlogu vladi opominjamo vlado, da smo podpisali Mednarodno konvecijo o drogah 1961, 1971, 1988 (prosim, e berete izvornik, v slovenskem prevodu je preveč in očitnih napak, na to dejstvo sem bila opozorjena s strani dr. Milana Kreka in njegova trditev drži.). RS je postala med drugimi podpisnica zato, da lahko državno in lokalno eksperimentiramo z alternativnimi politikami, ki lahko vključujejo korake k legalizaciji Cannabis Sative L, s tem bi omogočili mednarodni skupnosti, da pridobimo koristne informacije za bolj pravično in učinkovito politiko do Cannabis Sative L.

Žal se je trenutna ureditev politike do konoplje izkazala nadvse napačna in celo škodljiva za državljanje, paciente, in ta neučinkovitost kaže katastrofalne škodne posledice, ki najbolj vplivajo na slehernega državljana zaradi vpletenosti v gojenje prepovedanih poljščin. Veliko državljanov je doživelo nesorazmerno veliko škodnih posledic zaradi odnosa, neznanja, ignorance, neaktualnega znanja ter tehnologije v EU in same politike do Cannabis Sative L.

Vlado tudi pozivam, da preveri Razširjene strokovne kolegije ali RSK na Ministrstvu za zdravje, saj nas skrbi, da je od 35 mest na voljo za predstavnike strokovnih kolegijev izvoljenih le 6 oseb. 29 predstavnikov RSK pa še ni na voljo. Vprašljivo je, ali sploh lahko podajamo predloge za spremembe zdravstvenega sistema in uvajanje novih bolj učinkovitih zdravil ter metod zdravljenja katere zahtevamo državljani RS. RSK ali razširjeni strokovni kolegiji so namreč strokovnjaki, kateri presojajo o tem, namreč oni so pristojni za pomoč pri presojanju in pomoč Vladi in Ministrstvu.

Mag. Sanela Sinanovic

v imenu vseh državljanov

Iniciative za regulacijo konoplje ZBUDIMO.SE

Slovenski Knopljin Socialni Klub SKSK

Društvo prekmurske pobude ONEJ

Civilnega združenja za človekove pravice CCHR

37 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sanela Sinanovic 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 6. 2022

Odziv Ministrstva za zdravje

Področje prepovedanih drog je na mednarodni ravni urejeno s tremi Konvencijami OZN: Enotno konvencijo o mamilih iz leta 1961 in pripadajočim protokolom iz leta 1972, Konvencijo o psihotropnih snoveh iz leta 1971 in Konvencijo zoper nezakonit promet mamil in psihotropnih snovi iz leta 1988. Za razvrstitev rastline kanabis-konoplje (kot tudi hašiša-angl. cannabis resin) v seznam prepovedanih drog je podlaga tako Enotna konvencija iz leta 1961 kot tudi Konvencija proti nezakonitemu prometu z narkotičnimi in psihotropnimi drogami iz leta 1988.

Slednja v prvem in drugem odstavku tretjega člena določa, da bo vsaka podpisnica sprejela potrebne ukrepe za določitev prekrškov in kaznivih dejanj v zvezi s proizvodnjo, predelavo, ekstrakcijo, pripravo, ponudbo, ponudbo za prodajo, razdeljevanjem, prodajo, dobavo pod kakršnimikoli pogoji, posredovanjem, pošiljanjem, pošiljanjem v tranzitu, transportom, uvozom ali izvozom, kateregakoli mamila ali katerekoli psihotropne snovi v nasprotju z določbami konvencije iz leta 1961, spremenjene konvencije iz leta 1961 ali konvencije iz leta 1971 ter prekrškov in kaznivih dejanj v zvezi z gojenjem opijskega maka, grmov koke ali rastline kanabis za proizvodnjo mamil v nasprotju z določbami konvencije iz leta 1961 in spremenjene konvencije iz leta 1961.

Ista konvencija v drugem odstavku 14. člena navaja, da: "bo vsaka podpisnica sprejela ustrezne ukrepe za preprečevanje nezakonitega gojenja in za izkoreninjenje rastlin, ki vsebujejo mamila in psihotropne snovi, kot so opijski mak, grm koke in rastlina kanabis, ki se gojijo nezakonito na njenem območju".

