Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nadzor nad prejemanjem denarne pomoči za brezposelnost

2702 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Med iskalci zaposlitve je veliko ljudi, ki se kljub napotitvi Zavoda za zaposlovanje ne odzovejo na primeren način. Dogaja se da pošiljajo prazne ovojnice, dogaja se da se sploh ne odzovejo na vabilo ponudnika dela ali pa na samem razgovoru praktično prosijo, da jih ponudnik ne zaposli, ker imajo pravico do denarnega nadomestila in bi ga z zaposlitvijo izgubili. S tem ponudnika odvrnejo od tega, da jih zaposli, sami pa dosežejo tisto kar so hoteli.

Zato vladi predlagam sledeče:

  • zavod za zaposlovanje naj bolj učinkovito preverja, kakšne prošnje so iskalci zaposlitve sploh poslali, kako so se odzvali itd (lahko tudi obisk predstavnikov Zavoda za zaposlovanje),
  • zavod za zaposlovanje naj po X (ocena, dogovor) poskusu zaposlitve vzame pod drobnogled posameznika, ki išče zaposlitev. Na razgovor za delo k ponudniku zaposlitve naj pošlje sodelavca Zavoda za zaposlovanje, ki bi pod pretvezo, da dela za ponudnika, sodeloval pri zaposlitvenem razgovoru. Tako bi lažje uvideli ali iskalec zaposlitve resnično išče zaposlitev ali se zaposlitvi izmika.

17 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Dejan 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 5. 2010

Odziv Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve

Analiza obstoječega stanja: Zavod z vsako brezposelno osebo dogovori njene obveznosti v individualnem zaposlitvenem načrtu, ki (med drugim) navaja ustrezne in primerne zaposlitve za to brezposelno osebo in njene zaposlitvene cilje, ki se upoštevajo pri napotitvah te osebe na zaposlitve. Poleg tega se brezposelna oseba s podpisom zaposlitvenega načrta zaveže, da bo samostojno in aktivno spremljala prosta delovna mesta in na ustrezna oziroma primerna delovna mesta tudi pravočasno kandidirala. Uresničevanje obveznosti iz zaposlitvenega načrta zavod preverja na vsakem svetovalnem razgovoru, skladno s tem pa se zaposlitveni načrt ustrezno dopolnjuje. V primeru neizpolnjevanja dogovorjenih obveznosti zavod tudi ukrepa. Vsaka napotnica ali obvestilo o prostem delovnem mestu se sistematično evidentira v informacijski sistem zavoda, zavod pa podatke o napotenih in obveščenih kandidatih sporoča tudi delodajalcem. Tako lahko zavod vedno z gotovostjo ugotovi, ali se je napotena brezposelna oseba udeležila razgovora in/ali je oddala vlogo za zaposlitev. Hkrati z obvestilom o napotenih kandidatih zavod delodajalca zaprosi tudi za povratno informacijo in v primerih, ko na podlagi slednje ugotovi, da si oseba ni prizadevala za pridobitev zaposlitve, ukrepa skladno z zakonom. Na svetovalnih razgovorih zavod preverja tudi uresničevanje dogovorjene obveznosti samostojnega iskanja zaposlitve; od brezposelne osebe zahteva predložitev beležke s podatki o delovnih mestih in delodajalcih ter kopije prošenj, na podlagi česar zavod (še zlasti, če oseba uveljavlja stroške iskanja zaposlitve) preverja izpolnjevanje omenjene obveznosti brezposelne osebe. V primerih dvoma v resničnost tako pridobljenih podatkov se v postopek nadzora vključi zavodova nadzorna služba, ki zbere podatke o dejanskem stanju (tudi) z neposrednim nadzorom na terenu. Razgovorov pri delodajalcu pa se zavod zaradi omejenih kadrovskih virov udeležuje prednostno v primerih, ko kandidat v procesu zaposlovanja potrebuje zastopanje zavoda. Zavod brezposelne osebe k delodajalcem napotuje šele po predhodnem dodatnem preverjanju kompetenc osebe, vključno z motiviranostjo. Zaradi ocene pripravljenosti kandidata sprejeti zaposlitev zavod pri predstavitvi zahtev in pogojev za zasedbo prostega delovnega mesta pogosto sodeluje z delodajalci. Na zadostno učinkovitost opisane oblike nadzora kažejo tudi podatki o prenehanju vodenja v evidenci brezposelnih oseb iz krivdnih razlogov, ki se gibajo med 800 in 1000 mesečno. Prenehanje vodenja v tej evidenci pa posledično pomeni izgubo pravic iz naslova zavarovanja za primer brezposelnosti oziroma pravice do denarne socialne pomoči po Zakonu o socialnem varstvu ali do nadomestila za invalidnost po Zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju. Analiza predloga in razlogi za njegovo (ne)primernost: Posredovani predlog je sicer dober, vendar pa ocenjujemo, da zavod že izvaja nadzor nad izpolnjevanjem obveznosti brezposelnih oseb v primeru napotovanja na zaposlitve v primernem obsegu. Na to kažejo tudi podatki o izvedenih ukrepih. Sedanji sistem po našem mnenju v zadostni meri vključuje tudi predlagane aktivnosti zavoda za primere, ko se ugotovlja morebitno izmikanje brezposelne osebe zaposlitvi.

Priloge:

Komentarji