Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Obvezen dodatek tehničnih znanj k teoretičnemu delu vozniškega izpita B kat.

2028 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam, da teoretični del vozniškega izpita za B kategorijo ni sestavljen izključno iz cestno-prometnih predpisov (CPP), ampak tudi iz določenih tehničnih znanj v smislu bivšega motoroznanstva. Za predavanja o tehničnih zadevah bi se lahko uporabilo nekaj dodatnih ur, ki bi štele v isti sklop kot ure za predavanja o CPP. Glede na to, koliko denarja dobijo danes avtošole od praktičnih voženj, te dodatne tehnične ure ne bi smele vplivati na ceno tečaja z urami, porabljenimi za CPP in tehnična znanja. Problem mladih voznikov ni le v tem, da nimajo veliko izkušenj na cesti med vožnjo, ampak tudi v tem, da praviloma zelo slabo poznajo delovanje svojega avtomobila v tehničnem smislu, zaradi česar imajo potem velike probleme glede možnosti pravilnega reagiranja na določene nepredvidene situacije med vožnjo (počena guma, previsoka temperatura motorja, pomanjkanje motornega olja, pomanjkanje antifriza, ugasnjena žarnica pri lučeh, nedelovanje akumulatorja ipd.). Prav tako si le redki mladi vozniki dejansko preberejo navodila za uporabo avtomobila, ki so praviloma priložena avtu samemu ob nakupu, mladi vozniki pa se praviloma vozijo še vedno z avtomobili svojih staršev, ker si svoj avto težko privoščijo. Nekatere stvari se nekako že omeni v sklopu sestave avtomobila na urah, ki so posvečene CPP, ampak ni obenem nobenega dodatnega govora o tem, kako ravnati v teh nepredvidljivih primerih tehnične okvare oz. kaj storiti, če se zgodijo te nepredvidene stvari, ker bi se moralo ob tem poslušalcem dodatno razložiti marsikatere osnovne tehnične zadeve glede določenih delov avtomobila, za kar pa zmanjka časa. Prav tako predlagam še to, da se pri dodatnem usposabljanju voznikov začetnikov na Vranskem poleg psihosocialne delavnice in praktične vožnje na poligonu ter prikaza reševanja iz avta v določenih primerih doda še tudi možnost, da bi tam mladi vozniki lahko pridobili znanja tudi za menjavanje gume ali avtomobilske žarnice ter napolnitev akumulatorja z dodatno električno energijo iz kakšnega drugega, bolj polnega, akumulatorja ali kakšnega drugega električnega vira. Ta dodatek prav tako ne bi smel šteti k ceni usposabljanja voznikov začetnikov, ki je s 125 € za en dan že danes nenormalno visok. Moje mnenje je namreč, da bi vsaj te osnovne tehnične stvari morali obvladati vsi vozniki, saj mora biti avto v prometu definitivno tehnično brezhiben (če ni, gre lahko za veliko nevarnost za promet), velikokrat pa se tehnične okvare zgodijo med vožnjo tudi v primeru, ko ni nobenih avtomehanikov v bližini, zato je treba avtomobilu nuditi nekakšno tehnično prvo pomoč, če se tako izrazimo, ob tem pa se ne sme avtomobila še bolj uničiti zaradi neznanja pri tehničnih zadevah. Prav tako je za promet lahko recimo precej nevarno, če gume nek voznik ni pravilno menjal in se mu sname iz vozila sama pri večjih silah pri ne tako majhni hitrosti. Rezervne gume v avtih služijo praviloma le za posebne primere in tako dolgo, dokler se ne pride do najbližjega avtomehanika, ki recimo zamenja zračnico v predrti gumi in potem celo popravljeno gumo namontira na pravo mesto, a do tam je treba nekako priti, zato je tu tehnično znanje tako pomembno s pravilnim namontiranjem rezervne gume. Seveda bi bilo obenem še kako priročno tudi to, da bi recimo obstajali kakšni tehnični tečaji za tiste, ki si teh tehničnih znanj še niso pridobili v sklopu dosedanjih pogojev za vozniški izpit. Tehnika je zelo pomemben del avtomobila ne glede na to, da se modernejši avtomobili vse redkeje pokvarijo. A kljub temu zlahka pride do nepredvidenih tehničnih okvar in tam je treba pravilno reagirati, zato bi bil po mojem mnenju ta predlog še kako smotrn v smislu povečanja varnosti v prometu samem.

