2. 12. 2014
Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj
Pogoje sodelovanja v tovrstnih kvizih določi organizator v splošnih pogojih poslovanja. Splošni pogoji poslovanja se v skladu s 24. členom Zakona o varstvu potrošnikov (v nadaljnjem besedilu: ZVPot) štejejo za del pogodbenih pogojev, ki potrošnika zavezujejo, če je bil pred sklenitvijo pogodbe z njimi seznanjen. Pri tem se šteje, da je bil potrošnik seznanjam s celotnim besedilom pogodbenih pogojev, če ga je podjetje nanje izrecno opozorilo ali so mu bili dostopni brez težav.
Za veljavnost pogodbenega razmerja je torej ključno, da je potrošnik seznanjen z vsebino pogodbe. Organizator TV kviza mora tako na jasen način potrošniku omogočiti, da se seznani z vsebino pogodbe. Bistvene informacije (kot so cena storitve, firmo in sedež podjetja) mora predstaviti že na televizijskem zaslonu, za pridobitev preostalih informacij pa lahko navede povezavo, prek katere se lahko potrošnik z informacijami seznani.
Tudi Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (v nadaljnjem besedilu: ZVPNPP) določa, da morajo biti bistvene informacije odločilne za nakup oziroma uporabo storitve podane na ustrezen način. Če podjetje bistvene informacije poda nejasno, nerazumljivo, dvoumno ali jih navede ob neprimernem času, gre v skladu s 6. členom ZVPNPP za zavajajočo poslovno prakso. V takem primeru se potrošnik lahko obrne na Tržni inšpektorat RS, ki je pristojen za nadzor in lahko poleg izdaje globe za prekršek tudi prepove uporabo takšne prakse.
Storitve klicanja na premijske številke končnemu uporabniku zaračuna telekomunikacijski operater v skladu z veljavnimi predpisi in sklenjeno pogodbo s končnim uporabnikom. Operaterji imajo namreč v naboru storitev, ki jih nudijo in zaračunavajo, tudi uporabo premijskih storitev.
Končni uporabniki lahko ravnajo tudi preventivno in se izognejo takšnim nevšečnostim. Vsi ponudniki stacionarne in mobilne telefonije namreč omogočajo brezplačno blokado klicanja na premijske številke.
Eno izmed temeljnih načel delovanja tržnega gospodarstva je načelo svobodne gospodarske pobude, ki je tudi ustavno varovano načelo. Del tega načela je tudi pravica do prostega odločanja gospodarskih subjektov za opravljanje gospodarske dejavnosti, pri čemer pa so dolžni upoštevati pravila, ki jih predstavlja veljavna zakonodaja.
Veljavni predpisi že določajo pravila glede podajanja informacij o stroških sodelovanja v TV kvizih, ki jih morajo organizatorji spoštovati. Potrošnik je zaščiten do te mere, da se lahko na podlagi ustreznih informacij, prejetih pred nastankom stroškov, prostovoljno odloči glede sodelovanja v TV kvizu in ima zagotovljene mehanizme, da nastanek teh stroškov že vnaprej prepreči oziroma ustrezno reagira, če podjetje na zavajujoč način trži tovrstne igre.