Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Varčevanje z ureditvijo kajenja v javni upravi

4611 OGLEDOV 19 KOMENTARJEV

Spoštovani!

Zasebni sektor odpravlja vse neučinkovite procese in kajenje spada v ta segment. Kadilcem se kajenje ne prepoveduje, ampak se od njih pričakuje, da kadijo v svojem prostem času (za kajenje se registrira izhod iz podjetja). Ne poznam predpisa, ki bi posebej urejal kajenje javnih uslužbencev iz česar lahko sklepam, da to področje ni urejeno.

V javnem sektorju je zaposlenih približno 140.000 uslužbencev. Skladno s slovensko kadilsko statistiko ugotovimo, da je od vseh uslužbencev okoli 20% kadilcev (28.000 uslužbencev), ki v službi (8 ur) pokadi najmanj 5 cigaret.

V javnih prostorih se ne sme kaditi, zato kadilci porabijo 10 minut, da se oblečejo in pridejo na mesto za kadilce (pred vhod v javno ustanovo, dvorišče, kadilnico,…) in deset minut, da se vrnejo. K temu moramo prišteti še 10 minut za kajenje kar znese 30 minut na cigaret oz. 2 uri in 30 minut za kajenja na dan. Če 28.000 uslužbencev pomnožimo s 2,30 ure dobimo 70.000 delovnih ur na dan. Produkt urne postavke, ki znaša 10,76 EUR/uro povprečne plače v javni upravi (po AJPESu za dec. 2014 je znašala 1.722,00 EUR) in 70.000 ur pridemo do stroška 753.200,00 EUR na delovni dan. Na mesec ta strošek predstavlja 22.596.000,00 EUR in na leto 271.152.000,00 EUR. Podatki so samo okvirni.

Kadilcem nikakor ne odrekamo pravice za vnos nikotina v telo, vendar obstaja veliko drugih možnosti namesto kajenja (nikotinski obliži, posebni žvečilke, …), ki nimajo posledic na stroške dela in državni proračun. Bodimo odkriti, da ko se kadi se ne dela in za ne delo praviloma ni plačila. Toleriranje kajenja v delovnem času, postavlja v manj vredni položaj nekadilce saj opravijo več dela za isto plačilo. Predlagam, da se stroški dela zaradi kajenja v javni upravi uredijo. Obstaja možnost, da se motim in da javni uslužbenci evidentirajo svoje izhod za kajenje. V tem primeru se opravičujem ter prosim za statistične podatke o evidentiranju izhodov v javni uravi zaradi kajenja.

Hvala in lep pozdrav!

PS

Predstavljen statistični model je samo inštrukcijski in ni točen saj temelji na predpostavkah.

24 glasov

11 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR L lunal 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 5. 2015

Odziv Ministrstva za javno upravo

V zvezi z navedenim predlogom pojasnjujemo, da je v pristojnosti Ministrstva za javno upravo le urejanje delovnega časa javnih uslužbencev v organih državne uprave, ki ga ureja Uredba o delovnem času v organih državne uprave (Uradni list RS, št. 115/07 in 122/07 – popr.).

Upoštevaje navedeno pojasnjujemo, da uredba o delovnem času v organih državne uprave v VI. poglavju ureja evidentiranje prisotnosti oziroma odsotnosti, in sicer določa, da javni uslužbenci evidentirajo prihod in odhod z dela ter odsotnost med delovnim časom z evidenčno uro ali z vpisi v evidenčni knjigi. V skladu z 20. členom uredbe lahko predstojnik lahko določi izjeme od tega pravila.

V skladu z uredbo morajo torej javni uslužbenci v državni upravi evidentirati z evidenčno uro ali z vpisi v evidenčni knjigi vse odsotnosti med delovnim časom, tudi odsotnosti, ki se ne štejejo kot ure delovne obveznosti. Za izvajanje uredbe je odgovoren predstojnik, ki razporeja delovni čas na način, da javni uslužbenec izpolni delovno obveznost.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 17. 2. 2015 | 20:11:51

PRIVARČEVANJE 270 MIO EUROV Z UREDITVIJO KAJENJA V JAVNI UPRAVI

Spoštovani!

