Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Omejitev tarif mobilnih operaterjev v domačem prometu

2892 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Direktive EU učinkovito omejujejo maksimalne tarife mobilnih operaterjev med gostovanjem v drugih članicah EU. Tako je določena maksimalna cena odhodnega in dohodnega klica, poslanega SMS ter prenosa podatkov.

Predlagam, da se sprejme tudi za domače klice/prenose enaka omejitev, kot velja za klice/prenose v tujino.

Nenavadno je namreč, da v nekaterih primerih storitev v domačem omrežju stane več, kot v tujini.

17 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D DavidS 14 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 9. 2014

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Na vaš predlog pojasnjujemo, da je določanje cen na trgu elektronskih komunikacij načeloma svobodno, vendar pa so predvideni določeni ukrepi v primeru nezadostne konkurence. Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12, 110/13, 40/14 - ZIN-B in 54/14 - odl. US; v nadaljevanju: ZEKom-1) v skladu z regulativnim okvirom EU na področju elektronskih komunikacij v 101. členu določa, da če Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: Agencija), kot neodvisni regulator, na podlagi analize upoštevnega trga ugotovi, da ta trg ni dovolj konkurenčen, določi operaterja ali operaterje s pomembno tržno močjo, ki jim naloži obveznosti, za katere predvideva, da bodo pripomogle k izboljšanju konkurenčnosti na tem upoštevnem trgu. Gre za obveznosti iz 102. do vključno 107. člena ZEKom-1. Agencija tako zagotavlja učinkovito konkurenco na trgu elektronskih komunikacij s predhodno (ex ante) regulacijo. V skladu s 107. členom ZEKom-1 tako lahko Agencija naloži določenemu operaterju s pomembno tržno močjo na določenem maloprodajnem trgu tudi obveznosti, povezane z regulacijo maloprodajnih storitev. Te obveznosti lahko Agencija naloži le, če ugotovi, da upošteven trg, ki je namenjen končnim uporabnikom, ni dovolj konkurenčen, obveznosti na podlagi 102. do vključno 106. člena ZEKom-1 pa ne bi dosegle ciljev, ki jih na trgu zasleduje. Obveznosti iz 107. člena pa lahko med drugim vključujejo tudi prepoved zaračunavanja prekomernih cen. Na ta način torej Agencija lahko po potrebi, glede na okoliščine, omeji tudi cene na področju mobilne telefonije v domačem prometu. Ker je bilo s strani organov EU ugotovljeno, da ta splošna možnost na področju gostovanja ni bila zadostna je le za področje mobilnega gostovanja predvidena posebna ureditev. Na preostalih področjih pa torej velja zgoraj opisana možnost, kot jo dopušča regulativni okvir EU.

Priloge:

Komentarji




  • A AndrejZoh

    Drugače pa se država lahko vtika v poslovanje. Davki, poročila,... kaj pa je to drugega kot vtikanje? Naj pa bi se čimmanj, in tale zadeva zelo diši po planskem gospodarstvu.

    Potem pa rabiš inšpektorje za preverjanje, tožilstva, sodišča za prekrške in kar naenkrat se država razbohoti. In tega nočemo, kajne?

    • D DavidS

      V bistvu ne gre za plansko gospodarstvo....to tudi ne bi bilo v duhu EU, ki je sprejela uredbe za omejitve cen na gostovanju.

       

      Trg mobilne telefonije je oligopol, kjer pravila tržnega gospodarstva ne morejo normalno delovati. K tej situaciji je pripomogla tudi država z licenciranjem mobilnih frekvenc, zato je država dolžna tudi poskrbeti, da oligopolisti ne morejo izkoriščati svojega položaja na trgu.

  • A AndrejZoh

    Na gostovanju so stvari jasne, si gost in vsi so enaki. Ali so vsi enaki v notranjem prometu?

    Imaš predplačniški paket ali ne? Ali imaš možnost kupiti subvencioniran telefon ali ne? Ali veliko govoriš in si izbral paket z nizko ceno govora in dragim podatkovni prenosom? Ali si izbral paket z minimalno pogovori in veliko podatki (tazga mam jaz)?

    Imaš pavšal kjer izrabljaš SMS/minute/Mb po izbiri - 600 enot nečesa? Kako potem predpišeš maksimalno tarifo samo za minuto?

    Ipd.

    V notranjem prometu je vse bistveno bolj komplicirano.