Navedene konvencije tvorijo enoten pravni okvir na področju prepovedanih drog in jih je potrebno upoštevati hkrati. Hkrati je potrebno omeniti, da je v Sloveniji gojenje konoplje (Cannabis Sativa L.), v industrijske namene dovoljeno že od leta 1999. 9. člen Zakona o proizvodnji in prometu s prepovedanimi drogami (Uradni list RS, št. 108/99, 44/00, 2/04 – ZZdrIA in 47/04 – ZdZPZ) namreč določa, da se vrtni mak (Papaver Somniferum) in konoplja (Cannabis Sativa L.) lahko gojita za prehrambne in industrijske namene na podlagi dovoljenja, ki ga izda ministrstvo, pristojno za kmetijstvo.

Razlogi za takšno regulacijo poleg upoštevanja mednarodne zakonodaje na tem področju so zlasti zdravstvena tveganja, povezana z uporabo konoplje. Med kadilci konoplje se beleži pogoste bolezni dihalnih poti in pljuč. Dim konoplje je iz podobnih sestavin kot tobačni dim (ogljikov monoksid, cianidi itd.), s tem, da je pri konoplji prisoten THC, pri tobaku pa nikotin. Študije v ZDA in na Novi Zelandiji so pokazale, da kadilci konoplje pogosteje poročajo o simptomih bronhitisa kot kadilci tobaka. Količina delcev v dimu konoplje (katrana) v dihalnih poteh je štirikrat večja od količine katrana v dimu iz enake količine pokajenega tobaka. Dim konoplje vsebuje veliko podobnih karcinogenov kot tobačni dim, pri tem pa zadrževanje dima v pljučih še poveča njihovo delovanje. Vsebuje tudi encim, ki spremeni ogljikovodike v rakotvorne oblike in s tem še pospeši procese spreminjanja normalnih celic v rakave. V Kanadi beležijo letno v povprečju med 130 – 280 primerov smrti zaradi pljučnega raka, povezanih s kajenjem konoplje. Ne nazadnje v različnih državah sveta beležijo povečano tveganje za prometne nezgode pri voznikih, ki vozijo pod vplivom konoplje.

Konoplja lahko škodljivo učinkuje tudi na srčno-žilni sistem. Konoplja in THC na primer povzročata od doze odvisno pospešeno bitje srca, kar je posebej nevarno pri tistih z že prisotnimi srčno-žilnimi boleznimi. Konoplja hkrati poveča tveganje za srčni infarkt za 4,8 krat v prvi uri po njeni uporabi in sproži angino pektoris pri srčnih bolnikih.

Dosedanje raziskave kažejo, da se pri dolgotrajni uporabi konoplje lahko razvije odvisnost. Odvisnost od konoplje je v nekaterih predelih sveta – ZDA, Kanada, Avstralija – ena najpogostejših odvisnosti od prepovedanih drog. Uporaba konoplje je povezana tudi z večjo incidenco depresije, anksioznih in psihotičnih motenj, tudi shizofrenije.

Poleg omenjenih zdravstvenih tveganj raziskovalci v Sloveniji ugotavljajo, da je med slovenskimi dijaki problematika drog, zlasti konoplje, izraziteje prisotna kot v večini ostalih evropskih državah. Podatki iz različnih raziskav (HBSC, ESPAD) nam kažejo, da je razširjenost uporabe prepovedanih drog in še posebej konoplje med 15-letnimi mladostniki v Sloveniji nad povprečjem EU. Po podatkih raziskave ESPAD 2019 je vsaj enkrat v življenju uporabilo konopljo 23,2 % anketiranih dijakov, starih 15 do 16 let, nekoliko več fantov (26,0 %), kot deklet (20,7 %). Podatki iz zadnje raziskave HBSC 2018, ki je bila prvič izvedena tudi v starostni skupini 17 let, pa so še bolj zaskrbljujoči, saj kažejo, da je kar 43 % 17-letnikov že kdaj v življenju uporabilo konopljo, skoraj 4 % pa so poročali o redni uporabi konoplje. Podatki raziskave MOND 2017 pa kažejo, da je na maturantskih izletih konopljo uporabilo kar 65 % dijakov.

