Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
- PREDLOG POSLAN
- KONEC OBRAVNAVE
- ODGOVOR
Odgovor
17. 4. 2014
Odziv Ministrstva za notranje zadeve
Uvodoma poudarjamo, da podeljevanje denarnih nagrad nosilcem olimpijskih medalj ne sodi v pristojnost Ministrstva za notranje zadeve, v zvezi z znižanjem plač nekaterim funkcionarjem pa podajamo naslednji odgovor:
Posredovani predlog, da se slovenskim politikom, ministrom in predsedniku države plača zmanjša na minimalno plačo za toliko časa, da se zbere denar za slovenske športnike, ki so dobili medalje na zimskih Olimpijskih igrah, bi pomenil, da bi se plača določila ne glede na odgovornost, zahtevnost oziroma vsebino nalog ter način izvolitve na določeno funkcijo.
Glede znižanja plač funkcionarjem je že od 1. aprila 2009 na podlagi Zakona o začasnem znižanju plač funkcionarjev (Uradni list RS, št. 20/2009) in kasneje Zakona o spremembi Zakona o začasnem znižanju plač funkcionarjev (Uradni list RS, št. 13/2010) v veljavi ukrep, po katerem so plače funkcionarjev znižane za znesek v višini 4% osnovne plače. Ukrep znižanja plač funkcionarjev se je nadaljeval tudi na podlagi interventne zakonodaje v letu 2011 in prvi polovici leta 2012. Nadalje je Zakon za uravnoteženje javnih financ (Uradni list RS, št. 40/12, 105/12; ZUJF), ki je pričel veljati 31. maja 2012, odpravil nesorazmerja v osnovnih plačah ob hkratnem znižanju vrednosti plačnih razredov za 8%. Glede na dejstvo, da se ista plačna lestvica uporablja tudi za funkcionarje, je ukrep znižanja plač veljal tudi za poslance. V letu 2013 so bili sprejeti dodatni ukrepi, s katerimi so se znižala plače funkcionarjem, med njimi naj omenimo linearno znižanje vrednosti plačnih razredov (-0,5%) in kompresijo plačne lestvice kot je uzakonjena z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona sistemu plač v javnem sektorju-R (Uradni list RS, št. 46/13), ki pomeni večje znižanje plač javnih uslužbencev in funkcionarjev, ki so uvrščeni v višje plačne razrede. Tako se je npr. poslancem in najvišjim funkcionarjem zakonodajne, izvršilne in sodne veje oblasti plača znižala tudi za v več kot 50-krat višjem znesku od zneska plače, ki se je znižala javnim uslužbencem, uvrščenim v nižje plačne razrede. Na primer v 13. plačnem razredu se je znižala za 3,52 EUR, v 65. plačnem razredu pa za 263,54 EUR.
Zaradi navedenega ocenjujemo, da predlog v predlagani vsebini ni primeren za nadaljnjo obravnavo, saj je pri določanju plač funkcionarjev potrebno upoštevati zahtevnost, odgovornost in razmerja med uvrstitvami posameznih funkcij v plačne razrede.