Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Refundacija stroškov popravil na vozilih zaradi slabega stanja državnih cest

3432 OGLEDOV 19 KOMENTARJEV

Država že nekaj let ne opravlja svoje naloge na področju vzdrževanja infrastrukture, konkretno cestne mreže v državi. Ko gre za ceste, ki so bolj lokalne (pa še vedno državne), je situacija še slabša, saj se za predele, odmaknjene od večjih naselij, namenja še manj denarja. Voznikom, ki smo primorani voziti po takih cestah, nastaja škoda na avtomobilih, izpostavljeni smo večjemu tveganju prometnih nesreč, zmanjšana je hitrost potovanja, povečana je obraba gum, povečana je poraba goriva. Čeprav vsi vozniki poravnamo vse svoje obveznosti do države, ki nas, mimogrede, k temu prisili, saj drugače ne moremo registrirati vozila, pa država svoje dolžnosti, to je vzdrževanja cestne mreže, ne opravlja. Vozniki prispevamo dovolj denarja, da bi bilo možno povsem solidno vzdrževati ceste, vendar se ta očitno ne porablja v te namene. Namesto tega država postavlja opozorilne table ob cestah, DRSI pa govori, da "slabše stanje vozišč pomeni nižjo stopnjo udobja in terja od voznika prilagoditev hitrosti glede na razmere na cestah" !?! Ob vsem tem se oboji zvito izognejo omembi škode, ki nastaja predvsem na podvozju vozil... Dolgotrajna uporaba tako dotrajanih cest, kot jih imamo pri nas, povzroči škodo na vozilih veliko prej, kot bi jo vožnja po urejenih in varnih cestah, krivda za to je izključno na strani lastnika infrstrukture. Ker se nevzdržno stanje vleče že leta, predlagam in zahtevam, da država povrne stroške popravil podvozja tistim voznikom, ki vsakodnevno uporabljajo ceste, ki so že več let označene z opozorilnimi tablami "slabo cestišče", saj s tako označbo vzdrževalec priznava, da je cesta ogrožujoča za vozila in voznike. Kriterij bi lahko bil recimo 3 leta, podatki o postavitvi označb morajo obstajati pri vzdrževalcih. Namreč, s tem ko država nekaterih cest ne popravi, povzroča škodo državljanom in hkrati določene skupine državljanov depriviligira napram ostalim, ki pa lahko uporabljajo dobre, varne in vzdrževane ceste in nimajo tako frekventnih stroškov popravil. Na ta način nekateri državljani državne ceste uporabljajo znižjimi stroški in večjo stopnjo varnosti, drugi pa z višjimi stroški in nižjo stopnjo varnosti, kar ustvarja neenakopravnost, ki ni zakonita in tudi ne ustavna.

16 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B ba tom 31 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 6. 2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V okviru zadnjega sprejema rebalansa državnega proračuna, ki je izrazito varčevalno naravnan, je tudi Ministrstvo za infrastrukturo izgubilo precej finančnih sredstev potrebnih za učinkovito izvajanje investicij in vzdrževanja državnega cestnega omrežja. Stanje javnih financ v času sprejemanja državnega proračuna je bilo namreč takšno, da je narekovalo ostro varčevanje na vseh področjih porabe proračunskih sredstev, tudi na področju cestne infrastrukture.

Obnova obstoječega državnega cestnega omrežja je trenutno odvisna izključno od zagotavljanja finančnih sredstev Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo. Na osnovi izdelanih analiz bi na letni ravni potrebovali približno 298 mio EUR finančnih sredstev. Na ta način bi se začelo stanje državnih cest postopoma izboljševati, zagotovljena bi bila tudi boljša prometna varnost z infrastrukturnega vidika. V okviru obstoječih finančnih sredstev se trenutno izvaja predvsem sanacija najnujnejših poškodb na voziščih ter izvajanje rednega vzdrževanja cest v minimalnem obsegu, k realizaciji preostalih projektov pa se bo pristopilo takoj, ko bodo zagotovljena dodatna finančna sredstva. V zvezi s tem se v okviru Ministrstva za infrastrukturo pospešeno iščejo rešitve v smeri zagotovitve novih namenskih virov, tudi t. i. infrastrukturnega sklada, ki bi omogočil ciljno, namensko in ekonomično sanacijo nastale situacije na področju cestne infrastrukture.

Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo vse državne cestne odseke, ki ne zadoščajo minimalnim tehničnim standardom oziroma zakonskim določbam, označi s predpisano prometno signalizacijo, ki uporabnike cestnega omrežja opozarja na povečano nevarnost v prometu. V posameznih primerih, ko minimalni standardi niso doseženi, pa se lahko posamezen cestni odsek celo zapre za promet. Podan predlog, da bi država povrnila stroške popravil podvozja vozil tistim voznikom, ki vsakodnevno uporabljajo ceste, ki so npr. več kot tri leta označene z opozorilnimi tablami za poškodovano cestišče, z vidika veljavne področne zakonodaje ni možen. Tovrstni primeri se namreč rešujejo v okviru splošnih določil odškodninskega prava, posamezni primeri pa se obravnavajo v okviru Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo, ki upravlja in vzdržuje omrežje državnih cest.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 17. 3. 2015 | 09:04:41

Refundacija stroškov popravil na vozilih

Država že nekaj let ne opravlja svoje naloge na področju vzdrževanja infrastrukture, konkretno cestne mreže v državi. Ko gre za ceste, ki so bolj lokalne (pa še vedno državne), je situacija še slabša, saj se za predele, odmaknjene od večjih naselij, namenja še manj denarja. Voznikom, ki smo primorani voziti po takih cestah, nastaja škoda na avtomobilih, izpostavljeni smo večjemu tveganju prometnih nesreč, zmanjšana je hitrost potovanja, povečana je obraba gum, povečana je poraba goriva. Čeprav vsi vozniki poravnamo vse svoje obveznosti do države, ki nas, mimogrede, k temu prisili, saj drugače ne moremo registrirati vozila, pa država svoje dolžnosti, to je vzdrževanja cestne mreže, ne opravlja. Vozniki prispevamo dovolj denarja, da bi bilo možno povsem solidno vzdrževati ceste, vendar se ta očitno ne porablja v te namene. Namesto tega država postavlja opozorilne table ob cestah, DRSI pa govori, da "slabše stanje vozišč pomeni nižjo stopnjo udobja in terja od voznika prilagoditev hitrosti glede na razmere na cestah" !?! Ob vsem tem se oboji zvito izognejo omembi škode, ki nastaja na podvozju vozil... Dolgotrajna uporaba tako dotrajanih cest, kot jih imamo pri nas, povzroči škodo na vozilih veliko prej, kot bi jo vožnja po urejenih in varnih cestah, krivda za to je izključno na strani vzdrževalca-financerja. Ker se nevzdržno stanje vleče že leta, predlagam in zahtevam, da država povrne stroške popravil podvozja tistim voznikom, ki vsakodnevno uporabljajo ceste, ki so že več let označene z opozorilnimi tablami "slabo cestišče", saj s tako označbo vzdrževalec priznava, da je cesta ogrožujoča za vozla in voznike. Kriterij bi lahko bil recimo 3 leta, podatki o postavitvi označb morajo obstajati pri vzdrževalcih. Namreč, s tem ko država nekaterih cest ne popravi, povzroča škodo državljanom in hkrati določene skupine državljanov depriviligira od ostalih, ki lahko uporabljajo dobre, varne in vzdrževane ceste in nimajo tako frekventnih stroškov popravil.

Verzija predloga z dne, 18. 3. 2015 | 09:57:27

Refundacija stroškov popravil na vozilih zaradi slabega stanja državnih cest

Država že nekaj let ne opravlja svoje naloge na področju vzdrževanja infrastrukture, konkretno cestne mreže v državi. Ko gre za ceste, ki so bolj lokalne (pa še vedno državne), je situacija še slabša, saj se za predele, odmaknjene od večjih naselij, namenja še manj denarja. Voznikom, ki smo primorani voziti po takih cestah, nastaja škoda na avtomobilih, izpostavljeni smo večjemu tveganju prometnih nesreč, zmanjšana je hitrost potovanja, povečana je obraba gum, povečana je poraba goriva. Čeprav vsi vozniki poravnamo vse svoje obveznosti do države, ki nas, mimogrede, k temu prisili, saj drugače ne moremo registrirati vozila, pa država svoje dolžnosti, to je vzdrževanja cestne mreže, ne opravlja. Vozniki prispevamo dovolj denarja, da bi bilo možno povsem solidno vzdrževati ceste, vendar se ta očitno ne porablja v te namene. Namesto tega država postavlja opozorilne table ob cestah, DRSI pa govori, da "slabše stanje vozišč pomeni nižjo stopnjo udobja in terja od voznika prilagoditev hitrosti glede na razmere na cestah" !?! Ob vsem tem se oboji zvito izognejo omembi škode, ki nastaja na podvozju vozil... Dolgotrajna uporaba tako dotrajanih cest, kot jih imamo pri nas, povzroči škodo na vozilih veliko prej, kot bi jo vožnja po urejenih in varnih cestah, krivda za to je izključno na strani vzdrževalca-financerja. Ker se nevzdržno stanje vleče že leta, predlagam in zahtevam, da država povrne stroške popravil podvozja tistim voznikom, ki vsakodnevno uporabljajo ceste, ki so že več let označene z opozorilnimi tablami "slabo cestišče", saj s tako označbo vzdrževalec priznava, da je cesta ogrožujoča za vozla in voznike. Kriterij bi lahko bil recimo 3 leta, podatki o postavitvi označb morajo obstajati pri vzdrževalcih. Namreč, s tem ko država nekaterih cest ne popravi, povzroča škodo državljanom in hkrati določene skupine državljanov depriviligira od ostalih, ki lahko uporabljajo dobre, varne in vzdrževane ceste in nimajo tako frekventnih stroškov popravil.

Komentarji