Po podatkih raziskave ESPAD 2019 med 15- do 16-letnimi slovenskimi dijaki, ki so v zadnjih 12 mesecih uporabili konopljo, jih kar dobra tretjina sodi med uporabnike z visokim tveganjem glede na test CAST (Cannabis Abuse Screening Test). Slovenski mladostniki se uvrščajo precej nad povprečje držav ESPAD tudi po zaznani dostopnosti konoplje, saj jih je v letu 2019 kar 45,7 % ocenilo, da je konoplja precej oziroma zlahka dostopna.

V obdobju adolescence se možganska struktura in funkcija hitro razvijata, uporaba konoplje v tem času ima zato lahko še posebej negativne učinke na posameznikovo duševno in telesno zdravje ter na kognitivne sposobnosti. THC lahko v možganih najstnikov ovira pomembne razvojne nevrološke procese  in s tem privede do trajnih okvar možganske komunikacije.

Dolgoročna uporaba konoplje v adolescenci je povezana z motnjami pozornosti, spomina in motnjami pri obdelavi informacij. Raziskave so pokazale, da začetek uporabe konoplje pred 15. letom dvakratno poveča verjetnost nastopa psihotične motnje, izoliranih blodenj pa kar za štirikrat. Še posebej izpostavljeni tem tveganjem so posamezniki z družinsko anamnezo psihične motnje in genetskimi predispozicijami za nastanek psihične motnje. Prav tako so raziskave pokazale povečano tveganje za ravoj depresije, anksioznosti in suicidalne ideacije med adolescenti, ki pogosto uporabljajo konopljo. Uporaba konoplje podaljšuje tudi posameznikov reakcijski čas in hitrost obdelovanja informacij, kar predstavlja še posebno tveganje v primerih, ko oseba po uporabi konoplje sede za volan.

Uporaba kanabinoidov v medicinske namene v Sloveniji je zakonsko omogočena od leta 2014, v skladu z medicinsko doktrino in smernicami. Uporaba konoplje je torej dovoljena v medicinske namene v skladu z Zakonom o zdravilih, Zakonom o lekarniški dejavnosti in v skladu s predpisi in smernicami, ki urejajo njihovo predpisovanje.

V primerih, če z drugimi zdravili, ki so na voljo v Sloveniji, pri posameznem pacientu ni mogoče doseči želenega terapevtskega izida, je mogoč tudi interventni uvoz oz. vnos zdravila, ki nima dovoljenja za promet v Sloveniji, ima pa dovoljenje za promet v drugih državah članicah EU ali državah s primerljivimi standardi.

Poleg interventnega uvoza oz. vnosa zdravil brez dovoljenja za promet v Sloveniji je v naši državi mogoča uporaba magistralnih zdravil iz konoplje. To pomeni, da zdravnik na svojo osebno odgovornost za posameznega pacienta napiše magistralni recept za zdravilo, ki ga pripravijo v lekarni. V Sloveniji že nekaj let poteka magistralna priprava zdravil s THC, CBD ali kombinacijo obeh, tako da je za paciente, pri katerih druga terapija ni učinkovita in nujno potrebujejo kanabinoide, njihova dostopnost omogočena.

Glede na 83. člen Zakona o lekarniški dejavnosti morajo biti sestavine predpisane na magistralni recept standardizirane kakovosti v skladu z monografijo Evropske farmakopeje.

Dodatno še pojasnjujemo, da v okviru Ministrstva za zdravje pripravljamo Zakon o gojenju konoplje za medicinske namene, s katerim želimo celovito in v skladu z mednarodnim pravnim redom urediti to področje.


