Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Dnevne luči

2035 OGLEDOV 17 KOMENTARJEV

Spoštovani!

Sprašujem se, ali ne bi bilo smiselno spremeniti predpise, ki določajo, da moramo imeti prižgane luči na avtomobilih sredi dneva. Po mojem opažanju, še posebej takrat, ko sonce najbolj sije ali pa so izrazito jasni dnevi, je vprašanje koliko dejansko pripomorejo prižgane luči k boljši varnosti v prometu. Naj gorijo takrat, ko je zmanjšana vidljivost zaradi megle ali pa slabega vremena, kot je bilo že nekoč urejeno. Ker se ne gre tu samo zaradi varnosti, pač pa tudi racionalnosti in manjših stroškov, ker zaradi pogostega prižiganja luči, ne samo da žarnice prej pregorijo, ampak je posledično pogostejši tudi obisk pri mehanikih, zaradi menjave le-teh.

Za kakršenkoli odgovor se vam v naprej zahvaljujem!

Marko

6 glasov

32 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M mbubo 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • Ikona uporabnika Mobb Mobb

    Luči veliko pripomorejo v prometu sploh pri črnih in sivih avtomobilih ko sije sonce so na daleč komaj opazni in luči veliko pripomorejo k temu da se take avtomobile opazi tako da sem proti.

  • A Althea

    Podnevi prižgane luči dejansko doprinesejo k boljši vidljivosti, še posebej kadar vozimo v smeri sonca. Tistih 5 evrov za eno žarnico na vsakih 5 let pa tudi ni noben strošek, če se s tem prepreči veliko večja škoda.

     

  • č česn

    Ker se razmere tudi podnevi spreminjajo, in imamo primere kot so megla in pred kratkim zameti na primorski avtocesti, kjer se v par sekundah lahko vidljivost drastično spremeni, voznik ne bi mogel pravočasno vklopiti luči (če pravočasno ne vklopi luči, se ga v megli/ zametih komaj kaj vidi, oziroma namesto na 30-50m bi se ga videlo na 10-30m, kar je ključnega pomena pri verižnih trkih v takih razmerah, in lahko ta razlika pomeni odločitev med par poškodovanimi v verižnih trkih in par mrtvimi v verižnih trkih.

     

    Da povzamem, v taki obliki mislim da je prav, da so luči obvezne tudi podnevi.

     

    Ko pa pride čas, ko bodo na cestah le (ali večinsko) avtomobili, ki bodo samodejno prilagodili luči glede na zunanjo svetlobo (kar že sedaj obstaja v novejših avtomobilih), pa bo predlog smiseln.

    • D DavidS

      Pri vse več novejših avtomobilih so dnevne luči izvedbe LED, ki z nizko porabo in dolgo življenjsko dobo izničijo oba glavna argumenta nasprotnikov - višjo porabo in pogostejše menjave žarnic.

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Pozdravljeni

     

    Večina avtomobilov na cesti je srebrne ali sive barve, kar nasprotuje temu, da bi zmanjšali število nesreč na cestah, saj sta ti dve barvi slabo vidni na asfaltni cesti.

    lp

     

  • j janč

    Luči naj ostanejo.

     

    Če luči prenehajo delovati je težava v opremi ali proizvajalcu.

     

    Avtomobili so 50% bolj vidni. Še vedno so problem motoristi.

     

    Slabo se vidijo, so prehitri in včasih kot da so sami na cesti ?

  • S Samo Finžgar

    Statistično je dokazano, da se je v vseh državah kjer je obvezna uporsaba luči, število nesreč zmanjšalo. Če tehtam med žarnicami in varnostjo, je izbira jasna.

     

    Ne podpiram predloga.

    • M Mesarko

      Karkoli že pogledam. Kjerkoli že kaj pogledam. Slovenci ste naivni , ošabni, vase zagledani in nad drugimi...vedno znova sem užaloščen ko vidim to našo lastnost malodane povsod. Tudi sam sem Slovenec vendar nikakor tega kova. To je pa "statistika" nacionalnega značaja. Spremlja nas vso zgodovino in sedanjost in nam napoveduje prihodnost...ma - brez veze. Res.

