Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Ohranitev in dopolnitev absolventskega staža in študija pred tem

2834 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Študentom bi se lahko v absolventskem stažu (če bi se ta obdržal, za moje pojme bi se sigurno moral vsaj za tiste, ki jih je prizadela kakšna bolezen ali pa so se udejstvovali na katerih drugih področjih, recimo na športnem ali kulturnem področju) in že prej v študiju omogočilo več različnih poučnih potovanj z agencijami (ali preko fakultete, v smislu tega, kaj je študentom najpomembneje na tistem področju, ki ga študirajo, vključno s tistimi osnovnimi znamenitostmi mest in razlago tamkajšnjega študijskega sistema) in pa recimo dodatne jezikovne tečaje (za poglabljanje jezika ali učenje novih tujih jezikov, recimo francoščine, italijanščine ali španščine ob že prejšnjem znanju angleščine in nemščine), ko že študentje nimajo več toliko izpitov za narediti na fakulteti do diplomiranja in podobno. To bi moralo biti obvezno za narediti v absolventskem stažu in bi morale fakultete preverjati z morebitnimi "predmeti" absolventskega staža, tako da bi študentje imeli v absolventskem stažu tudi svoje dodatne obveznosti in si ga ne bi kar tako vzeli, ker si ga lahko. Jaz sem recimo potovanja po Evropi s turističnimi agencijami, ki sem jih dokumentiral s slikami tudi tukaj, izvajal v večini ravno sedaj, ko sem bil absolvent in sem imel precej več časa kot prej. Eni pač to planirajo recimo za penzijo, a se ne ve, kdaj se bo takrat sploh lahko šlo v penzijo, prav tako pa tudi ne, kakšno bo takrat stanje telesa in če bo lahko človek še sploh dovolj zdrav za izvedbo takšnih potovanj. Sicer bi moral biti absolventski staž namenjen poglabljanju znanja in pridobivanju dodatnih znanj (tudi morebitnih tečajev za ostale poklice), ki bi študentom kasneje pomagala na področju zaposlovanja, nikakor pa ne za zabave in nedelo, kot je bilo to večinoma oz. pri večini študentov v absolventskem stažu doslej. Morda bi bilo celo pametno uvesti tudi kakšno obvezno prakso ali dve ali pa kakšno prakso v tujini v tem času absolventskega staža.

Ob tem bi se morali ustvarjalci programa Erasmus ali kateri drugi delavci v evropskem visokem šolstvu zavzeti tudi za to, da bi se na internetu uvedle različne klepetalnice, forume in ostale podobne spletne storitve med študenti z vseh različnih univerz v različnih jezikih. Stike s tujci z različnih področij evropskih velemest se ima lahko danes navsezadnje tudi že na internetu, potem ko je vse skupaj postalo precej zglobalizirano in je svet dejansko postal majhen z različnimi klepetalnicami, Facebooki, globalnimi igrami (pri katerih so vključene klepetalnice), forumi itd. In ne samo s tistih področij, ampak tudi še od precej dlje, tudi iz Avstralije recimo. Tu je pa prednost v tem, da ko se recimo z nekim človekom dobro spoprijateljiš in ga želiš obiskati na tistem področju, da ti lahko ponudi tudi nočitev, on lahko pride sem in ga dodatno poučiš o Sloveniji itd. Mladi se, kar se tega tiče, že znajdejo, zato imajo vse večjo vlogo pri tem igrajo različni socialni mediji na internetu. Poučnih potovanj in jezikovnih tečajev pa si po drugi strani ne morejo vsi privoščiti, ker je treba za njih danes odšteti mastne denarje, prav tako različnih potovanj v različne vsaj evropske pokrajine. A se precej splača ljudem, ki se k temu spravijo in nato postanejo konkurenčnejši tudi na trgu zaposlovanja.

