Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zmanšanje obremenitve s.p.

2374 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Predlagam da se samostojne podjetnike obdavčuje samo glede na prihodke in ne po normiranih zneskih. Prav tako predlagam ukinitev obvezne minimalne plače za samostojne podjetnike začetnike, saj le ti ko začnejo s podjetjem nikakor ne morejo že v prvih mesecih pridelati toliko dohodka, da bodo lahko pokrili vse svoje prispevke. Prispevki oz plača samostojnega podjetnika začetnika naj bo normirana glede na prihodke, če le ti niso zadostni za dosego minimalne plače.

20 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Mare123 28 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 4. 2014

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

V zvezi z navedenim predlogom bi najprej želeli poudariti, da je bil veljavni Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 96/12, 39/13, 46/13-ZIPRS1314-A, 63/13-ZIUPTDSV, 99/13-ZSVarPre-C, 101/13-ZIPRS1415, 107/13-Odl. US in 111/13-ZMEPIZ-1; v nadaljevanju ZPIZ-2) sprejet v soglasju z vsemi socialnimi partnerji, soglasno pa je bil sprejet tudi v Državnem zboru RS. Kakršnekoli spremembe ZPIZ-2 na izpostavljenem področju v bližnji prihodnosti niso načrtovane niti se niso izkazale za potrebne.

V zvezi z vašim predlogom glede spremembe obsega plačevanja prispevkov za obvezna socialna zavarovanja za samozaposlene osebe, z vidika nove zakonodaje o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pojasnjujemo, da ZPIZ-2, ki je začel veljati 1. 1. 2013, prinaša za samozaposlene osebe dve temeljni novosti, katerih glavni namen je zmanjšati obremenitve samozaposlenih oseb ob sočasnem spodbujanju podjetništva. Takšno novost prinaša štirinajsti odstavek 145. člena ZPIZ-2, in sicer gre za t. imen. delno oprostitev plačila prispevka zavarovanca in prispevka delodajalca. Samozaposlene osebe bodo tako v prvih 12 mesecih poslovanja po prvem vpisu v poslovni register ali v drug register oziroma evidenco oproščene plačila prispevka zavarovanca in prispevka delodajalca v višini 50 % zneska prispevka, v naslednjih 12 mesecih pa v višini 30 % zneska prispevka, obračunanega od zavarovalne osnove iz drugega odstavka 145. člena ZPIZ-2. V skladu z drugim odstavkom 430. člena ZPIZ-2 se je določba štirinajstega odstavka 145. člena tega zakona začela uporabljati 1. 7. 2013. Navedeno olajšavo bodo tako v skladu s prehodno določbo drugega odstavka 430. člena ZPIZ-2 lahko uveljavili le tisti samostojni podjetniki, ki bodo dejavnost registrirali po 1. juliju 2013, oprostitev pa se jim prizna za dobo dveh let od prvega vpisa naprej. Oproščene prispevke bo pokrivala Republika Slovenija iz proračuna. Ob tem dodajamo, da bodo do olajšav upravičeni le tisti, ki bodo prvič vpisani v poslovni oziroma kakšen drug register. To pomeni, da pogoj prvega vpisa po določbi štirinajstega odstavka 145. člena ZPIZ-2 izpolnjuje le tisti zavezanec, ki predhodno nikoli ni opravljal samostojne dejavnosti na podlagi vpisa v katerikoli register samostojnih dejavnosti.

Obenem bi želeli pojasniti, da ZPIZ-2 za zavarovance, ki ne prejemajo plače (samozaposlene osebe, družbeniki, ki so hkrati poslovodne osebe in kmete) spreminja način dosedanje določitve zavarovalne osnove, od katere se plačujejo prispevki za PIZ (145. člen). Spremenjeni način določanja zavarovalnih osnov pomeni, da zavarovalne osnove po ZPIZ-2 niso več določene tako, da se glede na dobiček razvrščajo v enega izmed osmih zavarovalnih razredov, kot je to določal prejšnji zakon, temveč je zavarovalna osnova določena individualno glede na zavarovančev ugotovljeni dobiček. Prav pri ugotovljenem dobičku (drugi odstavek 145. člena) pa ZPIZ-2 le za samozaposlene osebe določa posebnost, ki pa je namenjena ne le spodbujanju podjetništva, temveč tudi ohranitvi podjetništva, spodbujanju konkurenčnosti ter inovativnosti samozaposlenih oseb na trgu dela. Ta novost na področju plačevanja prispevkov pomeni, da bo le samozaposlenim osebam od 1. januarja 2014 (začetek uporabe 145. člena ZPIZ-2) dalje omogočeno zniževanje dobička pri ugotavljanju zavarovalne osnove. Ugotovljeni dobiček bo tako samozaposlenim osebam po tretjem odstavku 410. člena ZPIZ-2 v letu 2014 znižan za 30 %, v letu 2015 za 28 %, po izteku prehodnih obdobij (v letu 2016 in nadalje) pa za 25%, kar pomeni, da bo samozaposlenim osebam omogočeno plačilo nižjih prispevkov glede na druge zavarovance, ki prav tako nimajo plače (npr. družbenike in kmete).

Nadalje pojasnjujemo, da ima skladno z desetim in enajstim odstavkom 145. člena ZPIZ-2 samozaposlena oseba možnost, da lahko, če oceni, da zavarovalna osnova ne ustreza pričakovanemu dobičku v tekočem letu, za naprej plačuje prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje od zavarovalne osnove, zmanjšane za največ 20 %, vendar najmanj od najnižje zavarovalne osnove po ZPIZ-2, ki je določena v višini 60 % povprečne letne plače zaposlenih v RS, preračunane na mesec (4. odstavek 145. člena ZPIZ-2). Ob tem je nadalje določeno, da če v tem primeru zavarovalna osnova, ugotovljena na podlagi dejanskega dobička za to leto, preseže znižano zavarovalno osnovo, od katere so se plačevali prispevki, za več kot 20 %, se v prihodnjem obdobju prispevki plačujejo od zavarovalne osnove, določene na podlagi dejansko ugotovljenega dobička, povečane za 20 %. Znižana zavarovalna osnova velja, dokler se v skladu s tem členom zavarovalna osnova ne določi na novo.

Priloge:

Komentarji