Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
- PREDLOG POSLAN
- KONEC OBRAVNAVE
- ODGOVOR
Odgovor
27. 11. 2014
Odziv Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
V Sloveniji je 12.367 km gozdnih cest, ki so namenjene predvsem prevozu lesa in gospodarjenju z gozdom. Zakon o cestah (Uradni list RS, 109/10, 48/12 in 36/14 - odl. US) uvršča gozdne ceste med nekategorizirane (zasebne) in ne med javne občinske ceste. Zakon o gozdovih (Uradni list RS, št. 30/93, 13/98 – odl. US, 56/99 – ZON, 67/02, 110/02 – ZGO-1, 115/06, 110/07, 8/10 ZSKZ-B, 106/10, 63/13, 101/13 - ZDavNepr in 17/14; v nadaljnjem besedilu: zakon) pa določa, da so »gozdne ceste gozdne prometnice, ki so namenjene predvsem gospodarjenju z gozdom ter so sestavni del gozda ali drugega zemljišča, čez katerega potekajo« (so v lasti lastnikov gozdov, po katerih lastnini potekajo). Niso javno dobro, imajo pa po zakonu javni značaj. To pomeni, da jih na lastno odgovornost lahko uporabljajo tudi drugi, ne samo lastniki gozdov, v skladu z določenim režimom uporabe, ki ga določi Zavod za gozdove Slovenije v sodelovanju z lastniki. Zaradi tega dejstva se vzdrževanje gozdnih cest sofinancira tudi iz sredstev proračuna RS. Delež sofinanciranja iz proračuna RS je sorazmeren z deležem javne uporabe gozdnih cest.
V skladu s prvim in drugim odstavkom 49. člena zakona lastniki gozdov plačujejo pristojbino za vzdrževanje gozdnih cest (v nadaljnjem besedilu: pristojbina). Ta je prihodek proračuna lokalnih skupnosti. Pristojbina je po zakonu namenjena izključno vzdrževanju gozdnih cest ter predstavlja glavni in poleg proračunskih sredstev edini sistemski vir financiranja, plačujejo pa jo le lastniki, ki imajo gozdove s cestami odprte. Za redno vzdrževanje 12.367 km gozdnih cest je tako na letni ravni zagotovljenih 3,2 mio € sistemskih sredstev od tega 1,2 mio € iz proračuna RS in 2,0 mio € iz sredstev pristojbin za vzdrževanje gozdnih cest. Po oceni Zavoda za gozdove Slovenija bi na letni ravni, za optimalno vzdrževanje gozdnih cest, potrebovali več kot 9 mio €. Tudi zato je v obstoječ sistem vgrajena solidarnost (plačujejo jo vsi lastniki, ki imajo gozdove s cestami odprte). Sredstva pristojbin se zbirajo na enotnem računu in razporejajo občinam glede na dolžino gozdnih cest v občini, glede na njihove povprečne vzdrževalne stroške in javni značaj.