Še najbolje bi bilo, če bi te aktivnosti lahko vzpodbujal Erasmus sam, saj je očitno kar precej evropskih sredstev glede tega, glede na to, kako pogosto se program izvaja. Bi pa sam videl prednost teh stvari glede na Erasmus, kjer so študentje pol leta v tujini na enem mestu, pač v tem, da bi si lahko privoščili več različnih potovanj v več različnih evropskih pokrajin (na pravi način, v poučnem smislu) in spoznali še več različnih kultur in se spoprijeli s še večimi različnimi jeziki ter se s spremembami bolje spoprijeli tudi z jeziki tipa nemščina, italijanščina in francoščina, ki bi znali biti izjemno pomembni tudi za njihov razvoj, ne pa le z angleščino, ki je sicer osnova za stike s tujci. Med mladimi namreč opažam, da se nekateri skušajo vse preveč med tujimi jeziki osredotočiti le na angleščino, medtem ko bi jim lahko sploh nemščina izjemno koristila za vse nadaljnje življenje zaradi bližine nemškega govornega področja. Prav tako bo lahko igrala precej pomembno vlogo tudi v prihodnosti kakšna hrvaščina ali srbščina in ostali jeziki. Ti jeziki bodo vsekakor v prihodnosti samo dodana vrednost (ker angleščino govorijo tako že skoraj vsi) in so dodana vrednost že sedaj, poznavanje in razumevanje teh kultur pa prav tako nekaj zelo dobrega.

3 glasovi

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K KO17 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 12. 10. 2014 | 21:47:39

Ukinitev Erasmusa in ohranitev ter izboljšanje absolventskega staža

Sam bi ukinil program Erasmus na fakultetah. Namesto tega programa, kjer študentje študirajo pol leta nekje v tujini in se večinoma tam skoraj izključno zabavajo (ob tem pa si iščejo stike za zaposlovanje v tujini), bi se lahko recimo v absolventskem stažu (zdi se mi, da bi se moral zagotovo obdržati) in že prej v študiju omogočilo več različnih poučnih potovanj z agencijami (ali preko fakultete, v smislu tega, kaj je študentom najpomembneje na tistem področju, ki ga študirajo, vključno s tistimi osnovnimi znamenitostmi mest) in pa recimo dodatne jezikovne tečaje, ko že nimajo več toliko izpitov za narediti na fakulteti do diplomiranja in podobno. Jaz sem recimo ta potovanja, ki sem jih dokumentiral s slikami tudi tukaj, izvajal v večini ravno sedaj, ko sem bil absolvent in sem imel precej več časa kot prej. Eni pač to planirajo recimo za penzijo, a se ne ve, kdaj se bo takrat sploh lahko šlo v penzijo, prav tako pa tudi ne, kakšno bo takrat stanje telesa in če bo lahko človek še sploh dovolj zdrav za izvedbo takšnih potovanj. Sicer bi moral biti absolventski staž namenjen za poglabljanje znanja in pridobivanje dodatnih znanj, ki bi študentom kasneje pomagala na področju zaposlovanja, nikakor pa ne za zabave, kot je bilo to večinoma oz. pri večini študentov doslej. Stike s tujci z različnih področij evropskih velemest se pa ima itak lahko danes tudi že na internetu, potem ko je vse skupaj postalo precej zglobalizirano in je svet dejansko postal majhen z različnimi klepetalnicami, Facebooki, globalnimi igrami (pri katerih so vključene klepetalnice), forumi itd. In ne samo s tistih področij, ampak tudi še od precej dlje, tudi iz Avstralije recimo. Tu je pa prednost v tem, da ko se recimo z nekim človekom dobro spoprijateljiš in ga želiš obiskati na tistem področju, da ti lahko ponudi tudi nočitev, on lahko pride sem in ga dodatno poučiš o Sloveniji itd. Mladi se, kar se tega tiče, že znajdejo, zato se tudi sam pomen Erasmusa v tem smislu precej zmanjšuje in vse večjo vlogo pri tem igrajo različni socialni mediji na internetu. Poučnih potovanj in jezikovnih tečajev pa si po drugi strani ne morejo vsi privoščiti, ker je treba za njih danes odšteti mastne denarje. A se precej splača ljudem, ki se k temu spravijo in nato postanejo konkurenčnejši tudi na trgu zaposlovanja.