Primernost oziroma neprimernost predloga za nadaljnjo obravnavo

Po mnenju Ministrstva za zdravje predlog, posredovan Vladi RS za Regulacijo Cannabis Sative L. v Sloveniji ni primeren za nadaljnjo obravnavo, saj ni v skladu s konvencijami OZN, ne vsebuje zadostnih vsebinskih argumentov, niti ni vključenih celovitih analiz, vključno z analizo posledic, ki bi lahko nastale v primeru široke deregulacije konoplje, kot jo predvideva predlagatelj. Predlagatelj hkrati niti ne navaja ukrepov za preprečevanje že tako visoke stopnje uporabe konoplje v populaciji, še posebej med mladimi v Sloveniji.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 2. 5. 2015 | 15:44:47

Ureditev pravične in učinkovite politike do Cannabis Sativa L

Spoštovana Vlada,

Verjamem, da je vodilo slovenske politike do državljanov, bolnikov in s tem v povezavi z uporabo Cannabis Sative L temelji na Univerzalni deklaraciji človekovih pravic, na konvenciji o biodiverziteti in drugih mednarodnih dokumentov, katerih podpisnica je Republika Slovenija. Naslanjam se na načela ki zagotavljajo spoštovanje socialnih, ekonomskih, političnih pravic, glede na Ustavo RS. Verjamem, da je slovenka politika etična in primarno namenjena ustvarjanju struktur, ki omogočajo zmanjševanje morebitne škode, ki jo lahko povzroči trenutna neurejena zakonodaja s področja Cannabis Sative L.

Zato predlagam vladi:

1. Prenehanje kaznskega pregona majhnih predelovalcev nezakonitih poljščin in implementacija, ekonomskih, političnih in socialnih struktur ukrepov s konsenzualnim dogovorom vseh dotičnih sektorjev, s ciljem nuditi resnične alternative kultivacije teh rastlin.

2. popolna dekriminalizacija predelovanja

3. prenehanje kazenskega preganjanja uporabnikov Cannabis Sative L., in iskanje načinov regulacije, ki so socialno in kulturno vpletenim lokalnim skupnostim (tudi Zbudimo.se Iniciativi za regulacijo konoplje, Slovenskem Konopljinem Socialnem Klubu, Društvo prekmurske pobude Onej in vsem bolnikom in pacientom Slovenije) in implemetacija številnih metod, katere so dobro znane že vsakemu slehernemu človeškemu bitju kateri uporablja Google.

4. odprava vseh izredno nadzorovanih politik do konoplje ali Cannabis Sative L, ki kršijo univerzalno sprejete zakonske in procesne garancije, katerih je podpisnica RS.

5. zagotavljanje različnih pravic, ki so značilne za pluralne in demokratične družbe, ki jih odlikujeta toleranca, svobodni duh, še posebej pravica do izražanja mnenja, izbira načina zdravljenja, pravica do samoodločanja.

6. zagotavljanje suverenosti države in s tem ljudstva glede lastnih pravnih sistemov.

Pravtako predlagam vladi, da vzpostavi nove metode klasificiranja psihoaktivnih substanc in drog ne glede na njihovo nezakonitost ali zakonitost, ki temeljijo na znanstvenih podatkih in dognanjih zdravnikov in doktorjev ter raziskavah. (30.3.2015 smo Ministrstvu za zdravje že posredovali 1000 znanstvenih raziskav ter najpomembnejše kontakte s celega Sveta za lažjo pridobitev potrditev in poziv Ministrici Celrc za ureditev zgoraj omenjenega področja).

Glede vaših pomislekov in predlogov, ki so izpostavljeni v tem predlogu vladi opominjam vlado, da smo podpisali Mednarodno konvecijo o drogah 1961, 1971, 1988 (prosim, e berete izvornik, v slovenskem prevodu je preveč in očitnih napak, na to dejstvo sem bila opozorjena s strani dr. Milan Krek in njegova trditev drži.). RS Je postala med drugimi podpisnica zato, da lahko državno in lokalno eksperimentiramo z alternativnimi politikami, ki lahko vključujejo korake k legalizaciji Cannabis Sative L, s tem bi omogočili mednarodni skupnosti, da pridobimo koristne informacije za bolj pravično in učinkovito politiko do Cannabis Sative L.