      Vsak naj ima prižgane luči ko žari najbolj žgoče sonce, če mu to da občutek, da je nad Germani. Aja..pardon, svetilnik Evrope smo.

       

      * Vsak četrti do peti (moja statistika) na cesti pa ima podnevi prižgane dolge luči...in se sploh ne zaveda, da z njimi popolnoma zaslepi nasproti vozečega! To je zame veliko, neprimerno bolj nevarno, kot neprižgane luči (podnevi). Se tega sploh kdo zaveda? Verjamem, da se ne. Ampak kaj bi o tem. Mi smo ja tako zelo pametni. Sprejemamo Zakone, ki jih nikjer drugje na svetu niso sposobni sprejemat - DA NAM ŠKODI. Sami veste in to konkretno čutite v žepu. Ampak saj pravim kaj bi o tem. Jer res škoda časa.

       

    • I Izbrisan uporabnik 7773

      Ti si tistega kova, ki misli da so germani vrhunec človeške inteligence in ga je sram lastnega naroda. Iz prvega dela tvojega komentarja bi rekel da si ti naiven (totalna nerazgledanost, sam sebi verjameš da je Slovenija neka najslabša država na svetu) in ošaben (misliš da si nekaj več in kažeš prezir do Slovencev).

      Naprej: 1) Tvoja statistike ne bom niti komentiral, je škoda besed. 2)Kratkih luči niti ne opaziš, dolge pa te kar zaslepijo? Nobeden se ne zaveda ker tega ni in nobenega ne moti. 3)To je sprejeto tudi drugod po Evropi, z evropsko direktivo.

  • M Mesarko

    Predlog je smiseln. Sam nimam prav nikoli prižganih luči - ko je sončno vreme in je res dobra vidljivost. Pa ja nisem butelj.

    Kdor pa jih želi imeti prižgane pa prosim.

     

    Predpis o prižganih lučeh pri najbolj svetlem dnevu je naša vukojebina sprejela zaradi svoje bolestne želje po prestižnosti, ki izhaja iz frustracij. Ni je neumne in pokvarjene stvari na svetu kjer SLO ne bi bila zraven!

  • d danci1973

    Tudi sredi belega sončenga dne so razmere pogosto takšne, da je vozilo s vključenimi (dnevnimi) lučmi bistveno bolje vidno kot tisto brez - pogosto prav zaradi sonca...

     

    Glede na to, koliko voznikov ni sposobnih preklopiti iz dnevnih na zasenčene luči, ko pade mrak, bo verjetno še veliko manj voznikov sposobnih oceniti slabo vidljivost zaradi sonca, zato se mi sedanja ureditev zdi smiselna.

  • I Izbrisan uporabnik 7773

    Ja, nova žarnica na vsake toliko je pa res ogromen strošek. Če si lahko kupiš tako zakompliciran avto da ti more mehanik menjat žarnico, denar verjetno ni ovira.

    • D DavidS

      Dobro, "tako zakompliciran avto" je tudi petnajst let star tipo ali punto.

      Dokler ni bilo sprejeta uredba EU, da morajo biti avtomobili narejeni tako, da lahko voznik sam zamenja žarnice, je bilo kar nekaj avtomobilov takšnih, da je bilo za to potrebno avto peljati na servis.

       

      In "tako zakompliciran" 15 let star avto danes ne stane ravno veliko.....nekateri približno toliko, kot žarnica z menjavo na servisu.

    • I Izbrisan uporabnik 7773

      Ja, nisem upošteval izjem. Ampak za take stvari se pozanimaš preden kupiš avto, t.j. se zavestno odločiš da ti bo mehanik menjaval žarnice.

      Sicer pa je cena menjave še vedno zanemarljiva proti ceni goriva.

  • B Buba1
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • A Ariel

    Tudi v lepem sončnem vremenu veliko prej opazim avto s prižganimi lučmi, zato naj kar tako ostane, kot je.

  • D DavidS

    Že če je čisto navaden oblačen dan z normalno vidljivostjo, so avtomobili s prižganimi lučmi veliko bolj opazni od tistih brez luči. Da bi pa zdaj policist na licu mesta ocenjeval, če so razmere takšne, da so luči potrebne ali ne, pa se mi ne zdi ravno primerno....