    • D DavidS

      Tudi na gostovanju ni ravno čisto tako enostavno....gostujemo lahko v katerem koli omrežju v državi, kjer se nahajamo.... lahko so različne cene dohodnih, odhodnih klicev.... SMS...p renosa podatkov...

       

      Opcij je res manj, kot v domačem prometu....a vendarle obstajajo. Po drugi strani so tudi na gostovanju možnosti paketov....oba največja slovenska operaterja recimo v tem trenutku ponujata podatkovne pakete za Hrvaško.

       

      Cilj predloga je odpraviti anomalijo, ko je za storitve v tujini cena regulirana, v domačem prometu pa ne.....in tako se npr. v bližini meje v nekaterih primerih bolj splača preklopiti na tujega operaterja za klic v Slovenijo, kot pa če to naredimo pri svojem operaterju.

       

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Pozdravljeni

     

    Strinjam se, da je odgovornost za nakupovanje potrebno prevzemati, toda mnogi potrošniki smo z informacijami prezasičeni. Smiselno se zdi, da država z nekaterimi ukrepi olajša državljanom, potrošnikom izbiro in jih tako vsaj deloma zaščiti pred vplivom pogoltnega kapitala.

     

    Predlog podpiram. Nekatere zadeve, ki se vskaljujejo z EU se mi zdi smiselno regulirati na nacionalni ravni, v kolikor gre za večinski interes državljanov. Hkrati pa nas nekatere zadeve k temu tudi zavezujejo kot članico EU.

    lp

  • A AndrejZoh

    Proti; ponudbe je na trgu dosti; vsak naj bi bil opravilno sposoben "Slovenija je dežela pametnih in pridnih ljudi".

    Če pa se pustiš napeti in kupiš paket "neomejeni" za 18 EUR, pri čemer ti je na voljo miniFIŽOL za 6 EUR, in če ne govoriš več kot npr uro mesečno, potem si sam odgovoren za to, da plačuješ kot nor.

    Časi državne regulacije so večinoma mimo. Za večino stvari se moramo navaditi na lastno odgovornost.

     

    Aja, pozabil sem, da je veliko Slovencev funkcionalno nepismenih in verjetno ne zna primerjati ponudb. ... Ampak švicarske plače bi pa vseeno.... Hm.....

    www.slovenskenovice.si/novice/slovenija/vecina&

    www.dnevnik.si/objektiv/v&

  • b bombon

    Sem proti iz istega razloga, kot gregamb, država bi se morala čim manj vtikati v gospodarstvo, omogočati mora okolje, ugodno za poslovanje, ostalo naj opravi konkurenca, ki je na tem področju pri nas niti ni malo.

  • A Althea

    ZA

     

    Države določajo družbene in gospodarske pogoje, zato imajo tudi dolžnost nadziranja družb. Kolikor volilci preko državnih institucij ne bi imeli nobene pravice nad kapitalom (temveč samo dolžnosti v smislu dokapitalizacije propadlih državnih bank, ki so jih zasebniki povsod po svetu izčrpavali), se lahko hitro dogodi kakšen od mračnih scenarijev, doslej videnih le v SF filmih. Poleg tega menim, da če je takšno direktivo sprejela EU, katere članica je Slovenija, ni nobenega razloga, da bi enako ne veljalo za slovenske operaterje.

  • g gregamb

    PROTI

     

    Drzava se ne sme vtikati v delovanje zasebnih druzb.

    • F Feniks

      Država se mora in sme vtikati v delovanje zasebnih družb. Motivacija za delovanje zasebnih družb ni urejena družba ampak kapital. V najbolj očitnih primerih premajhnega vmešavanja se to kaže v getoizacijah, ko se postavljajo visoki zidovi z oborženo stražo za varovanje zasebnih družb pred "drhaljo". Vmešavanja pa mora biti razumno in ne sme uničevati teh družb, če je njihov donos dovolj velik, da pokriva stroške poslovanja.

      Zanimivo, da zasebne družbe nimajo nič proti vmešavanju kadar gre za subvencije.

    • D DavidS

      Še posebej ima država dolžnost vmešavanja tam, kjer se oblikuje netržna situacija kot je monopol ali oligopol. Če takšno situacijo povzroči država s svojo regulativo, potem pa je nevmešavanje pravzaprav že skoraj nedopustno.

       

      V konkretnem primeru se torej država lahko vmešava na način, ko opravljanje neke dejavnosti omeji na 3 ponudnike....ne sme pa se vmešavati na način, ki omejuje te ponudnike?