Zasebni sektor odpravlja vse neučinkovite procese in kajenje spada v ta segment. Kadilcem se kajenje ne prepoveduje, ampak se od njih pričakuje, da kadijo v svojem prostem času (za kajenje se registrira izhod iz podjetja). Ne poznam predpisa, ki bi urejal kajenje v javni uptravi iz česar sklepam, da to področje ni urejeno.

V javnem sektorju je zaposlenih približno 140.000 uslužbencev. Skladno s slovensko kadilsko statistiko ugotovimo, da je od vseh uslužbencev okoli 20% kadilcev (28.000 uslužbencev), ki v službi (8 ur) pokadi najmanj 5 cigaret.

V javnih prostorih se ne sme kaditi, zato kadilci porabijo 10 minut, da se oblečejo in pridejo na mesto za kadilce (pred vhod v javno ustanovo, dvorišče, kadilnico,…) in deset minut, da se vrnejo. K temu moramo prišteti še 10 minut za kajenje kar znese 30 minut na cigaret oz. 2 uri in 30 minut za kajenja na dan. Če 28.000 uslužbencev pomnožimo s 2,30 ure dobimo 70.000 delovnih ur na dan. Produkt urne postavke, ki znaša 10,76 EUR/uro povprečne plače v javni upravi (po AJPESu za dec. 2014 je znašala 1.722,00 EUR) in 70.000 ur pridemo do stroška 753.200,00 EUR na delovni dan. Na mesec ta strošek predstavlja 22.596.000,00 EUR in na leto 271.152.000,00 EUR.

Kadilcem nikakor ne odrekamo pravice za vnos nikotina v telo, vendar obstaja veliko drugih možnosti namesto kajenja (nikotinski obliži, posebni žvečilke, elektronske cigarete, …), ki nimajo posledic na stroške dela in državni proračun. Bodimo odkriti, da ko se kadi se ne dela in za ne delo praviloma ni plačila. Toleriranje kajenja v delovnem času, postavlja v manj vredni položaj nekadilce saj opravijo več dela za isto plačilo. Predlagam, da se stroški dela zaradi kajenja v javni upravi uredi. Obstaja pa tudi možnost, da se motim in da javni uslužbenci registrirajo izhod ko kadijo. V tem primeru bi prosil za statistični podatek.

Hvala in lep pozdrav!

Verzija predloga z dne, 17. 2. 2015 | 20:44:48

PRIVARČEVANJE 270 MIO EUROV Z UREDITVIJO KAJENJA V JAVNI UPRAVI

Spoštovani!

Zasebni sektor odpravlja vse neučinkovite procese in kajenje spada v ta segment. Kadilcem se kajenje ne prepoveduje, ampak se od njih pričakuje, da kadijo v svojem prostem času (za kajenje se registrira izhod iz podjetja). Ne poznam predpisa, ki bi posebej urejal kajenje javnih uslužbencev iz česar sklepam, da to področje ni urejeno.

V javnem sektorju je zaposlenih približno 140.000 uslužbencev. Skladno s slovensko kadilsko statistiko ugotovimo, da je od vseh uslužbencev okoli 20% kadilcev (28.000 uslužbencev), ki v službi (8 ur) pokadi najmanj 5 cigaret.

V javnih prostorih se ne sme kaditi, zato kadilci porabijo 10 minut, da se oblečejo in pridejo na mesto za kadilce (pred vhod v javno ustanovo, dvorišče, kadilnico,…) in deset minut, da se vrnejo. K temu moramo prišteti še 10 minut za kajenje kar znese 30 minut na cigaret oz. 2 uri in 30 minut za kajenja na dan. Če 28.000 uslužbencev pomnožimo s 2,30 ure dobimo 70.000 delovnih ur na dan. Produkt urne postavke, ki znaša 10,76 EUR/uro povprečne plače v javni upravi (po AJPESu za dec. 2014 je znašala 1.722,00 EUR) in 70.000 ur pridemo do stroška 753.200,00 EUR na delovni dan. Na mesec ta strošek predstavlja 22.596.000,00 EUR in na leto 271.152.000,00 EUR.