Žal se je trenutna ureditev politike do konoplje izkazala nadvse napačna in celo škodljiva za državljanje, paciente, in ta neučinkovitost kaže katastrofalne škodne posledice najbolj vplivajo na slehernega državljana zaradi vpletenosti v gojenje prepovedanih poljščin. 40 000 državljanov je doživelo nesorazmerno veliko škodnih posledic zaradi odnosa, neznanja, ignorance, neznanje uporabe googla in interneta, neaktualnega znanja ter tehnologije v EU in same politike do Cannabis Sative L.

Vlado tudi pozivam, da preveri Razširjene strokovne kolegije ali RSK na Ministrstvu za zdravje, saj nas skrbi, da je od 35 mest na voljo za predstavnike strokovnih kolegijev izvoljenih le 10 oseb 25 predstavnikov RSK pa bi morali imeti v državi na voljo, da sploh lahko podajamo predloge za spremembe zdravstvenega sistema in uvajanje novih bolj učinkovitih zdravil katere zahtevamo državljani RS, namreč oni so pristojni za pomoč pri odločanju.

Verzija predloga z dne, 2. 5. 2015 | 15:55:01

Ureditev pravične in učinkovite politike do Cannabis Sativa L

Spoštovana Vlada,

Verjamem, da je vodilo slovenske politike do državljanov, bolnikov in s tem v povezavi z uporabo Cannabis Sative L temelji na Univerzalni deklaraciji človekovih pravic, na konvenciji o biodiverziteti in drugih mednarodnih dokumentov, katerih podpisnica je Republika Slovenija. Naslanjam se na načela ki zagotavljajo spoštovanje socialnih, ekonomskih, političnih pravic, glede na Ustavo RS. Verjamem, da je slovenka politika etična in primarno namenjena ustvarjanju struktur, ki omogočajo zmanjševanje morebitne škode, ki jo lahko povzroči trenutna neurejena zakonodaja s področja Cannabis Sative L.

Zato predlagam vladi:

1. prenehanje kaznskega pregona majhnih predelovalcev nezakonitih poljščin in implementacija, ekonomskih, političnih in socialnih struktur ukrepov s konsenzualnim dogovorom vseh dotičnih sektorjev, s ciljem nuditi resnične alternative kultivacije teh rastlin.

2. popolna dekriminalizacija predelovanja rastline Cannabis Sativa L.

3. prenehanje kazenskega preganjanja uporabnikov Cannabis Sative L., in iskanje načinov regulacije, ki so socialno in kulturno vpletenim lokalnim skupnostim (tudi Zbudimo.se Iniciativi za regulacijo konoplje, Slovenskem Konopljinem Socialnem Klubu, Društvo prekmurske pobude Onej in vsem bolnikom in pacientom Slovenije) in implemetacija številnih metod, katere so dobro znane že vsakemu slehernemu človeškemu bitju kateri uporablja Google.

4. odprava vseh izredno nadzorovanih politik do konoplje ali Cannabis Sative L, ki kršijo univerzalno sprejete zakonske in procesne garancije, katerih je podpisnica RS.

5. zagotavljanje različnih pravic, ki so značilne za pluralne in demokratične družbe, ki jih odlikujeta toleranca, svobodni duh, še posebej pravica do izražanja mnenja, izbira načina zdravljenja, pravica do samoodločanja.

6. zagotavljanje suverenosti države in s tem ljudstva glede lastnih pravnih sistemov.

Pravtako predlagam vladi, da vzpostavi nove metode klasificiranja psihoaktivnih substanc in drog ne glede na njihovo nezakonitost ali zakonitost, ki temeljijo na znanstvenih podatkih in dognanjih zdravnikov in doktorjev ter raziskavah. (30.3.2015 smo Ministrstvu za zdravje že posredovali 1000 znanstvenih raziskav ter najpomembnejše kontakte s celega Sveta za lažjo pridobitev potrditev in poziv Ministrici Celrc za ureditev zgoraj omenjenega področja).