10 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K KO17 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • H Hekos

    Dodal bi še pranje možganov s prikazom nekaj razkosanih trupel po trkih z veliko hitrostjo.

    • K KO17

      Tole se že dogaja v okviru psihosocialne delavnice pri dodatnem usposabljanju voznikov začetnikov, kjer se prikazuje tudi to, kakšne katastrofalne nesreče se lahko dogajajo v primeru podleganja vrstnikom, pisanju SMS sporočil med vožnjo in pa ob prevelikem pitju alkohola. Edini problem je seveda to, da lahko vozniki začetniki tole dodatno usposabljanje opravljajo komaj pol leta po opravljenem vozniškem izpitu, tako da so lahko pol leta na cesti podvrženi na milost ali nemilost.

       

      Malce več sem se o tem razpisal v komentarju pri tem predlogu:

       

      predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/6327

  • h heizenberg

    V sklopu tečaja za pridobitev vozniškega dovoljenja je tudi prva pomoč, pa bi vas prav rad videl, če še vedno obvladujete masažo srca, umetno dihanje in podobne postopke pri pomoči nezavestnemu ...

    • K KO17

      Znam in imam tudi še skopirano knjigo o prvi pomoči. In strinjam se, da lahko tole pride marsikje prav, ne samo pri vožnji avtomobila, če se zgodi kaj hujšega ali pa se ob cesti zagleda kakšnega nezavestnega ali tako ali drugače pomoči potrebnega.

       

      Takisto bi tudi tisto osnovno tehnično znanje o motorjih, zavorah, gumah, bencinu, akumulatorju, žarnicah in podobnem lahko prav tako prišlo marsikje prav, ne samo pri vožnji avtomobila, se strinjate? Recimo ni samo avtomobilski motor na bencin in v smislu onemogočanja trenja med mehanskimi deli z dodanim motornim oljem kot mazivom, ampak so to tudi recimo razne kosilnice, motorne žage in s kurilnim oljem kot gorivom recimo gorilniki pri centralnem ogrevanju, pri katerih je prav tako tudi opaziti v širšem tudi oljni in zračni filter, ki ju vidimo tudi pri avtomobilih. Žarnice tako ali tako vedno menjavamo tudi v sobah, ko ena izmed njih ne deluje več, akumulator je v strokovnem smislu podoben bateriji, saj isto s pomočjo kemije kot pri galvanskih členih pridobiva energijo, zavore in gume pa imamo recimo tudi na kolesu, le da je vse skupaj manj sofisticirano kot pri avtomobilih. Torej je tu veliko področij, kjer bi bila ta znanja prav tako uporabna.

       

      Tako da vsekakor bi ta tehnična znanja prišla vsem ljudem še kako prav, tako kot jim lahko še kako prav pride znanje prve pomoči v najrazličnejših primerih. Ne more se vselej čakati na strokovnjake, da pridejo takrat zraven, ko je že prepozno. Ta tehnična znanja vidim kot neko prvo pomoč za avtomobil, če se ta pokvari, zato se mi zdi, da bi morali ta znanja obvladati tako kot prvo pomoč vsi, obenem pa to tudi na vsake toliko časa vsaj sami obnavljati.

