Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

TV kviz

3476 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Pozdravljeni!

Predlagam,da se na državni ravni začne razpravljati o frefinjeni kraji denarja državljanom.Namreč,naročil sem sinu,naj pozove na tv kviz,da enkrat za velej pridem do podatka na kakšen fin način se krade državljanom denar.Sin je v času tv kviza poklical(večkrat),ko je končno po več kot pol uri dobil vezo,so ga dali na čakanje.....ko je kar nekaj časa čakal in ni dobil priložnosti za odgovor(tu je ta finta,z katero služijo lepe denarje),potem je pa prekinil.Kaj se je zgodilo?Pri naslednjem računu za telefonsko stoitev Si.mobila,sem dobil zraven še raćun v višini 240 €!!!!

240 € za storitev ki ni bila storitev.

Mislim,da je to legalna kraja denarja državljanom z žegnom vlade.Vlada mora to z zakonom prepovedati in operaterjem naložiti,da morajo vsakega naročnika pri izdaji računov obvezno opozoriti

na strošek takega klica,ki pa je seveda nenormalen in si tv in operaterji lepo razdelijo ta nezaslužen denar.

Predlagam vladi,da ukrepa proti vsem operaterjem.

26 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Braco 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 12. 2014

Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj

Pogoje sodelovanja v tovrstnih kvizih določi organizator v splošnih pogojih poslovanja. Splošni pogoji poslovanja se v skladu s 24. členom Zakona o varstvu potrošnikov (v nadaljnjem besedilu: ZVPot) štejejo za del pogodbenih pogojev, ki potrošnika zavezujejo, če je bil pred sklenitvijo pogodbe z njimi seznanjen. Pri tem se šteje, da je bil potrošnik seznanjam s celotnim besedilom pogodbenih pogojev, če ga je podjetje nanje izrecno opozorilo ali so mu bili dostopni brez težav.

Za veljavnost pogodbenega razmerja je torej ključno, da je potrošnik seznanjen z vsebino pogodbe. Organizator TV kviza mora tako na jasen način potrošniku omogočiti, da se seznani z vsebino pogodbe. Bistvene informacije (kot so cena storitve, firmo in sedež podjetja) mora predstaviti že na televizijskem zaslonu, za pridobitev preostalih informacij pa lahko navede povezavo, prek katere se lahko potrošnik z informacijami seznani.

Tudi Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (v nadaljnjem besedilu: ZVPNPP) določa, da morajo biti bistvene informacije odločilne za nakup oziroma uporabo storitve podane na ustrezen način. Če podjetje bistvene informacije poda nejasno, nerazumljivo, dvoumno ali jih navede ob neprimernem času, gre v skladu s 6. členom ZVPNPP za zavajajočo poslovno prakso. V takem primeru se potrošnik lahko obrne na Tržni inšpektorat RS, ki je pristojen za nadzor in lahko poleg izdaje globe za prekršek tudi prepove uporabo takšne prakse.

Storitve klicanja na premijske številke končnemu uporabniku zaračuna telekomunikacijski operater v skladu z veljavnimi predpisi in sklenjeno pogodbo s končnim uporabnikom. Operaterji imajo namreč v naboru storitev, ki jih nudijo in zaračunavajo, tudi uporabo premijskih storitev.

Končni uporabniki lahko ravnajo tudi preventivno in se izognejo takšnim nevšečnostim. Vsi ponudniki stacionarne in mobilne telefonije namreč omogočajo brezplačno blokado klicanja na premijske številke.

Eno izmed temeljnih načel delovanja tržnega gospodarstva je načelo svobodne gospodarske pobude, ki je tudi ustavno varovano načelo. Del tega načela je tudi pravica do prostega odločanja gospodarskih subjektov za opravljanje gospodarske dejavnosti, pri čemer pa so dolžni upoštevati pravila, ki jih predstavlja veljavna zakonodaja.

Veljavni predpisi že določajo pravila glede podajanja informacij o stroških sodelovanja v TV kvizih, ki jih morajo organizatorji spoštovati. Potrošnik je zaščiten do te mere, da se lahko na podlagi ustreznih informacij, prejetih pred nastankom stroškov, prostovoljno odloči glede sodelovanja v TV kvizu in ima zagotovljene mehanizme, da nastanek teh stroškov že vnaprej prepreči oziroma ustrezno reagira, če podjetje na zavajujoč način trži tovrstne igre.

Priloge:

Komentarji