Glede vaših pomislekov in predlogov, ki so izpostavljeni v tem predlogu vladi opominjam vlado, da smo podpisali Mednarodno konvecijo o drogah 1961, 1971, 1988 (prosim, e berete izvornik, v slovenskem prevodu je preveč in očitnih napak, na to dejstvo sem bila opozorjena s strani dr. Milan Krek in njegova trditev drži.). RS Je postala med drugimi podpisnica zato, da lahko državno in lokalno eksperimentiramo z alternativnimi politikami, ki lahko vključujejo korake k legalizaciji Cannabis Sative L, s tem bi omogočili mednarodni skupnosti, da pridobimo koristne informacije za bolj pravično in učinkovito politiko do Cannabis Sative L.

Žal se je trenutna ureditev politike do konoplje izkazala nadvse napačna in celo škodljiva za državljanje, paciente, in ta neučinkovitost kaže katastrofalne škodne posledice najbolj vplivajo na slehernega državljana zaradi vpletenosti v gojenje prepovedanih poljščin. 40 000 državljanov je doživelo nesorazmerno veliko škodnih posledic zaradi odnosa, neznanja, ignorance, neznanje uporabe googla in interneta, neaktualnega znanja ter tehnologije v EU in same politike do Cannabis Sative L.

Vlado tudi pozivam, da preveri Razširjene strokovne kolegije ali RSK na Ministrstvu za zdravje, saj nas skrbi, da je od 35 mest na voljo za predstavnike strokovnih kolegijev izvoljenih le 10 oseb 25 predstavnikov RSK pa bi morali imeti v državi na voljo, da sploh lahko podajamo predloge za spremembe zdravstvenega sistema in uvajanje novih bolj učinkovitih zdravil katere zahtevamo državljani RS, namreč oni so pristojni za pomoč pri odločanju.

Mag. Sanela Sinanovic

v imenu

Iniciative za regulacijo konoplje ZBUDIMO.SE

Slovenski Knopljin Socialni Klub SKSK

Društvo prekmurske pobude ONEJ

Civilnega združenja za človekove pravice CCHR

Verzija predloga z dne, 2. 5. 2015 | 16:01:52

Ureditev pravične in učinkovite politike do Cannabis Sativa L

Spoštovana Vlada,

Verjamem, da je vodilo slovenske politike do državljanov, bolnikov in s tem v povezavi z uporabo Cannabis Sative L temelji na Univerzalni deklaraciji človekovih pravic, na konvenciji o biodiverziteti in drugih mednarodnih dokumentov, katerih podpisnica je Republika Slovenija. Naslanjam se na načela ki zagotavljajo spoštovanje socialnih, ekonomskih, političnih pravic, glede na Ustavo RS. Verjamem, da je slovenka politika etična in primarno namenjena ustvarjanju struktur, ki omogočajo zmanjševanje morebitne škode, ki jo lahko povzroči trenutna neurejena zakonodaja s področja Cannabis Sative L.

Zato predlagam vladi:

1. prenehanje kaznskega pregona majhnih predelovalcev nezakonitih poljščin in implementacija, ekonomskih, političnih in socialnih struktur ukrepov s konsenzualnim dogovorom vseh dotičnih sektorjev, s ciljem nuditi resnične alternative kultivacije teh rastlin.

2. popolna dekriminalizacija predelovanja rastline Cannabis Sativa L.

3. prenehanje kazenskega preganjanja uporabnikov Cannabis Sative L., in iskanje načinov regulacije, ki so socialno in kulturno vpletenim lokalnim skupnostim (tudi Zbudimo.se Iniciativi za regulacijo konoplje, Slovenskem Konopljinem Socialnem Klubu, Društvo prekmurske pobude Onej in vsem bolnikom in pacientom Slovenije) in implemetacija številnih metod, katere so dobro znane že vsakemu slehernemu človeškemu bitju kateri uporablja Google.

4. odprava vseh izredno nadzorovanih politik do konoplje ali Cannabis Sative L, ki kršijo univerzalno sprejete zakonske in procesne garancije, katerih je podpisnica RS.

5. zagotavljanje različnih pravic, ki so značilne za pluralne in demokratične družbe, ki jih odlikujeta toleranca, svobodni duh, še posebej pravica do izražanja mnenja, izbira načina zdravljenja, pravica do samoodločanja.