  • Ikona uporabnika naivka naivka

    Zakaj pa ne? V tujini je sestavni del teorije tudi vozniška etika. Pri nas se kar pozna, da

    tega ni. Glede menjav kolesa pa ne vem kako je danes, včasih je bilo na tečaju pri teoriji 1 ura posvečena ravno temu. In kako prav zna priti!! Se mi pa zdi, da je danes na nekaterih avtih lažje zamenjati kolo kot žarnico :)

    • K KO17

      Tega žal danes ni več. Lahko potrdim, sem pred okoli tremi leti opravljal vse skupaj z vozniškim izpitom (sicer relativno pozno oz. pozneje od svojih kolegov, ampak sem zato tudi prej opravil vse skupaj in z manj problemi kot oni). Edino, kar se je govorilo o tem pred teoretičnim izpitom, je bilo to, da dvigovalka za menjavanje gume spada med dodatno opremo, čeprav se mi zdi, da bi morala spadati kar med obvezno, kamor spada recimo oprema za prvo pomoč. Seveda pa, kaj pomaga, da nekdo ve, da je dvigovalka pomembna za menjavanje gume, če pa se potem ne ve, kako in zakaj jo uporabiti. :D Niti na dodatnem usposabljanju voznikov začetnikov niti v teoretičnem niti praktičnemu smislu ni bilo. Žalostno, ampak resnično, nihče uradno ne nauči mladih voznikov niti menjati gume (kvečjemu jim lahko pokažejo avtomehaniki ali starejši znanci, ko enkrat pride do težav glede tega), kar se mi zdi katastrofa in bi se moralo sigurno spremeniti.

  • I Izbrisan uporabnik 12651

    Jezus Kristus, pa si ti normalen?

    "Kaj narediti ko ti guma poči?"

    "Kaj narediti, ko ne sveti več žarnica"?

     

    Očitno bi tebi pomagala bolj kot CPP tečaj, šola za ljudi s posebnimi potrebami.

     

    Sedaj lahko prenehaš smetit državni portal s svojimi ejakulacijami, in greš počet kaj pametnega, recimo prebiranje Cicibana ti bo sigurno dobro delo.

    • K KO17

      Morda ste med pripadniki starejše generacije, ki je imela nekoč obvezno motoroznanstvo v sklopu teoretičnega dela za vozniški izpit. V tem primeru ne veste, da danes tega ni več (ne vem sicer, kako dolgo je temu tako, ampak že kar nekaj časa tega ni več), čeprav se zdi izjemno pomembno za vsakega voznika, da bi vedel, kako je treba ravnati v določenih primerih, ko pride do različnih tehničnih okvar.

       

      In pa v današnjem svetu, ko v medijih ni nič kaj dosti napisano o tehničnih stvareh in večinoma želijo starši sami opravljati te stvari, večina mladih o tehniki, ki ni povezana z računalništvom in različno elektroniko, bolj malo ve, razen če se šolajo v tej smeri, takšna je žal resnica. In če pridejo tehnično nepripravljeni k vožnji avtomobila ter ne vedo, kaj gre narobe in kako to popraviti, ima lahko vse skupaj katastrofalne posledice.

       

      Kar se pa mene tiče, znam zamenjati gumo in žarnico, ker sem imel to srečo, da imam v širši družini dva avtomehanika in sta me to naučila (pa še to verjetno samo zaradi tega, ker sem za to pokazal željo), prav tako sem prebral navodila za uporabo avtomobila, kjer so napisane tudi različne tehnične stvari in tudi navodila, kako ravnati v določenih okoliščinah. Velika večina ljudi (sploh mladih voznikov, ki še nimajo svojih avtomobilov in še niso bili nikoli sami pri avtomehaniku) se za to ne briga, ostanejo tehnično neuki (deloma so krivi za to tudi na avtošolah, ker so jih tam poučili samo o CPP, v sklopu praktične vožnje pa samo o tankanju bencina) in potem se dogaja, da ostanejo na cesti in si ne znajo zamenjati gume, ker jih tega nihče ni naučil. Namesto tega zaupajo to opravilo nekim drugim neukim ljudem v tem, ki se želijo "dokazati" pred drugim, in potem se sredi vožnje zgodi, da guma ni bila dobro pritrjena in jim seveda pade dol, kar pa lahko vodi v hudo prometno nesrečo, sploh če je to pri visoki hitrosti. Ni kar tako vse skupaj, tu gre za življenja in zato se mi zdi, da je tako pomembno, da bi vsak znal vsaj tiste tehnične osnove. Vse preveč voznikov je danes na cesti zelo slabo tehnično usposobljenih oz. že skoraj neusposobljenih.