Neustrezne sistematizacije delovnim mest v policiji
Spoštovani!
Predlagam Vladi RS, da resno pristopi k reševanju anomalij v zvezi sistematizacije delovnih mest v policiji. Na večjih policijskih postajah namreč policisti, katerim je z delovnim mestom priznana V. stopnja izobrazbe, opravljajo zelo zahtevna dela, kjer se zahtevnost lahko nesporno primerja z delom, ki se opravlja na nekaterih drugih delovnih mestih drugje v javnem sektorju, kjer pa delodajalec oziroma država določa, da ja za opravljanje dela na takšni zahtevnosti predpisana 7. stopnja izobrazbe uslužbenca in kot taka seveda tudi ustrezno plačana. Za primer: policist na policijski postaji, na delovnem mestu za 5. stopnjo izobrazbe, rešuje zahtevne zadeve s področja varstva družine (obravnava kaznivih dejanj s področja varstva družine in otrok, izvajanje ukrepov s posegi v družinska razmerja itd), kar je nesprejemljivo, saj npr. organ socialnega skrbstva, točneje CSD, njihovemu uslužbencu za delo na takšnem področju zagotovi delovno mesto za 7. stopnjo izobrazbe in ustrezen plačni razred za tako zahtevno delo. Poleg tega je potrebno poudariti, da ogromno število policistov, imajo 7. stopnjo izobrazbe, se pravi izpolnjujejo pogoje za zasedbo omenjenih delovnih mest, vendar jim neustrezna zastarela sistematizacija preprečuje karierni razvoj, kljub temu, da opravljajo zgoraj omenjena dela, katerih zahtevnost se nihče noče zavedati. Še kakšen primer se lahko doda, npr. delo policista na policijski postaji, ki rešuje kompleksne zadeve s področja gospodarske kriminalitete, delovnih mest, na katerih bi takšen policist opravljal tako zahtevno delo in kjer bi se priznala 7. stopnja izobrazbe, pa na policijskih postajah skorajda NI. Iz napisanega izhaja, da je sistemtizacija delovnih mest na policijskih postajah zastarela in preživeta, zaradi česar bi bilo v teh organih potrebno vzpostaviti nov sistem delovnih mest.
Policistovega občasnega posredovanja v primeru obravnave kaznivih dejanj s področja varstva družine in otrok, ne gre izenačevati z zagotavljanjem trajnostnih rešitev, za katere so pristojni CSD in sodišča. Za terensko delo 5. stopnja policistove izobrazbe gotovo zadošča. Večji problem, in tu se vsekakor strinjam z vami, je izobrazba kriminalistov na področju gospodarske kriminalitete. A še tu sem v dvomu, ker preiskovalna dejanja večje teže, praviloma usmerjajo državni tožilci z vsaj 7. stopnjo izobrazbe.
Althea!
V moderni dobi ne govorimo več o občasnem posredovanje policista na področju obravnavanja kaznivih dejanj na teh in tudi drugih področjih. Policist je namreč neposredno vpet v reševanje tovrstne problematike v okviru svojih pristojnosti, v ta namen tudi sodeluje v ustanovljenih timih in se udeležuje sestankov s predstavniki drugih udeleženih inštitucij. Ne moremo več govoriti o tem, da policist v obravnavanih primerih pride na kraj, intervenira in odide, temveč tudi v daljšem časovnem obdobju razrešuje nastalo situacijo s svojimi predlogi, usmerjanjem oškodovancev, posvetom z drugimi organi in nenazadnje tudi z obravnavo samega osumljenca. Za izvedbo vseh opravil pa potrebuje vrsto strokovnega znanja in spretnosti. Potrebno je tudi poudariti, da pri tem ne gre za terensko delo, kot je bilo omenjeno, temveč tudi pisarniško, kamor sodi izdelava zahtevnih aktov, kot so odredbe, poročila in ovadbe. Glede gospodarske kriminalitete pa je treba navesti, da je usmerjanje na relaciji tožilstvo - policijska postaja v današnji dobi zaradi preobremenjenosti obeh organov (npr. v Ljubljani) težko izvedljivo, zaradi česar je moč zaključiti, da bi bil policist brez lastnega strokovnega znanja in izkušenj, ki sicer ne sodijo na delovno mesto s 5. stopnjo izobrazbe, obsojen na propad.
V celotnem JS so taki primeri, zato sem ZA.
taki problemi se pojavljajo tudi na drugih področjih, ne samo v policiji, zato sem ZA.