4. 12. 2014
Odziv Ministrstva za javno upravo
Lokalna samouprava je ustavno dana in zavarovana kategorija, ki prebivalcem Slovenije omogoča, da uresničujejo/mo lokalno samoupravo v občinah in drugih lokalnih skupnostih.
Vsebina drugega odstavka 34. a člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10 in 40/12 - ZUJF), govori, da občinski funkcionarji opravljajo svojo funkcijo nepoklicno. Župan se lahko odloči, da bo funkcijo opravljal poklicno. V soglasju z županom se lahko tudi podžupan odloči, da bo funkcijo opravljal poklicno.
Zadnja dva odstavka istega člena pa opredeljujeta, da članu občinskega sveta, razen podžupanu, pripada sejnina za udeležbo na seji občinskega sveta ali seji delovnega telesa občinskega sveta. Letni znesek sejnin, vključno s sejninami za seje delovnih teles občinskega sveta, ki se izplača posameznemu članu občinskega sveta, ne sme presegati 7,5 % plače župana. Pri tem se ne upošteva dodatek za delovno dobo. Občinski svet s svojim aktom določi merila za izplačilo sejnin za člane občinskih svetov, za člane delovnih teles občinskega sveta in člane drugih občinskih organov kakor tudi merila za sejnine za člane svetov ožjih delov občine.
Torej že veljavna zakonodaja ne določa, da župan oziroma županja opravlja svojo funkcijo poklicno, ampak da se lahko odloči, da bo funkcijo opravlja/la poklicno. Pri tem omenjena vsebina ne razločuje med mestnimi in ostalimi občinami. Znesek sejnine za člana občinskega sveta pa je zakonsko določen in omejen. Nadaljnje omejitve je potrebno uskladiti z občinami in njihovimi združenji, da ne bi v nasprotju z določili Evropske listine o lokalni samoupravi šlo za pretiran in enostranski ukrep s strani države, ki pa jih mora kot političen organ sprejeti in potrditi Državni zbor Republike Slovenije. Vsekakor bo modificirana pobuda aktualna, ko bomo pripravljali spremembe in dopolnitve omenjenega zakona.