18. 5. 2010
Odziv Ministrstva za notranje zadeve
Predlagatelj predlaga, da policija preverja upoštevanje prometnih predpisov na križiščih. Predlaga, da poleg varnostnega pasu preverja tudi uporabo smernikov, vožnjo v rdečo luč, vožnjo čez polno črto, vožnjo na križišče, če ga voznik ne more pravočasno izprazniti itd.
VELJAVNA PRAVNA UREDITEV V SLOVENIJI:
Prometna pravila so določena z Zakonom o varnosti cestnega prometa. Ta med drugim v 45. do 48. členu določa pravila vožnje na križiščih, v 116. do 120. členu pa prometno signalizacijo in svetlobne prometne znake.
RAZLOGI ZA NEPRIMERNOST ALI PRIMERNOST NADALJNE OBRAVNAVE: Strinjamo se s predlagateljem, da je spoštovanje prometnih predpisov odvisno tudi od policijskega nadzora. Kot na večini delovnih področij, smo tudi pri delu na področju zagotavljanja varnosti cestnega prometa omejeni s kadrovskimi in materialnimi pogoji. Z ustrezno organizacijo delovnega procesa in usmerjanjem dela policistov želimo zagotoviti optimalno izkoriščenost obstoječih kadrovskih in materialnih virov. Nadzor spoštovanja omejitev hitrosti, vožnja pod vplivoma alkohola, agresivna vožnja in uporaba varnostnega pasu so prioritete delovanja policistov na področju prometa. Nadzor je usmerjen predvsem na odseke cest, ki izstopajo s slabšo prometno varnostjo.
Kljub temu pa policija ne zanemarja niti področij, ki so omenjeni v predlogu. V podkrepitev omejenega naj navedemo samo nekaj najosnovnejših statističnih podatkov. Policisti so pri nadzoru cestnega prometa v letu 2009 ugotovili:
- 1.071 kršitev nepravilnega razvrščanja na križišču oziroma vožnje na križišče, ko je voznik zaradi gostote prometa, ovire ali drugega vzroka obstal na križišče in oviral ali onemogočil promet ostalih vozil,
- 8.020 kršitev, ko voznik svoje namere, da zapelje na drug prometni pas ali spremeni smer vožnje, premakne vozilo ali se vključi v promet, ni pravočasno in nedvoumno nakazal s smerno utripalko in se ni prepričal, da to lahko stori brez nevarnosti za druge udeležence cestnega prometa ali premoženje in
- 7.107 kršitev neupoštevanja rdeče luči na semaforju.
Iz podatkov je razvidno, da policija izvaja številne in vsebinsko raznovrstne aktivnosti in ukrepe, s katerim želimo vplivati na spoštovanje cestnoprometnih predpisov. Zavedamo se, da je naše delo javno, zato smo še posebej veseli predlogov, na podlagi katerih lahko svoje delo še izboljšamo. Vsak predlog preučimo in ga upoštevamo pri načrtovanju aktivnosti v prihodnje.
To je bilo že miljonkrat predlagano, vendar se policiji raje kupuje drage igrače s katerimi poberejo bistveno manj, kot bi sicer z beležko in liziko na križiščih.
Predvsem je to neumen predlog, ki se bere nekako tako: "spomnimo policijo, da obstaja tudi rdeča luč". Ja halo no, saj obstajajo predpisi in zakoni. Bi pa zelo rada vedela, od kje predlagalcu predloga ideja, da policija ne sankcionira vožnje skozi rdečo luč.
Ne vem, koliko se ga. Katrin vozi po cestah, ampak sam se soočam s takimi kršitvami vsak dan in to nekajkrat na dan. Dejansko sem tudi prijavil določeno križišče policiji, ki je zagotovila, da bodo poostrili nadzor. Vendar se iz tega ni zgodilo nič.
Statistika, ki jo je podal uradni organ je lepa, ampak če jaz opazim omenjene kršitve vsak dan nekajkrat na dan na samo enem križišču, potem bi bile številke za omenjene kršitve verjetno v nekajkrat 10.000 in ne samo nekaj 1000 primerov na leto. Vem da je policija omejena z osebjem, vendar za to delo dejansko policija ne potrebuje nobenih drugih sredstev, kot beležko in nalog za prekrške.
Najlažje pobran davkoplačevalski denar z najmanj napora in sredstvi.
Ideja predvsem iz prakse, vožnja po cesti v Ljubljani.
Vendar to vsekakor ne leti očitek na policijo, da ne opravlja svojega dela, pač pa na to, kje bi lahko najlažje prišli do dodatnih sredstev v državno blagajno.
To je zelo dober predlog. Predlagam tudi, da se nadzira vonike v krožnik križiščih.
To je v Mariboru katastrofa. Je pa tudi res, da se prvo pregledajo označbe, ki so
nepopolne. Prav tako bi se moralo nadzirati promet v semaforiziranih križiščih, kjer
večino voznikov ne upošteva, da ne sme kljub zeleni luči zapeljati v križišče, če to
še ni prazno. Tako se velikokrat zgodi, da se prvilno postaviš kot prvi voznik v križišče, da zavijaš v levo in potem zaradi prometa iz nasprotne smeri (ker eni vozijo še celo v rdečo) ne moreš pravočasno izprazniti križišča in vozniki na prednostni cesti dobijo zeleno in začnejo kar voziti, tako da ostaneš v križišču, če pa že spelješ tvegaš nesrečo pa še nemalokrat jezne poglede in žuganje.
lp