6. zagotavljanje suverenosti države in s tem ljudstva glede lastnih pravnih sistemov.

Pravtako predlagam vladi, da vzpostavi nove metode klasificiranja psihoaktivnih substanc in drog ne glede na njihovo nezakonitost ali zakonitost, ki temeljijo na znanstvenih podatkih in dognanjih zdravnikov in doktorjev ter raziskavah. (30.3.2015 smo Ministrstvu za zdravje že posredovali 1000 znanstvenih raziskav ter najpomembnejše kontakte s celega Sveta za lažjo pridobitev potrditev in poziv Ministrici Celrc za ureditev zgoraj omenjenega področja).

Glede vaših pomislekov in predlogov, ki so izpostavljeni v tem predlogu vladi opominjam vlado, da smo podpisali Mednarodno konvecijo o drogah 1961, 1971, 1988 (prosim, e berete izvornik, v slovenskem prevodu je preveč in očitnih napak, na to dejstvo sem bila opozorjena s strani dr. Milana Kreka in njegova trditev drži.). RS je postala med drugimi podpisnica zato, da lahko državno in lokalno eksperimentiramo z alternativnimi politikami, ki lahko vključujejo korake k legalizaciji Cannabis Sative L, s tem bi omogočili mednarodni skupnosti, da pridobimo koristne informacije za bolj pravično in učinkovito politiko do Cannabis Sative L.

Žal se je trenutna ureditev politike do konoplje izkazala nadvse napačna in celo škodljiva za državljanje, paciente, in ta neučinkovitost kaže katastrofalne škodne posledice, ki najbolj vplivajo na slehernega državljana zaradi vpletenosti v gojenje prepovedanih poljščin. 40 000 državljanov je doživelo nesorazmerno veliko škodnih posledic zaradi odnosa, neznanja, ignorance, uporabe googla in interneta, neaktualnega znanja ter tehnologije v EU in same politike do Cannabis Sative L.

Vlado tudi pozivam, da preveri Razširjene strokovne kolegije ali RSK na Ministrstvu za zdravje, saj nas skrbi, da je od 35 mest na voljo za predstavnike strokovnih kolegijev izvoljenih le 10 oseb. 25 predstavnikov RSK pa še ni na voljo. Vprašljivo je, ali sploh lahko podajamo predloge za spremembe zdravstvenega sistema in uvajanje novih bolj učinkovitih zdravil ter metod zdravljenja katere zahtevamo državljani RS. RSK ali razširjeni strokovni kolegiji so namreč strokovnjaki, kateri presojajo o tem, namreč oni so pristojni za pomoč pri odločanju Vladi in Ministrstvu.

Mag. Sanela Sinanovic

v imenu

Iniciative za regulacijo konoplje ZBUDIMO.SE

Slovenski Knopljin Socialni Klub SKSK

Društvo prekmurske pobude ONEJ

Civilnega združenja za človekove pravice CCHR

Verzija predloga z dne, 5. 5. 2015 | 22:17:40

Ureditev pravične in učinkovite politike do Cannabis Sativa L

Spoštovana Vlada,

Verjamem, da je vodilo slovenske politike do državljanov, bolnikov in s tem v povezavi z uporabo Cannabis Sative L temelji na Univerzalni deklaraciji človekovih pravic, na konvenciji o biodiverziteti in drugih mednarodnih dokumentov, katerih podpisnica je Republika Slovenija. Naslanjam se na načela ki zagotavljajo spoštovanje socialnih, ekonomskih, političnih pravic, glede na Ustavo RS. Verjamem, da je slovenka politika etična in primarno namenjena ustvarjanju struktur, ki omogočajo zmanjševanje morebitne škode, ki jo lahko povzroči trenutna neurejena zakonodaja s področja Cannabis Sative L.

Zato predlagam vladi:

1. prenehanje kaznskega pregona majhnih predelovalcev nezakonitih poljščin in implementacija, ekonomskih, političnih in socialnih struktur ukrepov s konsenzualnim dogovorom vseh dotičnih sektorjev, s ciljem nuditi resnične alternative kultivacije teh rastlin.