Verzija predloga z dne, 19. 10. 2014 | 14:31:14

Ukinitev (omejitev) Erasmusa in ohranitev ter izboljšanje absolventskega staža

Sam bi ukinil program Erasmus na fakultetah. Namesto tega programa, kjer študentje študirajo pol leta nekje v tujini in se večinoma tam skoraj izključno zabavajo (ob tem pa si iščejo stike za zaposlovanje v tujini, da bi zapustili slovensko državo), bi se lahko recimo v absolventskem stažu (zdi se mi, da bi se moral zagotovo obdržati) in že prej v študiju omogočilo več različnih poučnih potovanj z agencijami (ali preko fakultete, v smislu tega, kaj je študentom najpomembneje na tistem področju, ki ga študirajo, vključno s tistimi osnovnimi znamenitostmi mest in razlago tamkajšnjega študijskega sistema) in pa recimo dodatne jezikovne tečaje (za poglabljanje jezika ali učenje novih tujih jezikov, recimo francoščine, italijanščine ali španščine ob že prejšnjem znanju angleščine in nemščine), ko že študentje nimajo več toliko izpitov za narediti na fakulteti do diplomiranja in podobno. To bi moralo biti obvezno za narediti v absolventskem stažu in bi morale fakultete preverjati z morebitnimi "predmeti" absolventskega staža. Jaz sem recimo potovanja po Evropi s turističnimi agencijami, ki sem jih dokumentiral s slikami tudi tukaj, izvajal v večini ravno sedaj, ko sem bil absolvent in sem imel precej več časa kot prej. Eni pač to planirajo recimo za penzijo, a se ne ve, kdaj se bo takrat sploh lahko šlo v penzijo, prav tako pa tudi ne, kakšno bo takrat stanje telesa in če bo lahko človek še sploh dovolj zdrav za izvedbo takšnih potovanj. Sicer bi moral biti absolventski staž namenjen poglabljanju znanja in pridobivanju dodatnih znanj (tudi morebitnih tečajev za ostale poklice), ki bi študentom kasneje pomagala na področju zaposlovanja, nikakor pa ne za zabave, kot je bilo to večinoma oz. pri večini študentov v absolventskem stažu doslej.

Stike s tujci z različnih področij evropskih velemest se pa ima itak lahko danes tudi že na internetu, potem ko je vse skupaj postalo precej zglobalizirano in je svet dejansko postal majhen z različnimi klepetalnicami, Facebooki, globalnimi igrami (pri katerih so vključene klepetalnice), forumi itd. In ne samo s tistih področij, ampak tudi še od precej dlje, tudi iz Avstralije recimo. Tu je pa prednost v tem, da ko se recimo z nekim človekom dobro spoprijateljiš in ga želiš obiskati na tistem področju, da ti lahko ponudi tudi nočitev, on lahko pride sem in ga dodatno poučiš o Sloveniji itd. Mladi se, kar se tega tiče, že znajdejo, zato se tudi sam pomen Erasmusa v tem smislu precej zmanjšuje in vse večjo vlogo pri tem igrajo različni socialni mediji na internetu. Poučnih potovanj in jezikovnih tečajev pa si po drugi strani ne morejo vsi privoščiti, ker je treba za njih danes odšteti mastne denarje. A se precej splača ljudem, ki se k temu spravijo in nato postanejo konkurenčnejši tudi na trgu zaposlovanja.

Edino izjemo bi se morda lahko naredilo pri študentih raznih jezikov, ki bi se jim lahko omogočilo študij v tujini oz. tisti državi, v kateri se govori jezik, ki ga študirajo (za študente germanistike v Nemčiji, Avstriji ali Švici, anglistike v Veliki Britaniji ali ZDA, francoskega jezika v Franciji, zahodni Švici ali Belgiji (valonski del ali Bruselj), španščine v Španiji, italijanščine v Italiji itd.). Za njih bi bilo lahko to koristno zaradi poglabljanja jezikovnega znanja na vseh področjih življenja in popolnega stika s študijskim jezikom vsepovsod. To bi se lahko naredilo ali preko programa Erasmus ali ob kakšnih drugačnih sporazumih med jezikovnimi oddelki filozofskih fakultet po Evropi.