Kadilcem nikakor ne odrekamo pravice za vnos nikotina v telo, vendar obstaja veliko drugih možnosti namesto kajenja (nikotinski obliži, posebni žvečilke, elektronske cigarete, …), ki nimajo posledic na stroške dela in državni proračun. Bodimo odkriti, da ko se kadi se ne dela in za ne delo praviloma ni plačila. Toleriranje kajenja v delovnem času, postavlja v manj vredni položaj nekadilce saj opravijo več dela za isto plačilo. Predlagam, da se stroški dela zaradi kajenja v javni upravi uredi. Obstaja pa tudi možnost, da se motim in da se javni uslužbenci evidentirajo izhod za kajenje. V tem primeru bi prosil za statistični podatke.

Hvala in lep pozdrav!

PS

Predstavljen statistični model je inštrukcijski in ni točen saj temelji na predpostavki, da je 20% od vseh uslužbencev v javni upravi kadilcev. Predpostavka temelji na statističnih podatkih o kadilcih v SLO.

Verzija predloga z dne, 18. 2. 2015 | 16:36:03

VARČEVANJE Z UREDITVIJO KAJENJA V JAVNI UPRAVI

Spoštovani!

Zasebni sektor odpravlja vse neučinkovite procese in kajenje spada v ta segment. Kadilcem se kajenje ne prepoveduje, ampak se od njih pričakuje, da kadijo v svojem prostem času (za kajenje se registrira izhod iz podjetja). Ne poznam predpisa, ki bi posebej urejal kajenje javnih uslužbencev iz česar sklepam, da to področje ni urejeno.

V javnem sektorju je zaposlenih približno 140.000 uslužbencev. Skladno s slovensko kadilsko statistiko ugotovimo, da je od vseh uslužbencev okoli 20% kadilcev (28.000 uslužbencev), ki v službi (8 ur) pokadi najmanj 5 cigaret.

V javnih prostorih se ne sme kaditi, zato kadilci porabijo 10 minut, da se oblečejo in pridejo na mesto za kadilce (pred vhod v javno ustanovo, dvorišče, kadilnico,…) in deset minut, da se vrnejo. K temu moramo prišteti še 10 minut za kajenje kar znese 30 minut na cigaret oz. 2 uri in 30 minut za kajenja na dan. Če 28.000 uslužbencev pomnožimo s 2,30 ure dobimo 70.000 delovnih ur na dan. Produkt urne postavke, ki znaša 10,76 EUR/uro povprečne plače v javni upravi (po AJPESu za dec. 2014 je znašala 1.722,00 EUR) in 70.000 ur pridemo do stroška 753.200,00 EUR na delovni dan. Na mesec ta strošek predstavlja 22.596.000,00 EUR in na leto 271.152.000,00 EUR. Podatki so samo okvirni.

Kadilcem nikakor ne odrekamo pravice za vnos nikotina v telo, vendar obstaja veliko drugih možnosti namesto kajenja (nikotinski obliži, posebni žvečilke, …), ki nimajo posledic na stroške dela in državni proračun. Bodimo odkriti, da ko se kadi se ne dela in za ne delo praviloma ni plačila. Toleriranje kajenja v delovnem času, postavlja v manj vredni položaj nekadilce saj opravijo več dela za isto plačilo. Predlagam, da se stroški dela zaradi kajenja v javni upravi uredijo. Obstaja možnost, da se motim in da se javni uslužbenci evidentirajo svoje izhod za kajenje. V tem primeru bi prosil za statistični podatke.

Hvala in lep pozdrav!

PS

Predstavljen statistični model je inštrukcijski in ni točen saj temelji na predpostavki, da je 20% od vseh uslužbencev v javni upravi kadilcev. Predpostavka temelji na statističnih podatkih o kadilcih v SLO.

Komentarji