2. popolna dekriminalizacija predelovanja rastline Cannabis Sativa L.

3. prenehanje kazenskega preganjanja uporabnikov Cannabis Sative L., in iskanje načinov regulacije, ki so socialno in kulturno vpletenim lokalnim skupnostim (tudi Zbudimo.se Iniciativi za regulacijo konoplje, Slovenskem Konopljinem Socialnem Klubu, Društvo prekmurske pobude Onej in vsem bolnikom in pacientom Slovenije) in implemetacija številnih metod, katere so dobro znane že vsakemu slehernemu človeškemu bitju kateri uporablja Google.

4. odprava vseh izredno nadzorovanih politik do konoplje ali Cannabis Sative L, ki kršijo univerzalno sprejete zakonske in procesne garancije, katerih je podpisnica RS.

5. zagotavljanje različnih pravic, ki so značilne za pluralne in demokratične družbe, ki jih odlikujeta toleranca, svobodni duh, še posebej pravica do izražanja mnenja, izbira načina zdravljenja, pravica do samoodločanja.

6. zagotavljanje suverenosti države in s tem ljudstva glede lastnih pravnih sistemov.

Pravtako predlagam vladi, da vzpostavi nove metode klasificiranja psihoaktivnih substanc in drog ne glede na njihovo nezakonitost ali zakonitost, ki temeljijo na znanstvenih podatkih in dognanjih zdravnikov in doktorjev ter raziskavah. (30.3.2015 smo Ministrstvu za zdravje že posredovali 1000 znanstvenih raziskav ter najpomembnejše kontakte s celega Sveta za lažjo pridobitev potrditev in poziv Ministrici Celrc za ureditev zgoraj omenjenega področja).

Glede vaših pomislekov in predlogov, ki so izpostavljeni v tem predlogu vladi opominjam vlado, da smo podpisali Mednarodno konvecijo o drogah 1961, 1971, 1988 (prosim, e berete izvornik, v slovenskem prevodu je preveč in očitnih napak, na to dejstvo sem bila opozorjena s strani dr. Milana Kreka in njegova trditev drži.). RS je postala med drugimi podpisnica zato, da lahko državno in lokalno eksperimentiramo z alternativnimi politikami, ki lahko vključujejo korake k legalizaciji Cannabis Sative L, s tem bi omogočili mednarodni skupnosti, da pridobimo koristne informacije za bolj pravično in učinkovito politiko do Cannabis Sative L.

Žal se je trenutna ureditev politike do konoplje izkazala nadvse napačna in celo škodljiva za državljanje, paciente, in ta neučinkovitost kaže katastrofalne škodne posledice, ki najbolj vplivajo na slehernega državljana zaradi vpletenosti v gojenje prepovedanih poljščin. 40 000 državljanov je doživelo nesorazmerno veliko škodnih posledic zaradi odnosa, neznanja, ignorance, uporabe googla in interneta, neaktualnega znanja ter tehnologije v EU in same politike do Cannabis Sative L.

Vlado tudi pozivam, da preveri Razširjene strokovne kolegije ali RSK na Ministrstvu za zdravje, saj nas skrbi, da je od 35 mest na voljo za predstavnike strokovnih kolegijev izvoljenih le 10 oseb. 25 predstavnikov RSK pa še ni na voljo. Vprašljivo je, ali sploh lahko podajamo predloge za spremembe zdravstvenega sistema in uvajanje novih bolj učinkovitih zdravil ter metod zdravljenja katere zahtevamo državljani RS. RSK ali razširjeni strokovni kolegiji so namreč strokovnjaki, kateri presojajo o tem, namreč oni so pristojni za pomoč pri odločanju Vladi in Ministrstvu.

Mag. Sanela Sinanovic

v imenu vseh državljanov

Iniciative za regulacijo konoplje ZBUDIMO.SE

Slovenski Knopljin Socialni Klub SKSK

Društvo prekmurske pobude ONEJ

Civilnega združenja za človekove pravice CCHR

Komentarji