Verzija predloga z dne, 22. 10. 2014 | 19:58:22

Ukinitev (omejitev) Erasmusa in ohranitev ter izboljšanje absolventskega staža

Sam bi ukinil program Erasmus na fakultetah. Namesto tega programa, kjer študentje študirajo pol leta nekje v tujini in se večinoma tam skoraj izključno zabavajo (ob tem pa si iščejo stike za zaposlovanje v tujini, da bi zapustili slovensko državo), bi se lahko recimo v absolventskem stažu (zdi se mi, da bi se moral zagotovo obdržati) in že prej v študiju omogočilo več različnih poučnih potovanj z agencijami (ali preko fakultete, v smislu tega, kaj je študentom najpomembneje na tistem področju, ki ga študirajo, vključno s tistimi osnovnimi znamenitostmi mest in razlago tamkajšnjega študijskega sistema) in pa recimo dodatne jezikovne tečaje (za poglabljanje jezika ali učenje novih tujih jezikov, recimo francoščine, italijanščine ali španščine ob že prejšnjem znanju angleščine in nemščine), ko že študentje nimajo več toliko izpitov za narediti na fakulteti do diplomiranja in podobno. To bi moralo biti obvezno za narediti v absolventskem stažu in bi morale fakultete preverjati z morebitnimi "predmeti" absolventskega staža. Jaz sem recimo potovanja po Evropi s turističnimi agencijami, ki sem jih dokumentiral s slikami tudi tukaj, izvajal v večini ravno sedaj, ko sem bil absolvent in sem imel precej več časa kot prej. Eni pač to planirajo recimo za penzijo, a se ne ve, kdaj se bo takrat sploh lahko šlo v penzijo, prav tako pa tudi ne, kakšno bo takrat stanje telesa in če bo lahko človek še sploh dovolj zdrav za izvedbo takšnih potovanj. Sicer bi moral biti absolventski staž namenjen poglabljanju znanja in pridobivanju dodatnih znanj (tudi morebitnih tečajev za ostale poklice), ki bi študentom kasneje pomagala na področju zaposlovanja, nikakor pa ne za zabave, kot je bilo to večinoma oz. pri večini študentov v absolventskem stažu doslej.

Stike s tujci z različnih področij evropskih velemest se pa ima itak lahko danes tudi že na internetu, potem ko je vse skupaj postalo precej zglobalizirano in je svet dejansko postal majhen z različnimi klepetalnicami, Facebooki, globalnimi igrami (pri katerih so vključene klepetalnice), forumi itd. In ne samo s tistih področij, ampak tudi še od precej dlje, tudi iz Avstralije recimo. Tu je pa prednost v tem, da ko se recimo z nekim človekom dobro spoprijateljiš in ga želiš obiskati na tistem področju, da ti lahko ponudi tudi nočitev, on lahko pride sem in ga dodatno poučiš o Sloveniji itd. Mladi se, kar se tega tiče, že znajdejo, zato se tudi sam pomen Erasmusa v tem smislu precej zmanjšuje in vse večjo vlogo pri tem igrajo različni socialni mediji na internetu. Poučnih potovanj in jezikovnih tečajev pa si po drugi strani ne morejo vsi privoščiti, ker je treba za njih danes odšteti mastne denarje. A se precej splača ljudem, ki se k temu spravijo in nato postanejo konkurenčnejši tudi na trgu zaposlovanja.

Še ena možnost pa je, da se pač ta absolventski staž omogoči le tistim, ki ga morajo primorani vzeti iz kakšnih upravičenih razlogov (bolezen, udejstvovanje v vrhunskem športu in glasbi itd.), torej istim, kot je bilo omogočeno trenutno podaljšanje absolventskega staža. Takšnim uspešnim študentom bi lahko zelo pomagalo, če bi ob tem recimo izpopolnile še kakšno znanje tujih jezikov ali pa videli še katero od uspešnih evropskih mest s profesionalnimi turističnimi agencijami s turističnimi vodniki.

Edino izjemo bi se morda lahko naredilo pri študentih raznih jezikov, ki bi se jim lahko omogočilo študij v tujini oz. tisti državi, v kateri se govori jezik, ki ga študirajo (za študente germanistike v Nemčiji, Avstriji ali Švici, anglistike v Veliki Britaniji ali ZDA, francoskega jezika v Franciji, zahodni Švici ali Belgiji (valonski del ali Bruselj), španščine v Španiji, italijanščine v Italiji itd.). Za njih bi bilo lahko to koristno zaradi poglabljanja jezikovnega znanja na vseh področjih življenja in popolnega stika s študijskim jezikom vsepovsod. To bi se lahko naredilo ali preko programa Erasmus ali ob kakšnih drugačnih sporazumih med jezikovnimi oddelki filozofskih fakultet po Evropi.

Komentarji